Heb beschrijvingen aan mijn bewerkingen toegevoegdquote:Op maandag 18 maart 2013 08:14 schreef 103720 het volgende:
Topic zou meer waarde krijgen als je er ook bij zet wat/hoe je de nabewerking hebt gedaan.
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:34 schreef NorgeT het volgende:
[..]
Heb beschrijvingen aan mijn bewerkingen toegevoegd![]()
Misschien kan ik binnenkort als er interesse is wel een post maken waar ik stap voor stap de bewerking van een foto laat zien
En vooral ook wat de reden/achterliggende gedachte is van de bewerking. Het bewerken om het bewerken vind ik persoonlijk een beetje suf.quote:Op maandag 18 maart 2013 08:14 schreef 103720 het volgende:
Topic zou meer waarde krijgen als je er ook bij zet wat/hoe je de nabewerking hebt gedaan.
Misschien kan je volgende keer nog een paar kleine dingetjes erbij zetten hoe je bijv. zo'n foto omzet naar zwart/wit, misschien meer richting de waarde e.d. Ook bijv. "kruispunt verplaatst": welke tools en hoe. 'K zeg maar wat hoor.. als je er geen zin in hebt snap ik datquote:
Dat wordt dan een flinke waslijst!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:00 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Misschien kan je volgende keer nog een paar kleine dingetjes erbij zetten hoe je bijv. zo'n foto omzet naar zwart/wit, misschien meer richting de waarde e.d. Ook bijv. "kruispunt verplaatst": welke tools en hoe. 'K zeg maar wat hoor.. als je er geen zin in hebt snap ik dat
Haha wordt een flinke lijst inderdaad. Nu niet echt tijd voor om dat netjes uit te werken met afbeeldingen erbij. Daarnaast zijn dit ook al 4jaar oude foto's dus hoe ik het precies aangepakt heb weet ik ook niet meer.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:00 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Misschien kan je volgende keer nog een paar kleine dingetjes erbij zetten hoe je bijv. zo'n foto omzet naar zwart/wit, misschien meer richting de waarde e.d. Ook bijv. "kruispunt verplaatst": welke tools en hoe. 'K zeg maar wat hoor.. als je er geen zin in hebt snap ik dat
gebruik je hier ook de layers voor of is het echt puur sliders sliden ?quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:19 schreef Thrilled het volgende:
Mijn bewerkingen komen veelal op hetzelfde neer. Aangezien ik in RAW fotografeer is het sowieso standaard om bij het openen in Photoshop al te spelen met de sliders (exposure, brightness, contrast, saturation, color temperatures/tinten) en dat veranderd vaak al heel erg veel aan de foto.
Dan is het in Photoshop met de healing tool lens-vlekjes, overbodige mensen/paaltjes/vogels weg te shoppen, maar soms ook weer juist niet. Is natuurlijk heel erg afhankelijk van de foto.
Daarnaast kies ik vaak voor het Orton-effect omdat ik dat in sommige landschappen wel een toegevoegde waarde vind hebben, maar ook dat is weer afhankelijk van de plaat.
Ik zal ook eens stap voor stap een foto beschrijven
'k raak photoshop nadat ik lightroom geprobeert had niet meer aanquote:Op woensdag 20 maart 2013 13:34 schreef Thrilled het volgende:
Eerlijk gezegd dacht ik dat lightroom vs photoshop een soort windows vs mac discussie was. Ik ben opgegroeid met PS en heb mij nooit verdiept in Lightroom.. Maar enlighten me?
Ik gebruikte voorheen ook alleen maar PS, maar lightroom is een geweldige toevoeging. Met name voor het organiseren van je foto's. Daarnaast erg handig voor snelle (batch) bewerkingen en een groot voordeel is dat de bewerkingen los van de foto's worden opgeslagen. Je behoudt dus altijd het originele bestand.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:34 schreef Thrilled het volgende:
Eerlijk gezegd dacht ik dat lightroom vs photoshop een soort windows vs mac discussie was. Ik ben opgegroeid met PS en heb mij nooit verdiept in Lightroom.. Maar enlighten me?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |