quote:Op woensdag 10 april 2013 00:33 schreef Cobra4 het volgende:
Ook door de hoge fysieke en psychologische eisen die door Defensie worden gesteld, stroomt slechts een beperkt aantal sollicitanten in.
---
De eisen zijn onlangs onder de loep genomen en waar mogelijk aangepast.
Defensie gaat van zesjes naar drietjes?quote:
Vanquote:Op woensdag 10 april 2013 00:39 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Defensie gaat van zesjes naar drietjes?
Heb paar pagina's terug ook al rapport neergezet van ADP top consultants. Betreft defensie, werving, materieelaankoop etc.quote:Op woensdag 10 april 2013 07:42 schreef AchJa het volgende:
Ter aanvulling op het eerdere bericht van C4, de Personeelrapportage 2012.
Edit: Aardige grafiek uit die brief, dat vat het wel een beetje samen:
[ afbeelding ]
quote:Acht militairen worden woensdag door minister van Defensie Jeanine Hennis-Plasschaert (VVD) onderscheiden voor hun heldhaftige optreden tijdens de missie in Afghanistan. Zes van hen krijgen het Bronzen Kruis, twee anderen een Kruis van Verdienste.
De groep van zes militairen was getuige van de dood van Kevin van de Rijdt in september 2009. De commando's en mariniers zochten destijds te voet naar vijandelijke strijders in Uruzgan, waarna ze werden aangevallen met mitrailleurvuur, mortieren en raketwerpers. Van de Rijdt werd getroffen voordat hij een veilige plek bereikte, waarna de groep hem met gevaar voor eigen leven besloot te halen.
De twee Kruizen van Verdiensten gaan naar een korporaal en sergeant die afzonderlijk betrokken waren bij twee bomaanslagen in 2007 en 2009. Op eigen initiatief en bewust van de risico's boden ze hulp en schepten ze orde in de chaos die was ontstaan, aldus defensie.
De uitreiking vindt plaats op de Koninklijke Militaire Academie in Breda. De bijeenkomst is besloten.
quote:Pantservoertuig maakt einde aan dollemansrit
3 landmachtmilitairen hebben met hun gepantserde YPR-infanterievoertuig een verwarde man in een landbouwvoertuig weten te stoppen in Ede.
Tijdens een testrit met de YPR buiten de Prins Maurits Kazerne hield een politieauto met zwaailichten het landmachtvoertuig aan. De agenten vroegen de bemanning of ze konden helpen een verwarde man te stoppen die in een landbouwvoertuig op de vlucht was geslagen.
Frontale botsing
Doordat de man een zwaar uitgevoerde heftruck bestuurde, kon de politie de man niet staande houden. Onder begeleiding van de politie reed de YPR naar industriegebied H2O. Daar wist YPR-bestuurder sergeant Ricardo Raciti de man te stoppen door frontaal tegen hem aan te botsen.
De politie overmeesterde de chauffeur vervolgens met pepperspray. De YPR hield slechts lichte beschadigingen over aan de actie.
Denk jequote:Op dinsdag 23 april 2013 09:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
schade is wel rekening man..
kanttekening is dat veel vacatures bewust niet worden ingevuld ivm de reorganisaties, als de FTE's straks wegvallen wordt de vullingsgraad vanzelf weer hoger.quote:Op woensdag 10 april 2013 07:42 schreef AchJa het volgende:
Ter aanvulling op het eerdere bericht van C4, de Personeelrapportage 2012.
Edit: Aardige grafiek uit die brief, dat vat het wel een beetje samen:
[ afbeelding ]
In je dromen. Ik heb het in de jaren '90 bij de hand gehad. In verband met reorganisaties, verbouwingen en wat je nog meer aan excuses kon bedenken had de onderdeelsleiding besloten vanaf midden '93 maar even geen nieuw personeel meer in te kopen.Midden 95 waren we klaar met reorganiseren, verbouwen etc. In '96 gaf men toe een fout te hebben gemaakt, we zaten op nog maar 60% van de sterkte, een jaar later zelfs nog lager. Niet gek voor een onderdeel dat 24/7/365 als enige fully ops was.quote:Op dinsdag 23 april 2013 10:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
kanttekening is dat veel vacatures bewust niet worden ingevuld ivm de reorganisaties, als de FTE's straks wegvallen wordt de vullingsgraad vanzelf weer hoger.
Dus de huidige vulling van alle vacatures voor defensie is op dit moment ongeveer 78%!? Dat is wel extreem laag. Wist dat er bij de luchtmacht veel man nodig is, had niet verwacht dat het over de hele breedte zo dramatisch was.quote:Op dinsdag 23 april 2013 12:48 schreef RonaldV het volgende:
[..]
In je dromen. Ik heb het in de jaren '90 bij de hand gehad. In verband met reorganisaties, verbouwingen en wat je nog meer aan excuses kon bedenken had de onderdeelsleiding besloten vanaf midden '93 maar even geen nieuw personeel meer in te kopen.Midden 95 waren we klaar met reorganiseren, verbouwen etc. In '96 gaf men toe een fout te hebben gemaakt, we zaten op nog maar 60% van de sterkte, een jaar later zelfs nog lager. Niet gek voor een onderdeel dat 24/7/365 als enige fully ops was.
De rekenfout: je moet niet pas weer je werving op niveau brengen als je alles hebt afgerond. Dat moet je doen als je daar nog een jaar vanaf bent. Ook als dat het riscio met zich mee brengt dat je een paar stoelen te veel vult. Zware onderbezetting is namelijk veel erger voor je bedrijf, dan moet je te vaak "nee" verkopen. En te vaak "nee" verkopen betekent dat je bezuinigingskandidaat wordt. Je bent namelijk toch nooit beschikbaar als het nodig is.
quote:Internationale oefening Frisian Flag gestart
15 april 2013, 10.33 uur
Vanaf vandaag is het druk in de lucht boven Leeuwarden. De vliegbasis is tot en met 26 april opnieuw gastheer van Frisian Flag, een van de grootste internationale (jacht)vliegoefeningen. 2 weken lang trainen jachtvliegtuigen uit verschillende landen in het vliegen van offensieve en defensieve missies.
De nadruk ligt tijdens de oefening op internationale samenwerking: zowel op het gebied van de jachtvliegerij als van de internationale gevechtsleiding en luchtverkeersleiding. Internationaal trainen is nodig om luchtverdedigingstaken en missies zoals in Afghanistan en onlangs boven Libië in de toekomst te kunnen blijven uitvoeren.
Deelnemers
Op de vliegbasis staan meer dan 55 vliegtuigen. Naast de Nederlandse (afkomstig van zowel Leeuwarden als Vliegbasis Volkel), Belgische en Poolse F-16’s zijn er ook Duitse Eurofighters en de Zweedse JAS-39 Gripens. Na een aantal jaren doet de Franse luchtmacht er weer mee met de Mirage-2000C’s en Mirage F1CR’s. Als ondersteuning zijn tijdens de oefening ook een Nederlandse (K)DC-10 en de AWACS van de NAVO in de lucht. Bij het plannen van de verschillende missies werken de deelnemers eveneens intensief samen.
Realistisch
De oefenscenario’s van Frisian Flag zijn realistisch. Ervaring opgedaan in Afghanistan en boven Libië is in de oefening verwerkt.
Frisian Flag vindt plaats in het luchtruim van Nederland, Duitsland en Denemarken. De oefening wordt ondersteund door Forward Air Controllers van de landmacht en het Nationaal Datalink Management Cell (NDMC).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |