Voor 'ja' gestemd. Maar enkel wanneer het geen geweldsmisdrijf is en ook diegene zijn eerste straf.quote:* 6 Moet een dader strafvermindering krijgen bij goed gedrag?
ja
nee
Aan hoeveel strafvermindering zat je te denken als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:15 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Voor 'ja' gestemd. Maar enkel wanneer het geen geweldsmisdrijf is en ook diegene zijn eerste straf.
1/5 minder gevangenisstraf.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:18 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Aan hoeveel strafvermindering zat je te denken als ik vragen mag?
Nouja... Ik heb hem niet gemaaktquote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Er is nou niet echt ruimte voor nuance. Aangeboren ja ofte nee. Geen middenweg.
Ze worden nu door de pers en iedereen die er ook maar een beetje interesse heeft gecontroleerd. Een beetje zoals de politiek. Maar ik heb het idee dat de deze vraag insinueert dat de scheiding van rechterlijke en bestuurlijke macht opgeheven zou moeten worden. Het kan aan mij liggen maar dat is de enge gedachte wel.quote:5 Moeten rechters meer gecontroleerd worden?
Het is een middelbareschool-enquête, wat verwacht je?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:42 schreef bas-beest het volgende:
Het is een veel te zwart/wit-enquête...
Iets meer nuance...dit is niet in te vullen...quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:49 schreef Repelsteeltju het volgende:
Het is een middelbareschool-enquête, wat verwacht je?
Ben ik het niet helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 23:04 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Iets meer nuance...dit is niet in te vullen...
Ingevuldquote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:11 schreef Kyubey het volgende:
Hallo FOK!
Wij (VWO 5 maatschappijwetenschappen) willen graag voor een onderzoek weten wat jullie van het huidig strafrecht in Nederland vinden en wat jullie er aan zouden willen verbeteren. Het zijn 10 vragen, waarvan een deel multiple choice en een deel open vragen. Het hoeven geen heel uitgebreide antwoorden te zijn.
Tot nu toe hebben we alleen tieners en hun ouders, dus geen grote gevarieerde groep mensen die hem hebben ingevuld. Ik dacht, ik zet hem op FOK! voor wat meer afwisselende meningen.
http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=136993
wachtwoord: strafrecht
Bedankt voor jullie tijd!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |