abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123677857
Beste mensen

Wij hebben vorig jaar een nieuwbouw huis gekocht. Dit wordt voor de zomer opgeleverd. Nu moeten wij nog een vloer gaan uitzoeken, echter hebben wij nog niet echt een idee wat we gaan doen met de vloer. We hebben vloerverwarming.

Nu vinden we zelf tegels heel mooi, maar ook extreem prijzig. Het leggen vooral. Nu heb ik ook gezien dat er mensen zijn die hun betonvloer gewoon verven. En dan ziet het er uit alsof er natuursteen op de vloer ligt (een tegel in één geheel zeg maar).

Iemand ervaring met zo'n vloer en waar we dat kunnen laten doen en wat ons dat gaat kosten? Betonverf is namelijk stukken goedkoper, alleen ik weet niet hoe dit zit in deze setting dat het op steen lijkt zeg maar.
pi_123678344
Hoe wordt je vloer opgeleverd? Wij kregen een cementdekvloer en daarin lag de vloerverwarming. Zo'n dekvloer is er los materiaal en zeker niet geschikt als 'vloer' zonder afwerking.

Als je een nieuwbouwhuis koopt zou ik ook de vloer goed doen. Of nog even sparen of alternatieven als laminaat (kan soms met VV)?
Een iPhone/mobile dashboard op basis van je PVoutput gegevens. (free to use)
pi_123678483
Is een vloer in gepolierde beton een optie ?
Dat zal wel iets goedkoper zijn dan tegels, maar ook weer niet zo heel veel.
pi_123678935
Het wordt opgeleverd met een cementen dekvloer ja, hier ligt dan ook de vloerverwarming zoals twixx aangeeft. Ik dacht dat dit gewoon een vaste egale laag was? Gepolierde beton is voorzover in het meerwerkboekje staat geen optie.
  PR/Manusje van alles dinsdag 5 maart 2013 @ 21:45:00 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_123679254
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:40 schreef kevinvdwal het volgende:
Het wordt opgeleverd met een cementen dekvloer ja, hier ligt dan ook de vloerverwarming zoals twixx aangeeft. Ik dacht dat dit gewoon een vaste egale laag was? Gepolierde beton is voorzover in het meerwerkboekje staat geen optie.
ze zijn nooit zo mooi en vlak dat je daar gewoon op kunt 'wonen'. Zonder beschermende vloer zal je na een tijdje ook steeds meer gruis tegenkomen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_123679645
Wij hebben in onze woning op de bovenverdieping voorlopig enkel chappe (cementen dekvloer).
Wij hebben gewoon wat goedkope vinyl gekocht in de home market, en dat als voorlopige vloerbedekking gebruikt.
Indien je niets hebt boven die dekvloer, dan loop je hem op termijn gewoon kapot
pi_123679965
Ok. Dat is duidelijk, dan moet dat maar niet. Het punt is dat het leggen nog duurder is dan de tegel zelf. Momenteel vinden we een tegel van 38 euro mooi en dan durven ze 50 euro p/m2 voor het leggen te vragen....... Is dit normaal? 60 x 60 tegels zijn het. Denk dat we boven dan maar een vloerverwarming geschikt laminaat uitzoeken.
  PR/Manusje van alles dinsdag 5 maart 2013 @ 21:57:23 #8
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_123680081
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 21:55 schreef kevinvdwal het volgende:
Ok. Dat is duidelijk, dan moet dat maar niet. Het punt is dat het leggen nog duurder is dan de tegel zelf. Momenteel vinden we een tegel van 38 euro mooi en dan durven ze 50 euro p/m2 voor het leggen te vragen....... Is dit normaal? 60 x 60 tegels zijn het. Denk dat we boven dan maar een vloerverwarming geschikt laminaat uitzoeken.
50 euro per m2 voor alleen het leggen..... :{ je moet gewoon een particuliere tegelzetter inschakelen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 5 maart 2013 @ 21:57:39 #9
357438 Bananenvlaflip
eerherstel voor de pisang
pi_123680131
Je zou ook naar (zelfklevende) pvc-vloeren kunnen kijken. Zelf geen ervaring mee, maar dat schijnt vrij gemakkelijk zelf te leggen zijn.
pi_123680432
Ja, we hebben ook naar pvc gekeken. Daar voel ik me op een of andere manier niet lekker bij. Heb het gevoel of het zeil is, loopt ook zo. Is ook met structuur te krijgen maar dan nog. Moet voor de rest exacte offerte nog even afwachten. Die loopt nog. Zal dan wel terugkoppeling geven.
pi_123680950
Diverse laminaten (o.a. klicklimoleum) zijn geschikt voor vloerverwarming. Een tarief van 50€/m² voor alleen het leggen, is natuurlijk absurd.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 05-03-2013 22:16:41 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 22:15:12 #12
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_123681475
Er zijn laminaat ondervloeren te koop t.b.v. vloerverwarming dus een laminaatje kan ook gewoon.
pi_123683178
Kan iemand me wat links geven van laminaatvloeren die goed geschikt zijn voor vloerverwarming.

Want ik heb er al eens naar gezocht, maar kwam er dan toch op uit dat het niet ging werken, althans niet wanneer de vloer je enige verwarming geeft.

Ik heb dus verder niks, alleen vloerverwarming.

[ Bericht 1% gewijzigd door R2R op 05-03-2013 22:46:11 ]
pi_123692365
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_123694177
Er zijn volgens mij ook winkels die gratis leggen?
pi_123698414
Ik weet dat een user hier een coating op de betonnen vloer heeft aangebracht. Ze had ook een topic, even zoeken.

edit: Topicreeks: Nieuwbouw in Amsterdam-Noord: voorpret en -zorgen is haar topic reeks.
pi_123706088
Dat je een tegel van €38/m2 uitzoekt is natuurlijk je eigen keus, je hebt ook tegels van €20
En voor het leggen kun je natuurlijk gewoon een mannetje zoeken of een advertentie zetten op Werkspot.
De prijs voor het leggen van €50/m2 is waarschijnlijk van de tegelleverancier of niet ?

Een kale zandcementvloer is niks, de structuur daarvan is erg los en open.
Zelf heb ik een nog een kale zandcementvloer liggen op zolder zonder vloerbedekking, dat is een stofbende.
Daar moet nog een keer een goedkoop zeiltje of laminaat van de Ikea overheen.
pi_123713531
Wij hebben hier een laminaatvloer (Berry) met vloerverwarming. Als ik naar m'n gasverbruik kijk gaat dat echt prima (vrijwel geen nachtverlaging).

Met tegels zal het beter gaan. Kijk eens op marktplaats voor een ZZP'er als tegelzetter?
Een iPhone/mobile dashboard op basis van je PVoutput gegevens. (free to use)
  woensdag 6 maart 2013 @ 21:39:11 #19
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_123721280
Koop je een nieuwbouw huis met vloerverwarming, dan ook met mooie tegels. Daar moet je niet oo bezuinigen, krijg je spijt van
pi_123727821
Tussen "niet op bezuinigen" en geen onnodig geld uitgeven zit nog wel wat verschil.
  woensdag 6 maart 2013 @ 23:40:02 #21
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_123728677
Ik zou het omdraaien, zoek een tegelzetter en vraag aan hem waar je de tegels vandaan moet halen...
Die moet ze immers leggen, en het kan best zijn dat hij bijv de hornbach aanraad...

Tegels kopen incl leggen is vaak duur, en het bedrijf dat ze verkoopt, huurt vaak ook een aparte zetter in..

(Nog een tip: kijk hoeveel tegels er van een model op voorraad zijn... ik heb een supergoede deal gemaakt door een paar extra te nemen, doordat ik alles meenam kon dat voor een prikkie 7,-p/m2)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_123930676
Een goede kwaliteit PVC vloer voor volledige verlijming, zowel in tegel vorm als parket stroken niet van echt te onderscheiden.
Voordeel is dat PVC uitstekend warmte opneemt en dus zeer geschikt is voor vloerverwarming.
Een pvc vloer incl egaliseren en door een vakman gelegd € 44,95,- mtr²
pi_124217207
We hebben vandaag de offerte ontvangen, valt mee moet ik zeggen. Tegels zijn ook goedkoper dan verteld. Waarschijnlijk omdat we een restpartij hebben.

Uiteindelijk hebben we 35m2 tegels voor 25,22 pm2 en 32m2 leggen voor 26,5pm2 beide ex btw. Wat neerkomt op totaal € 2094,15 incl btw.

Iemand opmerkingen?
  vrijdag 22 maart 2013 @ 20:37:50 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_124386824
Ey kev, leuk, samen met Consi?

Tegels zijn mooi, maar ook na jaren kan het nog werken (bij mijn ouders springen er nu na 12 jaar nog steeds stukjes glazuur van de plavuizen af en zie je er scheuren in komen. Ook met vloerverwarming.)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_124443936
Ja klopt ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')