abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123649513
Hallo!

Ik wil wegens omstandigheden dit jaar stoppen met mijn MBO "studie" en gaan werken. Ik moet dan mijn studiefinanciering stopzetten, geen probleem.

Maar kan ik dan volgend jaar als ik verder wil leren mijn studiefinanciering opnieuw aanvragen of ben ik dan een nieuwe student en heb ik er geen recht meer op. (m.b.t nieuwe regeling waar ik niks van snap)

(Ben 18jr. en dit is mijn 1e schooljaar op het MBO)

Bedankt!
pi_123649592
Ik denk dat het handigst is om even contact op te nemen met DUO, die kunnen je ook gelijk informeren over de duur van je nieuwe studiefinanciering, die kan namelijk nog wel eens wijzigen.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 08:51:01 #3
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_123649615
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 08:49 schreef LompeHork het volgende:
Ik denk dat het handigst is om even contact op te nemen met DUO, die kunnen je ook gelijk informeren over de duur van je nieuwe studiefinanciering, die kan namelijk nog wel eens wijzigen.
Dit even doen ja, normaal kon je je studiefinanciering gerust een jaartje stop zetten dacht ik. Maar nu met die nieuwe regelingen en shit. Even bellen :Y Weet je gelijk waar je aan toe bent.
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_123649661
Was het niet slimmer geweest als je voor 1 februari stopte? Dan was het helemaal geen probleem. Zoiets. Snap ook vrij weinig van. :') Even bellen. :)
pi_123649732
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 08:54 schreef Etsu het volgende:
Was het niet slimmer geweest als je voor 1 februari stopte? Dan was het helemaal geen probleem. Zoiets. Snap ook vrij weinig van. :') Even bellen. :)
Dat is alleen voor mensen in het eerste jaar, als TS tweede jaar is geldt die regeling niet. Je kan het gewoon stopzetten alleen ontvang je in totaal nog: 48 maanden - de gebruikte maanden. In dit geval dus september 2012 - februari 2012 = 42 maanden resterend.
pi_123649765
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 08:59 schreef Brembo het volgende:

[..]

Dat is alleen voor mensen in het eerste jaar, als TS tweede jaar is geldt die regeling niet. Je kan het gewoon stopzetten alleen ontvang je in totaal nog: 48 maanden - de gebruikte maanden. In dit geval dus september 2012 - februari 2012 = 42 maanden resterend.
In OP staat dat TS nu in het eerste jaar zit..
pi_123649819
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 09:01 schreef Etsu het volgende:

[..]

In OP staat dat TS nu in het eerste jaar zit..
Ja, maar studeert nog in de maand maart, je moet officieel voor 1 februari gestopt zijn. Dat heeft TS niet gedaan dus kost hem zes maanden stufi. Je kan ook kiezen om het eerste jaar af te maken en dan hopen dat je volgend jaar in het tweede jaar kan instromen bij een gewenste studie (win-win situatie).
pi_123650117
Ik heb contact met DUO opgenomen, over de nieuwe regeling kunnen ze niets zeggen omdat het nog maar plannen zijn (voor hbo en universiteit). Die plannen kunnen altijd nog gewijzigd worden (ook eventueel voor het MBO) zei te telefoniste. Het is dus een gok als je nu stopt, waren haar woorden.

En ik moet inderdaad schoolgeld blijven betalen tot het jaar afgelopen is (zelfs al ben je gestopt en krijg je geen stufi).
Dus ik denk dat ik naar school blijf gaan tot dit schooljaar afgelopen is om verdere eventuele problemen te voorkomen.

Bedankt voor de hulp!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')