abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 maart 2013 @ 21:26:43 #1
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_123635924
quote:
EINDHOVEN - De Eindhovense pedoseksueel Sytze van der Velde (65) is vanaf augustus weer een vrij man. Dat is het gevolg van de uitspraak van het gerechtshof in Den Bosch maandag. Dat betekent volgens de gemeente dat het hem dan vrij staat om weer in Eindhoven te komen wonen.

Sytze van der Velde moest door zijn veroordelingen regelmatig verhuizen. De gemeente Eindhoven legde hem in 2009 een gebiedsverbod op om onrust te voorkomen. Later moest hij ook vertrekken uit de gemeente Utrechtse Heuvelrug en Epe.

Omdat Van der Velde zich niet hield aan het toezicht van de reclassering zit hij nu de rest van zijn voorwaardelijke straf uit. Na die gevangenisstraf hoeft hij zich niet meer te laten begeleiden door de reclassering.

Toezicht heeft geen nut meer
Het hof oordeelde dat Van der Velde reclasseringstoezicht het afgelopen onderhalf jaar onmogelijk heeft gemaakt en ziet dus weinig nut in verder toezicht. Van der Velde dreigde eerder in herhaling te vallen met zijn delicten als hij geen toezicht zou krijgen.

"Het toezicht is niet effectief en dat ligt aan zijn houding. Het valt niet langer te verwachten dat in deze zaak op effectieve wijze toezicht kan worden gehouden'', aldus de rechter.

Nog vijf maanden vast
Van der Velde werd eind januari aangehouden omdat hij contact weigert met de toegewezen reclasseringsambtenaar. Hij zit sindsdien weer vast. Hem rest nu nog ongeveer vijf maanden celstraf. Daarna is het verplichte reclasseringscontact voorbij en krijgt hij dus geen begeleiding meer.

Sytze van der Velde moest in 2008 de gevangenis in voor misbruik van jongens uit Eindhoven. In september 2009 zat zijn onvoorwaardelijke straf erop en kwam hij op vrije voeten. Toen burgemeester Rob van Gijzel van Eindhoven hem een gebiedsverbod oplegde, werd zijn zaak landelijk bekend.

Vorig jaar zat hij al 3 maanden celstraf uit omdat hij een bepaalde woning weigerde. Het is nog niet duidelijk waar hij na zijn celstraf heen gaat aangezien hij nog geen vaste woon- of verblijfplaats heeft.

Veel stof opwaaien
De zaak rond Nederlands bekendste pedoseksueel doet veel stof opwaaien. Omroep Brabant maakte een tijdslijn met de meest belangrijke data.
http://www.omroepbrabant.(...)Eindhoven+wonen.aspx

Geweldig! Al die idiote gemeentes met hun symboolpolitiek hebben de belastingbetaler miljoenen aan proces- en gemeentelijk geneuzel kosten gekost met als resultaat dat een veroordeelde pedofiel straks zonder controle vrij is om te doen wat hij wil. Gefeliciteerd onderbuik van Nederland! Na alle verbodjes met het tegenovergestelde effect loopt er over 5 maanden een pedofiel zonder begeleiding of behandeling door jullie woonwijk.
pi_123636033
Hij gaat dus eerst nog de gevangenis in als ik het goed lees? Maar misschien heeft hij echt 'geleerd' van deze hele grote fout(en) en doet hij het daadwerkelijk nooit meer.
pi_123636124
Er is zeker geen geld om die gast in een gesticht te stoppen ofzo?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_123636649
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:28 schreef Ziba het volgende:
Hij gaat dus eerst nog de gevangenis in als ik het goed lees? Maar misschien heeft hij echt 'geleerd' van deze hele grote fout(en) en doet hij het daadwerkelijk nooit meer.
Of juist wel, maar heeft ontdekt dat het handiger is als je slachtoffertjes niet tegen je kunnen getuigen. Zoals Marc Dutroux leerde na zijn eerste veroordeling en "straf" wegens verkrachting.

Het kan alle kanten op met Van der Velde.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_123637755
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:37 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Of juist wel, maar heeft ontdekt dat het handiger is als je slachtoffertjes niet tegen je kunnen getuigen. Zoals Marc Dutroux leerde na zijn eerste veroordeling en "straf" wegens verkrachting.

Het kan alle kanten op met Van der Velde.
Je bedoelt dus de dood als gevolg? Nouja, zou wel heel erg zijn. Maar ik zag laatst een docu over pedofielen/pedoseksuelen en sommige pedoseksuelen leren d'r wel van (maar die hebben wel therapie gehad enzo) en ik weet niet of deze man dat heeft gehad?
  maandag 4 maart 2013 @ 21:58:33 #6
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_123638278
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:51 schreef Ziba het volgende:

[..]

Je bedoelt dus de dood als gevolg? Nouja, zou wel heel erg zijn. Maar ik zag laatst een docu over pedofielen/pedoseksuelen en sommige pedoseksuelen leren d'r wel van (maar die hebben wel therapie gehad enzo) en ik weet niet of deze man dat heeft gehad?
Nee en iedere vorm van begeleiding die hij kreeg heeft hij op een gegeven moment onmogelijk gemaakt omdat hij door die begeleiders verraden werd bij iedere gemeente waar hij kwam te wonen. In navolging van Eindhoven zijn er meerdere hysterische burgemeesters geweest die hem niet in hun gemeente wilden hebben dus is hij gestopt met het opgeven van zijn adres.
pi_123638714
quote:
Vorig jaar zat hij al 3 maanden celstraf uit omdat hij een bepaalde woning weigerde
Wat is deze?
pi_123639049
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:26 schreef Brum_brum het volgende:
Gefeliciteerd onderbuik van Nederland! Na alle verbodjes met het tegenovergestelde effect loopt er over 5 maanden een pedofiel zonder begeleiding of behandeling door jullie woonwijk.
Wat raar, dat verketteren van pedofielen heeft toch altijd zo goed gewerkt?
pi_123649064
Blijft moeilijk dit. Sinds een aantal jaren ben ik geïnteresseerd in dit onderwerp en ik blijf mij verbazen hoe lang het nog moet duren voordat er een verschil komt tussen pedofiel en pedoseksueel.

Pedoseksuelen zijn dus pedofielen of andere gedrachtsgestoorde figuren die hun handjes niet thuis kunnen houden en niets anders dan begeleid wonen moeten krijgen. Pedofielen zijn grotendeels mensen, voornamelijk mannen maar ook vrouwen, die met een geaardheid zitten waar ze zelf niets aan kunnen doen. Net zoals homo's ooit zullen ervaren of hebben gedaan. Waar iemand met homofilie nog vrede met zijn geaardheid kan hebben, maar moeite met zijn omgeving, staat hem uiteindelijk maar weinig/niets in de weg om zijn/haar geluk te vinden in een relatie met iemand van zelfde geslacht. Je zal maar op een dag erachter komen dat je gevoelens krijgt voor een kind, waar kan je heen met deze bizarre ontdekking? Nergens! En we weten allemaal dat je homofilie ook niet kan genezen met één of andere sessie. Getekend voor het leven.

Natuurlijk is dat vreemd en is dit een zeer gevoelig onderwerp, alleen is dat iets van de laatste 200/300 jaar waar het taboe steeds groter is geworden.

Ik heb die docu ook gezien en daaruit bleek dat slechts 3% van de pedofielen in de fout gaat. Meeste kindermisbruikers zijn dus niet eens pedofiel, maar hebben andere gedrachtstoornis. Sytze kan nog van alles zijn naast een pedoseksueel, maar het taboe maakt van hem automatisch een pedofiel, waar je vele pedofielen het moeilijker maakt dan dat zij het al hebben.

Met Sytzes heb ik geen medelijden en mogen van mij permanente huisvesting krijgen in een isoleercel, maar ik hoop wel dat de komende jaren de jacht op onschuldige pedofielen gestopt word. IMO net zo erg als homohaat, maar vanwege maatschappij zal dit voorlopig nog niet erkend worden.

Edit: Beetje tekst toegevoegd.

[ Bericht 17% gewijzigd door Meike26 op 05-03-2013 08:27:44 ]
  dinsdag 5 maart 2013 @ 08:23:29 #10
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_123649218
Ik ken de achtergronden niet. Is dit ook een echte pedo, zoals in seksueel aangetrokken tot jonge kinderen? Want te vaak wordt in de media iemand een pedofiel genoemd, terwijl zo'n kerel bijvoorbeeld op jongens van 13-15 valt. Is toch wel wezenlijk anders dan iemand die op kleine kinderen geilt.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_123649225
Zodra bekend is waar zijn bed slaapt wordt hij toch aangepakt.
pi_123649389
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 08:23 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik ken de achtergronden niet. Is dit ook een echte pedo, zoals in seksueel aangetrokken tot jonge kinderen? Want te vaak wordt in de media iemand een pedofiel genoemd, terwijl zo'n kerel bijvoorbeeld op jongens van 13-15 valt. Is toch wel wezenlijk anders dan iemand die op kleine kinderen geilt.
Daar zie ik weinig verschil in, alles jonger dan 18 jaar is een kind en ben je dus pedofiel. De één zal vallen op meisjes tussen 4 en 10 jaar, de ander weer op jongens tussen 12 en 16. Dat zal de geaardheid zelf wel zijn dan.

Denk alleen dat de meeste pedoseksuelen gewoon een kind pakken omdat ze makkelijk te beïnvloeden zijn en niet zo sterk, dus als ziek figuur heb je eerder de macht in handen dan dat ze een vrouw aanranden in een park, wat net zo triest is overigens.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 09:18:15 #13
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_123650052
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 08:35 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Daar zie ik weinig verschil in, alles jonger dan 18 jaar is een kind en ben je dus pedofiel. De één zal vallen op meisjes tussen 4 en 10 jaar, de ander weer op jongens tussen 12 en 16. Dat zal de geaardheid zelf wel zijn dan.

Denk alleen dat de meeste pedoseksuelen gewoon een kind pakken omdat ze makkelijk te beïnvloeden zijn en niet zo sterk, dus als ziek figuur heb je eerder de macht in handen dan dat ze een vrouw aanranden in een park, wat net zo triest is overigens.
Ik bedoelde dat een kerel die alleen aangetrokken wordt door puberjongens, anders behandeld moet worden dan zo'n Robert Mikkelsons, die alleen aangetrokken was door zeer jonge kinderen. Zodra mensen het woord 'pedo' horen, halen ouders meteen hun kleuters uit de speeltuin, terwijl die helemaal geen risico lopen in het geval zo'n smeerkees een heel andere doelgroep heeft.

Je hebt ook van die kerels die een xbox hebben staan en dan puberjongens over de vloer krijgen die ze cadeaus geven en chips en cola en aandacht, die ze thuis misschien te weinig krijgen. En als er dan eenmaal een vertrouwen is bij die jongens, proberen ze (vaak met dwang, chantage of geld) die jongens uit de broek te krijgen. Begrijp me goed, dit vind ik net zo weerzinwekkend.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_123650219
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 09:18 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat een kerel die alleen aangetrokken wordt door puberjongens, anders behandeld moet worden dan zo'n Robert Mikkelsons, die alleen aangetrokken was door zeer jonge kinderen. Zodra mensen het woord 'pedo' horen, halen ouders meteen hun kleuters uit de speeltuin, terwijl die helemaal geen risico lopen in het geval zo'n smeerkees een heel andere doelgroep heeft.

Je hebt ook van die kerels die een xbox hebben staan en dan puberjongens over de vloer krijgen die ze cadeaus geven en chips en cola en aandacht, die ze thuis misschien te weinig krijgen. En als er dan eenmaal een vertrouwen is bij die jongens, proberen ze (vaak met dwang, chantage of geld) die jongens uit de broek te krijgen. Begrijp me goed, dit vind ik net zo weerzinwekkend.
Dan zijn we het eens ;)
  dinsdag 5 maart 2013 @ 09:35:01 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123650426
quote:
Toezicht heeft geen nut meer
Het hof oordeelde dat Van der Velde reclasseringstoezicht het afgelopen onderhalf jaar onmogelijk heeft gemaakt en ziet dus weinig nut in verder toezicht. Van der Velde dreigde eerder in herhaling te vallen met zijn delicten als hij geen toezicht zou krijgen.

"Het toezicht is niet effectief en dat ligt aan zijn houding. Het valt niet langer te verwachten dat in deze zaak op effectieve wijze toezicht kan worden gehouden'', aldus de rechter
Eerst dreigen in herhaling te vallen als je geen toezicht krijgt, vervolgens alle vormen van toezicht onmogelijk maken, en als "beloning" daarvoor krijg je geen toezicht meer.

Gaat hij het nou straks de staat ook nog verwijten als hij in herhaling valt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 5 maart 2013 @ 10:17:21 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_123651540
dus de man wil begeleiding maar maakt het begeleiders onmogelijk om hem te begeleiden...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_123652546
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:26 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

http://www.omroepbrabant.(...)Eindhoven+wonen.aspx

Geweldig! Al die idiote gemeentes met hun symboolpolitiek hebben de belastingbetaler miljoenen aan proces- en gemeentelijk geneuzel kosten gekost met als resultaat dat een veroordeelde pedofiel straks zonder controle vrij is om te doen wat hij wil. Gefeliciteerd onderbuik van Nederland! Na alle verbodjes met het tegenovergestelde effect loopt er over 5 maanden een pedofiel zonder begeleiding of behandeling door jullie woonwijk.
Het probleem is niet dat gemeenten deze pedofiel een gebiedsverbod opleggen. Het probleem is dat pedofielen die niet aan de reclassering meewerken, na een veel te korte straf alweer vrijkomen, Maar ja, dan gaan we weer praten over rechters en strafmaten. Het wordt een beetje vermoeiend.
pi_123652852
Als er al een slachtoffer valt is het hopelijk de dochter van die laffe rechter in kwestie. Man man.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:06:46 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_123652961
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:02 schreef Confetti het volgende:
Als er al een slachtoffer valt is het hopelijk de dochter van die laffe rechter in kwestie. Man man.
en wat heeft de rechter dan precies gedaan?
pi_123653030
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:06 schreef Re het volgende:

[..]

en wat heeft de rechter dan precies gedaan?
Toezicht opheffen in plaats van een alternatief verzinnen.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:10:54 #21
262 Re
Kiss & Swallow
pi_123653055
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:09 schreef Confetti het volgende:

[..]

Toezicht opheffen in plaats van een alternatief verzinnen.
wat voor alternatieven?
pi_123654573
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 08:11 schreef Meike26 het volgende:
Blijft moeilijk dit. Sinds een aantal jaren ben ik geïnteresseerd in dit onderwerp en ik blijf mij verbazen hoe lang het nog moet duren voordat er een verschil komt tussen pedofiel en pedoseksueel.

Pedoseksuelen zijn dus pedofielen of andere gedrachtsgestoorde figuren die hun handjes niet thuis kunnen houden en niets anders dan begeleid wonen moeten krijgen. Pedofielen zijn grotendeels mensen, voornamelijk mannen maar ook vrouwen, die met een geaardheid zitten waar ze zelf niets aan kunnen doen. Net zoals homo's ooit zullen ervaren of hebben gedaan. Waar iemand met homofilie nog vrede met zijn geaardheid kan hebben, maar moeite met zijn omgeving, staat hem uiteindelijk maar weinig/niets in de weg om zijn/haar geluk te vinden in een relatie met iemand van zelfde geslacht. Je zal maar op een dag erachter komen dat je gevoelens krijgt voor een kind, waar kan je heen met deze bizarre ontdekking? Nergens! En we weten allemaal dat je homofilie ook niet kan genezen met één of andere sessie. Getekend voor het leven.

Natuurlijk is dat vreemd en is dit een zeer gevoelig onderwerp, alleen is dat iets van de laatste 200/300 jaar waar het taboe steeds groter is geworden.

Ik heb die docu ook gezien en daaruit bleek dat slechts 3% van de pedofielen in de fout gaat. Meeste kindermisbruikers zijn dus niet eens pedofiel, maar hebben andere gedrachtstoornis. Sytze kan nog van alles zijn naast een pedoseksueel, maar het taboe maakt van hem automatisch een pedofiel, waar je vele pedofielen het moeilijker maakt dan dat zij het al hebben.

Met Sytzes heb ik geen medelijden en mogen van mij permanente huisvesting krijgen in een isoleercel, maar ik hoop wel dat de komende jaren de jacht op onschuldige pedofielen gestopt word. IMO net zo erg als homohaat, maar vanwege maatschappij zal dit voorlopig nog niet erkend worden.

Edit: Beetje tekst toegevoegd.
Interessant. Om wat voor soort gedragsstoornissen gaat het dan?

Ik heb ooit eens gelezen dat er veel pedofielen zijn die zich niet enkel aangetrokken voelen tot kinderen, maar ook tot volwassenen. Weet jij daar toevallig meer over? Of de vergelijking met homoseksualiteit opgaat weet ik niet. Er zijn gelijkenissen, maar aan de andere kant gaat homoseksualiteit/heteroseksualiteit om geslacht, pedofilie gaat om leeftijd, onschuld, primaire geslachtskenmerken. Je zou het ergens nog beter kunnen vergelijken met een meisje van 18 die valt op mannen van haar vaders leeftijd.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 12:00:29 #23
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_123654575
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:02 schreef Confetti het volgende:
Ja en voortaan als we een moord oplossen en de dader is al dood dan sluiten we gewoon zijn zoon op want die is tenslotte mede verantwoordelijk! Beter nog, we sluiten gewoon altijd de hele familie op!
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 10:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het probleem is niet dat gemeenten deze pedofiel een gebiedsverbod opleggen. Het probleem is dat pedofielen die niet aan de reclassering meewerken, na een veel te korte straf alweer vrijkomen, Maar ja, dan gaan we weer praten over rechters en strafmaten. Het wordt een beetje vermoeiend.
Om aan die reclassering mee te werken moet je dus je verblijfplaats opgeven, als je vervolgens door die reclassering iedere keer een oprotverzoek van de plaatselijke burgemeester mag ontvangen is het vrij lastig om vervolgens een verblijfplaats op te geven. Na de tweede keer opbokken zou ik ook niet meer meewerken. Die man had trouwens een paar jongens gepijpt. Hartstikke gezellig natuurlijk maar niet van het niveau kleine jongetjes en meisjes uit elkaar scheuren in een donkere kelder nadat je ze van straat hebt afgetrokken in een bestelwagen.
pi_123654638
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 08:35 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Daar zie ik weinig verschil in, alles jonger dan 18 jaar is een kind en ben je dus pedofiel.
Officieel ben je geen pedofiel als je valt op iemand met secundaire geslachtskenmerken.
  dinsdag 5 maart 2013 @ 12:06:58 #25
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_123654757
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 12:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Officieel ben je geen pedofiel als je valt op iemand met secundaire geslachtskenmerken.
Officieel mag je ook gewoon seks hebben met een 16 jarige en je kunt je afvragen of een 22 jarige die het met een meisje van 16 of 17 doet na een avond zuipen ook een pedofiel is. Ach onderscheid maken en nuances is voor d66 rechters! 17 jaar en 364 dagen oud is no go maar als ze die magische dag ouder is dan mag je eroverheen hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Brum_brum op 05-03-2013 12:13:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')