abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123630564
Ik wilde binnenkort met een groep jongeren eigen spreuktegels maken. Dit zijn tegeltjes die vaak in Delfstblauwe stijl een spreuk bevatten. Ik wil hierbij normale witte tegels ( badkamertegels) gebruiken. Ik vraag me nu alleen af wat voor verf ik moet gebruiken om op de tegels te kunnen schrijven en of ik nog iets met de tegels zelf moet doen zodat de verf blijft zitten. Ten slotte vroeg ik me ook af of er speciale pennen zijn voor het schrijven op tegeltjes of moet ik het gewoon met een dun penseel doen?

Alvast bedankt! :D

Voorbeeld:
pi_123630784
Tja, het lijkt me dat ze dat normaliter doen voor de glazuurlaag er op komt :P
pi_123631001
tegelverf, watervaste stift...
pi_123633389
Zou het niet met porceleinverf kunnen? Volgens mij hebben ze dat gewoon bij de pipoos. Voor tegelverf moet je gelijk n groot blik kopen vermoed ik.
En watervaste stift is op zo'n glad oppervlak denk ik niet erg krasbestendig. Kun je er zo afkrassen. (Denk ik hoor)
  dinsdag 5 maart 2013 @ 08:55:32 #5
396428 seny2013
creatief met klei
pi_123649682
Volgens mij kun je gewoon porseleinstiften gebruiken. Deze zijn tenslotte bedoeld voor borden, kopjes, bekers enz. Er zijn genoeg te vinden op internet onder zoek porseleinstift. Je zou eerst 1 kunnen kopen en het zelf uitproberen.
pi_123650263
bij de oma van een vriendin van mij heb ik ooit een tegeltje beschildert met een bepaalde verf (dacht iets van olieverf) die vervolgens nog afgebakken moest worden zodat de verf vast bleef zitten in het glazuur, weet niet of dat mogelijk is?
en anders kan je bij de xenos zelfs porseleinverf kopen, werkt volgens mij ook wel.
pi_123653398
Porcelein stiften heb ik veel goeds over gehoord.
Laat je ons het resultaat zien?
pi_123694805
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 09:28 schreef wild-r0se het volgende:
bij de oma van een vriendin van mij heb ik ooit een tegeltje beschildert met een bepaalde verf (dacht iets van olieverf) die vervolgens nog afgebakken moest worden zodat de verf vast bleef zitten in het glazuur, weet niet of dat mogelijk is?
en anders kan je bij de xenos zelfs porseleinverf kopen, werkt volgens mij ook wel.
zoiets wilde ik ook zeggen. Ik deed vroeger aan textielverven en daar zat ook een bepaalde verf bij die geschikt was om op tegeltjes te gebruiken. Dan in de oven.. heette volgens mij puff.. bij Pipoos of de Kwast is dat wel te koop
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_123878261
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 20:48 schreef annelotje het volgende:
Zou het niet met porceleinverf kunnen? Volgens mij hebben ze dat gewoon bij de pipoos. Voor tegelverf moet je gelijk n groot blik kopen vermoed ik.
En watervaste stift is op zo'n glad oppervlak denk ik niet erg krasbestendig. Kun je er zo afkrassen. (Denk ik hoor)
Ja klopt, ik wil dus niet meteen een groot blik kopen. Maar ik ga inderdaad even porceleinverf uitproberen! Bedankt!
pi_123878310
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 11:21 schreef bietel het volgende:
Porcelein stiften heb ik veel goeds over gehoord.
Laat je ons het resultaat zien?
Ja ik zal zeker het resultaat delen! De activiteit staat echter wel eind april gepland, dus dat kan even duren!
pi_123878398
Ik ga in iedergeval even de porceleinverf én de porceleinstiften allebei uitproberen om te zien wat het beste werkt. Bedankt voor de hulp! Resultaat komt hier terecht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')