Goedemiddag,
Dames en heren, het mag vrijwel een ieder bekend zijn dat wij op een uiterst geschikte en vooral prachtige locatie wonen van waaruit alles binnen handbereik ligt, zowel in functioneel opzicht als
plezier ende vermaeck.
![smokey2.gif]()
De luchthaven Schiphol ligt ook op geringe afstand en valt binnen korte tijd te bereiken met een taxi of de zogeheten Zuidtangent (snelbus). Het nadeel van een airport in de buurt is regelmatig geluidsoverlast en in de loop der jaren kleine incidenten die tenminste goed afliepen, op de crash na vlakbij Zwanenburg precies 4 jaar terug..
Liever zien wij, en evenzo de Amsterdammers, dat er geen incidenten plaatsvinden met ganzen of dichte mist en zulks waardoor problemen kunnen ontstaan die onveilige situaties opleveren. Helaas valt niet alles geheel te voorkomen en loopt 'n incident meestal ook goed af. De economie draait nu eenmaal door met alle risico's vandien en daar plukt men ook de vruchten van.
Twee vliegtuigen geland na problemen
Boven luchthaven Schiphol hebben twee vliegtuigen in de problemen gezeten. Aan het eind van de ochtend zijn ze veilig geland.Een woordvoerder van luchthaven Schiphol bevestigt dat er een toestel van Delta Airlines na de start technische problemen heeft gekregen.Het toestel zou om 10.15 uur vertrokken zijn vanaf Schiphol richting Mumbai in India. Het toestel is inmiddels veilig geland.
Een KLM-woordvoerder meldt dat een toestel van de vliegmaatschappij vanochtend uit 'voorzorg' is teruggekeerd. Het gaat om een KLM-vliegtuig dat rond 10.30 uur vanaf de luchthaven is vertrokken naar Milaan. Waarom het toestel moest terugkeren is volgens de woordvoerder op dit moment niet bekend. Het toestel is veilig geland. Er waren 139 passagiers aan boord. KLM gaat kijken of de vlucht kan worden omgeboekt.
Vermoedelijk toevalHet lijkt op dit moment toeval te zijn dat er in korte tijd twee toestellen in de problemen hebben gezeten.
De hulpdiensten waren vanochtend rond 11.03 uur opgeroepen voor het toestel van Delta Airlines. Inmiddels zijn ze vertrokken. De hulpdiensten waren uitgerukt voor een 'vooralarm'. Dat gebeurt als de piloot om assistentie vraagt omdat het toestel mogelijk problemen heeft. Volgens een woordvoerder van Schiphol wordt er 'een paar keer per jaar' een vooralarm gegeven.
http://www.rtl.nl/compone(...)men_bij_Schiphol.xml