Nu heeft mn vriend gezegd dat hij vindt dat ik teveel cadeaus geef. Hij voelt zich er ongemakkelijk bij, dus ik probeer dat te minderen. Maar wat ik me afvroeg is of er meer mensen zijn met dit 'probleem'?
quote:Lijkt me wel logisch. Een kadootje is leuk als het heel soms wordt gegeven of bij een gelegenheid. Als je heel vaak een kadootje geeft, is dat gewoon niet meer speciaal.
Op vrijdag 06 september 2002 12:28 schreef star9 het volgende:
Nu heeft mn vriend gezegd dat hij vindt dat ik teveel cadeaus geef. Hij voelt zich er ongemakkelijk bij, dus ik probeer dat te minderen
hoeft van mij allemaal niet. zoals je al zegt vind ik 't veeeeel leuker/fijner om een kus te krijgen, of dat er ff om mn nek gehangen wordt
cadeautjes zijn over 't algemeen (is mijn ervaring) wel leuk, maar niet iets wat ik voor mezelf zou kopen. als ik iets heb of krijg wat ik al niet voor mezelf zou kopen, wat moet ik er dan mee ? (heel kort door de bocht)
Ben wat dat betreft heel pragmatisch ingesteld. En liefde hoeft van mij absoluut geen geld te kosten.
En inderdaad, ik geef ook niet veel cadeautjes weg. Niet omdat ik niet wil (ben ik wel afgeleerd ) maar meer omdat ik 't benul niet heb, omdat ik er zelf zo weinig waarde aan hecht. Ik zou ook niet weten WAT ik zou moeten kopen. (en tuurlijk, 't gaat meer om 't idee dan om wat 't echt is .. maartoch!)
Als je dan toch 'cadeautjes' wil geven .. betaal dan een avondje romantisch uit eten, of een filmpje,. ofzo.. that's my way of showing
quote:Ik kan me wel wat voorstellen bij de gedachten van je vriend. Het geven van kadootjes schept ook verwachtingen, een soort druk. En daar houden mannen niet van!
Op vrijdag 06 september 2002 12:28 schreef star9 het volgende:
Nu heeft mn vriend gezegd dat hij vindt dat ik teveel cadeaus geef. Hij voelt zich er ongemakkelijk bij, dus ik probeer dat te minderen. Maar wat ik me afvroeg is of er meer mensen zijn met dit 'probleem'?
Misschien werkt het beklemmend op hem? Je kunt iemand n.l ook verstikken of teveel overweldigen met je (goedbedoelde) aandacht.
Als ik je posts lees krijg ik soms het gevoel dat je enige focus in het leven je vriend is.
Misschien heb ik het helemaal mis hoor, maar bijna alle topics die je opent gaan over je vriend en de vraag wat wij van zus en zo verrassing/cadeautje/etentje vinden dat je voor hem hebt geregeld.
Alsof je bang bent hem kwijt te raken als je hem niet overlaadt met presentjes terwijl je relatie juist spannend blijft als je ook duidelijk laat zien een eigen leven te hebben, los van hem.
quote:Had ik maar het tact om dit op deze manier te melden!
Op vrijdag 06 september 2002 13:16 schreef Noayla_ het volgende:
Als ik je posts lees krijg ik soms het gevoel dat je enige focus in het leven je vriend is.Misschien heb ik het helemaal mis hoor, maar bijna alle topics die je opent gaan over je vriend en de vraag wat wij van zus en zo verrassing/cadeautje/etentje vinden dat je voor hem hebt geregeld.
Alsof je bang bent hem kwijt te raken als je hem niet overlaadt met presentjes terwijl je relatie juist spannend blijft als je ook duidelijk laat zien een eigen leven te hebben, los van hem.
* Frenkie had ws iets gepost als: get a life!
quote:Dat is ie zeker niet hoor..
Op vrijdag 06 september 2002 13:16 schreef Noayla_ het volgende:
Misschien is, door de grote hoeveelheden cadeautjes die je hem geeft, het bijzondere er een beetje af voor hem?Misschien werkt het beklemmend op hem? Je kunt iemand n.l ook verstikken of teveel overweldigen met je (goedbedoelde) aandacht.
Als ik je posts lees krijg ik soms het gevoel dat je enige focus in het leven je vriend is.
Misschien heb ik het helemaal mis hoor, maar bijna alle topics die je opent gaan over je vriend en de vraag wat wij van zus en zo verrassing/cadeautje/etentje vinden dat je voor hem hebt geregeld.
Ik raak hem niet kwijt als ik hem niets geef, dat besef ik wel. Ik weet dat 'er zijn' genoeg voor hem is. En dat 'er zijn' kan ook op afstand dmv af en toe een telefoontje enzo.
Maar nogmaals, ik snap jou ook heel goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |