quote:
Ze noemen Leon Beenhakker ook wel het "pratende Orakel" omdat hoewel Leo zelf nooit een voetballer (goede) is geweest moest hij het altijd van zijn vocabulaire hebben om zich staande te houden tussen de grote voetballers. HIj heeft de status van toptrainer pas bereikt toen hij 3 seizoenen? bij Real Madrid hoofdtrainer was,kampioen werd van Spanje, en tevens een gouden speld van de toenmalige president kreeg uitgereikt voor zijn uitzonderlijke verdiensten voor de club. (niet veel mensen dragen zo een speld)
Ooit werd er in de periode dat Leo Beenhakker trainer was van Real Madrid door Aad van den Heuvel een documentaire over hem gemaakt die naar ik meen eenmalig in de jaren 80? is uitgezonden en daarna nooit meer vertoont is. Boeiend en ver zijn tijd vooruit door de manier van filmen en interviewen.
Vwb de interviews van Derksen & co ben ik niet zo te spreken. Ik vind het te oppervlakkig en erg in de stijl van " stroop om de mond smeren " en de geïnterviewde proberen woorden in de mond te leggen door de suggestieve manier van vragen. Geheel anders dan hoe Derksen te keer gaat als hij bij Voetbalinsite aan tafel zit en zijn mening over voetballers en trainers laat gelden.
Groot gelijk dat iemand als Van Gaal dan weigert met zo een hypocriet geïnterviewd te worden want ongeacht dat Voetbalinsite als borrelprogramma te boek staat,wordt er teveel en tevaak op de man gespeeld en mensen hun carrière soms bewust om zeep geholpen,gewoon puur voor eigen gewin(zoals met voormalige PSV speler Manolev)