abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5680947
Hier op mijn werk heeft net iemand een cd van Alanis Morisette opgezet, Jagged little pill. Ik had die cd al heel lang niet meer gehoord, en er blijken toch heel wat herinneringen aan te kleven. De muziek doet me heel erg denken aan een meisje waar ik een aantal jaren geleden heel lang KNETTERverliefd op was , maar ze moest me niet, en toch een hele tijd achter haar aan gelopen. Het was de zangeres van een band waar ik toen in speelde en we speelden een aantal nummers van Alanis, en ze leek ook wel een beetje op haar (maar dan veel mooier). Ongelooflijk hoe dat alles weer naar boven komt op het moment dat ik de eerste tonen van die cd hoorde

Aan welke muziek kleven bij jou grote/heftige herinneringen?

Kaasblaak Baasklaak Baalskaak Slaabkaak Slaakbaak Klaasbaak Laakbaaks Kaalsbaak Akalabska Skaablaak Skaabalak Abaklakas Kalabsaka Aaksaklab Askalabaks Kaalbakas Laakbakas Slaakbaka Klaaskaba Blaaskaka Saksakabal Slaksabaka Kabalkasa Laksakaab
  vrijdag 6 september 2002 @ 11:28:11 #2
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_5681405
Niet zo bekend (denk ik): Vangelis, Memories of green.

Komt voor in de film "Bladerunner" als een androïde te horen krijgt dat haar jeugdherinneringen helemaal niet van haar zijn, maar van het nichtje van haar maker. Dit is naar mijn mening een van de aangrijpendste scenes van deze film

Ik krijg steeds weer een triest gevoel als ik deze muziek hoor...

pi_5681442
Hoe vreselijk ze ook zijn: the carpenters.

Mijn overleden vader vond dat erg leuk en er zijn een paar nummers op de crematie plechtigheid gedraait.

Erg moeilijk om naar te luisteren.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 6 september 2002 @ 11:32:54 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_5681461
Ik heb een heleboel nummers waar een mooie of minder mooie herinnering achter zit...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_5682017
Toen ik nog enorm vaak Quake 2 speelde op internet draaide ik altijd de CD 'You've come a long way, baby' van Fatboy Slim, als ik daar nummers van hoor dan zie ik die quake levels weer voor me
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  vrijdag 6 september 2002 @ 12:16:47 #6
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_5682128
quote:
Op vrijdag 06 september 2002 11:28 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Komt voor in de film "Bladerunner"
Inderdaad mooie film, mooie soundtrack en mooie scène. Mag ik u complimenteren met uw smaak?

Als ik 'I want to break free' van Queen hoor, denk ik uiteraard altijd aan de begrafenis van mijn oom, waar dat nummer gedraaid werd. Hij had z'n eigen verhangen, dus dat free breaken was hem behoorlijk goed gelukt

pi_5690539
als ik lamour toujours hoor krijg ik altijd verschrikkelijke flashbacks van dee dansles waar ik 1 keer (illegaal) ben ingekomen, ik zat neit op dansles. verdeer kan ik me zo niet wat bedenken.
pi_5690666
quote:
Op vrijdag 06 september 2002 11:28 schreef NT-T.BartMan het volgende:

Hey, da's toevallig! Bij dat nummer moet ik altijd denken aan de tijd dat ik nog met mijn ouders ging kamperen in Frankrijk en ik lekker met mijn walkman (ja ja ik kom uit die goede oude tijd) in mijn tentje lag te rielèksen!
  vrijdag 6 september 2002 @ 21:32:28 #9
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_5690827
Misschien klink ik als een nerd, maar als ik oude computermuziek hoor (vooral van de MSX), moet ik toch erg vaak (met weemoed) terugdenken aan de fijne, gemoedelijke jaren op de MSX Ineens zie ik weer beelden voor me van bepaalde gebeurtenissen die me bij zijn gebleven (en dat zijn er nogal wat). Indien de muziek uit spellen komt, kan ik me zo de beelden weer voor de geest halen.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_5690855
Boudewijn de Groot.
  vrijdag 6 september 2002 @ 21:36:56 #11
23255 snickel
Merry Newyear
pi_5690893
La Passion
Nothing else matters
---Spelfouten zijn bewust niet gecorrigeerd. Dit voor mensen die het verbeteren hiervan tot levenstaak zien. ---
  vrijdag 6 september 2002 @ 21:52:00 #12
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_5691113
Anthrax - "Stand Or Fall"
Een nummer dat mij bijstond toen ik mijn faalangst in HAVO3 probeerde te overkomen.

Ozzy Osbourne - "Just Want You"
Heb ik ooit gespeeld met het eerste meisje waar ik verliefd op was, en dan, hoe verliefd was ik. Twee jaar lang. Nooit wat geworden.

Megadeth - "Rattlehead"
Dit nummer zegt mij gewoon hoe mooi het leven kan zijn.

Er zijn er wel meer, maar daar kan ik nu ff niet opkomen.

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_5691633
Love and Regret van Deacon Blue, doet me altijd denken aan de werkweek van de middelbare school naar Londen.

maandag 13 oktober 2003 @ 20:35:38 #14
44815 Duran
Stupidly Charming
pi_13859076
Joe Dassin - Au Champs Elysee
Toen ik in de examenklas zat gingen we met zn allen naar Parijs, was al een tijdje verliefd op het mooiste meisje vd klas en we hebben in die week ook een aantal keren gezoend...Daar was ik onwijs trots op, hehe, in de bus had onze mentor dit liedje opgezet en zo is dit liedje een mooie herinnering geworden aan deze prachtige week
So it was written, So it shall be done
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')