abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123548870
Op het moment heb ik een "dogtag" met daarop een aantal belangrijke gegevens, maar ik vind het erg hinderlijk dat je dat ding zo open en bloot ziet hangen zeg maar, zeker bij een iets lager halsje.

Dus nu ben ik op zoek naar een andere oplossing.
Ik heb zo'n SOS talisman gevonden, maar dat vind ik eigenlijk niet mooi.

Ook een soort capsule gevonden, maar die zijn nog best groot, doorsnede 1 cm en dan 3,6 cm lang.

Nu heb ik ook armbandjes gezien, ook niet het meest fraai, maar wel iets minder opvallend...
Maar ik vraag me af of men daar wel naar kijkt als je bv op een SEH komt en niet aanspreekbaar bent. Een ketting valt wat dat betreft denk ik meer op... Weet iemand dat, kijken ze ook naar een armbandje in zo'n geval?
Fake it till you make it...
pi_123548977
Langere ketting nemen waaraan het ding hangt? Zie je hem ook niet meer met een lager "halsje". :P Als je niet meer aanspreekbaar bent is de kans groot dat ze zo'n ding wel openmaken, de meeste mensen dragen zo'n ding voor een reden b.v. medicijngebruik wat niet onderbroken mag worden :Y
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_123548980
Waarom? :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  zaterdag 2 maart 2013 @ 21:03:08 #4
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_123549361
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:54 schreef AldoTheApache het volgende:
Waarom? :')
Omdat sommige mensen bv. allergisch zijn voor bepaalde (zeer in het algemeen gebruikte) medicatie. (Of...of...of. Genoeg logische redenen om te verzinnen lijkt mij?) Dan weten hulpverleners bij een ongeval, of iets dergelijks waarbij de patient niet aanspreekbaar is, in één oogopslag dat ze dat medicijn zéker niet voor deze patient moeten gebruiken.
pi_123549379
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 21:03 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Omdat sommige mensen bv. allergisch zijn voor een bepaalde (algemeen gebruikte) medicatie. (Of...of...of. Genoeg logische redenen om te verzinnen lijkt mij?) Dan weten hulpverleners bij een ongeval, of iets dergelijks waarbij de patient niet aanspreekbaar is, in één oogopslag dat ze dat medicijn zéker niet voor deze patient moeten gebruiken.
Je bent toch geen militair in een warzone ofwel? :')
pi_123549423
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 21:03 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Het is wel duidelijk dat jij weinig inlevingsvermogen hebt.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_123549426
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 21:03 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Doe normaal.
pi_123549484
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 21:04 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Het is wel duidelijk dat jij weinig inlevingsvermogen hebt.
Sorry, ik vind het nogal overdreven als je gewoon in Nederland woont :@ Net alsof je elk moment dood neer kan vallen :@
pi_123549581
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 21:05 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Sorry, ik vind het nogal overdreven als je gewoon in Nederland woont :@ Net alsof je elk moment dood neer kan vallen :@
Daar gaat het vaak niet om. ;)

Meer over overgevoeligheid voor bepaalde medicijnen etc.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_123549607
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 21:04 schreef Mylene het volgende:

[..]

Doe normaal.
mi scusi :@
pi_123549622
quote:

[..]

Je kunt niet bewusteloos raken en dan niet meer zeggen dat men bepaalde dingen moet doen of moet laten? ;) Bij sommige dingen is het gewoon erg handig als men het meteen kan zien of men iets moet doen of laten. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 2 maart 2013 @ 21:10:47 #12
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_123549671
quote:

[..]

:') Doe toch niet zo ontzettend dom!

Bv, als jij een allergie hebt voor een bepaalde antibiotica, peniciline of een andere (vaak toegepast in de zorg) pijnstiller. Je krijgt vervolgens een auto-ongeluk of je raakt anders gewond en bent niet aanspreekbaar. En de hulpverleners dienen jou dit doe, aangezien zij niet weten of jij hier allergisch voor bent. En vervolgens krijg je zware complicaties die voorkomen hadden kunnen worden door zo'n ketting/armband/talisman. Of je gaat onder hun ogen dus hardstikke dood.

OT: Op mijn vrijwilligerswerk hadden wij trouwens ook een kind met diverse allergien. Die droeg ook armbandjes. Ik neem aan dat ze daar in een oogopslag wel naar zoeken.
pi_123549674
quote:

[..]

Stel je krijgt een ongeluk, bent buiten westen. Daarbij ben je gruwelijk allergisch voor een bepaalde pijnstiller/verdovingsmiddel/antibiotica.
Dan is het erg handig als de behandelend arts op de hoogte is.
pi_123549690
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 21:10 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Bv, als jij een allergie hebt voor een bepaalde antibiotica, peniciline of een andere (vaak toegepast in de zorg) pijnstiller. Je krijgt vervolgens een auto-ongeluk of je raakt anders gewond en bent niet aanspreekbaar. En de hulpverleners dienen jou dit doe, aangezien zij niet weten of jij hier allergisch voor bent. En vervolgens krijg je zware complicaties die voorkomen hadden kunnen worden door zo'n ketting/armband/talisman. Of je gaat onder hun ogen dus hardstikke dood.

Op mijn vrijwilligerswerk hadden wij trouwens ook een kind met diverse allergien. Die droeg ook armbandjes. Ik neem aan dat ze daar in een oogopslag wel naar zoeken.
*)
  † In Memoriam † zaterdag 2 maart 2013 @ 21:16:04 #15
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_123549871
Ooit aan een SOS USB hanger gedacht?
  zaterdag 2 maart 2013 @ 23:23:45 #16
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_123555503
Mij gaven ze meuk die ik niet mocht terwijl ik het kreperend binnenkomend op de SEH in de status had laten opnemen, dus het kan verkeren :') Gelukkig was ik toen alweer bij dus ik kon de flacon in een laatje laten verdwijnen want de verpleging vond dat ik niet zo moeilijk moest doen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 2 maart 2013 @ 23:26:15 #17
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123555615
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 21:10 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

OT: Op mijn vrijwilligerswerk hadden wij trouwens ook een kind met diverse allergien. Die droeg ook armbandjes. Ik neem aan dat ze daar in een oogopslag wel naar zoeken.
Als jij een autoongeluk hebt is antibiotica je laatste zorg, en verder gaan ze niet je kleding doorzoeken naar kaartjes oid wanneer je niet bejaard bent..

owja.. en stel je neit zo aan :')
pi_123559978
Niet rondlopen met een keycord met daaraan een USB-stick met daar op je recente user history gegevens. :')
pi_123563909
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 23:26 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Als jij een autoongeluk hebt is antibiotica je laatste zorg, en verder gaan ze niet je kleding doorzoeken naar kaartjes oid wanneer je niet bejaard bent..

owja.. en stel je neit zo aan :')
Zulke armbandjes/ kettingen zijn anders heel gangbaar hoor. Zeker bij kinderen die zelf nog niks uit kunnen leggen.
pi_123564469
quote:

[..]

Ik val vast niet zomaar dood neer, maar als ik een keer een ongeluk krijg en ze willen me onder narcose brengen is het wel belangrijk dat ze een aantal dingen van me weten. Daarom.

Trouwens, IK vind het belangrijk, eigen keuze toch?!

Bedankt voor de tips!
Kardinaal, dat USB geval heb ik wel voorbij zien komen, maar zoveel hoeft er niet op. Ik ben niet van plan mn hele dossier mee te dragen zeg maar...
pi_123566135
Is er niemand in dit topic die op de SEH/Ambulance werkt en weet of ze letten op zulke kettingen?
  † In Memoriam † zondag 3 maart 2013 @ 12:50:50 #22
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_123568140
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:49 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Is er niemand in dit topic die op de SEH/Ambulance werkt en weet of ze letten op zulke kettingen?
Misschien in het topic voor geneeskunde(studenten)

quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 10:04 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik val vast niet zomaar dood neer, maar als ik een keer een ongeluk krijg en ze willen me onder narcose brengen is het wel belangrijk dat ze een aantal dingen van me weten. Daarom.

Trouwens, IK vind het belangrijk, eigen keuze toch?!

Bedankt voor de tips!
Kardinaal, dat USB geval heb ik wel voorbij zien komen, maar zoveel hoeft er niet op. Ik ben niet van plan mn hele dossier mee te dragen zeg maar...
Zoveel krijg je doorgaans niet op zo'n papiertje en net veranderen van gegevens is makkelijker
pi_123571896
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:50 schreef De_Kardinaal het volgende:

Zoveel krijg je doorgaans niet op zo'n papiertje en net veranderen van gegevens is makkelijker
Klopt, er hoeft bij mij niet zo heel veel op.
Anders zou het wellicht best een optie kunnen zijn.
  zondag 3 maart 2013 @ 14:22:11 #24
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_123571954
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:49 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ja, sos-kettingen worden snel opgemerkt.

Een usb-stick met je meedragen? Denk je nou echt dat iemand die jou op straat vindt de tijd gaat nemen om een pc te zoeken om de usb-stick uit te lezen :?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  † In Memoriam † zondag 3 maart 2013 @ 18:25:20 #25
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_123582370
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 14:22 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ja, sos-kettingen worden snel opgemerkt.

Een usb-stick met je meedragen? Denk je nou echt dat iemand die jou op straat vindt de tijd gaat nemen om een pc te zoeken om de usb-stick uit te lezen :?
Elke kamer op de SEH heeft een pc. Zelfs in de trauma kamer. Als je veel bij moet hebben dan hebben ze van die boekjes om alles bij te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')