quote:Iedereen kent deze slopende ziekte wel, je kunt er niet van genezen en ik moet even mijn ei kwijt in het kort.
Mijn oma is vanacht aan deze slopende ziekte gestorven op de leeftijd van 67 jaar. Anderhalf jaar terug werd de kanker ontdekt bij mijn oma en nu is ze er dus aan gestorven. Ik vind het echt vreselijk, ik kon altijd bij mijn oma terecht wanneer ik ergens mee zat maar dat kan nu dus niet meer. Ik huil bijna nu ik dit type
Ik heb eerder iemand meegemaakt met kanker maar dit was in mijn jongere jaren toen ik 7 jaar was en heb ik dus niet bewust meegemaakt.
Hebben jullie ook mensen uit jullie buurt met deze ziekte of die zijn gestorven aan de ziekte?
Ik moet gewoon even mijn ei kwijt en wist niet goed waar dit te plaatsen.
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:55 schreef MarMar het volgende:
Dikke domper, de chemo van pa kan sowieso niet doorgaan, zijn lever is te slecht.
Ik heb een ex collega met borstkanker uitgezaaid naar lever. Kreeg eerst paar keer chemo met hele lage dosis, de eerste keer dat ze de volle dosis kreeg ging ze er bijna onderdoor.quote:
Slecht nieuws dus. Wat blijft er nu nog aan mogelijkheden over?quote:
Niets.. zijn volgende gesprek met de oncoloog is een afsluitend gesprek wat de behandeling betreft.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 22:02 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Slecht nieuws dus. Wat blijft er nu nog aan mogelijkheden over?
Wat erg! Heel veel sterkte aan iedereen!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 22:04 schreef MarMar het volgende:
[..]
Niets.. zijn volgende gesprek met de oncoloog is een afsluitend gesprek wat de behandeling betreft.
Meer geen pijn dus? Dat iemand dan nergens meer puf voor heeft dat kan ik begrijpen. Dat zal zondag een heel moeilijk gesprek worden vermoed ik. Heel veel sterkte.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 22:11 schreef MarMar het volgende:
Dank je.
Hij klonk aan de telefoon ietsjes fitter, maar er is niet veel meer van hem over. Hij blijft afvallen en komt alleen nog maar buiten in een rolstoel voor af en toe frisse neus.
Zondag gaan we naar hem toe.
Lucky wat fijn dat die pijnbestrijding eindelijk wat oplevert. Het heeft bij mij heel lang geduurd voordat ik het goede kreeg. Pas na een half jaar bedachten ze dat er maar eens iemand langs moest komen op het te bespreken.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Poeh zeg wat een heftig nieuws Mar. Sterkte.
Met mijn schoonvader gaat het iets beter. Hij heeft sinds een half jaar pijn in zijn elleboog. Na een aantal maanden bleek dat te komen door een tumor op zijn borstwervel. Hij slikt ontzettend veel pijnstillers (o.a. morfine) en zuipt zich klem aan jenever maar niets helpt. Nu krijgt hij sinds 1,5 week neuropatische pijnbestrijding en het lijkt zowaar te helpen. Hij kan eindelijk langer dan 2 uur achter elkaar slapen en doet inmiddels amper nog iets anders.
Hij heeft zijn eerste chemokuur achter de rug en lijkt er, naast de vermoeidheid, nog niet al te veel last van te hebben. Hij heeft zelfs een weekje op een boot geregeld voor hem en zijn broers.
Het bezoek op zondag achter de rug. Heftig inderdaad. Was het bezoek ook wat je er vooraf van gedacht had? De een op een gesprekken zijn nu wel het belangrijkste lijkt mij.quote:Op maandag 4 maart 2013 00:31 schreef MarMar het volgende:
Vandaag bij mijn pa geweest, heftig.
Woorden als dat er natuurlijk altijd een kans is dat de al besmette lymfeklieren die eruit gehaald zijn, gelijk ook alle besmette lymfeklieren waren.. dat hij dan misschien beter af is zo zonder chemo..
Sjah, ik snap het, een mens blijft hopen, dat is ook goed.. maar als ik dan even met hem alleen ben zijn de gesprekken anders..
Mbt het erfelijkheidsonderzoek, dat zal over een maand in gang gezet worden, de familieleden die eventueel meedoen worden dan allemaal bijelkaar geroepen bij de oncoloog en die zal eea uitleggen. Daarna kunnen we beslissen of we het al dan niet willen, maar ik ben er denk ik wel al over uit, zeker gezien deze soort kanker er wel een is die sneller getriggerd wordt door bepaalde dingen. Het scheelt nogal of je op je 60e of op je 80e kanker krijgt..
Het is best dubbel allemaal, we hebben sinds lange tijd weer écht contact.. wrang dat dit daar dan voor nodig was, wel heel fijn dat het contact er is op deze manier. Die een op een gesprekken zijn dierbaar inderdaad.quote:Op maandag 4 maart 2013 00:51 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Het bezoek op zondag achter de rug. Heftig inderdaad. Was het bezoek ook wat je er vooraf van gedacht had? De een op een gesprekken zijn nu wel het belangrijkste lijkt mij.
Denk je dat er ook familie-leden zijn die het niet willen weten?
Heel veel sterkte voor jou en je familie.quote:Op maandag 4 maart 2013 01:00 schreef MarMar het volgende:
[..]
Het is best dubbel allemaal, we hebben sinds lange tijd weer écht contact.. wrang dat dit daar dan voor nodig was, wel heel fijn dat het contact er is op deze manier. Die een op een gesprekken zijn dierbaar inderdaad.
Geen idee of er familieleden zijn die het niet willen weten, van mijn broers weet ik het ook niet zeker.
En ik ga nu maar naar bed, anders trek ik de fles wijn die ik net heb afgesloten weer open.
Het eerste sluit helaas het tweede niet uit. Is al besproken hoe/wat/waar indien er sprake van het laatste is?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:24 schreef MarMar het volgende:
Het gaat nu relatief goed met hem trouwens, hij is zelf wel erg optimistisch, maar liever een of twee jaar vrolijk met valse hoop dan zielig in een hoekje wachten op de dood denk ik dan maar.
Nope, struisvogels alom..quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:35 schreef De_Kardinaal het volgende:
Beiden heel veel sterkte!
[..]
Het eerste sluit helaas het tweede niet uit. Is al besproken hoe/wat/waar indien er sprake van het laatste is?
Ik snap het wel. Zolang je er niet over spreekt is het er niet. Maak het wel lastig dat wel.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |