Hij kan niet vliegen, ik zou hem als de kooi open is dus netjes op de grond zetten, of touwen maken zodat ie naar boven en beneden kan klauteren. Die van mij vliegt als de beste, het is een echte stuntpiloot, maar nog liever dan dat doet hij alles klimmendquote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:20 schreef JerryLee het volgende:
Hoe hoog stat je kooi ?
Op ooghoogte werkt het beste ,ze hebben een hekel als er iemand over hun heen buigt .
...en een week ,geef het nog een paar maanden .
P.S Kromsnavel,nou die komt wel los![]()
Inderdaad,je eerst aankijken .krijg ik een lift ?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:28 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Hij kan niet vliegen, ik zou hem als de kooi open is dus netjes op de grond zetten, of touwen maken zodat ie naar boven en beneden kan klauteren. Die van mij vliegt als de beste, het is een echte stuntpiloot, maar nog liever dan dat doet hij alles klimmend
Ik loop de hele dag met dat mormel op mijn schouder als ik thuis ben. Of hij bungelt ondersteboven op mijn hoofd, zodat ie goed kan zien wat ik doe.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:30 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Inderdaad,je eerst aankijken .krijg ik een lift ?
Zo niet via schoen>broekspijp ,sweater ,op je schouder komen zitten
Hij staat op ooghoogte hier dus dat is geen probleem. Met uit de kooi laten ga ik hem dan op de grond zetten zodat hij er zelf weer terug in kan klimmen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:20 schreef JerryLee het volgende:
Hoe hoog stat je kooi ?
Op ooghoogte werkt het beste ,ze hebben een hekel als er iemand over hun heen buigt .
...en een week ,geef het nog een paar maanden .
P.S Kromsnavel,nou die komt wel los![]()
I know hoor, ik had deze kooi nog staan, hij klimt er helemaal prima doorheen, hij heeft er geen enkele moeite mee, dus ik kocht niet weer een nieuwe.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:06 schreef JerryLee het volgende:
[Zeikmodes AAN ]![]()
Eigenlijk moet je horizontale tralies hebben bij kromsnavels .
[Zeikmodes UIT ]
Het klopt wel wat je zegt. Ik zag het pas bij thuiskomst en had geen zin om weer helemaal terug te gaan. Ik zat te denken om wat ander gaas te gaan spannen aan de binnenkant.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:06 schreef JerryLee het volgende:
[Zeikmodes AAN ]![]()
Eigenlijk moet je horizontale tralies hebben bij kromsnavels .
[Zeikmodes UIT ]
Hier is het echt niet nodig, Oscar klimt ondersteboven door de kooi, en ook langs de buitenkant, gewoon de hoekjes om en zo, geen enkel punt:quote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:11 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Het klopt wel wat je zegt. Ik zag het pas bij thuiskomst en had geen zin om weer helemaal terug te gaan. Ik zat te denken om wat ander gaas te gaan spannen aan de binnenkant.
Als het een slaap? rustplaats is maakt het niks uit .quote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:11 schreef oh-oh het volgende:
[..]
I know hoor, ik had deze kooi nog staan, hij klimt er helemaal prima doorheen, hij heeft er geen enkele moeite mee, dus ik kocht niet weer een nieuwe.
Wss ga ik hem dit weekend downsizen naar de oude kooi van Piet trouwens, ik heb nog een grotere kooi in de kamer staan met zebravinken, en Oscar zit altijd los.
Ik heb pellets gekocht, die eet ie niet. Hij krijgt voer voor grote parkieten, gewoon van de dierenwinkel, ik koop telkens wat anders eigenlijk.Met grit eroverheen en soms wat eivoer er doorheen. En zonnebloempitten eet hij als snack, die krijgt hij af en toe in een apart bakje, dan is hij helemaal in de gloriaquote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:19 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Fredje heeft er ook geen moeite mee hoor. Maar ik dacht dat hij misschien daarom wat minder klimt nu omdat het niet erg handig is.
Mag ik vragen welk voer jij gebruikt ? Ik merk dat meneertje eigenlijk een beetje de vette zonnebloempitten eruit zit te vissen. Lekker natuurlijk maar op termijn niet erg goed natuurlijk. Ik had ergens iets gelezen over teurlings 228 ofzo of pelletvoer. Dat zou beter zijn omdat ze dan niet te eenzijdig gaan eten. Ik ben benieuwd hoe anderen dit aanpakken.
Leuk vogeltje zo te zien trouwens, lekker actief en sociaal. Ik hoop dat dat hier ook gaat lukken!
Hij zit soms overdag wel in zijn kooi hoor, als ik werken ben en geen zin heb om bv de naaispullen van tafel te ruimen. Maar hij mag wel elke dag minstens 6 uur los, en ik ben van mening dat hij beter af is in een grote kooi met spijlen die mss niet ideaal zijn maar waar hij wel de hele dag doorheen klautert dan in een kleiner kooitje waarvan de spijlen wel goed gaan.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:26 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Als het een slaap? rustplaats is maakt het niks uit .
gaat meer om binnenvogels.
vrij is altijd beter ook voor de spierontwikkeling .
pellets krijgen ze wel alles binnen ,maar krijg het er eerst maar eens in .
Niet iedere vogel eet het,en ze kunnen knap volhardend daar in zijn .
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:30 schreef JerryLee het volgende:
Mjn valkparkiet vloog ooit in een pul bier ,
Interessante moves maakte hij daarna in de lucht .![]()
hij was wel snel weer nuchter .
Ik kijk het ook gewoon even aan hoor, en anders pas ik de hoeveelheden gewoon aan. Bedankt voor het aanbod trouwens!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:27 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb pellets gekocht, die eet ie niet. Hij krijgt voer voor grote parkieten, gewoon van de dierenwinkel, ik koop telkens wat anders eigenlijk.Met grit eroverheen en soms wat eivoer er doorheen. En zonnebloempitten eet hij als snack, die krijgt hij af en toe in een apart bakje, dan is hij helemaal in de gloriaVerder eet ie alles wat op mijn bord ligt, maar hij is vooral dol op rijst en sambal, eigenlijk proeft hij gewoon van alles wat, het is niet dat hij zich helemaal vol vreet. En elke dag een partje appel, op het aanrecht, als ik aan het koken ben, dat eet hij wel echt helemaal op.
Soms eet hij wat witlof ofzo, maar van vers is vooral appel zijn favo.
Als je wil wil ik je wel een klein zakje pellets opsturen zodat je kan kijken of Fredje dat lust?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |