abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 april 2013 @ 00:22:22 #276
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124862590
quote:
99s.gif Op donderdag 4 april 2013 00:18 schreef Yi-Long het volgende:
Ik ben nu ook weer aan het twijfelen over die Pipo M9. Misschien dat ik toch beter een andere tablet kan uitkiezen, aangezien ik een review op youtube zag waarin de reviewer zei dat de tablet niet heel goed was voor games, en dat een game als NFS een klein beetje last had van 'stottering' of whatever.

Als ik een tablet koop, dan wil ik toch het liefst een zo'n krachtig mogelijke zodat ie gewoon jaren mee kan gaan.

Daarnaast zit ik met de volgende vraag: ik wil hem graag gebruiken voor comics/manga/boeken lezen, maar ook voor films kijken.

Voor het eerste lijkt een 4:3 ratio mij het beste, en voor het 2de uiteraard een widescreen (16:9/16:10). Dilemma dus.

Tenslotte is het me nog steeds onduidelijk of de Pipo M9 een pressure-senstive screen heeft.
Met comics valt het wellicht nog iets mee. Maar als je het ook gaat gebruiken voor lezen zou ik zeker voor een hogere resolutie gaan.

Ja de schermverhouding. Er zijn mensen die zweren bij 4:3 (ook voor browsen) maar ik heb met 16:9/10 helemaal geen last van dat soort dingen. Lekker breed beeld wat op een heel aantal sites ook niet vervelend is en daarnaast met gamen en films fijnder dan die ''extra'' hoogte.

Wacom like dingen zitten zover ik weet niet ingebouwd in de M9 ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  donderdag 4 april 2013 @ 00:31:07 #277
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_124862780
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 00:22 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Met comics valt het wellicht nog iets mee. Maar als je het ook gaat gebruiken voor lezen zou ik zeker voor een hogere resolutie gaan.

Ja de schermverhouding. Er zijn mensen die zweren bij 4:3 (ook voor browsen) maar ik heb met 16:9/10 helemaal geen last van dat soort dingen. Lekker breed beeld wat op een heel aantal sites ook niet vervelend is en daarnaast met gamen en films fijnder dan die ''extra'' hoogte.

Ik begon dus weer te twijfelen over die pressure-sensitivity omdat ik in de shop hier een Pipo M9 zag liggen waar een filmpje op afspeelde, over een Pipo tablet, en waar je zag dat men dus dikke/dunne lijnen demonstreerde, dus pressure-sensitivity, alleen was het niet duidelijk of het reclamefilmje dus voor de Pipo M9 was, of voor een andere Pipo tablet...

Ik had het eigenlijk even moeten vragen aan de verkoper. Misschien de volgende keer.

Wat zijn momenteel de meest krachtige tablets!? De Pipo M9 komt volgens die youtube review dus schijnbaar iets te kort voor sommige games, maar er zullen dan toch dus wel krachtigere tablets bestaan die het wel aankunnen!? Ramos!? Cube!?
  donderdag 4 april 2013 @ 00:42:18 #278
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124862989
Je hebt ook wel zo'n van die wat serieuzere draw apps, die hebben daar wel wat op gevonden. Dan heb je caligrafische pennen die je kunt gebruiken bijvoorbeeld, die natuurlijk bij verschillende strokes er verschillend uitzien, en soms zijn brushes ook timesensitive, dus niet pressure sensitive, maar dat hoe langzamer je tekent, hoe dikker de lijnen!

Exynos 4412 lijkt zo'n beetje het beste. Op de voet gevolgd door de RK3188, dan Allwinner A31/Rockchip RK3066 en al die andere meuk. Maar je kunt natuurlijk ook een westerse markt tab halen met Tegra (of iets met Intel ATOM?).
Let wel dat firmware voor de RK3188 nog piepjong is, dus dat zal nog best aardig wat verbeteren.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 4 april 2013 @ 00:47:17 #279
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124863077
quote:
99s.gif Op donderdag 4 april 2013 00:31 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik begon dus weer te twijfelen over die pressure-sensitivity omdat ik in de shop hier een Pipo M9 zag liggen waar een filmpje op afspeelde, over een Pipo tablet, en waar je zag dat men dus dikke/dunne lijnen demonstreerde, dus pressure-sensitivity, alleen was het niet duidelijk of het reclamefilmje dus voor de Pipo M9 was, of voor een andere Pipo tablet...

Ik had het eigenlijk even moeten vragen aan de verkoper. Misschien de volgende keer.

Wat zijn momenteel de meest krachtige tablets!? De Pipo M9 komt volgens die youtube review dus schijnbaar iets te kort voor sommige games, maar er zullen dan toch dus wel krachtigere tablets bestaan die het wel aankunnen!? Ramos!? Cube!?
Mhwa, denk dat het probleem meet in optimalisatie ziet (vooral als je kijkt hoe de RK3066 het al doet). De eerste RK3066 tablets waren ook niet zo goed dan dat ze nu zijn ;).

Wil je meer dan zal je op dit moment richting een andere chipset moeten kijken (Exynos 4412?) maar die heeft ook een Mali GPU en die is nog lager geklokt dan bij de RK3188.

Samsung Exynos 4412:
Producé: 32nm
Quadcore ARM CORTEX A9 @ 1.4GHz
GPU: Mali400MP @ 400MHz

Rockchip RK3188
Producé: 28nm
Quadcore ARM CORTEX A9 @ 1.8GHz
GPU: Mali400MP @ 533MHz (maximale klok op 40Mn door ARM op 400MHz gesteld aka overklok)

De RK3188 is net op de markt en de firmware nog zeker niet uitontwikkeld, mijn gok zou zijn dat de Rockchip de Exynos 4412 uiteindelijk voorbij gaat (waar het nu redelijk gelijkop gaat). Vooral omdat de Exynos 4412 ondertussen al een poosje uit is en de RK3188 echt net in de eerste tablets zit. Er volgen zeker nog updates in de kernel en firmware door Rockchip en de meeste fabrikanten implementeren dat wel aardig zoals ik dat met de RK3066 heb gezien (op OEM's na ;))
  donderdag 4 april 2013 @ 00:57:55 #280
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_124863271
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 00:47 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Mhwa, denk dat het probleem meet in optimalisatie ziet (vooral als je kijkt hoe de RK3066 het al doet). De eerste RK3066 tablets waren ook niet zo goed dan dat ze nu zijn ;).

Wil je meer dan zal je op dit moment richting een andere chipset moeten kijken (Exynos 4412?) maar die heeft ook een Mali GPU en die is nog lager geklokt dan bij de RK3188.

Samsung Exynos 4412:
Producé: 32nm
Quadcore ARM CORTEX A9 @ 1.4GHz
GPU: Mali400MP @ 400MHz

Rockchip RK3188
Producé: 28nm
Quadcore ARM CORTEX A9 @ 1.8GHz
GPU: Mali400MP @ 533MHz (maximale klok op 40Mn door ARM op 400MHz gesteld aka overklok)

De RK3188 is net op de markt en de firmware nog zeker niet uitontwikkeld, mijn gok zou zijn dat de Rockchip de Exynos 4412 uiteindelijk voorbij gaat (waar het nu redelijk gelijkop gaat). Vooral omdat de Exynos 4412 ondertussen al een poosje uit is en de RK3188 echt net in de eerste tablets zit. Er volgen zeker nog updates in de kernel en firmware door Rockchip en de meeste fabrikanten implementeren dat wel aardig zoals ik dat met de RK3066 heb gezien (op OEM's na ;))
Pfffff dat is allemaal vrij ingewikkeld allemaal...

Ik ben al een ramp wanneer het gaat om het vergelijken van verschillende producten, waarbij ik als een autist alles wil uitzoeken en weten etc, maar ik hoopte dus dat het bij tablets dit keer een iets makkelijkere keus zou zijn... :P

Thanks, I think :P

quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 00:42 schreef shiznuts het volgende:
Je hebt ook wel zo'n van die wat serieuzere draw apps, die hebben daar wel wat op gevonden. Dan heb je caligrafische pennen die je kunt gebruiken bijvoorbeeld, die natuurlijk bij verschillende strokes er verschillend uitzien, en soms zijn brushes ook timesensitive, dus niet pressure sensitive, maar dat hoe langzamer je tekent, hoe dikker de lijnen!

Exynos 4412 lijkt zo'n beetje het beste. Op de voet gevolgd door de RK3188, dan Allwinner A31/Rockchip RK3066 en al die andere meuk. Maar je kunt natuurlijk ook een westerse markt tab halen met Tegra (of iets met Intel ATOM?).
Let wel dat firmware voor de RK3188 nog piepjong is, dus dat zal nog best aardig wat verbeteren.
Ik weet dat de Samsung Note II wel zo'n pressure-sensitive screen heeft, en aangezien die tablet al bijna een jaar oud is volgens mij, hoopte ik erop dat inmiddels chinese tablets ook wel zouden volgen met die feature, maar ALS dat al het geval is, dan lopen ze er helaas niet echt mee te koop :(

Wat betreft de meest krachtige tablets enzo, is het echt een geval van door de bomen het bos niet meer zien. En wanneer je dan een tablet hebt gevonden die geweldige specs heeft, dan ontbreekt er weer iets lulligs zoals een HDMI-poort ofzo... :P
  donderdag 4 april 2013 @ 01:04:00 #281
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124863374
quote:
99s.gif Op donderdag 4 april 2013 00:57 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Pfffff dat is allemaal vrij ingewikkeld allemaal...

Ik ben al een ramp wanneer het gaat om het vergelijken van verschillende producten, waarbij ik als een autist alles wil uitzoeken en weten etc, maar ik hoopte dus dat het bij tablets dit keer een iets makkelijkere keus zou zijn... :P

Thanks, I think :P

[..]

Ik weet dat de Samsung Note II wel zo'n pressure-sensitive screen heeft, en aangezien die tablet al bijna een jaar oud is volgens mij, hoopte ik erop dat inmiddels chinese tablets ook wel zouden volgen met die feature, maar ALS dat al het geval is, dan lopen ze er helaas niet echt mee te koop :(

Wat betreft de meest krachtige tablets enzo, is het echt een geval van door de bomen het bos niet meer zien. En wanneer je dan een tablet hebt gevonden die geweldige specs heeft, dan ontbreekt er weer iets lulligs zoals een HDMI-poort ofzo... :P
De GPU = grafische chip die doet op dit moment binnen android best veel (zorgt voor alle beelden ook de interface). Zoals je ziet hebben beide chips de zelfde GPU maar is de ene hoger geklokt (sneller) dan de andere. Op papier moet de RK3188 dus sneller zijn als de Exynos 4412.

In de praktijk is dat nog niet zo maar ik verwacht dat dat gaat veranderen door updates (RK3188 is pas net uit).

De Note 10.1 heeft overigens ook een Exynos 4412 processor dus zover liggen die niet achter op de China tablets ;) (China heeft met de budget chips tussen de 9-12 maand achterstand op de high end concurrentie zoals samsung, Nvidia etc, dat is een beetje zoals ik het zie ;))

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertNL op 04-04-2013 01:10:07 ]
pi_124875493
quote:
99s.gif Op donderdag 4 april 2013 00:31 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Neem de N90FHDRK. Ik wacht al een tijd tot ik deze kan bestellen.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 00:22 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Er zijn niet veel tablets met 16:9?
pi_124881725
Ik heb laatst de pipo max m9 aangeschaft voor 180 euro :)
Ben erg benieuwd :D
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_124882507
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 00:59 schreef Tim86 het volgende:

[..]

budget rond 350, goedkoper mag altijd.Wil idd niet uit China importeren.

Hij moet die mkv bestanden wel kunnen trekken, HDMI ondersteuning hebben en een goed scherm. Verder eigenlijk weinig eisen. Thanks voor je hulp :)
Iemand nog suggesties toevallig? Zoals eerder gezegd ben ik op zoek naar een tablet rond de 10 inch en is het vooral om films en series op te kijken. Heb momenteel de Asus Memo Pad Smart ME301T, maar weet niet of iemand daar nog op- of aanmerkingen op heeft (of eventuele alternatieven).

Alvast bedankt :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_124883937
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:27 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Iemand nog suggesties toevallig? Zoals eerder gezegd ben ik op zoek naar een tablet rond de 10 inch en is het vooral om films en series op te kijken. Heb momenteel de Asus Memo Pad Smart ME301T, maar weet niet of iemand daar nog op- of aanmerkingen op heeft (of eventuele alternatieven).

Alvast bedankt :)
Vergeten te reageren, maar voor dat geld een prima tablet. Nadeel is alleen dat je geen dock kunt gebruiken en daarmee blijft het echt beperkt tot de doeleinden die jij voor ogen hebt.

Tegra3-chip is alleen al een tijdje op de markt, maar goed, daar is de prijs ook naar.

Mocht je nog naar alternatieven willen kijken, misschien is de Note 10.1 wat voor je. Vaak krijgt je daar nog 50 euro voor terug en moet dat binnen je budget vallen. Dan heb je voor die 50 euro extra wel een stuk snellere tab.
pi_124884193
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 18:06 schreef Shefkee het volgende:

[..]

Vergeten te reageren, maar voor dat geld een prima tablet. Nadeel is alleen dat je geen dock kunt gebruiken en daarmee blijft het echt beperkt tot de doeleinden die jij voor ogen hebt.

Tegra3-chip is alleen al een tijdje op de markt, maar goed, daar is de prijs ook naar.

Mocht je nog naar alternatieven willen kijken, misschien is de Note 10.1 wat voor je. Vaak krijgt je daar nog 50 euro voor terug en moet dat binnen je budget vallen. Dan heb je voor die 50 euro extra wel een stuk snellere tab.
Thanks, kwam de Note idd al tegen met 50 euro extra terug acties. Zijn er verder nog nadelen van de Note tov de Memo?

edit: Heeft geen HDMI volgens mij?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_124884910
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 18:13 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Thanks, kwam de Note idd al tegen met 50 euro extra terug acties. Zijn er verder nog nadelen van de Note tov de Memo?

edit: Heeft geen HDMI volgens mij?
Hij ondersteund het wel volgensmij. Zit even op mijn tel, maar kwam net tegen dat het via een verloopkabeltje gaat. Dus geen on-board HDMI.

Volgensmij kwamen de specs redelijk overeen, maar beschikt de Note over een hoger geklokte processor en over het dubbele aantal ram-geheugen. Hij is dus een stukkie sneller, wat ook blijkt uit de benchmarks.
  donderdag 4 april 2013 @ 20:36:13 #288
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124890162
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 18:33 schreef Shefkee het volgende:

[..]

Hij ondersteund het wel volgensmij. Zit even op mijn tel, maar kwam net tegen dat het via een verloopkabeltje gaat. Dus geen on-board HDMI.

Volgensmij kwamen de specs redelijk overeen, maar beschikt de Note over een hoger geklokte processor en over het dubbele aantal ram-geheugen. Hij is dus een stukkie sneller, wat ook blijkt uit de benchmarks.
De Exynos 4412 maakt gehakt van de Tegra3 in tablets :P

Dit is de oplossing voor HDMI:
pi_124891733
http://www.buyincoins.com(...)s-product-26652.html

Best een aardige deal, de M9 voor onder de 240 dollar incluus shipping.
pi_124896514
Zijn er tablets waarmee ik direct series kan downloaden en kan kijken op die tablet?
  donderdag 4 april 2013 @ 22:32:36 #291
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124896661
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:30 schreef vault_tec het volgende:
Zijn er tablets waarmee ik direct series kan downloaden en kan kijken op die tablet?
alle androidtabs kunnen dat sowieso via torrents, usenet weet ik niet
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_124896805
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:32 schreef Catch22- het volgende:

[..]

alle androidtabs kunnen dat sowieso via torrents, usenet weet ik niet
Oke, zijn er nog tablets die jullie aanraden? Heb geen beschikking tot een pc en hij gaat als vervanging dienen van een pc om op te surfen en series mee te kijken.
pi_124896859
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:34 schreef vault_tec het volgende:

[..]

Oke, zijn er nog tablets die jullie aanraden? Heb geen beschikking tot een pc en hij gaat als vervanging dienen van een pc om op te surfen en series mee te kijken.
Dan zou ik er sowieso één nemen waar een goede dock bij kan.
  donderdag 4 april 2013 @ 22:35:50 #294
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124896896
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:34 schreef vault_tec het volgende:

[..]

je wil een vlotte 16:9 met een sdslot neem ik aan?7/10inch? Budget?
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_124897035
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:35 schreef Catch22- het volgende:

[..]

je wil een vlotte 16:9 met een sdslot neem ik aan?7/10inch? Budget?
10 inch en flink budget maar hoe minder ik hier aan uit geef hoe beter mijn pc kan worden.
  donderdag 4 april 2013 @ 22:48:36 #296
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124897515
Rockchip 3066 tablet pakken. Cube U30GT en aanverwanten (Pipo M8 non pro) etc.
pi_124897982
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:04 schreef relativity het volgende:
Ik heb laatst de pipo max m9 aangeschaft voor 180 euro :)
Ben erg benieuwd :D
Waar? levertijd?
pi_124898173
Misschien een beetje vloeken in de kerk: een ipad kan niet direct downloaden/ is het geld niet waard?
  donderdag 4 april 2013 @ 23:22:29 #299
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124899341
Beide :P

Althans, niet zonder jb
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_124906141
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:01 schreef vault_tec het volgende:
Misschien een beetje vloeken in de kerk: een ipad kan niet direct downloaden/ is het geld niet waard?
Serieus? Kan een Ipad dat echt niet????? Waarom kopen mensen die rommel dan toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')