De posters van mijn volksheld Ali liggen al klaar om op te hangen in de slaapkamer, een mooi plekje boven het hoofdeinde van het bed had ik er voor in gedachte, moet alleen nog eens even de juiste Leen Bakker omlijsting er voor kopen. Geen tijd, moet de streams kijken. Pantoffels staan ook het lijstje nog te doen, tapijt erbij voor op de grond en kan zo mijn eigen gebedsruimte beginnen. Schijnt voordelig voor de belastingen te zijn als aftrekpost. 2 vliegen in een klap, wat wil een mens nog meer?
Afspraken zijn voor de komende 3 maanden verzet, geen tijd, drukdruk, moeilijk, veel werk, ach je kent het wel de bekende smoezen. Het o zo gezellige verjaardagspartijtje waar ik toch al zo'n hekel aan heb, kan gelijk mee in de kast, diep hoekje, veilig weg en ver uit mijn gedachtes. Waarom zou je zelf een dom gesprek gaande houden als je kunt kijken naar personen die dat voor je doen? Als een volwaardige junk achter mijn computer, streams aan. Mail? check ik niet meer, ICQ? lang niet meer aangehad, geluid van de deurbel af, rolluiken omlaag en kijken maar.
Ben ik een rijker mens er mee geworden? een duidelijk ja! geleerd dat patserige jongetjes surfen en met een prachtige rrrr leren praten, zou me niets verbazen als dit er al op jonge leeftijd ingestampt zou worden. Denk je eens na en doe de ogen eens dicht.... Je zou zo'n jongen toch op latere leeftijd maar al te graag een koopakte laten voorlezen op een duf notariskantoor? Kun je je voorstellen hoe dat zou klinken? Die jongen gaat goed geld verdienen, hier ligt een kans voor het broederschap om op forse wijze een frise wind door huizenland te laten gaan. Makelaars zouden kunnen inpakken, maakt niet uit welke prijs. We kopen het!
Ook geleerd van Kim, het stereotype meisje wat aan paardrijden doet, heb er zelfs nog geld mee gewonnen met deze uitspraak, heerlijke clichématig, ook leuk voor de normale mens, iets om tegenop te kijken en om over te praten om het werk. Al was het maar over dat jaren 50 badpak.
Koos onze trucker, zo'n typje die rustig in durft te halen met 81 km per uur, rustig gesprekje van cabine naar cabine met zijn collega, ach het inhalen duurt even, maar dan heb je ook wat. Mooie man, vol met emotie, de manier waarop hij zijn voorbereidingen heeft getroffen, één dag voor het grote spectakel, hups! iedereen opzoutuh nu! Koos moet een stukje schrijven als cadeautje, leverd punten op.
Mijn held, Ali, zo iemand waar je van kan houden en intens kan haten, eigenlijk net een huwelijk, in voor en tegenspoed, te dwars om een goed gesprek mee te kunnen voeren maar toch geheimzinnig genoeg om bij te kunnen blijven hangen, laat hem voor altijd in het huis blijven! Nieuwjaarsnacht 2000, winnaar is bekend, loopt gillend het huis uit, vuurwerk overal, mensenmenigte gilt, deur vlug op slot, Ali er nog in. Heerlijk tot 2010 elke dag een half uurtje Ali. Achter een decoder natuurlijk, want we 'laten ons natuurlijk niet gek makkkkuuuhhh', ik heb mijn bestelling reeds geplaatst.
Een gelukkig mens en trotse junk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |