dan moet ie het niet zo dom verwoorden. voordat er weer zo'n zee aan gezeik van hem komt die dit topic -net als destijds- doet verneuken.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:24 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Denk dat je (ook bij ff) niet alles zooooooo letterlijk moet nemen
Dat is wel waar. Maar ik heb toch iets afstotends want ik weet hoeveel procent jullie daadwerkelijk lukt maar bij mij willen ze gewoon niet.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:18 schreef ook_gek het volgende:
Bedenk je het volgende eens.
Iemand die hoi tegen je zegt. Zal je soort gelijk en kort reageren
Of
Hey goedemiddag.
Dat laatste komt al veel spontaner en vrolijker over. Je zult zelf ook net zo enthousiast reageren. Je neemt de "mood" van die persoon over.
Het ligt altijd aan de ander. Als niemand een gesprekje wilt omdat ik toch niet goed genoeg ben / niet aan het lijstje voldoe, ja ik weet niet waarom maar hier wonen alleen maar domme bimbo's.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:20 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Moet je helemaal niet mee bezig zijn.
Voor hetzelfde geld zit die ander niet goed in zijn vel om de één of andere reden en loopt het gesprek niet. Dan laat je het gewoon lekker voor wat het is.
Loopt het gesprek kan je er altijd een nummer uitslepen.
Dit soort gedachte zorgt er voor dat je onzeker overkomt.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:27 schreef kievitsboom het volgende:
[..]
Dat is wel waar. Maar ik heb toch iets afstotends want ik weet hoeveel procent jullie daadwerkelijk lukt maar bij mij willen ze gewoon niet.
Weer verkeerde instelling.quote:Het ligt altijd aan de ander. Als niemand een gesprekje wilt omdat ik toch niet goed genoeg ben / niet aan het lijstje voldoe, ja ik weet niet waarom maar hier wonen alleen maar domme bimbo's.
En alweerquote:En kom je er eens eentje tegen waar wel mee te praten valt, willen ze hun nummer niet afgeven hoor. Echt niet.
Edit: Het zal wel aan mijn woordkeuze liggen. Dan horen ze dat je anders bent, en ja, dan ga je.
Je hebt alleen meer ervaring nodig, meer niet. Het hoeft allemaal niet zo perfect te zijn, je persoonlijke groei is veel belangrijker dan het moment zelf. Als je niet weet wat je ervan geleerd hebt, is het ook niet zo erg, want onbewust leer je er ook dingen van. Het is ook niet erg als ze de eerste paar minuten alleen met ja of nee antwoord geeftquote:Op donderdag 28 februari 2013 16:27 schreef kievitsboom het volgende:
[..]
Dat is wel waar. Maar ik heb toch iets afstotends want ik weet hoeveel procent jullie daadwerkelijk lukt maar bij mij willen ze gewoon niet.
[..]
Het ligt altijd aan de ander. Als niemand een gesprekje wilt omdat ik toch niet goed genoeg ben / niet aan het lijstje voldoe, ja ik weet niet waarom maar hier wonen alleen maar domme bimbo's.
En kom je er eens eentje tegen waar wel mee te praten valt, willen ze hun nummer niet afgeven hoor. Echt niet.
Edit: Het zal wel aan mijn woordkeuze liggen. Dan horen ze dat je anders bent, en ja, dan ga je.
Nee, het ligt deels aan je eigen houding en deels aan de ander. Als je zelf in je communicatie lekker in je vel zit dan ligt het bij de ander. Maar je kan met een open communicatie echt veel bereiken.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:27 schreef kievitsboom het volgende:
[..]
Het ligt altijd aan de ander. Als niemand een gesprekje wilt omdat ik toch niet goed genoeg ben / niet aan het lijstje voldoe, ja ik weet niet waarom maar hier wonen alleen maar domme bimbo's.
En kom je er eens eentje tegen waar wel mee te praten valt, willen ze hun nummer niet afgeven hoor. Echt niet.
Dat is erg, goed dat je er uit bent gekomenquote:Op donderdag 28 februari 2013 16:42 schreef kievitsboom het volgende:
Ik ben anders vanwege autisme en schizofrenie. Tevens een aantal andere harde klappen gehad waardoor ik ook in een lange depressie heb gezeten.
"oh niets bijzonders, jij dan? " "ik hou van zwemmen/muziek luisteren/tv". Al zeg je dat je van Oprah Winfrey houdt, zo weinig maakt de inhoud van je conversatie uit.quote:Op het moment dat ik de vraag krijg van 'wat doe je in het dagelijks leven' of 'wat zijn je hobbies' heb ik echt helemaal niets meer te zeggen omdat die er ook totaal niet zijn.
Je wordt het gemiddelde van de vriendenkring waarmee je omgaat. Zijn ze allemaal slecht met vrouwen, des ter harder is het om zelf wel beter te worden of door te groeien. Je hoeft niet ineens je vriendenkring om te gooien, maar het is wel goed om er langzaam een nieuwe vorm aan te geven van verschillende mensen.quote:Zelf heb ik leren omgaan met mensen die anders zijn. Sterker nog, ik kan er beter mee omgaan dan 'normale' mensen. Zij hebben tenminste door dat iemand niet direct gek hoeft te zijn en ook de aandacht waard kan zijn.
Neem niets persoonlijk, maar leer er wel telkens een les uit wat je kunt verbeteren. Ik weet dat het zeer lastig is, maar probeer je emotie los te koppelen aan "direct resultaat" en heb er vrede mee dat je af en toe een reactie terug krijgt.quote:Misschien heb ik wel een verkeerde instelling, maar dat komt vanwege al die domme bimbo's die er rondlopen. Ze voelen zich beter, superieur en vooral: ze zijn erop uit om je helemaal de grond in te stampen voor de lol. Het is net of er geen normale dames meer zijn.
Je hoeft niet door te vragen, je kunt ook statements maken gewoon puur omdat je het zelf wilt zeggen, niet om wat uit haar te halen. Bijvoorbeeld dat je vind dat de bus wel erg laat is, het koud is of dat je iets leuk vind in de omgeving.quote:En doorvragen terwijl ik alleen ja en nee terugkrijg werkt ook niet. Ze staan hoogstens op en lopen van me weg. Alle dames willen een lieve man maar ondertussen zien ze alleen de domme idioten staan.
Nee..quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:54 schreef Fascination het volgende:
[..]
Je had toch een date laatst? Hoe was dat of moet het nog plaatsvinden?
Alsof 1 benzin niet genoeg was.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:42 schreef kievitsboom het volgende:
Ik ben anders vanwege autisme en schizofrenie. Tevens een aantal andere harde klappen gehad waardoor ik ook in een lange depressie heb gezeten.
Op het moment dat ik de vraag krijg van 'wat doe je in het dagelijks leven' of 'wat zijn je hobbies' heb ik echt helemaal niets meer te zeggen omdat die er ook totaal niet zijn.
Zelf heb ik leren omgaan met mensen die anders zijn. Sterker nog, ik kan er beter mee omgaan dan 'normale' mensen. Zij hebben tenminste door dat iemand niet direct gek hoeft te zijn en ook de aandacht waard kan zijn.
Misschien heb ik wel een verkeerde instelling, maar dat komt vanwege al die domme bimbo's die er rondlopen. Ze voelen zich beter, superieur en vooral: ze zijn erop uit om je helemaal de grond in te stampen voor de lol. Het is net of er geen normale dames meer zijn.
En doorvragen terwijl ik alleen ja en nee terugkrijg werkt ook niet. Ze staan hoogstens op en lopen van me weg. Alle dames willen een lieve man maar ondertussen zien ze alleen de domme idioten staan.
Dat is inderdaad vervelend, geeft je inderdaad een "achterstand". Veel mensen vinden het ook gewoon moeilijk om te gaan met datgene waar ze mee onbekend zijn, en dan houden ze het op een afstand. Ik denk dat dat allemaal onbewust is.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:42 schreef kievitsboom het volgende:
Op het moment dat ik de vraag krijg van 'wat doe je in het dagelijks leven' of 'wat zijn je hobbies' heb ik echt helemaal niets meer te zeggen omdat die er ook totaal niet zijn.
Zelf heb ik leren omgaan met mensen die anders zijn. Sterker nog, ik kan er beter mee omgaan dan 'normale' mensen. Zij hebben tenminste door dat iemand niet direct gek hoeft te zijn en ook de aandacht waard kan zijn.
Misschien heb ik wel een verkeerde instelling, maar dat komt vanwege al die domme bimbo's die er rondlopen. Ze voelen zich beter, superieur en vooral: ze zijn erop uit om je helemaal de grond in te stampen voor de lol. Het is net of er geen normale dames meer zijn.
En doorvragen terwijl ik alleen ja en nee terugkrijg werkt ook niet. Ze staan hoogstens op en lopen van me weg. Alle dames willen een lieve man maar ondertussen zien ze alleen de domme idioten staan.
Ja, maar als er écht niets te bespreken valt wat mij betreft, dan houdt het snel op.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:54 schreef firefly3 het volgende:
"oh niets bijzonders, jij dan? " "ik hou van zwemmen/muziek luisteren/tv". Al zeg je dat je van Oprah Winfrey houdt, zo weinig maakt de inhoud van je conversatie uit.
Ach, 'normale' vrienden heb ik ook hoor. Die geven me ook wel eens tips wat dit betreft zoals een grote smile opzetten alsof je eigenlijk jezelf niet meer bent. Maar of dat gaat werken...quote:[..]
Je wordt het gemiddelde van de vriendenkring waarmee je omgaat. Zijn ze allemaal slecht met vrouwen, des ter harder is het om zelf wel beter te worden of door te groeien. Je hoeft niet ineens je vriendenkring om te gooien, maar het is wel goed om er langzaam een nieuwe vorm aan te geven van verschillende mensen.
Het is wel waar dat zoveel % wel aardig moet zijn, het kan niet zo zijn dat de hele wereld uit domme bimbo's en idioten bestaat. Hoewel ik niks anders meer zie dan dat.quote:Neem niets persoonlijk, maar leer er wel telkens een les uit wat je kunt verbeteren. Ik weet dat het zeer lastig is, maar probeer je emotie los te koppelen aan "direct resultaat" en heb er vrede mee dat je af en toe een reactie terug krijgt.
True.quote:Je hoeft niet door te vragen, je kunt ook statements maken gewoon puur omdat je het zelf wilt zeggen, niet om wat uit haar te halen. Bijvoorbeeld dat je vind dat de bus wel erg laat is, het koud is of dat je iets leuk vind in de omgeving.
Je leest autisme en je vergelijkt me direct met benzin? Man, hoe lang zit ik hier al? Mogen alleen de ervaren mensen reageren in een topic voor mensen met moeite?quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:10 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Alsof 1 benzin niet genoeg was.
Erg kut voor je dat je geboren bent met autisme. Maar je kan de schuld van het niet interessant gevonden worden niet bij anderen leggen en ze al helemaal niet wegzetten als dom. Je hebt namelijk niks om handen.
Het spijt me zeer, maar iemand die niks te melden heeft is niet interessant, ook al zijn ze lief. Ga nou niet anderen de schuld geven en wachten tot iemand jouw liefheid herkent. Je zult zelf actie moeten ondernemen, net als alle andere mensen.
En ja, met autisme sta je al met 3-0 achter. Kan je boos om zijn, maar zo werkt de maatschappij nu eenmaal. Dat gaat niet veranderen als jij je passief-agressief opstelt.
Voor jou is het heel belangrijk dat je plekken gaat opzoeken waarvan je een beetje zeker weet dat er mensen zijn die je niet afstoten. In de juiste sociale contexten terechtkomen kan al veel helpen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:42 schreef kievitsboom het volgende:
Het is ook zo dat je maar één rare opmerking hoeft te maken, en ze zijn weg. Ookal had je een heel leuk gesprek met ze. Mensen zijn intolerant.quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:14 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Dat is inderdaad vervelend, geeft je inderdaad een "achterstand". Veel mensen vinden het ook gewoon moeilijk om te gaan met datgene waar ze mee onbekend zijn, en dan houden ze het op een afstand. Ik denk dat dat allemaal onbewust is.
Tsja, ik wil best wel groeien maar nu zit het er even niet in. Wellicht over een jaar als de omstandigheden wat beter zijn.quote:Je moet alleen niet ophouden met jezelf te zijn en te groeien in datgene wat binnen je bereik ligt. Zal misschien een aantal dames (en heren) afstoten, maar er zijn echt wel mensen die daar anders in staan.
Klopt, maar mensen hebben het er zelf naar gemaakt. Men is zwaar intolerant voor andere dingen dan hun eigen straatje.quote:Dat negatieve gedeelte moet je laten varen, ik denk dat het met name een zwarte bril is waar je doorheen kijkt in plaats van een realistische. Zwartkijkerij is nooit realistisch, en brengt je helemaal nergens.
Juist de sociale contexten zijn moeilijk, als ik naar anderen kijk in mijn situatie merk ik dat veel mensen al afstoten omdat ze te veel met zichzelf bezig zijn.quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:18 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Voor jou is het heel belangrijk dat je plekken gaat opzoeken waarvan je een beetje zeker weet dat er mensen zijn die je niet afstoten. In de juiste sociale contexten terechtkomen kan al veel helpen.
Wat ik lees is iemand die andere mensen veroordeelt op basis van perceptie die bij jouw 'aandoening' bewezen vertroebeld en gekleurd is. Dat zie ik ook bij benzin. Verdere waardeoordelen heb ik niet gegeven.quote:[b]Op donderdag 28 februari 2013 17:17 schreef kievitsboom
[..]
Je leest autisme en je vergelijkt me direct met benzin? Man, hoe lang zit ik hier al? Mogen alleen de ervaren mensen reageren in een topic voor mensen met moeite?
Als je zo gaat doen ga ik er niet op in.
Maar waarom zie ik dan overal domme idioten rondlopen, zonder enig IQ, die dan vervolgens gaan met de overgeplamuurde meiden, liefst met bontkraagje natuurlijk.quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:24 schreef ook_gek het volgende:
@kievitsboom,
Je geeft je omgeving de schuld van je falen. Dat zelfde doet Benzin ook. Daarom de vergelijking met Benzin
Feit is dat je het bij je zelf moet zoeken en bij je zelf moet oplossen ipv wijzen naar anderen
Volgens mij leef ik in een heel andere planeet? Ik herken mij absoluut niet in jouw verhaald.quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:29 schreef kievitsboom het volgende:
[..]
Maar waarom zie ik dan overal domme idioten rondlopen, zonder enig IQ, die dan vervolgens gaan met de overgeplamuurde meiden, liefst met bontkraagje natuurlijk.
De hele stad lijkt te zijn vergeven door randdebielen en mongooltjes. Als ik nou eens een weldenkend mens tegen zou komen...
Meiden met bontkraagjes ben je toch niet in geïnteresseerd dus die hoef je ook niet af te zeiken. Genoeg intelligente vrouwen, maar domme mensen zijn nu eenmaal in de meerderheid. Dat is een feit, niet iets om je over op te winden want dat is iets waar je niks aan kunt veranderen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:29 schreef kievitsboom het volgende:
[..]
Maar waarom zie ik dan overal domme idioten rondlopen, zonder enig IQ, die dan vervolgens gaan met de overgeplamuurde meiden, liefst met bontkraagje natuurlijk.
De hele stad lijkt te zijn vergeven door randdebielen en mongooltjes. Als ik nou eens een weldenkend mens tegen zou komen...
de maatschappij, dat ben jij.quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat ik lees is iemand die andere mensen veroordeelt op basis van perceptie die bij jouw 'aandoening' bewezen vertroebeld en gekleurd is. Dat zie ik ook bij benzin. Verdere waardeoordelen heb ik niet gegeven.
Ik zou wel graag zien dat je er verder op in gaat want wat ik schreef is precies zoals de maatschappij je ziet, zonder er doekjes om te winden. Het vermijden van die discussie gaat je niet helpen bij het oplossen van je problemen. De verandering moet bij jou plaatsvinden, niet bij de anderen.
Geloof me, na 2 jaar in dit topic rondgelopen te hebben herken ik wel wie er in de slachtofferrol kruipt en wie niet.
Goed, laatst had ik een heel goed gesprek over gamen. Ze was best geïnteresseerd in me, en toen ik vroeg naar Whatsapp zei ze dat niet had. Ze deed zelfs nog moeite: Of ik skype had bijvoorbeeld, maar dat had ik weer niet. Conclusie: Facebook.quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat ik lees is iemand die andere mensen veroordeelt op basis van perceptie die bij jouw 'aandoening' bewezen vertroebeld en gekleurd is. Dat zie ik ook bij benzin. Verdere waardeoordelen heb ik niet gegeven.
Ik zou wel graag zien dat je er verder op in gaat want wat ik schreef is precies zoals de maatschappij je ziet, zonder er doekjes om te winden. Het vermijden van die discussie gaat je niet helpen bij het oplossen van je problemen. De verandering moet bij jou plaatsvinden, niet bij de anderen.
Geloof me, na 2 jaar in dit topic rondgelopen te hebben herken ik wel wie er in de slachtofferrol kruipt en wie niet.
Omdat zij verreweg de grootste groep vormen. Je moet gewoon doen wat ik gedaan heb. Je moet mensen opzoeken die je niet afstoten. Nu is dat moeilijker gedaan dan gezegd, maar die mensen bestaan echt. Je moet gewoon bij een vereniging gaan of iets dergelijks en dan kom je die mensen misschien snel tegen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:29 schreef kievitsboom het volgende:
[..]
Ik heb mij ook jaren druk gemaakt om mensen die te dom zijn om te poepen. Mensen die wel de dienst uitmaken maar niet de hersens hebben. Ik maak me nog steeds dagelijks druk om voedselverspilling, vervuiling en uitbuiting.quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:35 schreef dawg het volgende:
[..]
de maatschappij, dat ben jij.
hoewel ik het voor een klein deel met je eens ben, walg ik echt van die zogenaamde "do's & don'ts" mbt de maatschappij. alsof je heel je leven en je doen en laten moet inrichten op wat de maatschappij (wat is dat eigenlijk? iets wat zich in het dagelijks leven afspeelt, of op internet/fok!?) als norm stelt, of waar je je wel en niet prettig bij voelt.
authenticiteit is tegenwoordig ver te zoeken, terwijl de waardeoordelen je om de oren vliegen.
werklozen zijn losers, uitkeringsgerechtigden zijn werkschuwe luilakken, mensen met psychische stoornissen horen in het gesticht en mensen met een lichamelijke beperking zijn te ziekzwakenmisselijk om de levensstijl van een gezond iemand bij te kunnen houden.
tja. ik heb er niets mee. en mensen die zo in het leven staan lach ik uit. de naïviteit is bijna aandoenlijk, de kortzichtigheid dom, en de levenservaring als je zo in het leven staat nihil.
volgens mij heb je mijn betoog niet echt begrepen, gezien je reactie.quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:39 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik heb mij ook jaren druk gemaakt om mensen die te dom zijn om te poepen. Mensen die wel de dienst uitmaken maar niet de hersens hebben. Ik maak me nog steeds dagelijks druk om voedselverspilling, vervuiling en uitbuiting.
Maar ik heb in de loop der jaren wel geleerd dat het geen zin heeft om boos te zijn over hoe de maatschappij over andere mensen denkt. Dat is bijna onveranderlijk. Je hoeft je niet aan te passen, integendeel, maar je moet geen slachtoffer gaan spelen. Schiet je niks mee op en ik geef mensen ook geen ongelijk als ze helemaal klaar zijn met dat soort mensen. Je kan ook jezelf zijn zonder verzuurd tegen de geldende norm aan te trappen.
Ik heb het vermoede dat jij wel heel snel mensen als idioot en dom zietquote:Op donderdag 28 februari 2013 17:29 schreef kievitsboom het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |