Openingszin, achterhaald concept toch inmiddels?quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:44 schreef firefly3 het volgende:
Ander onderwerp..
Wat ik merk bij beginners (in het algemeen) is dat als het lukt of niet lukt, altijd zeggen dat hun "openingszin" goed of slecht was, terwijl openingszinnen echt niets voorstelt. Het enige wat belangrijk is de eerste paar seconden is dat haar aandacht op jou gevestigd is. Het maakt niet uit hoe je het doet. Je kunt zelfs over schapen praten of appels.
Ik haal het nog even naar de voorgrond, de nummer 1 excuus van gasten om een vrouw niet te benaderen is meestal "maar ik weet niet wat ik moet zeggen". Het maakt niet uit wat je zegt, dus ga erop af en zeg dat je vandaag 2 groene appels hebt gegetenquote:Op donderdag 28 februari 2013 15:45 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Openingszin, achterhaald concept toch inmiddels?
Of aan het darten zijnquote:Op donderdag 28 februari 2013 15:44 schreef firefly3 het volgende:
Ander onderwerp..
Wat ik merk bij beginners (in het algemeen) is dat als het lukt of niet lukt, altijd zeggen dat hun "openingszin" goed of slecht was, terwijl openingszinnen echt niets voorstelt. Het enige wat belangrijk is de eerste paar seconden is dat haar aandacht op jou gevestigd is. Het maakt niet uit hoe je het doet. Je kunt zelfs over schapen praten of appels.
Het maakt wel uit wat je zegt.quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:46 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik haal het nog even naar de voorgrond, de nummer 1 excuus van gasten om een vrouw niet te benaderen is meestal "maar ik weet niet wat ik moet zeggen". Het maakt niet uit wat je zegt, dus ga erop af en zeg dat je vandaag 2 groene appels hebt gegeten
Inderdaad, heeft gewoon met lekker in je vel/zelfverzekerdheid te maken. Mensen reageren op lichaamstaal/houding en niet op je boodschap.quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:46 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik haal het nog even naar de voorgrond, de nummer 1 excuus van gasten om een vrouw niet te benaderen is meestal "maar ik weet niet wat ik moet zeggen". Het maakt niet uit wat je zegt, dus ga erop af en zeg dat je vandaag 2 groene appels hebt gegeten
Je had toch een date laatst? Hoe was dat of moet het nog plaatsvinden?quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:48 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Het maakt wel uit wat je zegt.
Maar 2 groene appels gegeten hebben is natuurlijk wel gewoon interessante informatie dus prima openingszin.
Nee, maakt totaal niet uit. Julien (een gast van RSD) opent soms door zijn middelvinger op te steken. De inhoud boeit totaal niet, je kunt de slechtste of beste "opener" hebben, het maakt geen reet uitquote:Op donderdag 28 februari 2013 15:48 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Het maakt wel uit wat je zegt.
Maar 2 groene appels gegeten hebben is natuurlijk wel gewoon interessante informatie dus prima openingszin.
Bedankt voor de link, er staan wat nuttige dingen tussen!quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:49 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Inderdaad, heeft gewoon met lekker in je vel/zelfverzekerdheid te maken. Mensen reageren op lichaamstaal/houding en niet op je boodschap.
Kwam vandaag een artikeltje tegen over publiek spreken, wat net zo goed hier van toepassing is.
http://www.psychologytoda(...)ed-speakers-and-ceos
Oke, als het zo makkelijk is:quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:46 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Eens of oneens. 1 van de 2 vragen we je. Het enige wat je moet intypen is eens of oneens.quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En dit heeft met versieren te maken want?
Als je dit zo graag wilt weten, dan doe je het maar per DM of zo.
En dan nog, waarom is dit zo belangrijk?
Het gaat erom hoeveel ervaring je hebt. Met genoeg ervaring zit je lekker in je vel, is het geen nieuwe situatie voor je, ben je ontspannen en voel je je goed. Daar reageert ze op, niet de inhoud van het gesprek.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:08 schreef kievitsboom het volgende:
[..]
Oke, als het zo makkelijk is:
Stel, 's avonds laat als het donker is loop ik naar de bushalte. Daar aangekomen is het helemaal leeg, met uitzondering van één dame. Zij zit daar eenzaam op het bankje te wachten op de bus.
Wat moet ik doen?
Als ik jouw voorbeeld volg en ik zeg dat ik twee groene appels heb gegeten, zal ze zoiets hebben van: 'ja, leuk voor je.' Tevens ben ik dan een creep omdat ik rare dingen zeg tegen haar.
Leg mij dan eens stap voor stap uit hoe iemand hier een date uit kan trekken.
Hier gaat het dus mis, jij bent voor haar aan het denken.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:08 schreef kievitsboom het volgende:
[..]
Stel, 's avonds laat als het donker is loop ik naar de bushalte. Daar aangekomen is het helemaal leeg, met uitzondering van één dame. Zij zit daar eenzaam op het bankje te wachten op de bus.
Wat moet ik doen?
Als ik jouw voorbeeld volg en ik zeg dat ik twee groene appels heb gegeten, [b]zal ze zoiets hebben van: 'ja, leuk voor je.' Tevens ben ik dan een creep omdat ik rare dingen zeg tegen haar.[b]
Begin gewoon small talk.quote:Leg mij dan eens stap voor stap uit hoe iemand hier een date uit kan trekken.
Inderdaad! Mensen verstaan overigens niet altijd de eerste zin omdat ze soms met iets anders in hun gedachte zitten of ergens mee bezig zijn. En als je te ver bent gegaan, gewoon een stapje terug nemen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:12 schreef Cue_ het volgende:
Stap voor stap is niet te doen. En ja der eerste gedachte zal zijn "ja leuk voor je" .. de bedoeling is dat je daarop verder gaat, of gewoon een gesprek vanuit daar aangaat.
De strekking is dat die eerste zin niet van belang is. Omdat het enkel voor het gesprek gaat zorgen. En in veel gevallen zal ze hoogstens denken "heb ik dat nou goed verstaan?"
onzin. je kunt echt niet zomaar alles wat je maar kunt bedenken zeggen tegen mensen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:05 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nee, maakt totaal niet uit. Julien (een gast van RSD) opent soms door zijn middelvinger op te steken. De inhoud boeit totaal niet, je kunt de slechtste of beste "opener" hebben, het maakt geen reet uit
Natuurlijk niet alles.. Maar het idee van "de perfecte openingszin" of dat een gewone 'hoi' niet goed is en al je kansen verspeelt.. dat is ook weer een uiterste wat veel mensen hier wel denken.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:15 schreef dawg het volgende:
onzin. je kunt echt niet zomaar alles wat je maar kunt bedenken zeggen tegen mensen.
tja. waarom zou je in godsnaam je middelvinger opsteken naar een vrouw die je wel wilt versieren, puur om te bewijzen dat je de regeltjes van dat stompzinnige pua-boekje begrijpt?quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:17 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Natuurlijk niet alles.. Maar het idee van "de perfecte openingszin" of dat een gewone 'hoi' niet goed is en al je kansen verspeelt.. dat is ook weer een uiterste wat veel mensen hier wel denken.
Moet je helemaal niet mee bezig zijn. Gewoon hoi ende hallo enzovoort, en het gesprek lekker laten lopen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:08 schreef kievitsboom het volgende:
[..]
Wat moet ik doen?
Als ik jouw voorbeeld volg en ik zeg dat ik twee groene appels heb gegeten, zal ze zoiets hebben van: 'ja, leuk voor je.' Tevens ben ik dan een creep omdat ik rare dingen zeg tegen haar.
Leg mij dan eens stap voor stap uit hoe iemand hier een date uit kan trekken.
lijkt me idd niet zo slim om een middelvinger op te steken. Maar mag hopen dat men wel snapt dat je niet als 'opening' negatieve/beledigde zaken moet doen/benoemenquote:Op donderdag 28 februari 2013 16:20 schreef dawg het volgende:
tja. waarom zou je in godsnaam je middelvinger opsteken naar een vrouw die je wel wilt versieren, puur om te bewijzen dat je de regeltjes van dat stompzinnige pua-boekje begrijpt?
ik vind het dom en rieken naar een enorme onzekerheid en dito bevestigingsdrang. zielig en niet aantrekkelijk. kunnen ook alleen mannen bedenken, dat soort crap.
de eerste vrouw die op mijn afkomt met haar middelvinger omhoog lach ik keihard uit om vervolgens een pilsje te bestellen. kom op zeg.
ons aller firefly3 beweert dat het letterlijk niets uitmaakt. maar goed.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:22 schreef Cue_ het volgende:
[..]
lijkt me idd niet zo slim om een middelvinger op te steken. Maar mag hopen dat men wel snapt dat je niet als 'opening' negatieve/beledigde zaken moet doen/benoemen
Waarom reageer je zo "emotioneel" op me? Ik ken je niet eens.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:23 schreef dawg het volgende:
[..]
ons aller firefly3 beweert dat het letterlijk niets uitmaakt. maar goed.
heb die kerel nooit gemogen, met zijn jehova-trekjes.
Denk dat je (ook bij ff) niet alles zooooooo letterlijk moet nemenquote:Op donderdag 28 februari 2013 16:23 schreef dawg het volgende:
ons aller firefly3 beweert dat het letterlijk niets uitmaakt. maar goed.
heb die kerel nooit gemogen, met zijn jehova-trekjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |