abonnement Unibet Coolblue
pi_123447762
Beste mensen,

Is er iemand die weet waar ik dichtbij het Rotterdam The Hague Airport gratis kan parkeren?

(reden van vragen: schrale student met dito schrale bankrekening :'( )
pi_123447771
Ja, de trein staat daar altijd gratis.
Als je een auto kan betalen als student kan je ook parkeren
pi_123447962
In de buurt (dichtbij het tankstation) heb je een vliegschool met parkeerplaats. Misschien kan je hem daar neerzetten. Daar hoef je volgens mij niet te betalen. Weet alleen niet of je er een langere periode zomaar kan staan.
pi_123448186
Misschien heb je hier wat aan:

http://maps.google.nl/map(...)irflg=w&mra=ltm&z=14

Bij A kan je langs de weg je auto parkeren. stukje lopen naar bushalte, 2/3 haltes verder is Rotterdam Airport ;)
pi_123448243
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:07 schreef HSG-BOMBER het volgende:
In de buurt (dichtbij het tankstation) heb je een vliegschool met parkeerplaats. Misschien kan je hem daar neerzetten. Daar hoef je volgens mij niet te betalen. Weet alleen niet of je er een langere periode zomaar kan staan.
Nee, auto's die er langer dan 2 dagen staan hebben volgens mij een prent onder de wisser ;) Anders hadden ze dat betaald parkeren daar ook niet om de hoek. ;)
pi_123448368
Genoeg gratis P+Rs in de buurt van zuid, dan kan je zo de metro pakken en met de trein verder?
Dum de dum
pi_123448523
Tnx voor jullie bijdrages!

Het was inderdaad mijn plan om de auto te parkeren in de buurt van een bushalte.

@Meike, Die bus, 42, stopt helaas niet bij de luchthaven :'( .

Ik ben een beetje aan het uitvogelen hoe ik kan zien op 9292, welke bussen daar wel stoppen, maar ik dacht misschien heeft iemand al eerder dit soort praktijken beoefend :P .
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:29:03 #8
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_123448710
quote:
14s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:01 schreef Godtje het volgende:
Ja, de trein staat daar altijd gratis.
Als je een auto kan betalen als student kan je ook parkeren
Sinds wanneer gaat er een trein naar Rotterdam Airport :')?

Gewoon je auto ergens in Overschie dumpen voor nop en een kwartiertje wandelen naar de terminal.
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:30:02 #9
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_123448750
Of je pakt gewoon de metro naar Meijersplein en je pakt daar de shuttle. Zo moeilijk is het niet.
pi_123448953
Vanaf bushalte de Lugt is het 9 minuten met de bus naar de luchthaven, prima!

@Vaatwastablet: dit valt zo te zien ook onder Overschie. Kun je hier overal gratis parkeren? bijvoorbeeld in de Burgemeester Baumannlaan ?

Tnx alvast guys, super! :D
pi_125689691
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:34 schreef opabrutus het volgende:
Vanaf bushalte de Lugt is het 9 minuten met de bus naar de luchthaven, prima!

@Vaatwastablet: dit valt zo te zien ook onder Overschie. Kun je hier overal gratis parkeren? bijvoorbeeld in de Burgemeester Baumannlaan ?

Tnx alvast guys, super! :D
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:34 schreef opabrutus het volgende:
Vanaf bushalte de Lugt is het 9 minuten met de bus naar de luchthaven, prima!

@Vaatwastablet: dit valt zo te zien ook onder Overschie. Kun je hier overal gratis parkeren? bijvoorbeeld in de Burgemeester Baumannlaan ?

Tnx alvast guys, super! :D
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:34 schreef opabrutus het volgende:
Vanaf bushalte de Lugt is het 9 minuten met de bus naar de luchthaven, prima!

@Vaatwastablet: dit valt zo te zien ook onder Overschie. Kun je hier overal gratis parkeren? bijvoorbeeld in de Burgemeester Baumannlaan ?

Tnx alvast guys, super! :D
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:34 schreef opabrutus het volgende:
Vanaf bushalte de Lugt is het 9 minuten met de bus naar de luchthaven, prima!

@Vaatwastablet: dit valt zo te zien ook onder Overschie. Kun je hier overal gratis parkeren? bijvoorbeeld in de Burgemeester Baumannlaan ?

Tnx alvast guys, super! :D
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:34 schreef opabrutus het volgende:
Vanaf bushalte de Lugt is het 9 minuten met de bus naar de luchthaven, prima!

@Vaatwastablet: dit valt zo te zien ook onder Overschie. Kun je hier overal gratis parkeren? bijvoorbeeld in de Burgemeester Baumannlaan ?

Tnx alvast guys, super! :D
En is het gelukt bij de lugt of niet?
Ik zit namelijk met hetzelfde probleem komende vrijdag t/m Kdag.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_125710906
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:29 schreef Vaatwastablet het volgende:

[..]

Sinds wanneer gaat er een trein naar Rotterdam Airport :')?

Ja dat dacht ik ook al, het is echt een zeer onhandige luchthaven om te komen. Ik woon er dichtbij maar ga liever via A'dam! Is ook meer te beleven. Je mag alleen wel je flesje water meenemen als je vanaf R'dam vliegt, dat is dan weer een heeeeeeeeeel groot voordeel .

:s)

Parkeren is toch maar 5,00 per dag :?
pi_125725603
je auto gratis parkeren bij de luchthaven, of in de buurt van een bushalte, of een station of een metro station. ik kan dan Rotterdam Airport niet zo, maar over het algemeen, is het antwoord gewoon
NEE
Er zijn legio oplossingen voor te bedenken, maar over het algemeen levert dat toch weer op het ene of andere vlak na delen op.
Of gewoon betalen voor te parkeren, of je laten afzetten en ophalen, of met de trein naar het vliegveld, of kijken of er een shuttlebus van jouw uit de buurt rijdt (wat mensen wel eens vergeten). zijn over het algemeen de geijkte oplossingen om op het vliegveld te komen.
  vrijdag 26 april 2013 @ 10:29:19 #14
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_125751275
In de wijk Overschie kun je gemakkelijk gratis parkeren. Bus 33 rijdt frequent van Rotterdam CS naar de luchthaven. Parkeer je auto op drie bushaltes of zo van het vliegveld, en dan niet precies voor een huisdeur, dat is niet zo netjes tegenover de bewoners. Maar er zijn zat parkeerhavens, echt geen enkel probleem, al een paar keer gedaan en spaart een hoop centjes. Ik vind Rotterdam juist een geweldig vliegveld, nooit lange rijen of ver lopen en alles gaat héél snel.
Voor Schiphol kun je overigens dezelfde truc uithalen door in Ouderkerk te parkeren, in de buurt van de halte van bus 300.
It's not a lie, if you believe
pi_125964454
Het is inderdaad gelukt!

Ik had mijn auto geparkeerd in de buurt van bushalte de Lugt. Vanaf daar was het nog geen 10 minuten rijden met de bus.

Er was ook genoeg parkeerplek daar ;).
pi_126054963
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 23:29 schreef opabrutus het volgende:
Het is inderdaad gelukt!

Ik had mijn auto geparkeerd in de buurt van bushalte de Lugt. Vanaf daar was het nog geen 10 minuten rijden met de bus.

Er was ook genoeg parkeerplek daar ;).
Ik heb het ook gedaan en het viel mij idd erg mee. Verder kun je zelfs naar het vliegveld lopen in een 30min mocht je de laatste bus gemist hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_137966379
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 13:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik heb het ook gedaan en het viel mij idd erg mee. Verder kun je zelfs naar het vliegveld lopen in een 30min mocht je de laatste bus gemist hebben.
In welke straat had je m precies neergezet? Wil de bewoners niet teveel tot last zijn.
pi_137966941
quote:
11s.gif Op donderdag 20 maart 2014 14:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

In welke straat had je m precies neergezet? Wil de bewoners niet teveel tot last zijn.
Rotterdam, De Lugt
Nederland

Deze bushalte, iets van de Baumanstraat
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_137986149
quote:
Deze bushalte, iets van de Baumanstraat
Dat zal dan wel de Burgemeester Baumannlaan geweest zijn, of niet?
pi_137995088
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 22:43 schreef Kaplong het volgende:

[..]

Dat zal dan wel de Burgemeester Baumannlaan geweest zijn, of niet?
Ja
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_138152175
Gevonden en gelukt. Gaat prima daar inderdaad. Dank je.
pi_158482848
Weet iemand of dit nog steeds kan zonder consequenties?
pi_158489977
na klachten van de buurt is het een parkeerschijf zone geworden.
nee dus
pi_158497497
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 09:10 schreef Roger_ het volgende:
na klachten van de buurt is het een parkeerschijf zone geworden.
nee dus
Serieus? En iets verder weg ipv 1 halte, 2 haltes?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 24 december 2015 @ 21:31:57 #25
414785 sirdanilot
pi_158505678
Waarom niet gewoon met het OV naar de luchthaven gaan? Zeker als je student bent :')

Ja 's avonds laat rijdt er daar niks meer naar toe. Maar dan kun je dus ook niet je auto bij zo'n bushalte parkeren, want dan rijdt er ook geen bus meer.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_158535414
Bedankt voor de reactie Roger! Ik ben ook benieuwd of er nog een ander alternatief is..... Ik ben geen student dus het verhaal wb OV is voor mij niet van toepassing. Ik vlieg niet 's avonds laat dus dat is ook geen probleem.
pi_158805123
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 09:25 schreef sbrekel het volgende:
Bedankt voor de reactie Roger! Ik ben ook benieuwd of er nog een ander alternatief is..... Ik ben geen student dus het verhaal wb OV is voor mij niet van toepassing. Ik vlieg niet 's avonds laat dus dat is ook geen probleem.
Hier parkeren => http://www.rotterdam.nl/penrmeijersplein

En tegenwoordig is de luchthaven ook weer makkelijker bereikbaar met de bus en metro dan toen het topic werd geopend
  User die het meest klaagt 2022 maandag 4 januari 2016 @ 01:09:38 #28
414785 sirdanilot
pi_158808836
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 09:25 schreef sbrekel het volgende:
Bedankt voor de reactie Roger! Ik ben ook benieuwd of er nog een ander alternatief is..... Ik ben geen student dus het verhaal wb OV is voor mij niet van toepassing. Ik vlieg niet 's avonds laat dus dat is ook geen probleem.
Alsof alleen studenten met het OV kunnen :')

Als je lang wegblijft is het waarschijnlijk stukken goedkoper dan het parkeergeld.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_158809432
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 01:09 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Alsof alleen studenten met het OV kunnen :')

Als je lang wegblijft is het waarschijnlijk stukken goedkoper dan het parkeergeld.
tja de ov-faalkaart gebruiken is enkel weggelegd voor studenten toegepaste rakettechnologieën.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 4 januari 2016 @ 17:04:15 #30
414785 sirdanilot
pi_158821349
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 02:04 schreef vaduz het volgende:

[..]

tja de ov-faalkaart gebruiken is enkel weggelegd voor studenten toegepaste rakettechnologieën.
Je kunt ook gewoon ouderwets een kaartje kopen
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_158824253
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:04 schreef sirdanilot het volgende:
Je kunt ook gewoon ouderwets een kaartje kopen
idem, ik heb zelf bij een bedrijf gewerkt in de buurt van een vliegveld, voor 44,- per week kun je er parkeren.En dan nog moeten mensen hun auto tussen de manoeuvrerende vrachtwagens proppen. 's avonds loopt er van alles langs, want ja die weten het ook dat die auto's er langer staan.
Een keer heb ik gezien dat de magazijnmeester van de overburen het zo stront zat was dat die 3 auto's met de heftruck aan het einde van de straat in de blubber heeft gezet, omdat ze voor de poort stonden. (helaas nooit gehoord hoe het is afgelopen)
Ik weet niet wat mensen op vakantie uitgeven, maar vaak aan de auto te zien, zijn het niet zielige minima die hun laatste cent bij mekaar schrapen om er even tussen uit te zijn.
En nog is dan die 88,- herstel 80,- voor twee weken teveel. |:(
  User die het meest klaagt 2022 maandag 4 januari 2016 @ 21:53:36 #32
414785 sirdanilot
pi_158830983
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:59 schreef Roger_ het volgende:

[..]

idem, ik heb zelf bij een bedrijf gewerkt in de buurt van een vliegveld, voor 44,- per week kun je er parkeren.En dan nog moeten mensen hun auto tussen de manoeuvrerende vrachtwagens proppen. 's avonds loopt er van alles langs, want ja die weten het ook dat die auto's er langer staan.
Een keer heb ik gezien dat de magazijnmeester van de overburen het zo stront zat was dat die 3 auto's met de heftruck aan het einde van de straat in de blubber heeft gezet, omdat ze voor de poort stonden. (helaas nooit gehoord hoe het is afgelopen)
Ik weet niet wat mensen op vakantie uitgeven, maar vaak aan de auto te zien, zijn het niet zielige minima die hun laatste cent bij mekaar schrapen om er even tussen uit te zijn.
En nog is dan die 88,- herstel 80,- voor twee weken teveel. |:(
Wat een aso's :')
Het zijn vaak mensen die helemaal niks tekort komen, die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Voor die 88 euro kun je gemakkelijk ook een vlucht kopen die op een fatsoenlijk tijdstip vertrekt + OV kaartjes van en naar het vliegveld. Een andere optie is om een familielid of vriend lief aan te kijken die je kan wegbtrengen. En de laatste optie, een taxi, zal vaak ook minder dan 88 euro kosten, tenzij je heel ver van het vliegveld woont.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_158846327
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:53 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Wat een aso's :')
Het zijn vaak mensen die helemaal niks tekort komen, die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Voor die 88 euro kun je gemakkelijk ook een vlucht kopen die op een fatsoenlijk tijdstip vertrekt + OV kaartjes van en naar het vliegveld. Een andere optie is om een familielid of vriend lief aan te kijken die je kan wegbtrengen. En de laatste optie, een taxi, zal vaak ook minder dan 88 euro kosten, tenzij je heel ver van het vliegveld woont.
Tickets op andere tijden zijn vaak meer dan 88 euro verschil.
Taxikosten zijn snel al over 88 euro

Verder is eigen auto gewoon makkelijk. Ik jank toch ook niet dat er bij mij voor het huis bijna geen parkeerplek is? Ik woon in de buurt van een groot concertgebouw en voor mijn deur kun je na 15:00 gratis parkeren. Lekker boeiend. Had ik een garagebox moeten nemen als ik altijd een goede plek had gewild.

Waarom hebben de mensen die er wonen meer recht op een parkeerplek dan anderen?

88 euro besparen is gewoon lekker meegenomen.

En als het te erg wordt dan mag de gemeente het oplossen. Parkeerschijven ofzo is prima. Maar anders heeft een ieder net zoveel recht op die parkeerplekken.
pi_158856764
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 14:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Tickets op andere tijden zijn vaak meer dan 88 euro verschil.
Taxikosten zijn snel al over 88 euro

Verder is eigen auto gewoon makkelijk. Ik jank toch ook niet dat er bij mij voor het huis bijna geen parkeerplek is? Ik woon in de buurt van een groot concertgebouw en voor mijn deur kun je na 15:00 gratis parkeren. Lekker boeiend. Had ik een garagebox moeten nemen als ik altijd een goede plek had gewild.

Waarom hebben de mensen die er wonen meer recht op een parkeerplek dan anderen?

88 euro besparen is gewoon lekker meegenomen.

En als het te erg wordt dan mag de gemeente het oplossen. Parkeerschijven ofzo is prima. Maar anders heeft een ieder net zoveel recht op die parkeerplekken.
volgens mij haal je het even uit zijn verband, ik en Sirdanolit hebben met ASO's over mensen die asociaal of in ieder geval hinderend parkeren op de gratis plekken.

En wat betreft het gratis parkeren in de buurt het is inderdaad een recht om daar wel te mogen parkeren. Ik vind het tot daar aan toe als het bedrijfsterreinen betreft tot daar aan toe, ik vind het dom, als gezegd veel rangerende vrachtwagens.
Maar als het in een woon omgeving betreft vind ik het een kwestie van goed fatsoen dat je dat niet bij mensen voor de deur je auto parkeert. Daar moeten ze me niet weg houden met parkeerschijven/parkeer vergunningen. Een ontheffing van een parkeerschijf of een parkeervergunning kosten op zijn minst leges. en gezeik dat je die een keer in het jaar moet gaan ophalen op het gemeente huis.
Het is gewoon de grootste bullshit mentaliteit "ja als het echt lastig is , dat ze het me dan maar verbieden"
Dit is een travel forum, ik zou bijna zeggen dat iedereen die hier zit weet dat je met een stuk goed fatsoen en niet steeds tegen die grens van de wet aan gaat zitten , veel verder komt.
Ik ben echt verbaasd van je reactie.
pi_158862858
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 20:31 schreef Roger_ het volgende:

[..]

volgens mij haal je het even uit zijn verband, ik en Sirdanolit hebben met ASO's over mensen die asociaal of in ieder geval hinderend parkeren op de gratis plekken.

En wat betreft het gratis parkeren in de buurt het is inderdaad een recht om daar wel te mogen parkeren. Ik vind het tot daar aan toe als het bedrijfsterreinen betreft tot daar aan toe, ik vind het dom, als gezegd veel rangerende vrachtwagens.
Maar als het in een woon omgeving betreft vind ik het een kwestie van goed fatsoen dat je dat niet bij mensen voor de deur je auto parkeert. Daar moeten ze me niet weg houden met parkeerschijven/parkeer vergunningen. Een ontheffing van een parkeerschijf of een parkeervergunning kosten op zijn minst leges. en gezeik dat je die een keer in het jaar moet gaan ophalen op het gemeente huis.
Het is gewoon de grootste bullshit mentaliteit "ja als het echt lastig is , dat ze het me dan maar verbieden"
Dit is een travel forum, ik zou bijna zeggen dat iedereen die hier zit weet dat je met een stuk goed fatsoen en niet steeds tegen die grens van de wet aan gaat zitten , veel verder komt.
Ik ben echt verbaasd van je reactie.
Blijkbaar vinden jullie parkeren in een wijk zo grof dat het acceptabel is dat buurtbewoners auto's verzetten met heftrucks, auto's bekrassen, wat dan ook.
Heel stoer allemaal. Maar wie zijn er dan ook alweer aso?

Overigens speel ik alleen advocaat van de duivel. Ik heb niet eens een auto.
pi_158863197
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 23:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Blijkbaar vinden jullie parkeren in een wijk zo grof dat het acceptabel is dat buurtbewoners auto's verzetten met heftrucks, auto's bekrassen, wat dan ook.
Heel stoer allemaal. Maar wie zijn er dan ook alweer aso?

Overigens speel ik alleen advocaat van de duivel. Ik heb niet eens een auto.
denk een beetje aan je hart ! en lees even rustig door wat ik schreef.
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:59 schreef Roger_ het volgende:
Een keer heb ik gezien dat de magazijnmeester van de overburen het zo stront zat was dat die 3 auto's met de heftruck aan het einde van de straat in de blubber heeft gezet, omdat ze voor de poort stonden. (helaas nooit gehoord hoe het is afgelopen)
Ik weet niet wat mensen op vakantie uitgeven, maar vaak aan de auto te zien, zijn het niet zielige minima die hun laatste cent bij mekaar schrapen om er even tussen uit te zijn.
En nog is dan die 88,- herstel 80,- voor twee weken teveel. |:(
en van bekrassen, schrijf ik al helemaal niets, dat is net waar ik me voor verbaas. Dat er mensen dat risico nemen.
  zondag 4 maart 2018 @ 15:55:03 #37
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_177602472
ook wij willen dichtbij parkeren.. de vakantie was al duur genoeg, dus ¤100 besparen op parkeren zou mooi zijn.

Weet iemand hoe de P+R regeling werkt (meijersplein). Dit lijkt me uiteindelijk toch veiliger dan parkeren in Overschie.

Want op de site staat dat je hier gratis kunt parkeren mits je Rotterdam Centrum in gaat. Dan heb ik de volgende vragen:
- hoeveel haltes is het minimum?
- hoeveel tijd mag er zitten tussen de heenweg het centrum in, en het centrum weer uit? Moet minimaal twee weken zijn, ivm de vakantietijd
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_177609378
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2018 15:55 schreef greatgonzo het volgende:
ook wij willen dichtbij parkeren.. de vakantie was al duur genoeg, dus ¤100 besparen op parkeren zou mooi zijn.

Weet iemand hoe de P+R regeling werkt (meijersplein). Dit lijkt me uiteindelijk toch veiliger dan parkeren in Overschie.

Want op de site staat dat je hier gratis kunt parkeren mits je Rotterdam Centrum in gaat. Dan heb ik de volgende vragen:
- hoeveel haltes is het minimum?
- hoeveel tijd mag er zitten tussen de heenweg het centrum in, en het centrum weer uit? Moet minimaal twee weken zijn, ivm de vakantietijd
Paar maanden terug kon je daar gewoon gratis in en uitrijden en zolang blijven staan als je zin had. Niet onder de lichtmasten parkeren, daar kakken de vogels je auto onder :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')