abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123395162
quote:
Halina Reijn ontvangt prijs voor haar acteerwerk

Halina Reijn is dinsdagavond bekroond met de Courbois-parel. De actrice kreeg de prijs tijdens het 25-jarig jubileumfeest van Toneelgroep Amsterdam.

Foto: ANP

De theaterprijs werd in 2010 in het leven geroepen bij het vijftigjarige jubileum van actrice Kitty Courbois. Met de Courbois-parel wordt een actrice geëerd die zowel op de theaterplanken, als in de film- en televisiewereld ''een onuitwisbare indruk'' heeft gemaakt bij een groot publiek.

Courbois was bij de uitreiking van de prijs vol lof over het acteerwerk van Reijn: ''Vol overtuiging. Direct uit het hart. Als een wilde kat. Ze speelde prachtige rollen. Raakte toeschouwers in het theater, televisie en in de bioscoop.''

Reijn is de eerste actrice die, na Courbois zelf, de prijs in ontvangst neemt. De actrice mag zelf bepalen wanneer en aan wie ze de prijs overdraagt.

http://www.nu.nl/film/335(...)rijs-acteerwerk.html
Wat zegt dit over het Nederlandse acteursgilde?
  Forum Admin woensdag 27 februari 2013 @ 00:40:50 #2
35723 crew  GGMM
pi_123395204
Ik vind dat ze acteert als ze thee drinkt.

Terechte prijs dus.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_123395213
Laat Veerboot het niet lezen.
AFCA!
pi_123395220
Ik vind het zo'n engerd, zo'n griezel.
pi_123395246
niet te doen dit, waarom krijgt die creepo een prijs
pi_123395452
Dit lijkt me volledig terecht, ze gaat altijd vol overgave voor haar rol en is bereid ook fysieke offers te brengen. Zo moest zij ooit voor een rol binnen korte tijd veel afvallen en door zelfdiscipline en tomeloze inzet heeft zij niet alleen dit bereikt maar leverde zij ook een dijk van een acteerprestatie af. Ook heb ik gehoord dat Halina binnenkort een 'mannenserie' wil regisseren, hier zal ik reikhalzend naar uit kijken.

woensdag 27 februari 2013 @ 01:03:49 #7
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_123395826
Haar achterwerk viel mij ook al in positieve zin op.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_123395861
Ik las 'voor haar achterwerk' :')

ontopic: alsnog hulde. Ze verdient het.
Google is your friend, abuse your friends
pi_123395968
Dit is toch niet te geloven man!
AFCA!
pi_123395980
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 01:09 schreef RensAjacied het volgende:
Dit is toch niet te geloven man!
Laat maar man ik pak ze zo wel.
pi_123396002
Ik las "achterwerk". ;(
Je suis Charlie Sheen
pi_123396030
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 01:09 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Laat maar man ik pak ze zo wel.
"Hey doe is normaal joh! Wat doet die gozer?"

"Optyfen Optyfen!"

"Lex Lex rustig nou Lex!"
AFCA!
pi_123396262
In feite zou je onderstaand topic ook kunnen zien als een prijs, een ode aan haar achterwerk.

B&H / Halina Reijn
  woensdag 27 februari 2013 @ 01:29:50 #15
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_123396479
SHO > FTR
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 27 februari 2013 @ 01:42:17 #16
369018 Sjeik_Telmachientje
ttttttrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
pi_123396744
Halina heeft heul veul bamihapjes nodig.
TTTTTTTTTTTRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
pi_123397255
Haline mag eerst eens 3x een zin foutloos achter elkaar uitspreken in een film voor ze overal over gaat meekwekken.
Oh.
pi_123469940
quote:
Halina Reijn moest leren snuiven voor nieuwe serie

Halina Reijn speelt in de nieuwe serie Charlie een zuster die een dubbelleven leidt. Haar karakter is verslaafd aan drugs en heeft een minnaar. Een uitdaging, want de 'extreem slechte' kant van haar karakter is nieuw voor de actrice.

"Ik zou het doodeng vinden om te snuiven. Dat heb ik voor de serie moeten leren. Al snoof ik natuurlijk geen echt spul", zo zegt Reijn tegen NU.nl.

Ook ziet Reijn zichzelf nooit vreemdgaan. "Dat zou ik nog geen dag volhouden."

"Wat ik wel herken is dat ze altijd overal de controle over moet hebben. Ik durf ook niet te zeggen: ik red het vandaag niet. Zij gaat dan aan de drugs, maar ik ga dan liever naar de wc om in mijn eentje te huilen."

Het thema goed en kwaad staat centraal in de serie. De zuster is extreem begaan met haar patiënten, terwijl ze wel veel slechte dingen doet.

Zo vult de actrice in de serie bij een patiënt ten onrechte in dat diegene donor is en saboteert ze soms operaties van patiënten die ze niet mag.

"Het is gevaarlijk om te denken dat er alleen goeierikken en slechteriken in de wereld bestaan. We hebben allemaal wel eens de neiging om het slechte te doen", aldus Reijn.

Benja Bruijning speelt een knappe arrogante arts in de serie. "Maar je moet ook weer niet denken: wauw Mc Dreamy", zegt Bruijning over zijn karakter. "Maar gelukkig zie ik mezelf niet als knap. Ik krijg het ondertussen wel zo vaak te horen dat ik het bijna zelf ben geloven."

Charlie is een remake op de Amerikaanse serie Nurse Jackie. Volgens Reijn is dat een goed alternatief voor het gebrek aan filmbudget in Nederland.

"In Amerika hebben ze het budget om rustig met z'n zessen in een kamertje te zitten en een serie te schrijven. Dat zullen wij nooit hebben", zegt Reijn.

"Er worden heel veel fantastische producten gemaakt in bijvoorbeeld Scandinavië. Maar in ons land is dat anders, we zijn niet echt trots op onze eigen cultuur wat dat betreft."

De actrice vindt echter dat er 'niets mis' is met remakes. "Het is een leuke manier om inspiratie op te doen. We hebben aan deze serie helemaal onze eigen draai gegeven."

11 maart is de eerste aflevering van Charlie te zien op Nederland 3.

http://www.nu.nl/achterkl(...)en-nieuwe-serie.html
Zelfs als ze snuift acteert ze. Ik vraag me dan af: hoe is dat meisje echt weetjewel?
pi_123471227
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 01:42 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:
Halina heeft heul veul bamihapjes nodig.
Dat was speciaal voor die film ;) . Geen verkeerde film overigens. Goede actrice verder, terechte prijs denk ik.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_123477794
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 19:36 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Zelfs als ze snuift acteert ze. Ik vraag me dan af: hoe is dat meisje echt weetjewel?
Knappe compositiefoto in die quote... Ik ga dit toch niet kijken... Zit hese stem van GTST er ook in?

Edit: Katja Schuurman heet ze... lol
  donderdag 28 februari 2013 @ 22:37:56 #21
369018 Sjeik_Telmachientje
ttttttrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
pi_123480937
quote:
7s.gif Op donderdag 28 februari 2013 20:00 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Dat was speciaal voor die film ;) . Geen verkeerde film overigens. Goede actrice verder, terechte prijs denk ik.
Ook zonder die film heeft ze nog heul veul bamihapjes nodig.
TTTTTTTTTTTRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
pi_123482486
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een film/serie of wat dan ook heb gezien waarin Halina Reijn acteert maar ik heb haar wel een tafeldame bij DWDD zien acteren.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 23:11:37 #23
383168 Mr.Smokey
Who else nigga
pi_123555057
Ze is de enige fulltime actrice in nederland dus terechde prijs
Ride Or Die Lalalalalalalala
pi_123824283
quote:
Halina Reijn hunkert naar vaderfiguur
Halina Reijn hunkert 27 jaar na de dood van haar vader nog steeds naar een vaderfiguur. Zijn overlijden heeft diepe sporen bij de actrice achtergelaten.

Foto: ANP

''Door therapie ben ik erachter gekomen dat ik bij een man altijd op zoek was naar een vader'', onthult de 37-jarige actrice in De Telegraaf.

''Tijdens die therapie heb ik afscheid moeten nemen van het idee hem ooit te vinden. Ik was er blijkbaar van overtuigd dat dat zou gebeuren. Maar ik kan nog altijd ontroerd raken als ik een man met een kindje zie lopen.''

Charlie

Reijn speelt de hoofdrol in de nieuwe AVRO-serie Charlie, de Nederlandse versie van Nurse Jackie die de AVRO vanaf maandag uitzendt. In de 10-delige ziekenhuisserie speelt ze de verslaafde verpleegster Charlie.

''Ik ben nogal fobisch en bang voor drugs. Op mijn 15e heb ik een keertje geblowd en op mijn 20e een lijntje cocaïne geprobeerd. Maar ik vind het heel eng. Niet omdat ik misschien verslaafd zou raken, maar omdat ik niet meer helder ben. Ik drink ook niet, wil altijd nuchter zijn. Ik wil altijd weten wat er achter mij gebeurt. Altijd de controle hebben”, zegt Reijn.

http://www.nu.nl/achterkl(...)ert-vaderfiguur.html
Halina raakt al in paniek van een beetje kinderdrugs.
pi_123951893
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 19:36 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Is er nog geen Charlie-topic? :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')