Bekijk eens op internet hoeveel vacatures je in die richting vindt.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:15 schreef Mind_State het volgende:
Ik ben ook benieuwd naar mensen hun ervaring. Zelf volg ik gewoon een voltijdopleiding, maar mijn vriendin zit thuis met 2 kleine kinderen. Om haar kansen op de arbeidsmarkt (voor de toekomst) te vergroten, zijn wij aan het kijken naar thuisopleidingen. Het gaat dan om MBO (liefst niveau 3 of 4) in de richting van Onderwijsassistent of iets pedagogisch met moeilijk lerende kinderen etc.
Als iemand tips/ervaringen heeft in die richting, neem ik ze graag mee.
Haha nou met Office programma's werk ik al zolang, dat lukt me wel. Bovendien op mijn HBO-opleiding ook o.a. cursussen Powerpoint en Access gehad dus dat is niet nodig. Al is een certificaat natuurlijk altijd handig en hoeft me dat weinig moeite te kosten. Maar ik besteed mijn tijd liever aan iets waar ik nog niet zoveel vanaf weetquote:Op maandag 25 februari 2013 19:43 schreef tfors het volgende:
NHA en LOI. Allebei min of meer hetzelfde concept, maar LOI "premium" dus je betaald meer voor net iets meer raffinement maar beide voldoen.
Verder is een cursus Microsoft Office altijd handig. Genoeg mensen die zeggen dat ze dat pakket goed beheersen maar nog geen grafiek in Word kunnen plaatsen of een fatsoenlijke PowerPoint presentatie in elkaar kunnen zetten. Dat kun je ook gewoon leren uit een boek van de bibliotheek.
Zijn vooral vacatures op scholen voor moeilijk lerende kinderen,BSO's (buitenschoolse opvang), jeugdzorg, woonbegeleiding en jeugdgevangenissen. Gemeentes hebben zulke mensen ook nog wel eens in dienst. Maar ik ben het met je eens dat de arbeidsmarkt voor (laag-opgeleide) pedagogen niet heel aantrekkelijk is.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:37 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Bekijk eens op internet hoeveel vacatures je in die richting vindt.
Ik ben nogal cynisch.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:22 schreef Mind_State het volgende:
[..]
'Correct me if i'm making the wrong assumptions'
Je zegt hier inderdaad wel hele rake dingen, met die stagiaires, HBO'ers en bezuinigingen. Ouderen en tot op zekere hoogte gehandicaptenzorg lijkt haar niets. Dat zijn imo ook meer zorgfuncties (meer primaire levensbehoefte; helpen met eten, drinken, opstaan, naar de wc), ze vindt het gewoon heel leuk om mensen, en dan vooral kinderen, te helpen met ontwikkelen en is daar imo ook bedreven en goed in. Tuurlijk ben ik bevooroordeeld omdat het mijn vriendin is en de gemiddelde Nederlander sowieso een stuk socialer is dan ik ben, maar ik ben ervan overtuigd dat zij mensen (kinderen) echt kan helpen met zichzelf te ontwikkelen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:16 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Ik ben nogal cynisch.
Kinderopvang wordt momenteel behoorlijk teruggeschroefd door de overheid, waardoor veel medewerkers in de kinderopvang dreigen op straat te komen.
Datzelfde geldt eigenlijk ook voor gehandicaptenzorg en jeugdzorg. Plus dat ze daar liever HBO'ers hebben (en als MBO'er inschalen).
Klassenassistenten komen nauwelijks aan de bak (ligt misschien aan de regio). Veel meiden vinden het oh zo leuk om met kindjes te werken en overspoelen de opleidingen. Opleiding is erg praktijkgericht en er moet daarom veel stage gelopen worden. Scholen hebben daarom helemaal geen noodzaak om afgestudeerden in te huren omdat ze al genoeg aanbod aan (gratis) stagiaires hebben.
Maar, ik ga je zeker niet vertellen wat je te doen of te laten hebt.
Kijk vooral ook of die thuisstudie opleidingen ook geaccrediteerd zijn. Anders kan ze er nog niets mee.
Ouderenzorg of ziekenhuis? Lijkt je vriendin dat iets?
En dat zijn dus geen erkende opleidingen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:03 schreef Mind_State het volgende:
MBO Pedagogiek en Kinderpsychologie
MBO Kinderopvang en Ontwikkelingspsychologie
MBO Jeugdzorg
Ik zie het! Krom zeg, aangezien dit erboven staat:quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:24 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
En dat zijn dus geen erkende opleidingen.
Ik denk het.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:38 schreef Mind_State het volgende:
En CREBO, dat is de NVAO van het MBO ofzo? Wat ik wil weten is waar vind ik nu een lijst met 'erkende' opleidingen.
Jip.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:39 schreef Mind_State het volgende:
Gastouder, dat houdt in dat ik meer kids over de vloer ga krijgen dan ik al heb toch?
Goed, en met SPW kom je in deze regio alleen in de gehandicaptenzorg aan de bak. Of mss kinderdagverblijf. Toch maar is met haar hebben over andere sectoren dus.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:44 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Ik denk het.
Maar als je het hebt over erkende mbo-opleidingen niveau 3 en 4, dan kom je uit bij SPW.
Tijdens die studie maak je een keuze of je richting zorg of onderwijs gaat.
Op niveau 2 heb je dan nog 'helpende zorg en welzijn'.
[..]
Jip.
Ik doe ivm mijn sport een HBO opleiding bij de LOI (Vertaler Spaans) en het bevalt me echt prima. Gewoon erkend en prima begeleiding. Al ligt het er natuurlijk altijd aan wat je er zelf voor doetquote:Op maandag 25 februari 2013 16:38 schreef Kimzz het volgende:
Zoals ik in een ander topic op WGR al postte raak ik helaas mijn baan (voorlopig) kwijt. Er is een kans dat ik over een paar maanden weer aan de slag kan bij dit bedrijf maar in de tussentijd zal ik de WW in moeten. Natuurlijk ga ik solliciteren maar in tijden van crisis is de kans natuurlijk niet zo heel groot dat ik binnen afzienbare tijd een nieuwe baan heb. Daarnaast wil ik mijn kennis verbreden omdat ik het leuk vind om te leren en een extra cursus natuurlijk goed op mijn cv staat.
Dus zit ik erover te denken om mijn (verplichte) vrije tijd nuttig te besteden door een cursus of thuisstudie te doen, die ik eventueel ook naast een nieuwe baan kan doen. Los van het feit dat ik nog niet precies weet wat voor cursus ik wil gaan doen (in ieder geval geen complete opleiding, ik heb al een HBO-diploma) zou ik graag willen weten of hier mensen zijn die ervaring hebben met een thuisstudie of cursus en via welk bedrijf. Met al die bedrijven zie ik door de bomen het bos niet meer echt (LOI, NCOI, lokale bedrijven, volksuniversiteit enz.).
Dus: waar heb jij een thuisstudie/cursus gevolgd en wat zijn jouw ervaringen met dat bedrijf?
Ik heb een introductiecursus psychologie aan de Open Universiteit gevolgd en met het niveau en de begeleiding was niets mis. Ik heb ook niet het idee dat de OU een slecht imago heeft. Sterker nog, ik denk dat mensen die de discipline kunnen opbrengen om een thuisstudie, of een studie naast het werk, af te ronden een streepje voor hebben.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 19:07 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
ik hoor veel mensen zeggen; doe het niet. De meeste werkgevers zijn allergisch voor zulke diploma's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop