abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123329491
Zoals ik in een ander topic op WGR al postte raak ik helaas mijn baan (voorlopig) kwijt. Er is een kans dat ik over een paar maanden weer aan de slag kan bij dit bedrijf maar in de tussentijd zal ik de WW in moeten. Natuurlijk ga ik solliciteren maar in tijden van crisis is de kans natuurlijk niet zo heel groot dat ik binnen afzienbare tijd een nieuwe baan heb. Daarnaast wil ik mijn kennis verbreden omdat ik het leuk vind om te leren en een extra cursus natuurlijk goed op mijn cv staat.

Dus zit ik erover te denken om mijn (verplichte) vrije tijd nuttig te besteden door een cursus of thuisstudie te doen, die ik eventueel ook naast een nieuwe baan kan doen. Los van het feit dat ik nog niet precies weet wat voor cursus ik wil gaan doen (in ieder geval geen complete opleiding, ik heb al een HBO-diploma) zou ik graag willen weten of hier mensen zijn die ervaring hebben met een thuisstudie of cursus en via welk bedrijf. Met al die bedrijven zie ik door de bomen het bos niet meer echt (LOI, NCOI, lokale bedrijven, volksuniversiteit enz.).

Dus: waar heb jij een thuisstudie/cursus gevolgd en wat zijn jouw ervaringen met dat bedrijf?
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
  maandag 25 februari 2013 @ 16:43:18 #2
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_123329700
Ik ben wel erg te spreken over de LOI hoor.
Ben nog niet zo lang bezig, maar de lesstof is duidelijk en de docenten/coaches zijn prima.

Goede klantenservice ook.
Je moeder is een hamster
pi_123329831
Ik volg een volledige studie aan de Open Universiteit. Ik ben zeer te spreken over het lesmateriaal, de wijze van tentaminering en de begeleiding. Het voordeel voor jou zou kunnen zijn dat alle volledige studies zijn onderverdeeld in losse modulen, dus je kunt kijken wat je past en interesseert.
pi_123330991
Ik ben ook benieuwd naar mensen hun ervaring. Zelf volg ik gewoon een voltijdopleiding, maar mijn vriendin zit thuis met 2 kleine kinderen. Om haar kansen op de arbeidsmarkt (voor de toekomst) te vergroten, zijn wij aan het kijken naar thuisopleidingen. Het gaat dan om MBO (liefst niveau 3 of 4) in de richting van Onderwijsassistent of iets pedagogisch met moeilijk lerende kinderen etc.

Als iemand tips/ervaringen heeft in die richting, neem ik ze graag mee.
  maandag 25 februari 2013 @ 17:37:00 #5
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_123331889
quote:
0s.gif
Op maandag 25 februari 2013 17:15 schreef Mind_State het volgende:
Ik ben ook benieuwd naar mensen hun ervaring. Zelf volg ik gewoon een voltijdopleiding, maar mijn vriendin zit thuis met 2 kleine kinderen. Om haar kansen op de arbeidsmarkt (voor de toekomst) te vergroten, zijn wij aan het kijken naar thuisopleidingen. Het gaat dan om MBO (liefst niveau 3 of 4) in de richting van Onderwijsassistent of iets pedagogisch met moeilijk lerende kinderen etc.

Als iemand tips/ervaringen heeft in die richting, neem ik ze graag mee.
Bekijk eens op internet hoeveel vacatures je in die richting vindt.
  maandag 25 februari 2013 @ 19:43:48 #6
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_123337933
NHA en LOI. Allebei min of meer hetzelfde concept, maar LOI "premium" dus je betaald meer voor net iets meer raffinement maar beide voldoen.

Verder is een cursus Microsoft Office altijd handig. Genoeg mensen die zeggen dat ze dat pakket goed beheersen maar nog geen grafiek in Word kunnen plaatsen of een fatsoenlijke PowerPoint presentatie in elkaar kunnen zetten. Dat kun je ook gewoon leren uit een boek van de bibliotheek.
pi_123360545
quote:
0s.gif
Op maandag 25 februari 2013 19:43 schreef tfors het volgende:
NHA en LOI. Allebei min of meer hetzelfde concept, maar LOI "premium" dus je betaald meer voor net iets meer raffinement maar beide voldoen.

Verder is een cursus Microsoft Office altijd handig. Genoeg mensen die zeggen dat ze dat pakket goed beheersen maar nog geen grafiek in Word kunnen plaatsen of een fatsoenlijke PowerPoint presentatie in elkaar kunnen zetten. Dat kun je ook gewoon leren uit een boek van de bibliotheek.
Haha nou met Office programma's werk ik al zolang, dat lukt me wel. Bovendien op mijn HBO-opleiding ook o.a. cursussen Powerpoint en Access gehad dus dat is niet nodig. Al is een certificaat natuurlijk altijd handig en hoeft me dat weinig moeite te kosten. Maar ik besteed mijn tijd liever aan iets waar ik nog niet zoveel vanaf weet :)

Ik vind de prijzen van een LOI cursus ook wel aan de hoge kant inderdaad. Maar als het ook echt meer oplevert... Maar goed vandaar mijn vraag naar ervaringen dus :)
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
pi_123368437
quote:
0s.gif
Op maandag 25 februari 2013 17:37 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Bekijk eens op internet hoeveel vacatures je in die richting vindt.
Zijn vooral vacatures op scholen voor moeilijk lerende kinderen,BSO's (buitenschoolse opvang), jeugdzorg, woonbegeleiding en jeugdgevangenissen. Gemeentes hebben zulke mensen ook nog wel eens in dienst. Maar ik ben het met je eens dat de arbeidsmarkt voor (laag-opgeleide) pedagogen niet heel aantrekkelijk is.

Probleem is alleen dat er in MBO thuisstudie of deeltijd maar een beperkt aanbod is. Het is of horeca of techniek of zorg of detailhandel. Nou horeca zie ik zelf niet zitten (dan kom ik thuis, gaat me vriendin weg), detailhandel wens ik niemand toe, technisch is ze niet, dus wat blijft over; Zorg.

Nou er zijn meer dan genoeg mensen die SPW met woonbegeleiding hebben gestudeerd, dus oudjes vallen al gauw af. Wat blijft er dan over? Algemene gehandicaptenzorg en jeugdzorg.

'Correct me if i'm making the wrong assumptions'
  dinsdag 26 februari 2013 @ 17:16:47 #9
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_123373515
quote:
0s.gif
Op dinsdag 26 februari 2013 15:22 schreef Mind_State het volgende:

[..]

'Correct me if i'm making the wrong assumptions'
Ik ben nogal cynisch.
Kinderopvang wordt momenteel behoorlijk teruggeschroefd door de overheid, waardoor veel medewerkers in de kinderopvang dreigen op straat te komen.
Datzelfde geldt eigenlijk ook voor gehandicaptenzorg en jeugdzorg. Plus dat ze daar liever HBO'ers hebben (en als MBO'er inschalen).

Klassenassistenten komen nauwelijks aan de bak (ligt misschien aan de regio). Veel meiden vinden het oh zo leuk om met kindjes te werken en overspoelen de opleidingen. Opleiding is erg praktijkgericht en er moet daarom veel stage gelopen worden. Scholen hebben daarom helemaal geen noodzaak om afgestudeerden in te huren omdat ze al genoeg aanbod aan (gratis) stagiaires hebben.

Maar, ik ga je zeker niet vertellen wat je te doen of te laten hebt.
Kijk vooral ook of die thuisstudie opleidingen ook geaccrediteerd zijn. Anders kan ze er nog niets mee.
Ouderenzorg of ziekenhuis? Lijkt je vriendin dat iets?
pi_123380614
quote:
0s.gif
Op dinsdag 26 februari 2013 17:16 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Ik ben nogal cynisch.
Kinderopvang wordt momenteel behoorlijk teruggeschroefd door de overheid, waardoor veel medewerkers in de kinderopvang dreigen op straat te komen.
Datzelfde geldt eigenlijk ook voor gehandicaptenzorg en jeugdzorg. Plus dat ze daar liever HBO'ers hebben (en als MBO'er inschalen).

Klassenassistenten komen nauwelijks aan de bak (ligt misschien aan de regio). Veel meiden vinden het oh zo leuk om met kindjes te werken en overspoelen de opleidingen. Opleiding is erg praktijkgericht en er moet daarom veel stage gelopen worden. Scholen hebben daarom helemaal geen noodzaak om afgestudeerden in te huren omdat ze al genoeg aanbod aan (gratis) stagiaires hebben.

Maar, ik ga je zeker niet vertellen wat je te doen of te laten hebt.
Kijk vooral ook of die thuisstudie opleidingen ook geaccrediteerd zijn. Anders kan ze er nog niets mee.
Ouderenzorg of ziekenhuis? Lijkt je vriendin dat iets?
Je zegt hier inderdaad wel hele rake dingen, met die stagiaires, HBO'ers en bezuinigingen. Ouderen en tot op zekere hoogte gehandicaptenzorg lijkt haar niets. Dat zijn imo ook meer zorgfuncties (meer primaire levensbehoefte; helpen met eten, drinken, opstaan, naar de wc), ze vindt het gewoon heel leuk om mensen, en dan vooral kinderen, te helpen met ontwikkelen en is daar imo ook bedreven en goed in. Tuurlijk ben ik bevooroordeeld omdat het mijn vriendin is en de gemiddelde Nederlander sowieso een stuk socialer is dan ik ben, maar ik ben ervan overtuigd dat zij mensen (kinderen) echt kan helpen met zichzelf te ontwikkelen.

Zonde dat er dan zo weinig arbeidsplaatsen te vinden zijn op dat niveau. Toch nog maar is heel goed kijken naar andere mogelijkheden, die hier misschien aan gerelateerd zijn. Sowieso zijn haar kinderen zelf nog relatief klein en is stagelopen dus de aankomende jaren niet realistisch. Het zal echt via thuisstudie/avond/weekendschool moeten gebeuren.

Het is ook heel lastig om echt een keuze te maken, want veel opleidingen lijken best wel op elkaar.

MBO Pedagogiek en Kinderpsychologie
MBO Kinderopvang en Ontwikkelingspsychologie
MBO Jeugdzorg
En dan nog een verscheidenheid aan pedagogische opleidingen.

Hoe bepaal je nou met welke je het beste toekomstperspectief hebt? Is geen exacte wetenschap, dat snap ik, maar iets van een indicatie moet toch mogelijk zijn.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 20:24:23 #11
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_123381927
quote:
0s.gif
Op dinsdag 26 februari 2013 20:03 schreef Mind_State het volgende:

MBO Pedagogiek en Kinderpsychologie
MBO Kinderopvang en Ontwikkelingspsychologie
MBO Jeugdzorg

En dat zijn dus geen erkende opleidingen.
pi_123382149
quote:
0s.gif
Op dinsdag 26 februari 2013 20:24 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

En dat zijn dus geen erkende opleidingen.
Ik zie het! Krom zeg, aangezien dit erboven staat:

'Hieronder vindt u een overzicht van erkende MBO-opleidingen op het gebied van zorg, welzijn en hulpverlening'
Zorg, Welzijn en Hulpverlening

Maar hij staat inderdaad niet in de lijst van CREBO:
CREBO
  dinsdag 26 februari 2013 @ 20:32:10 #13
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_123382377
Dit staat er bijvoorbeeld ook onder:

Diploma

De opleiding bestaat uit twee modules, die beide worden afgerond met een praktijkgerichte opdracht. Bij voldoende beoordeling van beide opdrachten ontvangt u het NCOI-diploma 'MBO Jeugdzorg'. Vanuit deze opleiding kunt u doorstuderen richting diverse, erkende MBO-opleidingen (niveau 3 en 4) van het MBO College van NCOI.
pi_123382468
Ja en dat is dus mooi niet de bedoeling. Enerzijds een voordeel, anderzijds een nadeel aangezien het de keuze voor erkende opleidingen dus wel beperkt.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 20:37:43 #15
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_123382664
Geldklopperij is het. Anders niets.

Gastouder worden. Is dat iets?
pi_123382722
En CREBO, dat is de NVAO van het MBO ofzo? Wat ik wil weten is waar vind ik nu een lijst met 'erkende' opleidingen.
pi_123382759
Gastouder, dat houdt in dat ik meer kids over de vloer ga krijgen dan ik al heb toch?
  dinsdag 26 februari 2013 @ 20:44:02 #18
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_123382982
quote:
0s.gif
Op dinsdag 26 februari 2013 20:38 schreef Mind_State het volgende:
En CREBO, dat is de NVAO van het MBO ofzo? Wat ik wil weten is waar vind ik nu een lijst met 'erkende' opleidingen.
Ik denk het.

Maar als je het hebt over erkende mbo-opleidingen niveau 3 en 4, dan kom je uit bij SPW.
Tijdens die studie maak je een keuze of je richting zorg of onderwijs gaat.
Op niveau 2 heb je dan nog 'helpende zorg en welzijn'.

quote:
0s.gif
Op dinsdag 26 februari 2013 20:39 schreef Mind_State het volgende:
Gastouder, dat houdt in dat ik meer kids over de vloer ga krijgen dan ik al heb toch?
Jip.
pi_123383274
quote:
0s.gif
Op dinsdag 26 februari 2013 20:44 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Ik denk het.

Maar als je het hebt over erkende mbo-opleidingen niveau 3 en 4, dan kom je uit bij SPW.
Tijdens die studie maak je een keuze of je richting zorg of onderwijs gaat.
Op niveau 2 heb je dan nog 'helpende zorg en welzijn'.

[..]

Jip.
Goed, en met SPW kom je in deze regio alleen in de gehandicaptenzorg aan de bak. Of mss kinderdagverblijf. Toch maar is met haar hebben over andere sectoren dus.

En meer kids over de vloer is voor mij geen optie. Zeker niet zolang ik zelf nog een studie volg.
pi_123385966
quote:
0s.gif
Op maandag 25 februari 2013 16:38 schreef Kimzz het volgende:
Zoals ik in een ander topic op WGR al postte raak ik helaas mijn baan (voorlopig) kwijt. Er is een kans dat ik over een paar maanden weer aan de slag kan bij dit bedrijf maar in de tussentijd zal ik de WW in moeten. Natuurlijk ga ik solliciteren maar in tijden van crisis is de kans natuurlijk niet zo heel groot dat ik binnen afzienbare tijd een nieuwe baan heb. Daarnaast wil ik mijn kennis verbreden omdat ik het leuk vind om te leren en een extra cursus natuurlijk goed op mijn cv staat.

Dus zit ik erover te denken om mijn (verplichte) vrije tijd nuttig te besteden door een cursus of thuisstudie te doen, die ik eventueel ook naast een nieuwe baan kan doen. Los van het feit dat ik nog niet precies weet wat voor cursus ik wil gaan doen (in ieder geval geen complete opleiding, ik heb al een HBO-diploma) zou ik graag willen weten of hier mensen zijn die ervaring hebben met een thuisstudie of cursus en via welk bedrijf. Met al die bedrijven zie ik door de bomen het bos niet meer echt (LOI, NCOI, lokale bedrijven, volksuniversiteit enz.).

Dus: waar heb jij een thuisstudie/cursus gevolgd en wat zijn jouw ervaringen met dat bedrijf?
Ik doe ivm mijn sport een HBO opleiding bij de LOI (Vertaler Spaans) en het bevalt me echt prima. Gewoon erkend en prima begeleiding. Al ligt het er natuurlijk altijd aan wat je er zelf voor doet :)
pi_126180464
Ik doe de cursus Journalistiek en Nieuwe Media via de LOI. Ik kan vanwege persoonlijke omstandigheden even niet regulier studeren op het HBO en wilde toch wat te doen hebben. Ik heb een bijbaantje als redacteur en daarom leek deze thuiscursus me wel leuk/handig om te doen. Ik heb hem eind december aangevraagd en voor de opleiding staat 1 jaar.

Het cursusmateriaal had ik met een paar dagen in huis en vind ik er goed uitzien. De cursus bestaat uit 6 modules en ik heb 2 mappen met de lesstof gekregen. Soms staan er alleen wel foutjes in de tekst. Bijvoorbeeld dat er in de tekst wordt aangegeven dat bij die alinea vraag 7 van de parate-kennisvragen hoort, dat het dan bij de parate-kennisvragen onder vraag 8 staat ofzo. En af en toe kom ik wel een schrijffout tegen.

Bij deze cursus kun je ook gebruik maken van de LOI campus, maar er horen maar weinig huiswerkopgaven bij (12) dus daar doe ik eigenlijk weinig mee. Maar ik vind het wel goed dat als je huiswerk hebt ingestuurd, je echt supersnel een reactie en beoordeling terugkrijgt ^O^

Ik gebruik de kennistrainer niet van te voren, denk dat ik die tegen de tijd dat ik het afsluitende examen ga maken wel ga gebruiken om de kennis op te frissen voor het examen :) Ik heb niet echt behoefte aan contact met andere mensen die deze cursus doen, dus maak geen gebruik van het forum ofzo.

Owja, en vanmiddag ben ik weer druk bezig geweest met de cursus, wilde ik de hoofdstukken die ik gedaan heb afvinken en kijken of er nog een inzendopdracht is, maar de hele middag ligt de LOI campus er al uit, dus dat schiet niet op. Zou eerst van half 1 tot half 5 duren, toen duurde het tot half 6, maar nog steeds werkt het niet :(

[ Bericht 4% gewijzigd door _Hestia_ op 07-05-2013 17:57:11 ]
pi_126182976
ik hoor veel mensen zeggen; doe het niet. De meeste werkgevers zijn allergisch voor zulke diploma's.
Generaal?? Pardon??
  dinsdag 7 mei 2013 @ 19:13:45 #23
152921 Filatelistfetisjist
Met pensioen :-)
pi_126183241
quote:
0s.gif
Op dinsdag 7 mei 2013 19:07 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
ik hoor veel mensen zeggen; doe het niet. De meeste werkgevers zijn allergisch voor zulke diploma's.
Ik heb een introductiecursus psychologie aan de Open Universiteit gevolgd en met het niveau en de begeleiding was niets mis. Ik heb ook niet het idee dat de OU een slecht imago heeft. Sterker nog, ik denk dat mensen die de discipline kunnen opbrengen om een thuisstudie, of een studie naast het werk, af te ronden een streepje voor hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop