En wij moeten weer betalen...quote:Op maandag 25 februari 2013 07:43 schreef datismijnmening het volgende:
Belachelijk, ik dacht dat het juist de bedoeling was dat die gasten eens een beetje normaal Nederlands gingen leren
Nahh, dan kunnen ze wel ineens nerderlands sprekenquote:Op maandag 25 februari 2013 07:54 schreef Dr.Nikita het volgende:
In welke taal zouden de ouders communiceren bij hun werkgever of beter gezegd, in deze gevallen met hun uitkeringinstantie?
Maar, waarom zou de Nederlandse staat het moeten faciliteren?quote:Op maandag 25 februari 2013 08:09 schreef krullenbolletje het volgende:
Ik heb zelf Spaanse les gehad vanaf mijn 7e tot mijn 12e, toen gingen we verhuizen en moest ik stoppen. Ik vind het wel zonde dat ik mijn vaderstaal bijna totaal verleerd ben ondertussen. Ik had trouwens totaal geen achterstand toen ik begon aan de basisschool, uiteindelijk zelfs groep 3 overgeslagen.
Om de zelfde reden dat de staat wiskunde- of scheikunde-onderwijs zou moeten faciliteren misschien? Omdat het een goede training voor later is, als je leergierigheid stimuleert je slimmere en beter functionerende burgers krijgt, een meer competitieve en internationaal succesvolle economie, etc.quote:Op maandag 25 februari 2013 08:11 schreef destrovel het volgende:
[..]
Maar, waarom zou de Nederlandse staat het moeten faciliteren?
Leuk als je je kinderen met een andere taal wil opvoeden, maar als ik een extra taal wil leren krijg ik daar ook geen geld voor.
De Turkse taal is geen wereldtaal dus de relevantie over het hele 'goede training voor later gebeuren' is er niet.quote:Op maandag 25 februari 2013 08:16 schreef eleusis het volgende:
[..]
Om de zelfde reden dat de staat wiskunde- of scheikunde-onderwijs zou moeten faciliteren misschien? Omdat het een goede training voor later is, als je leergierigheid stimuleert je slimmere en beter functionerende burgers krijgt.
En op heel veel scholen kan je wel een extra taal kiezen, ik heb ook 2 extra vakken genomen op het vwo, zo rollen wij niggers gewoon.
Natuurlijk wel. Het is altijd goed als kinderen een paar uur op school iets leren ipv voetballen en brandjes steken. Maar ja, ik zal wel weer een kankernerdje zijn.quote:Op maandag 25 februari 2013 08:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De Turkse taal is geen wereldtaal dus de relevantie over het hele 'goede training voor later gebeuren' is er niet.
Ook hier geld dat er geen enkele reden is om de moedertaal niet thuis te leren of in een naschoolse opvang.quote:Op maandag 25 februari 2013 08:00 schreef Knutknuttsson het volgende:
Het goed beheersen van de moedertaal bevordert het aanleren van een andere taal en versterkt het taalgevoel. In dat licht bezien is het helemaal geen slecht idee. In Zweden bijvoorbeeld doen ze dit soort onderwijs al tientallen jaren en daar zijn de resultaten heel goed. Leerlingen die actief meedoen met thuistaalonderwijs scoren op hun examens beter dan de leerlingen die dat niet doen.
Dus je wilt dat ze dit na schooltijd gaan leren? Dan ben ik het met je eens. Het hoeft wat mij betreft echter niet onder regulier onderwijs te vallen.quote:Op maandag 25 februari 2013 08:18 schreef eleusis het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Het is altijd goed als kinderen een paar uur op school iets leren ipv voetballen en brandjes steken. Maar ja, ik zal wel weer een kankernerdje zijn.
Bij recht spreken ontstaat er automatisch ook onrecht, dat kan niet anders. Maar het recht spreekt niet, wel de rechter.quote:Op maandag 25 februari 2013 07:41 schreef Worteltjestaart het volgende:
Nee, het is niet logisch.
[..]
Maar met deze opmerking sla je de plank weer eens finaal mis.
Omdat het helpt bij gevoelens van heimwee en de gevoels bij allochtone kinderen dat ze zich nergens thuis voelen, in Nederland zijn ze buitenlands maar in het land van hun ouders ook want ze spreken de taal niet meer/ zijn verwestert. Ik vond het erg fijn om contact te hebben met kinderen die in het zelfde schuitje zaten en daarnaast verder de Spaanse taal te leren.quote:Op maandag 25 februari 2013 08:11 schreef destrovel het volgende:
[..]
Maar, waarom zou de Nederlandse staat het moeten faciliteren?
Leuk als je je kinderen met een andere taal wil opvoeden, maar als ik een extra taal wil leren krijg ik daar ook geen geld voor.
Het moet een toevoeging zijn op het standaardprogramma dat we in Nederland nodig hebben. Als je dit op scholen laat doen door getrainde docenten met een onderwijskwalificatie weet je ook dat het goed gebeurt.quote:Op maandag 25 februari 2013 08:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je wilt dat ze dit na schooltijd gaan leren? Dan ben ik het met je eens. Het hoeft wat mij betreft echter niet onder regulier onderwijs te vallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |