abonnement Unibet Coolblue
pi_123304279
Ik volg op het moment een cursus olieverven en het leek me leuk om hier een topic over te openen, om te laten zien wat jij hebt gedaan met olieverf, tutorials te delen of persoonlijke tips and tricks.

Dit is wat ik de eerste keer heb gemaakt:



En dit was mijn model:



Niet echt optimaal, aangezien het starterspakket wit en zwart miste, en verder hele gekke kleuren geel en bruin had. Maar het ging vooral om het leren kennen.
Morgen ga ik nieuwe kwasten en betere kleuren kopen, en wat papier, want het papier op de cursus is zó duur, om te janken :') .
  zondag 24 februari 2013 @ 22:32:52 #2
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_123304887
Als je een naaktmodel nodig hebt, geef me een belletje.
pi_123305181
Goed begin, iets minder donkere vlakken in de kranten aanbrengen, de bovenste lijkt net een pakje kauwgom ;)
  zondag 24 februari 2013 @ 22:42:58 #4
381517 Zapata
held op sokken
pi_123305585
dat vind ik bijzonder knap voor een eerste keer.
pi_123305990
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:36 schreef TAX001 het volgende:
Goed begin, iets minder donkere vlakken in de kranten aanbrengen, de bovenste lijkt net een pakje kauwgom ;)
Ik was zo enorm aan het klooien :') Volgende keer beter, dan heb ik hopelijk ook gewoon wit :Y Dan kan ik makkelijker schaduwen maken en zo.
Dankje voor de tip O+
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:42 schreef Zapata het volgende:
dat vind ik bijzonder knap voor een eerste keer.
Echt? Bedankt :@
pi_123314922
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:48 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Ik was zo enorm aan het klooien :') Volgende keer beter, dan heb ik hopelijk ook gewoon wit :Y Dan kan ik makkelijker schaduwen maken en zo.
Dankje voor de tip O+

[..]

Echt? Bedankt :@
Hoop dat het niet te negatief overkwam! Ben benieuwd naar je volgend kunstwerk!
pi_124268727
Schopje!



Voor mijn les maandag - Voor de pauze - Aan het einde van de les.
Dit is mijn tweede schilderij dus, ons thema is 'De Krant'. Vandaar. Ik ga denk ik morgen zelf iets proberen te maken thuis. Het is jammer dat het zo stinkt, anders had ik het allang een keer geprobeerd :') Anywho! Ik vond het nog best een uitdaging, er zat veel nepfruit tussen, met hele witte highlights, maar dat zag er lelijk uit, en het klopt voor geen meter. Maar ik ben toch wel blij met het resultaat denk ik, je moet de foto van het stilleven er alleen niet bij zien.
pi_124290296
Ik probeer nu thuis te werken, maar ik merk toch dat het heel moeilijk vind om te beginnen.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 21:15:45 #9
396428 seny2013
creatief met klei
pi_124388525
Gewoon beginnen, je hebt niets te verliezen en niemand houd toezicht. Je wordt er niet ziek van al je begint, je wordt niet dakloos enz. Het enige wat je kwijt bent is wat verf en wat je krijgt is meestal plezier. Wat wil je nog meer.
pi_124592190
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 21:15 schreef seny2013 het volgende:
Gewoon beginnen, je hebt niets te verliezen en niemand houd toezicht. Je wordt er niet ziek van al je begint, je wordt niet dakloos enz. Het enige wat je kwijt bent is wat verf en wat je krijgt is meestal plezier. Wat wil je nog meer.
Dat is waar. Ik ga mezelf alleen heel erg tegenwerken omdat ik dan vind dat het er niet uitziet en dan weet ik niet hoe ik verder moet. En dan houdt het snel op :') Daar moet ik overheen zien te komen
pi_124592291
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:30 schreef RenRen- het volgende:
Ik probeer nu thuis te werken, maar ik merk toch dat het heel moeilijk vind om te beginnen.
Dat doe je zeker niet slecht voor een beginneling hoor! :o

Ik zou gewoon nog even door oefenen als ik jou was :Y
pi_124592327
erg goed, ik wou dat ik zo ver was (ben nooit begonnen :% )
pi_124592407
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:46 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Dat is waar. Ik ga mezelf alleen heel erg tegenwerken omdat ik dan vind dat het er niet uitziet en dan weet ik niet hoe ik verder moet. En dan houdt het snel op :') Daar moet ik overheen zien te komen
Waarom schilder je trouwens met olieverf?
Heb je het wel eens met acrylverf gedaan?
Ik vind dat zelf wel veel prettiger eigenlijk :@
pi_124615154
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Waarom schilder je trouwens met olieverf?
Heb je het wel eens met acrylverf gedaan?
Ik vind dat zelf wel veel prettiger eigenlijk :@
dankje voor het compliment O+ ja, maar ik vind acryl dus niet zo prettig. Het wordt snel vlekkerig en bluh, en dan is het weer opgedroogd. Ik vind het niet heel prettig werken. Heb er ook nooit echt les in gehad, dat kan ook schelen...
pi_124615169
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:49 schreef quirigua het volgende:
erg goed, ik wou dat ik zo ver was (ben nooit begonnen :% )
Thanks! Verf je wel met iets anders?
pi_124616072
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 18:02 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Thanks! Verf je wel met iets anders?
nop, ik moet het allemaal nog gaan doen ; overigens : olieverf beter dan acryl _O-
pi_124622025
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 18:01 schreef RenRen- het volgende:

[..]

dankje voor het compliment O+ ja, maar ik vind acryl dus niet zo prettig. Het wordt snel vlekkerig en bluh, en dan is het weer opgedroogd. Ik vind het niet heel prettig werken. Heb er ook nooit echt les in gehad, dat kan ook schelen...
Dat vind is juist wel prettig dat het zo snel droogt :+ maar maakt niet uit, als jij olieverf
prettiger vindt moet je dat gewoon doen :Y

Ik ben benieuwd naar je volgende creatie!
pi_124622052
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 18:34 schreef quirigua het volgende:

[..]

nop, ik moet het allemaal nog gaan doen ; overigens : olieverf beter dan acryl _O-
Hoe weet je nou wat ''beter'' is als je nog niet eens begonnen bent dan? :o
pi_124622295
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 20:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat vind is juist wel prettig dat het zo snel droogt :+ maar maakt niet uit, als jij olieverf
prettiger vindt moet je dat gewoon doen :Y

Ik ben benieuwd naar je volgende creatie!
Ja, ligt er misschien aan wat je wilt. Of zo. Wat mij zo aantrok aan het olieverven is dat je ook op het doek kunt mengen :Y Dat gaf geloof ik de doorslag. Misschien volgende week weer proberen iets te maken met acryl. Mijn techniek is ook beroerd :') Maar misschien leer ik dat sowieso beter
pi_124622349
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 20:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Hoe weet je nou wat ''beter'' is als je nog niet eens begonnen bent dan? :o
om de kleuren die zachter zijn (college kunstgeschiedenis 101) - - maarre ik heb ook acryl tubes - - allebei proberen
pi_124622581
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 21:02 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Ja, ligt er misschien aan wat je wilt. Of zo. Wat mij zo aantrok aan het olieverven is dat je ook op het doek kunt mengen :Y Dat gaf geloof ik de doorslag. Misschien volgende week weer proberen iets te maken met acryl. Mijn techniek is ook beroerd :') Maar misschien leer ik dat sowieso beter
Ik heb ook nooit les gehad hoor, dus ik weet niet of mijn techniek wel ''goed'' is :P

Boeit me ook niet :D als de schilderijtjes maar leuk zijn toch? :+
pi_124622939
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 21:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit les gehad hoor, dus ik weet niet of mijn techniek wel ''goed'' is :P

Boeit me ook niet :D als de schilderijtjes maar leuk zijn toch? :+
Ja, dat is zeker waar _O- Nou, ik vind wel echt dat het verschil met acryl en olie is dat je acryl vanzelf wel uitvindt, al is het alleen al omdat de verf veeele malen goedkoper is dan olie :') En het is makkelijker om gewoon maar wat te klooien en te zien wat het resultaat is.
pi_124714427
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 21:13 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Ja, dat is zeker waar _O- Nou, ik vind wel echt dat het verschil met acryl en olie is dat je acryl vanzelf wel uitvindt, al is het alleen al omdat de verf veeele malen goedkoper is dan olie :') En het is makkelijker om gewoon maar wat te klooien en te zien wat het resultaat is.
Heb je nog iets gemaakt? :P
pi_124786264
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 12:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Heb je nog iets gemaakt? :P
Nee, ik heb morgen toelating voor de kunstacademie, dus ik ben daar nogal druk mee...
pi_124787539
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 11:27 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Nee, ik heb morgen toelating voor de kunstacademie, dus ik ben daar nogal druk mee...
Heel veel succes! ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')