Lijkt mij meer een Oosterse taal.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:13 schreef RamteamJax het volgende:
Lijkt wel oud-Egyptisch (+/- 1000 v Chr.)
wat doet dat vraagteken daar?quote:
ivm deze verklaring..quote:De letters betekenen Om manipadmé hum. Dat is de meest gereciteerde mantra in het Tibetaans boeddhisme en heeft betrekking op (de bezitter van) het Juweel-Lotus.
Dat is het absoluut niet.quote:Op zondag 24 februari 2013 21:13 schreef RamteamJax het volgende:
Lijkt wel oud-Egyptisch (+/- 1000 v Chr.)
De mondharp heeft een lange historie tot in diverse uithoeken van de wereld (tot +/- 900 jaar terug).quote:Op maandag 25 februari 2013 14:26 schreef RamteamJax het volgende:
Hmm ,... heb tijdens een van mijn verblijven in Oekraïne een gesproken met een fotograaf genaamd 'Yuriy Chaban'. Heb hier z'n kaartje nog liggen, maar z'n emailadres klopt niet meer.
Maar hij heeft een immense collectie 'ancient art', waaronder een Joodse mondharp van ... erg oud in ieder geval.
Wellicht heeft hij een idee ?
quote:Carnatic music
The instrument, known as morsing in South India, is part of the rhythmic section in a Carnatic music ensemble.[10
Zou het Sanskrit kunnen zijn?quote:The bamboo Jew's harp, known as kubing or kumbing is used by various Filipino peoples throughout the Philippine archipelago, and features in various neo-folk songs by artists like Joey Ayala and Grace Nono. The northern Igorot groups are the only people who produce the afiw or Jew's harp made from bronze.
Zowel in de Oudheid als tegenwoordig heeft het Joodse volk het Hebreeuwse schrift gebruikt. Ik kan Grieks, Arabisch, Hebreeuws, Slavisch, Westers en gedeeltelijk Japans schrift lezen, ook al kan ik niet al die talen, maar dit lijkt op geen van al die schriften, ook niet op Hebreeuws. Ik weet wel goed hoe bepaalde schriften eruit zien en dit doet me het meeste aan Sanskriet denken, voor Thais zitten er te weinig krommingen in de tekens en Koreaans bestaat uit een combinatie van strepen en cirkelvormen die hier niets van weg hebben.quote:Op maandag 25 februari 2013 14:26 schreef RamteamJax het volgende:
Hmm ,... heb tijdens een van mijn verblijven in Oekraïne een gesproken met een fotograaf genaamd 'Yuriy Chaban'. Heb hier z'n kaartje nog liggen, maar z'n emailadres klopt niet meer.
Maar hij heeft een immense collectie 'ancient art', waaronder een Joodse mondharp van ... erg oud in ieder geval.
Wellicht heeft hij een idee ?
Gezien de website is dit Tibetaans en de Tibetanen gebruiken ook een eigen schrift, dan zou dit dus een Tibetaans schrift zijn. Ik weet van de meeste schriften wel iets van de ontstaansgeschiedenis maar van Tibetaans heb ik helaas geen idee.quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:55 schreef Voortbups het volgende:
Bedankt!
Ik kan maar weinig met "(de bezitter van) het Juweel-Lotus"...
Wat houdt dat in? Wikipedia word ik niet veel wijzer van...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |