Zelfs met een grote groep. Er zit een groot gat tussen de voorste en de volgende groep.quote:Op zondag 5 mei 2013 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
onder groen moet je alleen stoppen als je dat met een grote groep tegelijk doet. Een rondje eerder of later kan je veel tijd kosten ...
Ook de sprint cup is gefinished, wat een wedstrijd!quote:Op zondag 5 mei 2013 23:49 schreef Hammer20 het volgende:
Ze denken nog een uur nodig te hebben om de baan droog te krijgen
Ik heb het laatste stuk ook op youtube gezien. rain delay was 3,5 uurquote:Op maandag 6 mei 2013 11:10 schreef Peterselieman het volgende:
heb er zelf ook niet meer op gewacht. Werd gewoon te laat
Ik had begrepen dat de ECU van McLaren ook wordt gebruikt om ervoor te zorgen dat ze geen motor opblazen als ze op bio-ethanol dampen rijdenquote:Op woensdag 8 mei 2013 13:26 schreef Peterselieman het volgende:
je gaat gewoon tegen 100% hoor, maar het grote voordeel van het bumperdraften is dat je als het ware één wordt. Het verlaagt de luchtweerstand, waardoor je als het ware meegezogen wordt en hierdoor sneller kunt gaan met dezelfde hoeveelheid energie. Of je gaat niet helemaal op 100% rijden om zo iets later te kunnen stoppen.
Goed voorbeeld is Talladega waar een NASCAR-bolide solo 50 of 51 seconden over een rondje doet. In een draft is dit 48 seconden. Daarbij maakt het niet uit of je nu de leider bent van de groep of dat je achteraan rijdt.
Daytona is idd ook een baan waarop het gebeurt.
De NASCAR heeft nu veel restricties in de luchtinlaten van de motor ingebouwd, waardoor het vermogen van de motoren beperkt is en de snelheid iets lager ligt dan een bolide zou kunnen rijden. Daarnaast kun je minder lang bumper aan bumper rijden, omdat de motor anders te heet wordt. Nadeel hiervan is wel dat je dan in grote groepen gaat racen en een aantal big ones in de races kunt krijgen.
tweede manier om het vermogen te verminderen is via de ECU van McLaren die de bolides sinds vorig jaar hebben
Zekerquote:Op woensdag 8 mei 2013 21:03 schreef TargaFlorio het volgende:
Wow wat een finish in the Nationwide race.
Ook die straffen zijn verminderd voor Kenseth en Joe Gibbs en verhoogd voor Toyota:quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:22 schreef Hammer20 het volgende:
De straffen van Penske blijven definitief staan!
Als gevolg hiervan zal het volgende gebeuren:
Crew chief Paul Wolfe (#2) heeft een boete van 100,000 dollar, daarnaast is hij samen met Car Chief Jerry Kelly en team engineer Brian Wilson geschorst voor drie wedstrijden (incl. All-star race)
Crew chief Todd Gordon (#22) heeft een boete van 100,000 dollar, daarnaast is hij samen met Car Chief Raymond Fox en team engineer Samuel Stanley geschorst voor drie wedstrijden (incl. All-star race)
Team eigenaar van zowel #2 als #22, Travis Geisler, is tevens voor drie wedstrijden (incl. All-star race) geschorst.
Roger Penske verliest 25 punten voor het kampioenschap per auto.
Brad Keselowski en Joey Logano verliezen eveneens 25 punten voor het kampioenschap.
--
Dit voorspelt weinig goed voor Kenseth
quote:The three-member National Stock Car Racing Appeals Panel appeared to agree, reducing Kenseth's points deduction from 50 to 12, moving him from 11th to fourth in the points, and reinstating the three bonus points that count towards seeding for the Chase.
Crew chief Jason Ratcliff's suspension was cut from six races to one, although his $200,000 fine still stands, while team owner Joe Gibbs' six-race suspension was rescinded completely. However Toyota's penalty was increased from five points to seven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |