Warm, heel warm maar nog even wat preciezer graagquote:Op zondag 3 maart 2013 01:50 schreef DeParo het volgende:
[..]
Napoleontische Oorlogen Russische bandieten soldaten of wat dan ook die de Fransen op die manier het wel erg lastig probeerden te maken?
Juistem.quote:Op zondag 3 maart 2013 02:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
De terugtocht van de veldtocht (richting Rusland) onderleiding van bonaparte vanuit Rusland weer terug richting Frankrijk waarbij het grand armee leger last had van partizanen?
Na het verlies van de veldtocht naar Rusland vertrok het grand armee van Napoleon terug naar Frankrijk en werden stelselmatig aangevallen door partizanen.
Edit: partizanen = kozakken
Van mezelf Van niemandquote:Op zondag 3 maart 2013 02:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik wist het alleen dankzij de hint van deparo. Van wie was dat citaat? Napoleon zelf?
Blauwbaard is ook op hem geïnspireerd.quote:Op zondag 3 maart 2013 02:38 schreef DeParo het volgende:
Gilles de Rais en dat weet ik omdat Sauron, van Lord of the Rings, op hem gebaseerd schijnt te zijn![]()
![]()
![]()
.
Correct, details misschien vaag maar de tempel was in een tegelijkertijd in een stijl gebouwd zoals Rabbi Jacob Judah Aryeh Leon Templo dat voor ogen had en waar de tempel in Amsterdam op is gebaseerd, de reden waarom juist Amsterdam heb je gezegd alhoewel het misschien niet eeuwenlang was.quote:Op zondag 3 maart 2013 08:25 schreef Iblardi het volgende:
Die waren natuurlijk gebaseerd op de synagoge van de Portugese Joden te Amsterdam, de enige plaats in West-Europa waar men al eeuwenlang in alle openlijkheid zijn geloof kon praktiseren. Dat blijkt uit de aanwezigheid van bepaalde architectonische elementen die onmiskenbaar ontleend waren aan deze synagoge.
Rómmel of Rummel in het Duitsquote:
Jij zit in de goede richting.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:42 schreef Polacco het volgende:
Ik denk eerder dat het iets Pruisisch is, uit de 19de eeuw.
Spijtigquote:Op zondag 3 maart 2013 17:42 schreef Polacco het volgende:
[..]
Rómmel of Rummel in het Duits.
Ik denk eerder dat het iets Pruisisch is, uit de 19de eeuw.
Iets met de Frans-Pruisische oorlogen?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |