Ik heb een zeer slechte ervaring met Apple en wil die graag delen met jullie.
Tevens ben ik benieuwd naar jullie ervaringen....
Een maand geleden begon mijn iPhone 5 wat kuren te vertonen.
WiFi viel steeds weg, wel verbinding maar geen data-verbruik. Na een paar dagen ging dit zelfs over naar 3G, die dus ook niet meer goed werkte.
Ik heb gebeld naar Apple. Werd daar netjes te woord gestaan, maar omdat ik niet zonder telefoon wilde zitten, moest ik een AppleCare pakket aanschaffen. Dat was de enige optie om een reparatie te doen via Apple.
Ik heb dit pakket aangeschaft (je moet toch wat), a 69 euro.
Nadat mijn aanmelding verwerkt was, zou ik wat papieren thuis krijgen en dan kon ik opnieuw bellen om de afspraak in te plannen voor het vervangen van het toestel.
Ik heb netjes teruggebeld, nadat ik de volgende dag de spullen binnen kreeg.
Weer erg netjes te woord gestaan, maar dan blijkt dat je borg moet staan voor het nieuwe toestel.
Zit zeker een logica in, snap ik absoluut. Probleem is echter, dat er niet veel creditcards zijn met een limit boven de 500 euro. Zo ook de mijne niet. Dat moest geregeld zijn, anders konden ze niets doen.
Prima, ING heeft mijn creditcard limiet verhoogd (weer een week verder....).
Ik bel de Apple om alles in te regelen, zij gaan het nieuwe toestel verzenden en sturen mij een Track&Trace nummer van UPS.
1e afspraak: online aangemeld als 'einde van de dag', voor de deur om 11:15.
2e afspraak: online aangemeld als 'einde van de dag', voor de deur om 12:30.
3e afspraak: online aangemeld als 'einde van de dag', voor de deur om 10:30.
3 keer voor de deur, 3 keer niet thuis (sommige mensen moeten ook gewoon werken

)
UPS gebeld om het adres aan te passen naar mn werk. Was geen probleem.
Volgende dag werd het pakketje afgeleverd in Breda.
Niet op mn werk (ook in Breda), maar op het distributiecentrum van Apple....
Na contact met Apple blijkt dat het AppleCare pakket al is omgezet naar het nieuwe toestel, dat dus bij hun distributiecentrum ligt. Ik kan niets. Geen nieuwe reparatie opzetten, geen her-verzending.
Na een aantal keer gebeld te hebben en 4 dagen verder, is het eindelijk gelukt om het AppleCare pakket om te zetten naar het oude toestel.
Opnieuw reparatie aanmaken. Niet dus.....
Voor deze reparatie is wederom een borg van 580 euro nodig. normaal geen probleem, maar als ze de reservering van hetzelfde bedrag van de vorige telefoon nog niet hebben vrijgegeven, kan dat er niet vanaf. Weer 3 dagen wachten, bellen en nog meer wachten.
Ondertussen begin ik ook vlekjes op mn camera te zien. De telefoon is dus echt aan het sterven....
De Senior Servicedesk medewerker is het met me eens dat het te lang duurt, en wil me een compensatie aanbieden. Hij vraagt of ik een leuk accessoire heb gezien voor de iPhone.
Na even zoeken, besluit ik gewoon hoog in te zetten. De Airport staat inmiddels bij mij thuis (nu mn iPhone nog

)
Uiteindelijk was het niet mogelijk om de creditcard-reservering 'geforceerd' eraf te halen.
Er was maar 1 mogelijkheid over; een normale reparatie opzetten.
Eerst toestel opsturen, dan verzendbewijs digitaal opsturen zodat Apple garantie heeft dat het toestel is opgestuurd, en dan zou het nieuwe toestel direct worden verzonden.
Je raad het al.....
Donderdag om 11:00 mijn toestel afgegeven aan de TNT Express koerier.
Om 11:30 Apple gebeld om aan te geven dat hij is opgehaald. Mail gestuurd, alles gedaan om ze op de hoogte te houden/brengen.
Niets hoor ik terug.
Vrijdag om 11:00 besluit ik zelf maar weer eens te mailen en te bellen.
Ik heb geluk, ik krijg iemand te pakken die er iets vanaf weet.
Vrijdagmiddag is de reparatie in SAP gezet. Dat betekend dat deze maandag wordt klaargemaakt voor transport en dinsdag (hopelijk) wordt geleverd.
Ik ben nu dus al een maand bezig om mn toestel te vervangen.
Alles wat mis kan gaan, gaat mis.
Ik ben een enorme Apple-freak. iPads, iPhones, iPods en nu mn AirPort zijn meestal van hoge kwaliteit. Echter, nu kom ik er op een hele pijnlijke manier achter dat het bij Apple alleen goed werkt als het blijft werken.
Enige fouten of defecten zorgen meteen voor 'zand in de motor', waardoor het een groot drama wordt.
Om wat namen te noemen (wie weet heb je er ooit wat aan):
xxx, Senior Servicedesk. Goeie jongen, heeft me absoluut geholpen voor zover dat voor hem mogelijk was.
xxx . Onmogelijk om mee te communiceren. Stuurt mailtjes, maar is telefonisch niet te bereiken. Als je reageert op haar mail, mag je blij zijn als je binnen een week reactie heb.
xxx, Collega van xxx. Net zo bot, koud en niet-medewerkend als xxx.
xxx, Senior Advisor, beloofd terug te bellen, maar komt niets van terecht (wacht nu nog steeds).....
Mooiste voorbeeld:
Mail van xxx op vrijdag om 13:30:
quote:
De opdracht is gisteren reeds in sap opgezet and de iPhone zal deze avond verzonden zijn, dus wordt deze hoogstwaarschijnlijk maandag geleverd.
Mail van xxx op vrijdag om 16:15
quote:
xxx is all weg voor de dag, ik heb de order nagekeken, hij staat bij ons 3 dagen open en zoals ik het zie wordt hij begin volgende week verstuurd.
Zodra ik mijn toestel heb, ga ik een officiele klacht indienen bij Apple, om financiele tegemoetkoming te bewerkstelligen.
Ik heb dan (waarschijnlijk) 5 dagen zonder telefoon gezeten. Aangezien ik Freelancer ben, is bereikbaar zijn toch redelijk belangrijk voor mij.
Daarnaast heb ik een SupportPack aangeschaft, maar er geen kloot aan gehad.
Tot slot heb ik inmiddels aardig wat kosten gemaakt aan het bellen met Apple.
Ik houd mijn situatie hier bij, dus ook als ik het binnen heb.
Ondertussen ben ik dus wel benieuwd naar jullie ervaringen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Bart op 23-02-2013 20:31:14 ]