abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123241736
Ik heb een zeer slechte ervaring met Apple en wil die graag delen met jullie.
Tevens ben ik benieuwd naar jullie ervaringen....

Een maand geleden begon mijn iPhone 5 wat kuren te vertonen.
WiFi viel steeds weg, wel verbinding maar geen data-verbruik. Na een paar dagen ging dit zelfs over naar 3G, die dus ook niet meer goed werkte.

Ik heb gebeld naar Apple. Werd daar netjes te woord gestaan, maar omdat ik niet zonder telefoon wilde zitten, moest ik een AppleCare pakket aanschaffen. Dat was de enige optie om een reparatie te doen via Apple.
Ik heb dit pakket aangeschaft (je moet toch wat), a 69 euro.

Nadat mijn aanmelding verwerkt was, zou ik wat papieren thuis krijgen en dan kon ik opnieuw bellen om de afspraak in te plannen voor het vervangen van het toestel.
Ik heb netjes teruggebeld, nadat ik de volgende dag de spullen binnen kreeg.
Weer erg netjes te woord gestaan, maar dan blijkt dat je borg moet staan voor het nieuwe toestel.
Zit zeker een logica in, snap ik absoluut. Probleem is echter, dat er niet veel creditcards zijn met een limit boven de 500 euro. Zo ook de mijne niet. Dat moest geregeld zijn, anders konden ze niets doen.

Prima, ING heeft mijn creditcard limiet verhoogd (weer een week verder....).
Ik bel de Apple om alles in te regelen, zij gaan het nieuwe toestel verzenden en sturen mij een Track&Trace nummer van UPS.
1e afspraak: online aangemeld als 'einde van de dag', voor de deur om 11:15.
2e afspraak: online aangemeld als 'einde van de dag', voor de deur om 12:30.
3e afspraak: online aangemeld als 'einde van de dag', voor de deur om 10:30.
3 keer voor de deur, 3 keer niet thuis (sommige mensen moeten ook gewoon werken :()

UPS gebeld om het adres aan te passen naar mn werk. Was geen probleem.
Volgende dag werd het pakketje afgeleverd in Breda.
Niet op mn werk (ook in Breda), maar op het distributiecentrum van Apple....

Na contact met Apple blijkt dat het AppleCare pakket al is omgezet naar het nieuwe toestel, dat dus bij hun distributiecentrum ligt. Ik kan niets. Geen nieuwe reparatie opzetten, geen her-verzending.
Na een aantal keer gebeld te hebben en 4 dagen verder, is het eindelijk gelukt om het AppleCare pakket om te zetten naar het oude toestel.
Opnieuw reparatie aanmaken. Niet dus.....

Voor deze reparatie is wederom een borg van 580 euro nodig. normaal geen probleem, maar als ze de reservering van hetzelfde bedrag van de vorige telefoon nog niet hebben vrijgegeven, kan dat er niet vanaf. Weer 3 dagen wachten, bellen en nog meer wachten.
Ondertussen begin ik ook vlekjes op mn camera te zien. De telefoon is dus echt aan het sterven....

De Senior Servicedesk medewerker is het met me eens dat het te lang duurt, en wil me een compensatie aanbieden. Hij vraagt of ik een leuk accessoire heb gezien voor de iPhone.
Na even zoeken, besluit ik gewoon hoog in te zetten. De Airport staat inmiddels bij mij thuis (nu mn iPhone nog :()

Uiteindelijk was het niet mogelijk om de creditcard-reservering 'geforceerd' eraf te halen.
Er was maar 1 mogelijkheid over; een normale reparatie opzetten.
Eerst toestel opsturen, dan verzendbewijs digitaal opsturen zodat Apple garantie heeft dat het toestel is opgestuurd, en dan zou het nieuwe toestel direct worden verzonden.

Je raad het al.....
Donderdag om 11:00 mijn toestel afgegeven aan de TNT Express koerier.
Om 11:30 Apple gebeld om aan te geven dat hij is opgehaald. Mail gestuurd, alles gedaan om ze op de hoogte te houden/brengen.
Niets hoor ik terug.
Vrijdag om 11:00 besluit ik zelf maar weer eens te mailen en te bellen.
Ik heb geluk, ik krijg iemand te pakken die er iets vanaf weet.
Vrijdagmiddag is de reparatie in SAP gezet. Dat betekend dat deze maandag wordt klaargemaakt voor transport en dinsdag (hopelijk) wordt geleverd.

Ik ben nu dus al een maand bezig om mn toestel te vervangen.
Alles wat mis kan gaan, gaat mis.

Ik ben een enorme Apple-freak. iPads, iPhones, iPods en nu mn AirPort zijn meestal van hoge kwaliteit. Echter, nu kom ik er op een hele pijnlijke manier achter dat het bij Apple alleen goed werkt als het blijft werken.
Enige fouten of defecten zorgen meteen voor 'zand in de motor', waardoor het een groot drama wordt.

Om wat namen te noemen (wie weet heb je er ooit wat aan):
xxx, Senior Servicedesk. Goeie jongen, heeft me absoluut geholpen voor zover dat voor hem mogelijk was.
xxx . Onmogelijk om mee te communiceren. Stuurt mailtjes, maar is telefonisch niet te bereiken. Als je reageert op haar mail, mag je blij zijn als je binnen een week reactie heb.
xxx, Collega van xxx. Net zo bot, koud en niet-medewerkend als xxx.
xxx, Senior Advisor, beloofd terug te bellen, maar komt niets van terecht (wacht nu nog steeds).....

Mooiste voorbeeld:

Mail van xxx op vrijdag om 13:30:
quote:
De opdracht is gisteren reeds in sap opgezet and de iPhone zal deze avond verzonden zijn, dus wordt deze hoogstwaarschijnlijk maandag geleverd.
Mail van xxx op vrijdag om 16:15
quote:
xxx is all weg voor de dag, ik heb de order nagekeken, hij staat bij ons 3 dagen open en zoals ik het zie wordt hij begin volgende week verstuurd.
Zodra ik mijn toestel heb, ga ik een officiele klacht indienen bij Apple, om financiele tegemoetkoming te bewerkstelligen.
Ik heb dan (waarschijnlijk) 5 dagen zonder telefoon gezeten. Aangezien ik Freelancer ben, is bereikbaar zijn toch redelijk belangrijk voor mij.
Daarnaast heb ik een SupportPack aangeschaft, maar er geen kloot aan gehad.
Tot slot heb ik inmiddels aardig wat kosten gemaakt aan het bellen met Apple.

Ik houd mijn situatie hier bij, dus ook als ik het binnen heb.
Ondertussen ben ik dus wel benieuwd naar jullie ervaringen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bart op 23-02-2013 20:31:14 ]
pi_123241924
Dat ligt aan tnt.
 | Macbook pro i5 mid 2012 | The New iPad 64 GB cellular | 
pi_123242469
Je weer dat je zonder problemen je toestel kunt omruilen in de Apple Store?
pi_123242717
Gast ga gewoon langs bij de apple store, word die gelijk omgeruild. Shiiit waarom zo moeilijk doen :')
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:06:15 #6
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_123242825
quote:
Ik heb dan (waarschijnlijk) 5 dagen zonder telefoon gezeten. Aangezien ik Freelancer ben, is bereikbaar zijn toch redelijk belangrijk voor mij.
Dat is jouw probleem, niet die van Apple.

Ik heb het hele verhaal niet gelezen, maar ga gewoon lekker naar de Apple Store in Amsterdam, heb je meteen een nieuwe.
2000 light years from home
pi_123242862
En dan ook nog hiervoor een speciaal account aanmaken :')
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:08:27 #8
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_123242897
Ik heb het geprobeerd te lezen, maar het is echt een superonduidelijk verhaal.
pi_123242899
Voor de duidelijkheid; je hebt de iphone niet bij een applestore/bij apple online gehaald, je wil met alle geweld dat ding door apple gerepareerd hebben, je voelt je te goed voor naar de originele vendor te gaan, zodat ze je een oor aannaaien door je een apple-don't-care pakket aan te smeren,

En je voelt je ook nog te goed om voor die periode gewoon een andere oude telefoon te gebruiken, die je vast wel hebt, of anders iemand in je omgeving, nee, je moet een tijdelijke vervangende hipsterphone hebben?

Sorry, mag ik je uitlachen?

Ja, dat mag ik: HAHAHAHAHAHAHAHA :W

Hoe het ook had kunnen lopen: je gebruikt tijdelijk een andere phone, zal vast model koelkast zijn (=niet hip) maar je bent tenminste bereikbaar, en stuurt je iphone gewoon naar je provider waar je hem waarschijnlijk gekocht hebt.

Had je hem allang terug.
Seculier-Fundamentalistisch
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:10:22 #10
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_123242957
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:08 schreef SeculasStatius het volgende:
Voor de duidelijkheid; je hebt de iphone niet bij een applestore/bij apple online gehaald, je wil met alle geweld dat ding door apple gerepareerd hebben, je voelt je te goed voor naar de originele vendor te gaan, zodat ze je een oor aannaaien door je een apple-don't-care pakket aan te smeren,

En je voelt je ook nog te goed om voor die periode gewoon een andere oude telefoon te gebruiken, die je vast wel hebt, of anders iemand in je omgeving, nee, je moet een tijdelijke vervangende hipsterphone hebben?

Sorry, mag ik je uitlachen?

Ja, dat mag ik: HAHAHAHAHAHAHAHA :W

Hoe het ook had kunnen lopen: je gebruikt tijdelijk een andere phone, zal vast model koelkast zijn (=niet hip) maar je bent tenminste bereikbaar, en stuurt je iphone gewoon naar je provider waar je hem waarschijnlijk gekocht hebt.

Had je hem allang terug.
TS wil volgens mij helemaal geen tijdelijke telefoon hoor.
pi_123242995
quote:
18s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:32 schreef iPhone-issues het volgende:
knip
gewoon even moeilijk doen bij de apple winkel in damsco dan geven ze een nieuwe mee

[ Bericht 85% gewijzigd door Bart op 23-02-2013 20:31:56 ]
pi_123243210
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:10 schreef Merkie het volgende:

[..]

TS wil volgens mij helemaal geen tijdelijke telefoon hoor.
Ja, wat je zegt, het is allemaal niet erg helder, maar als je borg van >500 EU op je credit card moet hebben voor ze je een nieuwe sturen lijkt me dat wel.

Anders koop je er namelijk 1. En mij lijkt dat dat niet zo omslachtig gaat normaliter.
pi_123243285
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:18 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ja, wat je zegt, het is allemaal niet erg helder, maar als je borg van >500 EU op je credit card moet hebben voor ze je een nieuwe sturen lijkt me dat wel.

Anders koop je er namelijk 1. En mij lijkt dat dat niet zo omslachtig gaat normaliter.
Herstel; de borg lijkt voor het te retourneren toestel. Soit.

Dan nog.

Was er iets verkeerd met gewoon dit spelen via de originele vendor?

Nog een reden dat dit met alle geweld via apple gespeeld moest worden?
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:23:36 #14
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_123243390
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:20 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Herstel; de borg lijkt voor het te retourneren toestel. Soit.

Dan nog.

Was er iets verkeerd met gewoon dit spelen via de originele vendor?

Nog een reden dat dit met alle geweld via apple gespeeld moest worden?
Dat is doorgaans sneller dan via de verkopende partij. De verkopende partij stuurt hem natuurlijk ook gewoon naar Apple.
pi_123243531
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:23 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dat is doorgaans sneller dan via de verkopende partij. De verkopende partij stuurt hem natuurlijk ook gewoon naar Apple.
Dat ligt er een beetje aan. Sommige artikelen worden echt gerepareerd, sommigen swappen ze om. Maar je telco provider naait je geen extra garantiepakket aan, en wil geen borg van blijkbaar alleen een credit card.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:28:12 #16
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_123243565
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:27 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Dat ligt er een beetje aan. Sommige artikelen worden echt gerepareerd, sommigen swappen ze om. Maar je telco provider naait je geen extra garantiepakket aan, en wil geen borg van blijkbaar alleen een credit card.
Dat Apple Care-pakket had TS al bij aanschaf van z'n iPhone gekocht. iPhones worden nooit gerepareerd, altijd geswapt.
pi_123243909
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:28 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dat Apple Care-pakket had TS al bij aanschaf van z'n iPhone gekocht. iPhones worden nooit gerepareerd, altijd geswapt.
De TS is onduidelijk, maar niet zo erg onduidelijk:

quote:
Ik heb gebeld naar Apple. Werd daar netjes te woord gestaan, maar omdat ik niet zonder telefoon wilde zitten, moest ik een AppleCare pakket aanschaffen. Dat was de enige optie om een reparatie te doen via Apple.
Ik heb dit pakket aangeschaft (je moet toch wat), a 69 euro.
En dat klopt ook. Wil je extended service bij apple -> apple-don't-care-pakket, anders moet je bij je verkoper wezen.

Merk op dat ik extended zeg :D

TS is dubbel genaaid. Die pakketten verlengen je garantie van 2 naar 3 jaar oid. 1 heb je minimaal recht op. Is recentelijk nog een behoorlijke rel over geweest, in de media, dat apple weigert zich te conformeren aan europees consumenten recht.

Maar ik vermoed dat TS vlaming is. Ik weet niet precies hoe het in belgie werkt.

En wat jij zegt: ze worden niet gerepareerd, maar omgeswapped. Ff bellen met je telco en binnen 2 weken was hij klaar.

Maar apple is gek op dit soort sheoples.

Dat gezegd: apple maakt goeie producten. Maar dat je aan de goden bent overgeleverd als er iets mis gaat, is altijd al zo geweest. Ook toen ze nog alleen computers maakten.

Als je op het punt staat iets te kopen, dan gaan alle deuren voor je open. Heb je niks van hun, of al gekocht, kun je rustig in de stront zakken.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:40:15 #18
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_123244018
Dat laatste is niet waar hoor. Als je een probleem hebt met je iPhone krijg je direct een nieuwe mee in de Apple Store. Ook kan je het telefonisch afhandelen, maar dan duurt het wat langer. En er zal vast wel eens wat fout gaan.

Maar de service van Apple is juist heel erg goed. Als je Galaxy SIII een gebroken scherm heeft ben je ¤300 verder en ben je je toestel een maand kwijt. Als je iPhone 5 kapot is ben je ¤230 lichter en heb je meteen een nieuwe (via de Apple Store dan).
pi_123244257
Los van jouw probleem met Apple, vind ik het schandalig dat je de volledige naam van de medewerkers noemt met een beoordeling daar nog bij. Echt om te :r :r :r
pi_123244313
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:40 schreef Merkie het volgende:
Dat laatste is niet waar hoor. Als je een probleem hebt met je iPhone krijg je direct een nieuwe mee in de Apple Store. Ook kan je het telefonisch afhandelen, maar dan duurt het wat langer. En er zal vast wel eens wat fout gaan.

Maar de service van Apple is juist heel erg goed. Als je Galaxy SIII een gebroken scherm heeft ben je ¤300 verder en ben je je toestel een maand kwijt. Als je iPhone 5 kapot is ben je ¤230 lichter en heb je meteen een nieuwe (via de Apple Store dan).
Neuh.

Maar goed, een verpis competitie waar jij steeds moet goede gevallen komt, en ik met slechte, heeft weinig zin.

Laten we het erop houden dat apple al vrij lang bestaat, en ze door de tijd heen duidelijk hebben gemaakt dat ze niet echt klantvriendelijk zijn.

Maar dan moet je apple wel kennen, ook van de periode voordat ze succes hadden met alles 'i'.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:48:26 #21
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_123244387
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:46 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Neuh.

Maar goed, een verpis competitie waar jij steeds moet goede gevallen komt, en ik met slechte, heeft weinig zin.

Laten we het erop houden dat apple al vrij lang bestaat, en ze door de tijd heen duidelijk hebben gemaakt dat ze niet echt klantvriendelijk zijn.

Maar dan moet je apple wel kennen, ook van de periode voordat ze succes hadden met alles 'i'.
Het is gewoon een feit dat als je iPhone defect is je meteen een nieuwe meekrijgt bij de Apple Store. Bij de concurrentie is dat niet zo. Dat vind ik een groot voordeel van Apple (Store) :).
pi_123244590
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:48 schreef Merkie het volgende:

[..]

Het is gewoon een feit dat als je iPhone defect is je meteen een nieuwe meekrijgt bij de Apple Store. Bij de concurrentie is dat niet zo. Dat vind ik een groot voordeel van Apple (Store) :).
Als je om de hoek woont, is dat een groot voordeel ja.
pi_123244591
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:46 schreef SeculasStatius het volgende:

Dat kan ik persoonlijk totaal niet beamen.
pi_123244725
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:53 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Dat kan ik persoonlijk totaal niet beamen.
Dat kan.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 19:18:05 #25
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_123249348
TS, ga gewoon naar de Apple Store in Amsterdam, ben je er in 1x vanaf.

Edit: oh, TS is Belg, dan is het lastiger.
Ten percent faster with a sturdier frame
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')