abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123216158
Beste Fokkers,

Vandaag heb ik van m'n werkgever een naar bericht gekregen (net als vele andere collega's).

Momenteel voer ik een binnendienst functie uit. Waarbij zeg 20% buiten de deur is, als adviseur zijnde.
Echter wordt bij iedereen die in de binnendienst werkt waaronder ik, een UWV ontslagvergunning ivm economische redenen wordt aangevraagd. (ok, het gaat ook niet echt helemaal top). Echter is mij verteld dat ik opnieuw in het bedrijf kan "solliciteren" maar dan met een contract als adviseur zijnde. Kortom 100% buitendienst met de daarbij behorende targets e.d.
Momenteel heb ik een vast contract en zal mocht ik willen solliciteren, ook weer een vast contract aangeboden krijgen.

Alleen mij lijkt dat er nog wel een addertje onder het gras zit.

Alvast bedankt voor de reacties.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 19:23:23 #2
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_123216348
Als ze zo met je omgaan, waarom zou je daar dan nog willen werken?
Ik weet dat de banen niet voor het oprapen liggen, maar toch. .
  vrijdag 22 februari 2013 @ 19:25:03 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_123216408
Het addertje, als je het zo wilt noemen, is dat je ook niet aangenomen kunt worden voor die adviseursfunctie. En dan heb je kans dat je je ontslag krijgt.
The love you take is equal to the love you make.
  † In Memoriam † vrijdag 22 februari 2013 @ 19:26:00 #4
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_123216450
Je mag solliciteren naar een functie waar je nooit voor in aanmerking komt.
pi_123216688
Ik heb niet echt het idee dat m'n huidige werkgever mij niet wilt aannemen.

Voor je beeldvorming:
Onze "tak" van het bedrijf bestaat uit 4 man (2 buiten en 2 binnen).
En nu komt de binnendienst functie volledig te vervallen en willen ze alleen maar commeciele functies.

Ik twijfel ook wel heel erg, ene kant zeg ik, ik ga dat uwv ontslag aanvechten en het maximale eruit halen. Alhoewel, van een kale kip kan je niet plukken.

Aan de andere kant zie ik het ook weer als een mogelijkheid om bij een ander bedrijf te solliciteren, alleen op welke termijn heb ik een andere baan? Volgens mij heb ik nog wel zo'n maand de tijd om te solliciteren. En kan ik altijd nog zeggen dat ik bij m'n huidige werkgever blijf.

@De_Kardinaal
Daarvoor zijn wel bepaalde certificaten vereist inderdaad, de helft heb ik daar al van, aangezien ik in de financiele sector zit en klant contact heb zowel telefonisch als real life moet je daarvoor bepaalde papieren hebben.
pi_123217624
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:32 schreef AMDFreak het volgende:
ik ga dat uwv ontslag aanvechten en het maximale eruit halen. Alhoewel, van een kale kip kan je niet plukken.
Ik denk dat je met succes het ontslag kunt aanvechten. Een ontslagvergunning om economische redenen wordt niet verleend als de mensen die via de voordeur eruit geknikkerd worden via de achterdeur weer binnen kunnen komen. En de kip is dan ook niet zo kaal, kennelijk.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_123217990
Dat is zeker waar.
Daarom vind het ook een vreemde constructie.

Mijn werkgever had toch ook kunnen zeggen joh jij mag blijven, alleen ga je wel 100% buitendienst werk doen. Ik zou dan bv meer loon kunnen verwachten omdat de functie aanzienlijk anders is? Hoe krom is dat dan eigenlijk.
pi_123218927
Als het werkelijk zon kale kip is heeft ie ook geen geld om je als buitendienstmedewerker en vast contract aan te nemen.
  FOK!fotograaf vrijdag 22 februari 2013 @ 20:56:10 #9
17893 Forno
pi_123220742
Ik begrijp dat je je werkgever niet wilt kaal plukken. Aan de andere kant ben je blijkbaar niet goed genoeg om meteen voor de nieuwe buitenfunctie in aanmerking te komen. Ik raad je aan je loyaliteit aan de kant te zetten en gewoon de volle mep bij vertrek te eisen. Daar heb ik zelf nog spijt van, dat ik het zelf niet heb gedaan.
pi_123222167
Klopt, ik twijfel ook heel erg of het echt mijn ambitie is.

De vraag is ook in hoeverre het bedrijf nog overeind zal blijven. Voor jullie beeldvorming, we hadden een jaaromzet van +/- 2 miljoen in 2008, en voor 2013 is het bijgesteld naar 8 ton.

Maar als ik het allemaal goed begrijp is er ook een kans dat ik niet wordt aangenomen op de nieuwe functie? In het gesprek wat ik heb gehad, kreeg ik wel de indruk dat ze mij wilden behouden e.d. denk aan werkplek verhuizen naar een eigen kamer, telefoon enz..
pi_123223998
Een ontslag wegens economische gronden kan je vaak lastig aanvechten. Hoe kan je de volle mep eisen in dit geval?

Wegwezen daar.

van 2 miljoen omzet naar 8 ton is een flinke daling inderdaad. Al gaat het uiteindelijk om het rendement.
Love is in the air!
pi_123226738
En van die 8 ton die we aan omzet draaien, heb je aan de andere kant van de streep nog eens 6 ton in een lening lopen.

En volgens mij als de boel failliet gaat, dan ben je nog verder van huis. Ergens denk ik ook wel, ik moet op tijd het zinkend schip verlaten.
pi_123226958
Ik denk dat ze je een proeftijd oid aanbieden op die buitendienst functie. Of eenvoudig ontslag als de targets niet gehaald worden. Ik zou al mijn vrije dagen per direct opnemen en het ontslag aanvechten, kijken wat er financieel te halen valt, een paar jaar terug kon je ongeveer een maandloon per gewerkt jaar bij dat bedrijf eruit slepen. Ik weet niet of dit nog steeds het geval is, met versoepelde ontslagregeligen. Misschien de rechtsbijstand eens bellen? Ondertussen zoeken naar een andere baan.

Edit: Het aanbieden van de andere functie kan ook zijn om te laten zien dat er moeite is gestoken om jou een baan te geven. Om zo hierdoor onder de gouden handdruk uit te komen.

[ Bericht 9% gewijzigd door KeesBromfiets op 22-02-2013 23:03:44 ]
pi_123226966
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 22:52 schreef AMDFreak het volgende:
En van die 8 ton die we aan omzet draaien, heb je aan de andere kant van de streep nog eens 6 ton in een lening lopen.

En volgens mij als de boel failliet gaat, dan ben je nog verder van huis. Ergens denk ik ook wel, ik moet op tijd het zinkend schip verlaten.
Dat ben ik volledig met je eens. Alleen is het beter om zelf de regie te kunnen houden wanneer je van baan wisselt; noodgedwongen n.a.v. ontslag is geen fijn uitgangspunt. Dan kun je beter vanuit een dienstverband je oriënteren en wanneer het jóu uitkomt, overstappen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_123227076
Precies, dat is zeker waar.

Als ik m'n werkgever moet geloven mag ik er nog blijven werken, kortom ik heb gewoon nog werk. Echter weet ik niet tegen welke "nieuwe voorwaarden" dat is. Het is dan wel een contract voor onbepaalde tijd, maar ik zit wel in de positie dan, dat ik kan solliciteren.

En dat is ergens wel een fijne gedachte. Maar de motivatie zal wel gezonken zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')