Onzin.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:38 schreef Convict het volgende:
Vodafone en KPN is identiek kwa dekking
Euh, nee. Het zijn wel de betere netwerken maar Vodafone en KPN hebben verschillende netwerken. Ik weet situaties waar Vodafone en T-Mobile klanten geen bereik hadden, maar KPN wel. Zwak signaal, dat wel, maar ik kon er mee bellen/sms/internetten.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 19:38 schreef Convict het volgende:
Vodafone en KPN is identiek kwa dekking en Vodafone gaat uitbreiden naar nog meer masten. Ik zou gewoon kijken welke van de 2 de leukste aanbieding op het moment heeft
Check anders effe feiten. Er zijn kaarten van de totale dekking van providers. Zit helaas op wintersport dus kan het niet voor je opzoeken. En wat jij zegt over die gaten geld ook voor KPN Ddus kies gewoon de leukste aanbieding. Ik kan je garanderen dat je van bijde geen spijt zal krijgen. Van naar onzin luisteren helaas wel.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:39 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Euh, nee. Het zijn wel de betere netwerken maar Vodafone en KPN hebben verschillende netwerken. Ik weet situaties waar Vodafone en T-Mobile klanten geen bereik hadden, maar KPN wel. Zwak signaal, dat wel, maar ikp kon er mee bellen/sms/internetten.
Als je de kaarten bekijkt staan er bij alle providers dat je (zowat) overal dekking hebt. Dat is dus niet zo, je hebt de gaten (zoals je ook aangaf). Maar in dit gebied (noorden van Nederland) heb je met KPN het beste bereik. Dat hoor ik van anderen ook. De mensen met VodaFone of T-Mobile hier zijn lang niet zo tevreden over het hun verbinding met het netwerk. De mensen die KPN hebben hoor ik nooit klagen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:25 schreef Convict het volgende:
[..]
Check anders effe feiten. Er zijn kaarten van de totale dekking van providers. Zit helaas op wintersport dus kan het niet voor je opzoeken. En wat jij zegt over die gaten geld ook voor KPN Ddus kies gewoon de leukste aanbieding. Ik kan je garanderen dat je van bijde geen spijt zal krijgen. Van naar onzin luisteren helaas wel.
Telfort heeft alleen niet 100% even goed bereik als KPN.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 17:23 schreef Mercan het volgende:
Telfort (kpn dekking tegen betaalbare prijs).
Ok dat wist ik niet.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:54 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Telfort heeft alleen niet 100% even goed bereik als KPN.
KPN heeft prio 1 boven alle andere netwerken die KPN masten gebruiken,
Hi heeft prio 2,
Telfort 3,
Daarna al die kleine netwerken die ook "KPN dekking" hebben. Die hebben meestal dus ook gewoon echt een stuk minder bereik dan KPN. En ik heb ook eens gemerkt dat telfort al stukken minder is dan KPN op exact dezelfde locatie.
Dus, als je minder betaald, krijg je ook minder.
Een leuk voorbeeld daarvan is oud&nieuw. Bel je met je KPN mobieltje kom je er gewoon altijd doorheen.
Pak je je telfort mobieltje, is de kans redelijk aanwezig dat je er niet door komt.
KPN klanten krijgen dan voorrang op het netwerk. Logisch ook, want die betalen meer.
Nee.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:59 schreef Mercan het volgende:
[..]
Ok dat wist ik niet.
Maar merkt iemand die zijn mobieltje "normaal" gebruikt veel van het verschil tussen KPN en Telfort?
Kan ook aan de telefoon liggen.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:54 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hi heeft prio 2,
Telfort 3,
Daarna al die kleine netwerken die ook "KPN dekking" hebben. Die hebben meestal dus ook gewoon echt een stuk minder bereik dan KPN. En ik heb ook eens gemerkt dat telfort al stukken minder is dan KPN op exact dezelfde locatie.
Een leuk voorbeeld daarvan is oud&nieuw. Bel je met je KPN mobieltje kom je er gewoon altijd doorheen.
Pak je je telfort mobieltje, is de kans redelijk aanwezig dat je er niet door komt.
KPN klanten krijgen dan voorrang op het netwerk. Logisch ook, want die betalen meer.
Met oud en nieuw moest ik een paar keer proberen om een bericht weg te sturen. Ben KPN klant.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:54 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hi heeft prio 2,
Telfort 3,
Kan, maar het is een feit dat KPN voorrang heeft boven telfort, en al helemaal boven dingen als SimYo enz, die hebben echt 1 a 2 streepjes minder bereik dan KPN.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:03 schreef Volksrepubliek- het volgende:
[..]
Kan ook aan de telefoon liggen.
KPN (en dus Telfort ook) heeft ook EDGEquote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
Vodafonetot ze een brand hebben ergens ofzo..
sowieso heeft Vodafone ook EDGE weer aan ( waar je eens geen 3G hebt )
en vodafone heeft betere voorwaarden
alleen kom ik dat nergens tegen nogquote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:43 schreef Volksrepubliek- het volgende:
[..]
KPN (en dus Telfort ook) heeft ook EDGE![]()
https://tweakers.net/nieu(...)2g-netwerk-edge.html
http://www.iphoneclub.nl/(...)-huizen-en-kantoren/quote:Op zaterdag 23 februari 2013 15:35 schreef VacaLoca het volgende:
Vodafone is imo laatste 2 jaar enorm achteruit gegaan, volgens mij hebben ze of de zendmasten teruggeschroeft of niet opgeschaald om het extra verbruik bij te houden.
Ik heb thuis vaak gewoon geen signaal, niet 0 streepjes maar gewoon een rondje met streep er doorheen... telefoongesprekken zijn ook van slechte kwaliteit. En mobiel internet heb ik alleen buiten wat aan, binnen altijd enorm traag.. dat was 2 jaar terug een stuk beter.
Had het ook met nieuwe telefoon dus daar ligt het niet aan.
Ik heb dan ook eigenlijk nooit GEEN 3gquote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
alleen kom ik dat nergens tegen nog
Beter zoeken of gewoon 3G op je mobiel uitzettenquote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
alleen kom ik dat nergens tegen nog
thuis gewoon 14.4mbit 3.5G.. in een dorpje tussen de weilanden 7.2mbit 3G..quote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:44 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik heb dan ook eigenlijk nooit GEEN 3g
Dat heb ik thuis nog niet eensquote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
thuis gewoon 14.4mbit 3.5G.. in een dorpje tussen de weilanden 7.2mbit 3G..
onderweg ook overal 3G![]()
wel dat het netwerk / telefoon naar 2G schakelt.. echter zodra ik er weer gbruik van maak knalt die meteen terug op 3G
ach maar jou woning staat denk ik ook op een rare plek xD!quote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:49 schreef Volksrepubliek- het volgende:
[..]
Dat heb ik thuis nog niet eens
Valt wel mee gelukkig woon niet in een of andere dorpjequote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ach maar jou woning staat denk ik ook op een rare plek xD!
zijn ze dus ook vergeten om een glasvezel bij je lokale GSM mast te leggenquote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:52 schreef Volksrepubliek- het volgende:
[..]
Valt wel mee gelukkig woon niet in een of andere dorpjeAlhoewl UPC heeft ook geen kabel aangelegd
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zijn ze dus ook vergeten om een glasvezel bij je lokale GSM mast te leggen
Ja top, eerst een probleem creëren en dan met een 'oplossing' komen voor 85 euro ex btw.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:44 schreef videonatic het volgende:
[..]
http://www.iphoneclub.nl/(...)-huizen-en-kantoren/
Hoezo creëren?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:02 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ja top, eerst een probleem creëren en dan met een 'oplossing' komen voor 85 euro ex btw.
daar heeft elke Telco last van tegenwoordig mensen willen geen UMTS mast in de tuinquote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:22 schreef Volksrepubliek- het volgende:
[..]
Te weinig masten neerzetten
Die moeten zich niet zo aanstellen, die onzin met het stralingswarmte gedoe ze kunnen beter hun magnetron weg gooienquote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
daar heeft elke Telco last van tegenwoordig mensen willen geen UMTS mast in de tuin
gewoon de huizen van die zeikerts verven met loodhoudende verfquote:Op zaterdag 23 februari 2013 20:28 schreef Volksrepubliek- het volgende:
[..]
Die moeten zich niet zo aanstellen, die onzin met het stralingswarmte gedoe ze kunnen beter hun magnetron weg gooien
In mijn geval was het in periode van 2 maanden, 1.5 jaar terug ofzo, ineens dat signaalsterkte stuk minder was. Anderen hoorde ik er ook over klagen. Volgens mij zijn ze het gaan knijpen en mag je nu dus ruim 100 euro neerleggen voor een 'fix'.quote:
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 19:44 schreef videonatic het volgende:
[..]
http://www.iphoneclub.nl/(...)-huizen-en-kantoren/
quote:Op zaterdag 23 februari 2013 21:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
eerst je provider betalen omdat internet te krijgen
en vervolgens extra gaan betalen om het probleem van je provider op te lossen.
Waaromquote:
Ik weet dat KPN klanten voorrang krijgen op het KPN netwerk maar dat er een bepaalde volgorde was wist ik niet, heb je hier een bron van?quote:Op zaterdag 23 februari 2013 18:54 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hi heeft prio 2,
Telfort 3,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |