abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123216156
Hallo allemaal,

ik heb een smartphone gekocht en wil nu een sim-only abonnement afsluiten met onder andere mobiel internet.

Het is mij opgevallen dat er vaak positieve reacties worden geplaatst over KPN wat het 3G netwerk betreft in tegenstelling tot T-Mobile en in mindere mate ook Vodafone.

Zijn deze reacties gebaseerd op feiten of word het vaak nogal overdreven?

Indien deze reacties daadwerkelijk gebaseerd zijn op feiten, gelden deze voordelen dan ook voor providers zoals Sim-yo die gebruik maken van het KPN netwerk?

Het bereik is namelijk echt belangrijk voor mij, de snelheid doet er natuurlijk ook wel enigzins toe maar 4G vind ik op dit moment niet echt nodig aangezien ik op dit moment mijn smartphone voornamelijk gebruik voor relatief lichte taken als Whatsapp, Facebook en internetbrowsen.

Heeft iemand enig idee of 500 mb voldoende is als men de hierboven genoemde taken op een regelmatige basis uitvoert via 3G?

Bij voorbaat dank.
pi_123216443
Ja en ja
:]
pi_123216647
Ze zijn volgens mij nog steeds marktleider. Dus dat valt denk ik wel mee.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 19:33:23 #4
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_123216747
Ik heb KPN via de zaak en moet zeggen dat ik veel en veel vaker netwerkstoringen heb dan vroeger met T-mobile. Eigenlijk wel een keer of wat per week dat ik niet kan bellen omdat het netwerk bezet is. Dit hoofdzakelijk in Hengelo, maar dan ook hoofdzakelijk daar omdat ik daar normaliter werk.

Of de dekking -als KPN wel werkt- ook anders is...geen idee.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 19:38:30 #5
333419 Convict
Like deja vu all over again.
pi_123216956
Vodafone en KPN is identiek kwa dekking en Vodafone gaat uitbreiden naar nog meer masten. Ik zou gewoon kijken welke van de 2 de leukste aanbieding op het moment heeft
I dont suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
pi_123217029
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:38 schreef Convict het volgende:
Vodafone en KPN is identiek kwa dekking
Onzin.
pi_123217298
Hoe zit het eigenlijk met het bereik in de trein aangezien het vooral daarvoor bedoeld is omdat ik thuis en op de hogeschool gratis gebruik mag maken van een goed wifi-netwerk?

Het gebied waar ik op dit moment vaak ben is een groot gedeelte van Brabant.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 20:44:23 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_123220173
Vanuit mijn werk heb ik KPN en ik heb echt overal goed bereik. Dat is echt prima.

Zelf heb ik AldiTalk ( :') ) erbij gedaan, voor een extra nummer. En ook dat is echt prima.

Beide ook in gebouwen en de trein.

Met vodafone en T-mobile had ik altijd gezeik. Misschien niet in de Randstad, maar daarbuiten vaak wel. Geen bereik. Ook binnen gebouwen viel dat tegen.
The End Times are wild
  vrijdag 22 februari 2013 @ 21:37:49 #9
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_123223028
Klopt idd dat KPN het beste netwerk heeft qua dekking. En vaak ook het stabielste. Ik heb er nooit problemen mee gehad.

Vodafone was aardig goed, maar na die brand in Rotterdam is het behoorlijk verslechterd.

T-Mobile hangt er van af, niet heel veel ervaringen mee.

Als je echt puur voor dekking en bereikbaarheid wil gaan zit je bij KPN het beste.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 21:39:49 #10
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_123223142
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 19:38 schreef Convict het volgende:
Vodafone en KPN is identiek kwa dekking en Vodafone gaat uitbreiden naar nog meer masten. Ik zou gewoon kijken welke van de 2 de leukste aanbieding op het moment heeft
Euh, nee. Het zijn wel de betere netwerken maar Vodafone en KPN hebben verschillende netwerken. Ik weet situaties waar Vodafone en T-Mobile klanten geen bereik hadden, maar KPN wel. Zwak signaal, dat wel, maar ik kon er mee bellen/sms/internetten.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 14:25:40 #11
333419 Convict
Like deja vu all over again.
pi_123239482
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 21:39 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Euh, nee. Het zijn wel de betere netwerken maar Vodafone en KPN hebben verschillende netwerken. Ik weet situaties waar Vodafone en T-Mobile klanten geen bereik hadden, maar KPN wel. Zwak signaal, dat wel, maar ikp kon er mee bellen/sms/internetten.
Check anders effe feiten. Er zijn kaarten van de totale dekking van providers. Zit helaas op wintersport dus kan het niet voor je opzoeken. En wat jij zegt over die gaten geld ook voor KPN Ddus kies gewoon de leukste aanbieding. Ik kan je garanderen dat je van bijde geen spijt zal krijgen. Van naar onzin luisteren helaas wel.
I dont suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 15:28:10 #12
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_123241610
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 14:25 schreef Convict het volgende:

[..]

Check anders effe feiten. Er zijn kaarten van de totale dekking van providers. Zit helaas op wintersport dus kan het niet voor je opzoeken. En wat jij zegt over die gaten geld ook voor KPN Ddus kies gewoon de leukste aanbieding. Ik kan je garanderen dat je van bijde geen spijt zal krijgen. Van naar onzin luisteren helaas wel.
Als je de kaarten bekijkt staan er bij alle providers dat je (zowat) overal dekking hebt. Dat is dus niet zo, je hebt de gaten (zoals je ook aangaf). Maar in dit gebied (noorden van Nederland) heb je met KPN het beste bereik. Dat hoor ik van anderen ook. De mensen met VodaFone of T-Mobile hier zijn lang niet zo tevreden over het hun verbinding met het netwerk. De mensen die KPN hebben hoor ik nooit klagen.

Zou best kunnen dat je ergens anders met T-Mobile betere verbinding hebt dan met KPN.

Overigens heb ik een goedkoop prepaid kaartje wat ook over het KPN netwerk gaat.
Ik zit al elf jaar met mijn nummer bij KPN en ben er erg tevreden mee.
pi_123241849
Vodafone is imo laatste 2 jaar enorm achteruit gegaan, volgens mij hebben ze of de zendmasten teruggeschroeft of niet opgeschaald om het extra verbruik bij te houden.

Ik heb thuis vaak gewoon geen signaal, niet 0 streepjes maar gewoon een rondje met streep er doorheen... telefoongesprekken zijn ook van slechte kwaliteit. En mobiel internet heb ik alleen buiten wat aan, binnen altijd enorm traag.. dat was 2 jaar terug een stuk beter.

Had het ook met nieuwe telefoon dus daar ligt het niet aan.
pi_123242766
ik denk dat je dat niet zonder meer kunt zeggen.
Dat hangt namelijk af van de regio waar je zit
<a href="http://whatpulse.org/ref/164249/" target="_blank" rel="nofollow">Typ mee, met FOK! naar de top</a>
pi_123245591
Telfort (kpn dekking tegen betaalbare prijs).
Eskimo Joe
pi_123248488
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 17:23 schreef Mercan het volgende:
Telfort (kpn dekking tegen betaalbare prijs).
Telfort heeft alleen niet 100% even goed bereik als KPN.

KPN heeft prio 1 boven alle andere netwerken die KPN masten gebruiken,
Hi heeft prio 2,
Telfort 3,
Daarna al die kleine netwerken die ook "KPN dekking" hebben. Die hebben meestal dus ook gewoon echt een stuk minder bereik dan KPN. En ik heb ook eens gemerkt dat telfort al stukken minder is dan KPN op exact dezelfde locatie.

Dus, als je minder betaald, krijg je ook minder.

Een leuk voorbeeld daarvan is oud&nieuw. Bel je met je KPN mobieltje kom je er gewoon altijd doorheen.
Pak je je telfort mobieltje, is de kans redelijk aanwezig dat je er niet door komt.
KPN klanten krijgen dan voorrang op het netwerk. Logisch ook, want die betalen meer.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_123248678
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 18:54 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Hi heeft prio 2,
Telfort 3,
Daarna al die kleine netwerken die ook "KPN dekking" hebben. Die hebben meestal dus ook gewoon echt een stuk minder bereik dan KPN. En ik heb ook eens gemerkt dat telfort al stukken minder is dan KPN op exact dezelfde locatie.

Een leuk voorbeeld daarvan is oud&nieuw. Bel je met je KPN mobieltje kom je er gewoon altijd doorheen.
Pak je je telfort mobieltje, is de kans redelijk aanwezig dat je er niet door komt.
KPN klanten krijgen dan voorrang op het netwerk. Logisch ook, want die betalen meer.
Ok dat wist ik niet.
Maar merkt iemand die zijn mobieltje "normaal" gebruikt veel van het verschil tussen KPN en Telfort?
Eskimo Joe
pi_123248784
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 18:59 schreef Mercan het volgende:

[..]

Ok dat wist ik niet.
Maar merkt iemand die zijn mobieltje "normaal" gebruikt veel van het verschil tussen KPN en Telfort?
Nee.
pi_123248809
quote:

[..]

Hi heeft prio 2,
Telfort 3,

Kan ook aan de telefoon liggen.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 19:03:17 #20
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_123248811
quote:

[..]

Hi heeft prio 2,
Telfort 3,

Met oud en nieuw moest ik een paar keer proberen om een bericht weg te sturen. Ben KPN klant.

Maar dat was misschien ook overbelasting op dat moment :')
pi_123248977
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:03 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

Kan ook aan de telefoon liggen.
Kan, maar het is een feit dat KPN voorrang heeft boven telfort, en al helemaal boven dingen als SimYo enz, die hebben echt 1 a 2 streepjes minder bereik dan KPN.
pi_123250225
Vodafone *O* tot ze een brand hebben ergens ofzo..

sowieso heeft Vodafone ook EDGE weer aan ( waar je eens geen 3G hebt )

en vodafone heeft betere voorwaarden :P
pi_123250366
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
Vodafone *O* tot ze een brand hebben ergens ofzo..

sowieso heeft Vodafone ook EDGE weer aan ( waar je eens geen 3G hebt )

en vodafone heeft betere voorwaarden :P
KPN (en dus Telfort ook) heeft ook EDGE ^O^
https://tweakers.net/nieu(...)2g-netwerk-edge.html
pi_123250392
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:43 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

KPN (en dus Telfort ook) heeft ook EDGE ^O^
https://tweakers.net/nieu(...)2g-netwerk-edge.html
alleen kom ik dat nergens tegen nog :P
pi_123250396
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:35 schreef VacaLoca het volgende:
Vodafone is imo laatste 2 jaar enorm achteruit gegaan, volgens mij hebben ze of de zendmasten teruggeschroeft of niet opgeschaald om het extra verbruik bij te houden.

Ik heb thuis vaak gewoon geen signaal, niet 0 streepjes maar gewoon een rondje met streep er doorheen... telefoongesprekken zijn ook van slechte kwaliteit. En mobiel internet heb ik alleen buiten wat aan, binnen altijd enorm traag.. dat was 2 jaar terug een stuk beter.

Had het ook met nieuwe telefoon dus daar ligt het niet aan.
http://www.iphoneclub.nl/(...)-huizen-en-kantoren/
pi_123250422
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Ik heb dan ook eigenlijk nooit GEEN 3g :P
pi_123250423
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Beter zoeken of gewoon 3G op je mobiel uitzetten
pi_123250503
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:44 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ik heb dan ook eigenlijk nooit GEEN 3g :P
thuis gewoon 14.4mbit 3.5G.. in een dorpje tussen de weilanden 7.2mbit 3G..

onderweg ook overal 3G :P

wel dat het netwerk / telefoon naar 2G schakelt.. echter zodra ik er weer gbruik van maak knalt die meteen terug op 3G
  zaterdag 23 februari 2013 @ 19:48:11 #29
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_123250560
Ik ben over gestapt van KPN naar Vodafone en het 3G-bereik van KPN is beduidend beter.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_123250642
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

thuis gewoon 14.4mbit 3.5G.. in een dorpje tussen de weilanden 7.2mbit 3G..

onderweg ook overal 3G :P

wel dat het netwerk / telefoon naar 2G schakelt.. echter zodra ik er weer gbruik van maak knalt die meteen terug op 3G
Dat heb ik thuis nog niet eens :P
pi_123250665
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:49 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

Dat heb ik thuis nog niet eens :P
ach maar jou woning staat denk ik ook op een rare plek xD!
pi_123250765
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:50 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ach maar jou woning staat denk ik ook op een rare plek xD!
Valt wel mee gelukkig woon niet in een of andere dorpje :P Alhoewl UPC heeft ook geen kabel aangelegd
pi_123250787
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:52 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

Valt wel mee gelukkig woon niet in een of andere dorpje :P Alhoewl UPC heeft ook geen kabel aangelegd
zijn ze dus ook vergeten om een glasvezel bij je lokale GSM mast te leggen ;)
:+
pi_123250864
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 19:53 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zijn ze dus ook vergeten om een glasvezel bij je lokale GSM mast te leggen ;)
:+

Qua verlichting is het wel goedkoper :9~
  zaterdag 23 februari 2013 @ 19:56:15 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_123250935
Ik heb prive een vodafone abo en zakelijk een KPN. KPN heeft wat 3G aangaat een betere dekking en snelheid.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_123251249
quote:
Ja top, eerst een probleem creëren en dan met een 'oplossing' komen voor 85 euro ex btw. :')
pi_123251380
Voor mij nooit meer wat anders dan Vodafone. Bij T-mobile vaak onverklaarbaar hoge rekeningen en slechte dekking gehad en sim only's van kpn vind ik nogal duur. Ik heb nu nooit problemen met bereikbaarheid of snelheid van mobiel internet. Behalve als er brand is geweest inderdaad :P

Maar ja, ieder netwerk heeft zo zijn plus en min punten. Geen één is er perfect :+
pi_123251921
quote:
13s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:02 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Ja top, eerst een probleem creëren en dan met een 'oplossing' komen voor 85 euro ex btw. :')
Hoezo creëren?
pi_123252331
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:14 schreef videonatic het volgende:

[..]

Hoezo creëren?
Te weinig masten neerzetten
pi_123252548
Staan vaak wel genoeg masten alleen andere factoren maken het signaal kapot. In Amsterdam plaatsen ze bijvoorbeeld vollop 4G masten omdat daar de meeste vraag is. Dat 1 persoon in lutjebroek geen signaal heeft in z'n geisoleerde huis staat helaas niet bovenaan de to-do list.
pi_123252553
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:22 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

Te weinig masten neerzetten
daar heeft elke Telco last van tegenwoordig mensen willen geen UMTS mast in de tuin :(
pi_123252616
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

daar heeft elke Telco last van tegenwoordig mensen willen geen UMTS mast in de tuin :(
Die moeten zich niet zo aanstellen, die onzin met het stralingswarmte gedoe ze kunnen beter hun magnetron weg gooien
pi_123252742
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:28 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

Die moeten zich niet zo aanstellen, die onzin met het stralingswarmte gedoe ze kunnen beter hun magnetron weg gooien
gewoon de huizen van die zeikerts verven met loodhoudende verf :P
pi_123252834
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:14 schreef videonatic het volgende:

[..]

Hoezo creëren?
In mijn geval was het in periode van 2 maanden, 1.5 jaar terug ofzo, ineens dat signaalsterkte stuk minder was. Anderen hoorde ik er ook over klagen. Volgens mij zijn ze het gaan knijpen en mag je nu dus ruim 100 euro neerleggen voor een 'fix'.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 20:35:26 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_123252958
goede dekking binnenshuis heeft meer met golflengte te doen dan of het UMTS is, maar dat is te moeilijk voor de UMTS huilies
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 21:11:14 #46
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_123254594
quote:
:')
eerst je provider betalen omdat internet te krijgen
en vervolgens extra gaan betalen om het probleem van je provider op te lossen.
So we just called him Fred
pi_123254774
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 21:11 schreef FredvZ het volgende:

[..]

eerst je provider betalen omdat internet te krijgen
en vervolgens extra gaan betalen om het probleem van je provider op te lossen.
  zaterdag 23 februari 2013 @ 21:17:24 #48
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_123254840
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 21:15 schreef videonatic het volgende:

[..]

Waarom :') ?

Als je mobiele telefoon niet werkt op je huisadres, kan je kostenloos je abo opzeggen.
Dan ga je toch geen geld uitgeven om het probleem van Vodafone op te lossen?
So we just called him Fred
pi_123254878
Ik ga dr niet nog een keer op in.
pi_123265882
quote:

[..]

Hi heeft prio 2,
Telfort 3,

Ik weet dat KPN klanten voorrang krijgen op het KPN netwerk maar dat er een bepaalde volgorde was wist ik niet, heb je hier een bron van?

Wat zou in de praktijk een beter bereik geven, een Vodafone abonnement of een Sim-yo abonnement?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')