abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123202863
in mijn restaurant maak ik gebruik van een muziek computers. Nu heb ik vernomen dat er een nieuw systeem op de markt is die je vanaf je ipad kan bedienen. Dit lijkt me een goed en handig systeem. heeft iemand hier al ervaring met het systeem? of iemand is er iemand die ook over stapt op een dergelijk systeem?
  vrijdag 22 februari 2013 @ 13:42:04 #2
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_123203133
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 13:34 schreef kim-h het volgende:
in mijn restaurant maak ik gebruik van een muziek computers. Nu heb ik vernomen dat er een nieuw systeem op de markt is die je vanaf je ipad kan bedienen. Dit lijkt me een goed en handig systeem. heeft iemand hier al ervaring met het systeem? of iemand is er iemand die ook over stapt op een dergelijk systeem?
Puur uit nieuwsgierigheid, waarom denk je dat dat beter/handiger is dan je huidige oplossing?
Humans dont deserve to live...
pi_123203428
Nieuw? Iedere zichzelf respecterende mediaplayer heeft toch al jaren een remote-control app voor alle mobiele platforms?
pi_123203475
de computer waar ik op dit moment de muziek op afspeel is nodig aan vervanging toe. zo'n computer is alleen best duur. wanneer ik over zal stappen op de app hoef ik niet meer een compleet nieuwe pc aan te schaffen. heb jij ervaring met dat systeem?
pi_123203558
Welk systeem?

Als je een app gebruikt draait de muziekserver op lucht?
pi_123203573
jaa mischien is het dan niet nieuw? voor mij in iedergeval de eerste keer dat ik erover gehoord heb. was gewoon benieuw wie dit allemaal aanbieden en wat de ervaringen ermee zijn.
pi_123203879
normaal gesproken heb ik een touchscreen nodig om muziek af te spelen via een muzieksysteem (abonnement waar ik geld voor betaal zodat ik legaal muziek kan afspelen in het restaurant) maar nu had ik gehoord dat je ook via je iphone/ipad de muziek kan besturen (dan schijn ik alleen maar een kastje nodig te hebben en niet een duur touchscreen) en ik was benieuwd of mensen hier al ervaring mee hebben? En welke aanbieders dit aanbieden via een app
pi_123204277
Welk systeem als in: type/model ed.
Nu weten we nog niks.
pi_123204401
Is het niet legaal een PC van 150 euro neer te plempen, daarop wat CDs af te laden, en die via wifi en een ipad te besturen? Uiteraard met afdracht aan Brein? Of eist die club dat je bepaalde (dure) systemen aanschaft?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  vrijdag 22 februari 2013 @ 14:12:48 #10
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_123204479
Je hebt nu een Alcas staan? Die dingen werken ook gewoon met muis en toetsenbord hoor :) NIet per se een touchscreen nodig
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_123205434
ik snap wel wat kim bedoeld, mij lijkt het ook wel handig als ik meerdere ruimtes kan besturen vanaf mijn telefoon ipv dat ik steeds weer naar de computer moet. En inderdaad E.T. met een gewone computer kan ook maar meestal wordt het aangeboden met een moderne touchscreen die je zo 700 euro kost. Ik weet ook niet precies welke aanbieders deze mogelijkheid al bieden
  vrijdag 22 februari 2013 @ 14:47:51 #12
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_123205944
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 13:59 schreef kim-h het volgende:
normaal gesproken heb ik een touchscreen nodig om muziek af te spelen via een muzieksysteem (abonnement waar ik geld voor betaal zodat ik legaal muziek kan afspelen in het restaurant) maar nu had ik gehoord dat je ook via je iphone/ipad de muziek kan besturen (dan schijn ik alleen maar een kastje nodig te hebben en niet een duur touchscreen) en ik was benieuwd of mensen hier al ervaring mee hebben? En welke aanbieders dit aanbieden via een app
Die systemen zijn ook te bedienen met een normaal scherm en toetsenbord+muis.

Maar het is moeilijk om iets te vertellen over dingen die "ergens gehoord" hebt...
Dus: Wat heb je gehoord? Hoe heet het?

Als ik trouwens bij de grotere leveranciers kijk, dan zitten die nog in het "alles moet met een touchscreen te bedienen zijn"-tijdperk.

[ Bericht 6% gewijzigd door Fred op 22-02-2013 14:54:51 ]
So we just called him Fred
pi_123698044
bedoel je zo iets? http://www.backsound.nl/?portfolio=backsound-on-minipc

Kennis van me gebruiken dit voor in hun restaurant. Verdomt handig! maar kost wel iets van 30 euro in de maand.

pi_123699496
ja dat is wat ik bedoel! en wel iets van 30 euro... op dit moment betaal ik zeker meer dan het dubbele!!!
Maar meyertje, jou ervaring met dat systeem is dus positief? ik vroeg me namelijk af of het wel handig is omdat er meerder mensen in mijn restaurant werken die allemaal toegang moeten hebben tot het systeem. Is het bij dat systeem van backsound mogelijk dat meerdere mensen toegang hebben tot dat systeem? op de site www.backsound.nl staat daar namelijk niets over vermeld
pi_123699587
Dit heeft Spotify toch ook?
pi_123699816
klopt! spotify heeft dit ook. zelfde principe. Werkt ook goed, is alleen illegaal voor bedrijven....
en omdat spotify niet geschikt is voor bedrijven kun je met met de Sena in problemen komen.
  woensdag 6 maart 2013 @ 13:36:35 #17
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_123700069
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 13:27 schreef meyertje het volgende:
klopt! spotify heeft dit ook. zelfde principe. Werkt ook goed, is alleen illegaal voor bedrijven....
en omdat spotify niet geschikt is voor bedrijven kun je met met de Sena in problemen komen.
Ja maar dan kun je gewoon een klein briefje op de deur hangen dat Sena/BumaStemra en dergelijken niet binnen mogen komen. Dan kunnen ze het dus nooit vaststellen en ook nooit een rechtszaak beginnen. Of misschien wel beginnen maar ze kunnen nooit bewijzen dat je iets misdaan hebt dus vrij spraak zal sowieso volgen. Hebben we hier ook in de dancing werkt prima nog nooit ergens last mee gehad. We hebben ook een briefje voor anti-rook-beleid-controlurs ook nog nooit last van gehad en we roken gewoon binnen. (niet in de hal, dat kun je vanaf buiten vastellen dus.
pi_123700269
als ik dan backsound en spotify vergelijk is het dus ongeveer het zelfde? alleen spotify is illegaal en backsound legaal? in dat geval betaal ik namelijk liever 20/30 euro in de maand meer en dat ik daarmee gewoon legaal bezig ben. En meyertje, bedankt voor je tip,
pi_123700626
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 13:27 schreef meyertje het volgende:
Sena/BumaStemra/Brein kunnen toch alleen een maandelijkse bijdrage eisen? Wat is het voor een ongein dat zij kunnen bepalen welke technologie je gebruikt?
pi_123701204
quote:
15s.gif Op woensdag 6 maart 2013 13:53 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Sena/BumaStemra/Brein kunnen toch alleen een maandelijkse bijdrage eisen? Wat is het voor een ongein dat zij kunnen bepalen welke technologie je gebruikt?
Kunnen ze niet. Ik weet niet precies hoe het zit maar de bijdragen is iig afhankelijk van dingen zoals de afmeting van je restaurant, hoeveel mensen erin kunnen en hoe je de muziek te gehoren brengt. Lijkt me dus stug dat zo'n license voor zo'n programma tevens gelijk dekkend is voor je kijk/luistergeld.
Zo wel dan is dat een leuke service maar neemt dat natuurlijk niet weg dat je gewoon op conventionele manieren je kijk/luistergeld kunt afdragen.
pi_123701626
Het is inderdaad heel vaag. Ik heb Sena daarom laatst gebeld. En ze kunnen zich er zeker mee bemoeien. Spotify is niet voor bedrijven in dit staat ook in hun gebruikersovereenkomst. als je tegen die overeenkomst ingaat heb je volgens Sena de muziek illegaal verkregen, wat een dikke boete betekend!
  woensdag 6 maart 2013 @ 19:18:00 #22
230788 n8n
Pragmatisch
pi_123712845
In een bar waar ik werkte stond er iTunes op de computer, via de remote app kon iedere barmedewerker de muziek bepalen. Werkte vlekkeloos met meerdere mensen en het is beveiligd (mocht je wifi via hetzelfde netwerk aanbieden aan je klanten)
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_123720947
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 13:50 schreef kim-h het volgende:
de computer waar ik op dit moment de muziek op afspeel is nodig aan vervanging toe. zo'n computer is alleen best duur. wanneer ik over zal stappen op de app hoef ik niet meer een compleet nieuwe pc aan te schaffen. heb jij ervaring met dat systeem?
Je weet hoeveel een iPad kost he?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_123723642
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 14:23 schreef meyertje het volgende:
Het is inderdaad heel vaag. Ik heb Sena daarom laatst gebeld. En ze kunnen zich er zeker mee bemoeien. Spotify is niet voor bedrijven in dit staat ook in hun gebruikersovereenkomst. als je tegen die overeenkomst ingaat heb je volgens Sena de muziek illegaal verkregen, wat een dikke boete betekend!
Wij van WC-eend...

Ik zou het van een onafhankelijke advocaat willen horen hoe het precies zit. Als je Spotify's terms of use overtreedt dan is dat tussen jou en spotify, zou je zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')