abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123157857
Ik heb interesse om de opleiding Econometrie op WO (master) niveau te gaan doen.
Echter ik kan niet direct een deeltijd mogelijkheid vinden. bestaat deze eigenlijk wel?
Zo niet, wat zouden mooie alternatieven zijn voor deze master opleiding (voltijd/deeltijd)

alvast bedankt!
jaja
pi_123158334
econometrie is in Nederland een bacheloropleiding(tenzij je het hebt over de master algemene econometrie, exucuses). Als je al een bachelordiploma in een betarichting hebt kun je naar een econometriemaster schakelen, maar ik weet niet of dit in deeltijd bestaat.
pi_123165738
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 13:27 schreef bezemsteeltaart het volgende:
econometrie is in Nederland een bacheloropleiding(tenzij je het hebt over de master algemene econometrie, exucuses). Als je al een bachelordiploma in een betarichting hebt kun je naar een econometriemaster schakelen, maar ik weet niet of dit in deeltijd bestaat.
Econometrie bestaat niet in deeltijd. Ik dacht Actuariaat wel of dat was de pos-doc opleiding.

Je kan natuurlijk wel twee jaar over je master doen en er naast werken. Waarom ga je niet een jaar lenen en dan studeren en daarna werken en aflossen?
pi_123192442
Econometrie is een van de weinige studies die al een apart topic heeft, een nieuwe maken was dus niet nodig: Econometrie
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_123195737
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 02:12 schreef Shreyas het volgende:
Econometrie is een van de weinige studies die al een apart topic heeft, een nieuwe maken was dus niet nodig: Econometrie
Twee zelfs: SES / Econometrie
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_123370515
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 02:12 schreef Shreyas het volgende:
deze draad lijkt niet te bestaan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 09:55 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Twee zelfs: SES / Econometrie
Deze is vol.

Deeltijd econometrie lijkt heel er moeilijk te worden. Bij de TU/e kan wel 2 twee jaar voltijd van de master opleiding Industrial and Applied Mathematics over 4 jaar uigesmeerd worden maar dat wordt erg moeilijk.

Een aanvullende vraag: ik zit zelf te denken aan operations research. welke universiteit is hier het beste voor?
jaja
pi_123374422
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 16:17 schreef erikzzz het volgende:

[..]

Gek, ik kan 'm wel gewoon zien.

quote:
[..]

Deze is vol.
"Dit topic sluit automatisch over 3 posts."

Nee hoor. Het zou juist mooi zijn als het centraal gehouden wordt en er niet elke twee weken een nieuw topic over econometrie komt. ;) Als er daarvoor een nieuw deel geopend moet worden; het zij zo.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_123395216
quote:

[..]

Hoe kom jij daarbij terwijl jij geen bericht krijgt van FOK dat deze pagina niet bestaat? Het niet kunnen laden van een pagina duidt eerder op een browser- of een verbindingsprobleem. De draad bestaat gewoon en heeft nog maar 4 pagina's dus jij kan daar verder reageren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_123401500
Ik kreeg een foutmelding binnen fok.nl dus lag niet verbinding.
Maar wat het ook was het werkt nu weer :)
ik ga verder op de voorgestelde actuele draad.
jaja
pi_123402746
quote:

[..]

[..]

Deze is vol.

Deeltijd econometrie lijkt heel er moeilijk te worden. Bij de TU/e kan wel 2 twee jaar voltijd van de master opleiding Industrial and Applied Mathematics over 4 jaar uigesmeerd worden maar dat wordt erg moeilijk.

Een aanvullende vraag: ik zit zelf te denken aan operations research. welke universiteit is hier het beste voor?
De VU is erg sterk op het gebied van OR (besliskunde), UvT ook dacht ik. welke bacheloropleiding heb je gevolgd?
pi_123404046
Mmh ok of we blijven op deze draad :-P

Ikzelf heb MTS electro, Bachelor technische bedrijfskunde (hszuyd) een minor operations management & logistics (TU/e) daar zat wiskunde, statistiek, kansrekenen in.

Ik heb tot nu toe in industriële omgevingen gewerkt, op dit moment doe ik improvement projecten voor bedrijfsprocessen. ik wil echter meer doen met wiskunde.

Econometrie lijkt mij een mooie keuze ik zie de voorbeelden op de site van econometrie.nl
werkzaamheden kunnen zijn
>Een telecombedrijf wil zo goedkoop mogelijk een netwerk met volledige dekking aanleggen, maar weet niet goed hoe dat te doen.
>Een ziekenhuis wil tijdens de feestdagen zoveel mogelijk personeel tevreden stellen, maar de patiënten, die in het ziekenhuis liggen, moeten wel verzorgd worden.
>De personeelsmanager weet niet hoe hij dit planningsprobleem aan moet pakken.
>Hoe groot moet mijn productie zijn en in welke samenstelling?
>Hoe veel telefonisten zijn er nodig in een callcenter?
>Wat zijn efficiënte routes?
>Hoe kan men een complex fabricageproces, een bouwproject of een servicecentrum (bank, postkantoor, ziekenhuis, de incheckbalies op Schiphol etc.) in korte tijd met de computer analyseren?

ik wordt hier namelijk door getriggered. net als de filmpjes van de Universiteit Maastricht en EUR. waarin voorbeelden aangehaald worden van route problemen en prijs van tickets bepalen.

ik wil een vakgebied waarin ik creatief kan zien. dus zelf dingen kan verzinnen. niet eentje waar ik excel lijstjes in moet vullen.

>Kloppen de werkzaamheden eigenlijk wel? kun je dit gaan doen met een econometrie opleiding? wat zijn de kansen om dit te gaan doen bij een consultancy kantoor? of moet je dan een 8 gemiddeld hebben met VWO?
>Ik hoor echter dat OR niet goed in de markt ligt, dat je beter econometrie kunt doen dat is algemener en meer waard?
>Ik hoor ook dat de markt voor Econometristen/OR zelfs slecht is, klopt dit?

[ Bericht 2% gewijzigd door erikzzz op 27-02-2013 11:55:28 ]
jaja
pi_123405159
Ook handig om hierbij aan te geven is dat ik momenteel 28 ben. econometrie zal gaan starten wanneer ik 29 ben. en dus klaar zal zijn op mijn 30e.. mijn vriendin geeft mij de mogelijkheid om voltijd te studeren..

zal dit mijn kansen op de arbeidsmarkt aanzienlijk verminderen ?
jaja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')