Mmh ok of we blijven op deze draad :-P
Ikzelf heb MTS electro, Bachelor technische bedrijfskunde (hszuyd) een minor operations management & logistics (TU/e) daar zat wiskunde, statistiek, kansrekenen in.
Ik heb tot nu toe in industriële omgevingen gewerkt, op dit moment doe ik improvement projecten voor bedrijfsprocessen. ik wil echter meer doen met wiskunde.
Econometrie lijkt mij een mooie keuze ik zie de voorbeelden op de site van econometrie.nl
werkzaamheden kunnen zijn
>Een telecombedrijf wil zo goedkoop mogelijk een netwerk met volledige dekking aanleggen, maar weet niet goed hoe dat te doen.
>Een ziekenhuis wil tijdens de feestdagen zoveel mogelijk personeel tevreden stellen, maar de patiënten, die in het ziekenhuis liggen, moeten wel verzorgd worden.
>De personeelsmanager weet niet hoe hij dit planningsprobleem aan moet pakken.
>Hoe groot moet mijn productie zijn en in welke samenstelling?
>Hoe veel telefonisten zijn er nodig in een callcenter?
>Wat zijn efficiënte routes?
>Hoe kan men een complex fabricageproces, een bouwproject of een servicecentrum (bank, postkantoor, ziekenhuis, de incheckbalies op Schiphol etc.) in korte tijd met de computer analyseren?
ik wordt hier namelijk door getriggered. net als de filmpjes van de Universiteit Maastricht en EUR. waarin voorbeelden aangehaald worden van route problemen en prijs van tickets bepalen.
ik wil een vakgebied waarin ik creatief kan zien. dus zelf dingen kan verzinnen. niet eentje waar ik excel lijstjes in moet vullen.
>Kloppen de werkzaamheden eigenlijk wel? kun je dit gaan doen met een econometrie opleiding? wat zijn de kansen om dit te gaan doen bij een consultancy kantoor? of moet je dan een 8 gemiddeld hebben met VWO?
>Ik hoor echter dat OR niet goed in de markt ligt, dat je beter econometrie kunt doen dat is algemener en meer waard?
>Ik hoor ook dat de markt voor Econometristen/OR zelfs slecht is, klopt dit?
[ Bericht 2% gewijzigd door erikzzz op 27-02-2013 11:55:28 ]
jaja