Er waren anders genoeg journalisten die na het gedoe met Watch_Dogs stellig gingen verdedigen met dat de PS4 een PC is.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:30 schreef over_hedge het volgende:
\het is een ps4 topic. geen pc topic...
twitter:GKJJ twitterde op donderdag 21-02-2013 om 03:55:39Watch Dogs werd op de Sony persconferentie gespeeld op een PC. Wat natuurlijk nu nog weinig uitmaakt omdat PS4 een PC is. reageer retweet
Dat wordt het ook, maar die extra's zijn wel kut ja. Je betaald daar ook nog voor. Wat moet ik met dat kut touchscreen of dat kut lichtje.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:32 schreef Morpheus2002 het volgende:
On-topic aub.
Ik vind het maar een matige aankondiging. Wat moet ik met al die nutteloze zooi als koppelingen met de Vita, spelen tijdens downloaden (wow) etc. Ik wil gewoon een technisch goede console met dikke graphics en HD geluid.
Likken.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:34 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Dat wordt het ook, maar die extra's zijn wel kut ja. Je betaald daar ook nog voor. Wat moet ik met dat kut touchscreen of dat kut lichtje.
Er ging hier net gewoon een discussie over dat 8GB aan GDDR5 geheugen. Meer niet, maar ja natuurlijk zijn wij de huilies hierquote:Op donderdag 21 februari 2013 19:38 schreef Gezicht het volgende:
Hoe kan het toch dat de pc huilies deze topics altijd weer weten te vinden?
Altijd.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:39 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Er ging hier net gewoon een discussie over dat 8GB aan GDDR5 geheugen. Meer niet, maar ja natuurlijk zijn wij de huilies hier
Ja wij pc gamers lopen dik achter 8GB is onbetaalbaar als pc gamerquote:Op donderdag 21 februari 2013 19:39 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Er ging hier net gewoon een discussie over dat 8GB aan GDDR5 geheugen. Meer niet, maar ja natuurlijk zijn wij de huilies hier
Lees de topicpointer en begin er dan niet weer over.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:38 schreef Gezicht het volgende:
Hoe kan het toch dat de pc huilies deze topics altijd weer weten te vinden?
De discussie over 8GB weggehaald? Las net een reactie over shared geheugen van Rivalo maar hoe zit dat dan? Ik ging ervanuit dag de 8GB werkgeheugen was en de videokaart apart geheugen krijgt?quote:
Ja want we gaan geen PS4 vs PC discussie houden hier. Over het geheugen zelf praten is natuurlijk prima.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:00 schreef nodig het volgende:
[..]
De discussie over 8GB weggehaald? Las net een reactie over shared geheugen van Rivalo maar hoe zit dat dan? Ik ging ervanuit dag de 8GB werkgeheugen was en de videokaart apart geheugen krijgt?
Daar ging het net juist overquote:Op donderdag 21 februari 2013 20:01 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ja want we gaan geen PS4 vs PC discussie houden hier. Over het geheugen zelf praten is natuurlijk prima.
Oke, excuus. Zolang het maar geen 'PC is toch beter dan consoles discussie' wordt.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:02 schreef nodig het volgende:
[..]
Daar ging het net juist overAl maakte ik wel weer de vergelijking met de pc om te laten zien dat het mij lijkt dat 8GB GDDR5 geheugen onbetaalbaar moet zijn zeker in een ps4.
Bij PC's is het gescheiden.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:00 schreef nodig het volgende:
[..]
De discussie over 8GB weggehaald? Las net een reactie over shared geheugen van Rivalo maar hoe zit dat dan? Ik ging ervanuit dag de 8GB werkgeheugen was en de videokaart apart geheugen krijgt?
http://www.computerandvid(...)-sony-exec-confirms/quote:PS4 will not block pre-owned, Sony exec confirms
PlayStation 4 hardware will read and play second-hand games, says Yoshida
PlayStation 4 will not feature technologies that make pre-owned games unplayable on the system, according to a senior executive at PlayStation.
After months of speculation regarding the PlayStation corporation's stance on pre-owned games, Sony Worldwide Studios boss Shuhei Yoshida told Eurogamer that used games can function on the next generation system.
But Yoshida did not clarify whether PlayStation 4 customers would have 'original owner rights' to second hand games, or whether users might need to pay for online passes or other such rights.
However, the nature of Yoshida's response suggested that he wants PlayStation 4 owners to not be impeded in any manner if they purchase second-hand games.
"The general expectation by consumers is, if they purchase physical form, they want to use it everywhere, right? So that's my expectation."
Sony revealed the PlayStation 4 at a New York press conference on Wednesday.
The PS4 release date is set for "holiday 2013", likely across Japan, Europe and the US.
Ah oke een gedeelte van het GDDR5 geheugen word dus gebruikt als ramgeheugen. Uiteindelijk zal je wel een gigje of 1 - 2 overhouden voor het echte videokaart werk zekers?quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:05 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Bij PC's is het gescheiden.
DDR3 is voor de Processor. GDDR5 inbegrepen bij de videokaart.
De 8GB GDDR5 wordt bij de PS4 gedeeld tussen de CPU en de GPU. Wat ook vaak in andere embedded devices wordt gedaan. Zo heeft de Raspberry Pi (klein mini computertje geschikt voor mediaspelers)een optie om het geheugen meer de richting van de GPU of de CPU op te laten gaan.
Waarschijnlijk zal dit ook wel het geval bij de PS4 zijn.
Iemand trouwens nog wat gehoord van die Biometric sensors in de controller? Dat is iets wat me wel leuk lijkt aangezien het natuurlijk enorm stoer wordt om bij een horror game iemands hartslag te meten en juist wanneer de speler wat angstiger is om een zombie oid in het beeld te toveren.
Bij de PS4 wordt het verdeeld ja. En ja een gig of 1,2 mag ik wel hopen. Juist wat ik altijd vond zuigen aan console ports was de afwezigheid van goede textures door het lage videogeheugen van de huidige gen. Extra videogeheugen is altijd goed, maar er waren hier net een paar die beweerden dat Sony hier iets fantastisch deed en dat dit wel 300 dollar ofzo kostte.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:09 schreef nodig het volgende:
[..]
Ah oke een gedeelte van het GDDR5 geheugen word dus gebruikt als ramgeheugen. Uiteindelijk zal je wel een gigje of 1 - 2 overhouden voor het echte videokaart werk zekers?
Horror games zijn niet echt mijn ding, veelste vervelend als je speelt met het idee dat er achter je ieder moment een zombie in je nek kan vliegen
Ik dacht dat de CPU ook heel erg goed was?quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:16 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Bij de PS4 wordt het verdeeld ja. En ja een gig of 1,2 mag ik wel hopen. Juist wat ik altijd vond zuigen aan console ports was de afwezigheid van goede textures door het lage videogeheugen van de huidige gen. Extra videogeheugen is altijd goed, maar er waren hier net een paar die beweerden dat Sony hier iets fantastisch deed en dat dit wel 300 dollar ofzo kostte.
Alles behalve de CPU is gewoon goed. GPU kan zich meten met videokaarten van de huidige series. 8GB aan shared ram is wel oké maar niet top. En zeker niet duur ofzo.
Nee valt best tegen. Een CPU die in dezelfde klasse als de Intel Atoms valt. Netbook dus.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:19 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik dacht dat de CPU ook heel erg goed was?
waarom geen x64 eigenlijk?quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:25 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Nee valt best tegen. Een CPU die in dezelfde klasse als de Intel Atoms valt. Netbook dus.
Zou wel tof zijn als je savegames in de cloud staan (als back-up) zodat ik bij een ander thuis kan inloggen en we daar verder kunnen spelenquote:Op donderdag 21 februari 2013 20:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik las op Eurogamer net dat je je PSN gegevens (games en savegames) niet over kan zetten van PS3 naar PS4.
Zelfs bij Nintendo kan dit...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |