https://nl.wikipedia.org/wiki/Evenredigheidquote:Op zondag 8 september 2013 14:39 schreef fruitsalade007 het volgende:
Wat is een recht evenredig verband?
Suspensie zijn deeltjes die niet opgelost zijn zoals suiker of zout maar eerder een zichtbaar mengsel vormen zoals Brinta in melk. Een emulsie zijn twee verschillende lagen (bijv. vloeistoffen, olie drijft op water) die niet mengen. Emulsies kunnen wel mengen met een emulgator en dan krijg je een suspensie geloof ik. Sap is een suspensie (in elk geval wel met sinaasappelsap en vruchtvlees). Koffie weet ik niet, koffie is dan net als thee een extractie van de oplosbare delen van de koffie in heet water (misschien zelfs een andere term voor). Kijk ook evt. op de beide Wikipediapagina's voor extra toelichting.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:28 schreef Barthoofd het volgende:
Ik heb een eenvoudig probleem met scheikunde. We krijgen een herhalingstoets maar die stof is zo lang geleden uitgelegd, dat ik hier vast zit.
Het gaat om het verschil tussen een suspensie en een emulsie. Ik snap de principes, maar ik weet niet hoe ik er een zou moeten herkennen. Hoe weet ik bijvoorbeeld of koffie een suspensie is, of een emulsie? Of sap? En bestaat er ook een combinatie tussen een suspensie en een emulsie?
Ik hoop dat iemand mij dit kan uitleggen
Dat de een een veelvoud is van de ander. Bijv. met briefjes van 10,-quote:Op zondag 8 september 2013 14:39 schreef fruitsalade007 het volgende:
Wat is een recht evenredig verband?
Ik heb hier geen duidelijke zin uit kunnen pikken die aangeeft wat het betekent..quote:Op zondag 8 september 2013 14:47 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Evenredigheid
Stel je fietst met 30 km / uur.quote:Op zondag 8 september 2013 14:49 schreef fruitsalade007 het volgende:
[..]
Ik heb hier geen duidelijke zin uit kunnen pikken die aangeeft wat het betekent..
Nee ik begrijp het al. Je eerste post was al vrij duidelijk, dus bedankt. Zou je nog twee voorbeelden kunnen geven? (moet d'r 4 geven)quote:Op zondag 8 september 2013 14:51 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Stel je fietst met 30 km / uur.
De totale afstand is dan recht evenredig aan de totale reistijd.
1 uur - 30 km
2 uur - 60 km
3 uur - 90 km
etc.
Mocht het zo nog niet duidelijk zijn dan ben ik benieuwd van wie of waar je deze term voor het eerst tegen kwam.
Ow ik mag je huiswerk gaan maken?quote:Op zondag 8 september 2013 14:54 schreef fruitsalade007 het volgende:
[..]
Nee ik begrijp het al. Je eerste post was al vrij duidelijk, dus bedankt. Zou je nog twee voorbeelden kunnen geven? (moet d'r 4 geven)
quote:Op zondag 8 september 2013 14:58 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ow ik mag je huiswerk gaan maken?Ga ik niet doen, denk dat je wel slim genoeg bent.
Desnoods google je maar. Kwam er net al een tegen van hotelkamerovernachtingen.
Wiskundig gezien is iedere lijn y = ax rechtevenredig. y is namelijk een veelvoud van x. Nu moet je toch wel wat zaken kunnen opdreunen?quote:Op zondag 8 september 2013 14:54 schreef fruitsalade007 het volgende:
[..]
Nee ik begrijp het al. Je eerste post was al vrij duidelijk, dus bedankt. Zou je nog twee voorbeelden kunnen geven? (moet d'r 4 geven)
Lees het nog een keer...quote:Op zondag 8 september 2013 14:49 schreef fruitsalade007 het volgende:
[..]
Ik heb hier geen duidelijke zin uit kunnen pikken die aangeeft wat het betekent..
Het kiemgetal of kolonievormende eenheden (kve) is het aantal bacteriekiemen dat zich in of op een product bevindt.quote:Op maandag 9 september 2013 00:03 schreef DefinitionX het volgende:
Kan iemand me aub uitleggen wat kve inhoudt en hoe je het berekent. Ben moe en heb een grote deel van de dag gestudeerd.
Wat ik weet is dat het met het kiemgetal te maken heeft. Kiemgetal bereken je geloof ik door het aantal kolonies te delen door het oppervlak, nietwaar? Kve heeft te maken met eenheden, maar wat precies weet ik niet.
Dankje.quote:Op maandag 9 september 2013 00:35 schreef thenxero het volgende:
[..]
Het kiemgetal of kolonievormende eenheden (kve) is het aantal bacteriekiemen dat zich in of op een product bevindt.
Wat is een atoomsoort? Wat is een molecuul?quote:Op woensdag 11 september 2013 20:32 schreef fruitsalade007 het volgende:
Hoeveel molecuul- en atoomsoorten bestaan er?
Deze vragen had ik al beantwoord. (niet zo moeilijk ;p) Overigens weet ik het aantal atoomsoorten al, namelijk 110. Alleen het aantal molecuulsoorten kan ik echt niet vinden, enig idee?quote:Op woensdag 11 september 2013 20:41 schreef Aardappeltaart het volgende:
[..]
Wat is een atoomsoort? Wat is een molecuul?
Hoeveel atomen zijn er (hint: kijk in het Periodiek systeem). Waaruit bestaat een molecuul?
Hoop dat deze hulpvragen je in de goeie richting helpen!
Ah top! Het is slim om te vermelden hoever je al bent met je vraag in plaats van die zo hier neer te gooien, dan krijgen mensen minder snel het idee dat je je huiswerk dumpt. Zomaar 'n tipquote:Op woensdag 11 september 2013 20:47 schreef fruitsalade007 het volgende:
[..]
Deze vragen had ik al beantwoord. (niet zo moeilijk ;p) Overigens weet ik het aantal atoomsoorten al, namelijk 110. Alleen het aantal molecuulsoorten kan ik echt niet vinden, enig idee?
Afleesfout is denk ik wanneer je bijv. een analoge weegschaal gebruikt en je een schatting moet geven. Maar ook als je bij een titratie een ijklijn van 10 erlenmeyers tot het streepje moet vullen.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:40 schreef BalotelliFan het volgende:
Zou iemand mij kunnen vertellen wat het verschil tussen een afleesfout en een toevallige fout is?
Bij voorbaat dank!
Zoals Scuidward het zie, zie ik het ook.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:40 schreef BalotelliFan het volgende:
Zou iemand mij kunnen vertellen wat het verschil tussen een afleesfout en een toevallige fout is?
Bij voorbaat dank!
Zo zout heb ik het nog nooit gegeten. Wat jij moet doen is gewoon die opgave opnieuw maken, maar nu fatsoenlijk. Je uitwerking is sowieso fout en onbruikbaar.quote:Op maandag 23 september 2013 14:09 schreef GoodGawd het volgende:
Hello ik heb tijdje geleden een berekening gemaakt, ik zit nu weer te reviewen maar ik snap niet meer waar het getal 15.63 vandaag komt in de regel waar staat ABC-formule. Kan iemand me helpen mijn eigen uitwerking knoeiwerk te ontcijferen?
Wat hij bedoelt te zeggen is dat je enkel de wortel van de discriminant moet nemen, dusquote:Op maandag 23 september 2013 20:32 schreef Riparius het volgende:
[..]
Zo zout heb ik het nog nooit gegeten. Wat jij moet doen is gewoon die opgave opnieuw maken, maar nu fatsoenlijk. Je uitwerking is sowieso fout en onbruikbaar.
Ik vermoed dat je destijds iets verkeerd hebt ingetoetst op je calculator aangezien (1/15,63)2 ≈ 0,004. Maar dan nog. Ik zie dat je de abc-formule ook niet eens correct weet te gebruiken. Epic fail.
En dat je b² hebt, en niet -b².quote:Op maandag 23 september 2013 22:57 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Wat hij bedoelt te zeggen is dat je enkel de wortel van de discriminant moet nemen, dus
x1,2 = (-b ± √D)/(2a) met D = b2 -4•a•c.
Ook dat nog ja.quote:Op maandag 23 september 2013 23:40 schreef thenxero het volgende:
[..]
En dat je b² hebt, en niet -b².
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |