abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:50:20 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_123086236
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_123086286
Mwoah, meestal onbijt,lunch,tussendoortje,avond eten, nootjes. Het is altijd zo moeilijk om duidelijk de porties te vermelden. Maar omdat ik geen carbs eet, eet ik altijd erg veel groenten.

Ik werk thuis en normaal loop ik eerst naar beneden en pak eten, maar ging gelijk achter de laptop zitten vanmorgen en was zo druk dat ik de tijd vergat en toen ik eindelijk mijn maag voelde knorren, was het al half 12...

Ik beweeg ook amper. Ik werk thuis en zit de hele dag achter een pc... Als ik weer ga sporten moet ik echt meer gaan eten. Maar op dit moment heb ik daar de tijd niet voor.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_123086296
Hongerlappenmaaltijd in de maak :9

Heb echt trek door de geur van de kip! :9
Ja doei.
pi_123086690
Awww, zieke mini! -O- Beterschap mini!

Over 4 dagen ga ik al naar mn O+ toe! *O*
Kwak
pi_123086718
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:57 schreef kwakz0r het volgende:
Awww, zieke mini! -O- Beterschap mini!

Over 4 dagen ga ik al naar mn O+ toe! *O*
:o Die zat toch ergens in de states of zo? O+
pi_123086780
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:58 schreef An24 het volgende:

[..]

:o Die zat toch ergens in de states of zo? O+
Ja, die zit nu al vijf-en-een-halve week in Berkeley CA (San Francisco dus!). Ik vlieg zaterdag voor een weekje naar hem toe O+ zó veel zin in!!!!

En als ik dan thuis kom komt hij 6 dagen later ook al thuis!
Kwak
pi_123086895
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja, die zit nu al vijf-en-een-halve week in Berkeley CA (San Francisco dus!). Ik vlieg zaterdag voor een weekje naar hem toe O+ zó veel zin in!!!!

En als ik dan thuis kom komt hij 6 dagen later ook al thuis!
Wow, wat tof *O*
pi_123086901
Jeetje Phaidra, 41 graden koorts, dat is schrikken.

Ik ben ook helemaal klaar met de winter, maar het wordt de komende dagen kouder en in het weekend weer sneeuw. Bleegh. Ik hoop dat het de laatste stuiptrekkingen zijn.
pi_123086921
Gisteren de verhouding van vet/kh/eiwit volgens Fatsecret: 60/170/65
Geen idee wat ik daar mee moet eigenlijk.....

Beterschap voor de mini, Phaidra!
pi_123087031
Nice Kwak!
pi_123087366
Hihi ik voerde de mini net wat banaan, het kwam er gelijk weer uit. En de koppen die hij erbij trekt _O-
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:11:21 #12
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_123087408
MiniPhaidra :* (in beide betekenissen van het woord :Y) )

An -O- Hopelijk valt het mee! *duim*

Uniekje, heb wel paprika! :D Maar dan met falafelburgers, komkommer, tomaat, ui en hummus :9

Kwak, wat tof :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:11:40 #13
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_123087418
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:10 schreef Skoap het volgende:
Hihi ik voerde de mini net wat banaan, het kwam er gelijk weer uit. En de koppen die hij erbij trekt _O-
Camera bij de hand? :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_123088064
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:01 schreef Xennia het volgende:
Jeetje Phaidra, 41 graden koorts, dat is schrikken.

Ik ben ook helemaal klaar met de winter, maar het wordt de komende dagen kouder en in het weekend weer sneeuw. Bleegh. Ik hoop dat het de laatste stuiptrekkingen zijn.
Dat ja. Beide.

Ik heb in drie weken de zon niet gezien. Ik heb het zoooooo zat.

@uniekje, weer is kut hier. Soms net onder nul, soms er net boven... Van het weekend schijnt het mooi te worden. Wel boven nul. Ik vrees voor je vent dat het niet ideaal schaatsweer is!
pi_123088568
Beterschap met de mini Phaidra! :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:45 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik heb verdomme nou wel eens genoeg van die smerige kou!. Ophoeren met de winter.
Ja, dat. :(
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_123089198
wooohoo ben de winter ook zat! zaterdag naar de zon!
Worry is a misuse of imagination
pi_123089266
Ik heb uberhaupt een hekel aan de winter in Nederland :'). Dat mogen ze wel in het buitenland houden van mij. Maar afgelopen dagen wel heerlijk weer gehad en genoten van 'even weg' zijn (met vriendlief 2 nachten naar hotel geweest).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_123089382
:W Iets gemist de laatste twee dagen? Topics lopen snel vol hier!

Moet voor het eerst sinds dat ik drie jaar geleden afgestudeerd ben weer leren.. Ik heb nooit kunnen leren en zal dat ook nooit kunnen geloof ik }:|
pi_123089484
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:49 schreef DavetheNL het volgende:

Moet voor het eerst sinds dat ik drie jaar geleden afgestudeerd ben weer leren.. Ik heb nooit kunnen leren en zal dat ook nooit kunnen geloof ik }:|
Lastig om meer te beginnen he?! Ik moest er ook even inkomen.

Wat studeer je?
pi_123089736
De kou vind ik op het moment wel meevallen. Alleen alles is zo grauw en alle mensen zijn zo ingepakt... Het is tijd voor lente :)
pi_123089759
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:49 schreef DavetheNL het volgende:

Naja, je bent afgestudeerd dus je kan het heus wel. Gewoon even wennen :*
pi_123089779
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:51 schreef An24 het volgende:

[..]

Lastig om meer te beginnen he?! Ik moest er ook even inkomen.

Wat studeer je?
Pff inderdaad.. Het is een aanvullende cursus op mijn werk. Heb hbo civliel gedaan en werk nu in de wegenbouw. Moet deze cursus (15 avonden les in 2 maanden) halen om door te kunnen stromen naar een volgende functie.
pi_123089852
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:55 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Naja, je bent afgestudeerd dus je kan het heus wel. Gewoon even wennen :*
Ben een rasbloed techneut. Kan dus alles met cijfertjes en ruimtelijk inzicht, maar leerboeken lezen.. Nooit mijn ding geweest ;)
pi_123089997
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:56 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Pff inderdaad.. Het is een aanvullende cursus op mijn werk. Heb hbo civliel gedaan en werk nu in de wegenbouw. Moet deze cursus (15 avonden les in 2 maanden) halen om door te kunnen stromen naar een volgende functie.
Ai, klinkt ook pittig. Succes!
pi_123090084

[ Bericht 100% gewijzigd door ChildoftheStars op 19-02-2013 21:01:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')