abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123086144
Ik heb in het verleden naar aanleiding van wat vervelende botbreuken nogal wat metaal geīmplanteerd gekregen (platen, pennen en schroeven). Nou kan je dat spul prachtig zien op röntgenfoto's, dus ik vermoed dat detectiepoortjes op een vliegveld ook wel af zullen gaan. Heb je hier iets voor nodig? Kan een arts een verklaring daarover afgeven of zo? Of kan ik gewoon die X-rays op m'n tablet laten zien dat dat genoeg is? Heeft iemand hier ervaring mee?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:02:12 #2
265449 rechtsom
En anders gaan we linksom!
pi_123086926
Ik had 5 schroeven in mijn been zitten (inmiddels niet meer *O* )
Maar daar heb ik geen last van gehad.

Met platen en zo weet ik het niet :)
Als je snel last heb van een brok in de keel, moet je godverdomme eens van dat hondenvoer afblijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 februari 2013 @ 20:02:53 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_123086953
Ik heb sinds kort een kunstheup en daar heb ik een transplantatiepasje bij gekregen. Daarop staat wat ze in me hebben geplant en ook worden hierop de röntgenfoto's aangetekend met de data waarop die genomen zijn.

Misschien kun je ook zoiets krijgen van je arts?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:22:41 #4
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_123088012
Ik werk voor security op schiphol. Kans is groot als je door een MDP loopt, er dan signaal afgaat. Geef het gewoon van tevoren aan bij de beveiligingsbeamte, ze zullen je dan waarschijnlijk fouilleren.

Bij de security scan hoef je geen zorgen te maken, die scant niet door het lichaam. Dus zal het dan ook niet aangeven.
And there are still no americans in Bagdad !!
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:23:41 #5
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_123088059
En probeer inderdaad zo'n pasje te regelen / medische verklaring. :).
And there are still no americans in Bagdad !!
  † In Memoriam † dinsdag 19 februari 2013 @ 20:23:49 #6
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_123088065
Je krijgt toch gewoon een document mee van een arts dat je deels cyborg bent?
pi_123089027
OK bedankt allemaal :) Ik zal morgen wel even naar het ziekenhuis bellen :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 19 februari 2013 @ 21:38:38 #8
13151 crew  Rewimo
pi_123092449
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:22 schreef Mattt het volgende:
Ik werk voor security op schiphol. Kans is groot als je door een MDP loopt, er dan signaal afgaat. Geef het gewoon van tevoren aan bij de beveiligingsbeamte, ze zullen je dan waarschijnlijk fouilleren.

Bij de security scan hoef je geen zorgen te maken, die scant niet door het lichaam. Dus zal het dan ook niet aangeven.
Wat is een MDP? :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 19 februari 2013 @ 22:44:21 #9
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_123096877
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:38 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Wat is een MDP? :)
Metaal Detectie Poort (gok ik).
pi_123328897
Nou ik heb dus het ziekenhuis gebeld. Lastig moeilijk ja nee hebben we niks voor. Nou heb ik 2 A4tjes met operatieverslagen die vol staan met woorden als myxomatose en zo. En alleen maar in het Nederlands. Daar hebben ze op een Nederlands vliegveld dus al niks aan, laat staan als ik later weer in het vliegtuig terug naar huis wil stappen. Wel bere slecht hoor. Alsof ik de eerste Nederlander ooit ben die hiermee te maken krijgt 8)7

Ik heb het nu voorgelegd aan de Marechaussee, over 2 werkdagen krijg ik antwoord :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 februari 2013 @ 16:25:54 #11
13151 crew  Rewimo
pi_123328965
Ben benieuwd wat die zeggen. Mijn moeder heeft een nieuwe knie, die wordt ook steeds gefouilleerd. Maar die heeft geen prothesepas (dat is blijkbaar niet gebruikelijk in NL).
pi_123344855
quote:
15s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ik heb dus het ziekenhuis gebeld. Lastig moeilijk ja nee hebben we niks voor. Nou heb ik 2 A4tjes met operatieverslagen die vol staan met woorden als myxomatose en zo. En alleen maar in het Nederlands. Daar hebben ze op een Nederlands vliegveld dus al niks aan, laat staan als ik later weer in het vliegtuig terug naar huis wil stappen. Wel bere slecht hoor. Alsof ik de eerste Nederlander ooit ben die hiermee te maken krijgt 8)7

Ik heb het nu voorgelegd aan de Marechaussee, over 2 werkdagen krijg ik antwoord :)
Myxomatose ja? Ben je half mens, halfkonijn?
Of heb ik zojuist de paashaas gevonden?!
pi_123353976
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 21:27 schreef Pielemuisje het volgende:

[..]

Myxomatose ja? Ben je half mens, halfkonijn?
Of heb ik zojuist de paashaas gevonden?!
Ja, ik ben de Paashaas nou goed :P Je snapt me best :)
  dinsdag 26 februari 2013 @ 03:04:51 #14
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123355774
Ik had ook jarenlang wat metaal in m'n been, en daar is nooit een poortje voor afgegaan. Niet in de winkel, niet op het vliegveld. Ik ben er zelfs de VS mee ingekonen.
  † In Memoriam † dinsdag 26 februari 2013 @ 10:46:42 #15
34726 Fratz
Max
pi_123359640
Ik heb een port-a-cath en daar heb ik keurig een soort pasje bij gekregen. Staat in meerdere talen wat het is en waar het zit.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_123359803
Ik had vers 7 schroeven en een ijzeren plaat in mn enkel toen ik naar de VS vloog. Heb de douanebeambte bijna opzij geduwd om te kunnen zien wat hij zag op de bodyscan. Ik was toch een beetje teleurgesteld toen ik daar alleen de knoop van mn spijkerbroek zag. -O-

Ergo: het valt wel mee dus. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_123407214
Antwoord. Iedere vorm van papiertje van huisarts/ziekenhuis whatever is wel best. Okee :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')