abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123081214
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en meestal allebei :P
Nummer heeft ie sowieso ja. ;)
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:54 schreef KnightSolaire het volgende:
Spurt blijft één van de betere treinnamen natuurlijk
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_123081248
Qua mooie namen: Ik heb Talent altijd wel mooi gevonden. :)
pi_123081302
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:56 schreef remcoP het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja maar goed, weet je wel HOE generiek die naam is? Letterlijk ELK meerbaks treinstel kun je zo noemen. Plan V, TGV Duplex, en alles er tussenin. Elektra, diesel, stoom, benzine, accu's, paarden, dwangarbeiders, you name it, it counts :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123081712
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

werkt kennelijk toch nog niet goed genoeg
Die dingen zijn allemaal frequentiegeregeld toch? Dan moet je toch gewoon kunnen zorgen dat er nooit één motor een hogere frequentie krijgt dan de andere motoren?
pi_123081920
Weet iemand wat er gebeurt met het afgesplitste stel in sittard in de 3500? Blijftdie in sittard wachten op de trein van heerlen voor een slag naar schiphol?

Iphone jacht
pi_123081997
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:49 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

En tussen Eindhoven en Utrecht dan? Volgens mij wordt er echt wel meer dan één trein verdubbeld.
Zelfde bezetting.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 18:13:59 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123082024
De website van Ouigo, www.ouigo.com, is live. Zo te zien is nog niet alles af, want ondanks het leuke Britse vlaggetje is de tekst op de homepage nog steeds in het Frans. De boekingsmodule lijkt wel volledig tweetalig te zijn.

Even gekeken: op het traject Marne la Vallée Chessy - Marseille St. Charles rijden twee treinen per dag. Een rit duurt iets meer dan 3 uur, er zijn volop tickets van ¤ 10,- te koop.

Beperkingen:
- Bagage: een handtas en één stuk handbagage. Wil je meer bagage meenemen, dan kost dit ¤ 5 per stuk, ¤ 10 per stuk als de boeking al is gemaakt, en maarliefst ¤ 40 per stuk wanneer je op het station aankomt met een extra tas.
- Stopcontact: niet inbegrepen, meerprijs ¤ 2,- per passagier
- Rolstoelvervoer: is mogelijk, maar moet vooraf worden meegedeeld
- Huisdieren: tellen als bagage indien ze lichter zijn dan 6 kg. Anders ¤ 30 per huisdier
- SMS-berichten met reisinformatie: ¤ 1

Ik vind het eigenlijk best wel een redelijk aanbod. :)
pi_123082072
Wat moet ik verstaan onder 'SMS-berichten met reisinformatie: ¤1'?
pi_123082098
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ontopic maar weer bitches :7

De eerste treinenfoto die ik sinds zomer 2006 met een DSLR gemaakt heb O+

...

Ff kijken hoe mijn nieuwe skietijzer werkt precies :s)
Jij komt grofweg uit mijn regio zo te zien :) Vorig jaar toen het lekkerder weer was op Apeldoorn zowat dagelijks een mannetje van 12 a 15 jaar gezien die met zn camera en statief foto's van binnenkomende treinen maakte. Hangt die hier ook ergens rond of zegt je dat niks?
pi_123082151
Treinstoel vat vlam op weg naar station Haarlem
112 | 19 februari 2013 | 1 | Door Dewi Oudijk, dichtbijredacteur

HAARLEM - Een stoel van een trein is maandagnacht in brand gestoken. Om even over 01.00 uur werd de brandweer gealarmeerd dat er een trein onderweg was naar het station van Haarlem, waarvan in de eerste klas een stoel in de brand stond.
Brandweer en politie rukte direct uit naar het Stationsplein om de trein op te wachten. De brandweerlieden zijn met een brandblusser de trein in gegaan en hebben de brand geblust.

Hoogstwaarschijnlijk is brandstichting de oorzaak.

Bron
  dinsdag 19 februari 2013 @ 18:16:55 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123082162
"Track your order — original booking, changes, ticket delivery — and receive an SMS identifying your departure platform: 1¤ for all passengers, one-way or return journey."

Marne-la-Vallee - Marseille is trouwens een afstand van bijna 800 km over de weg (aldus Google Maps)
pi_123082187
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:16 schreef James1988 het volgende:
"Track your order — original booking, changes, ticket delivery — and receive an SMS identifying your departure platform: 1¤ for all passengers, one-way or return journey."

Marne-la-Vallee - Marseille is trouwens een afstand van bijna 800 km over de weg (aldus Google Maps)
Klinkt in mijn ogen nogal nutteloos met mobiel internet, maar goed.
pi_123082246
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:15 schreef arkkey het volgende:

[..]

Jij komt grofweg uit mijn regio zo te zien :) Vorig jaar toen het lekkerder weer was op Apeldoorn zowat dagelijks een mannetje van 12 a 15 jaar gezien die met zn camera en statief foto's van binnenkomende treinen maakte. Hangt die hier ook ergens rond of zegt je dat niks?
zegt me niks :N
pi_123082293
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

zegt me niks :N
Flash had vorig jaar de leeftijd 15 al ruim gepasseerd :D
pi_123082377
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:32 schreef James1988 het volgende:
Ik dacht dat alle DD-AR met loc aan de kant stond? Zojuist eentje zien rijden (loc 1722) in de sprinter Den Haag - Breda (Delft 17:28)
Vanochtend in de Sprinter van 07.36 Den Haag Moerwijk ook al. Reed de 1722 loc achter (voor de nummerfappers).

Stond overigens rond 16.45 - 17.00 op de bus te wachten op de Waalhaven in Rotterdam, en er kwamen ineens 3 brandweerwagens (waaronder 2 met lange luiken, dus chemisch spul?) met een noodgang langs richting het emplacement Waalhaven Zuid. Iemand een idee of daar iets was?
  dinsdag 19 februari 2013 @ 18:24:22 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123082408
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Klinkt in mijn ogen nogal nutteloos met mobiel internet, maar goed.
Ik weet niet in hoeverre dat gemeengoed is in Frankrijk. :)
pi_123082440
Ik heb ook geen mobiel internet anders. Maar ik kan ook een bord lezen dus wat dat betreft...
pi_123082530
Start nieuwbouw Centraal Station Eindhoven op 13 maart

EINDHOVEN - De nieuwbouw van Eindhoven Centraal Station begint op 13 maart. Binnen de muren van dit rijksmonument komt meer ruimte voor reizigers en passanten. Er komt onder meer een nieuwe tunnel met liften en andere, nieuwe voorzieningen.

Spoorwegbeheerder ProRail heeft de order gegund aan aannemer Heijmans in Rosmalen.

Station blijft in gebruik
In de zomer van 2016 moet de klus zijn geklaard. Dan zullen naar verwachting dagelijks 115.000 reizigers door de tunnel wandelen.

Tijdens de werkzaamheden zal het station in Eindhoven in gebruik blijven.

http://www.omroepbrabant.(...)p+13+maart+++++.aspx
  PR/Manusje van alles dinsdag 19 februari 2013 @ 18:28:56 #49
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_123082557
quote:
16:22:2519-02-1317BRANPRIO 1 SI460 CE551 CE541 OD501 AG901 Spoor Emplacement Waalhaven ALBERT PLESMANWEG 120 ROTTERDAM HV Gevaarlijkestof Vak: 95999650
1400999 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )
1400902 BRW Rotterdam-Rijnmond ( AG-90.1 )
1400551 BRW Rotterdam-Haven ( Postalarm Butaanweg )
1400541 BRW Rotterdam-Haven ( Kazernealarm Botlekweg )
1400500 BRW Rotterdam-Haven ( OvD )
1400483 BRW Rotterdam-Zuid ( SI460 Albert Plesmanweg )
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_123082631
quote:
Wat je op je Surveillance-fietsje al niet tegenkomt aan ellende in de wereld :P
  PR/Manusje van alles dinsdag 19 februari 2013 @ 18:32:15 #51
Toezicht is gezond!
pi_123082665
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat je op je Surveillance-fietsje al niet tegenkomt aan ellende in de wereld :P
Je moest eens weten hoe snel ik het hele land door fiets
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_123082713
quote:
Dat was er dus.
  PR/Manusje van alles dinsdag 19 februari 2013 @ 18:48:22 #53
Toezicht is gezond!
pi_123083245
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:33 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat was er dus.
vast weer een of andere machinist die z'n thermosfles met koffie heeft laten vallen. :')
pi_123083277
EU investeert 3,75 miljoen in goederencorridor Betuweroute
Gepubliceerd op 18-02-2013 om 15:00

De Europese Unie geeft een subsidie voor de verdere ontwikkeling van de goederencorridor tussen Meteren en Boxtel op de Betuweroute. In totaal gaat er 7,5 miljoen euro naar het project wat onderdeel is van het Programma Hoogfrequent Spoor. De EU en de Nederlandse staat betalen daarvan ieder de helft. 

Dat meldt het Trans-European Transport Network Executive Agency’s.

De verdere ontwikkeling van de goederencorridor Meteren-Boxtel is een TEN-T project (Trans European Transport Network). Deze projecten moeten knelpunten tussen Europese spoorgoederencorridors weghalen en verbindingen verbeteren. De aanpassingen moeten ervoor zorgen dat het spoorgoederenvervoer kan toenemen en de capaciteit wordt verhoogd.

Voorstudies

De EU-subsidie maakt het mogelijk om een aantal voorstudies te doen. Daarbij wordt onder meer bekeken naar welke route de voorkeur uitgaat, wat de milieu-effecten zijn en wat eventuele alternatieven zijn. De voorstudie betreft ook een gedetailleerd ontwerp van de uiteindelijk gewenste route.

Verbeteringen op deze goederen-spoorlijn tussen Meteren en Boxtel leiden er toe dat de diversiteit en de totale hoeveelheid aan goederen over dit traject kan toenemen.

Het project is onderdeel van het Programma Hoogfrequent Spoor dat ervoor moet zorgen dat een toename van het aantal personen- en goederentreinen in de toekomst wordt opgevangen. Het project zal naar verwachting in december 2014 afgerond zijn.

Bron
pi_123083314
ProRail neemt maatregelen na bijna treinramp Groningen
Gepubliceerd op 19-02-2013 om 12:43

ProRail heeft maatregelen genomen en extra controles ingebouwd om te voorkomen dat er een ongelukken gebeuren door een verkeerde aanleg van spoorinfrastructuur. Uit een rapport van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) blijkt dat Groningen vorig jaar maart aan een treinramp is ontsnapt. Doordat een Engels wissel verkeerd was aangelegd, kwam een goederentrein met gevaarlijke stoffen van DB Schenker op het verkeerde spoor terecht. Doordat de machinist ingreep, werd voorkomen dat de trein ontspoorde of tegen andere treinen botste.

De goederentrein met gevaarlijke stoffen kwam op 6 maart 2012 op het verkeerde spoor terecht bij het nieuwe station Groningen Europapark. Dat spoor was niet voor de ingestelde rijweg bedoeld. Daarbij ontstond het risico dat de goederentrein ontspoorde of in aanrijding kwam met andere treinen of objecten. Omdat er geen trein op het andere spoor stond en de machinist alert reageerde, had het incident verder geen grote gevolgen.

Foutieve tekening

Het Engelse wissel werd verkeerd geplaatst, doordat ProRail een foutieve tekening aanleverde bij ingenieursbureau Movares. Op die tekening kwam de lay-out en de besturing van de wissels niet overeen met de situatie waarbij de treindienstleiding de rijweg instelt. Deze fout werd door geen van de betrokken partijen opgemerkt.

ProRail zegt dat diverse richtlijnen, test en controles de fout onvoldoende naar boven hebben gebracht. De spoorbeheerder heeft de richtlijnen inmiddels aangepast en gaat er strenger op toezien.

Extra controles

Verder zijn er diverse maatregelen genomen en extra controles ingebouwd. Zo wordt voortaan als de aanleg van een Engels wissel klaar is, eerst met een spoorbak of werkbak over het spoor gereden voordat er treinen overheen worden gestuurd.

Spooraannemers en ingenieursbureaus zijn vorig najaar op de hoogte gesteld van de maatregelen. Daarnaast wordt in overleg met het ILT een werkwijze ontwikkeld waarbij de veiligheid ook gewaarborgd blijft als meerdere partijen de verantwoordelijkheid dragen voor de uitvoering van een project.

Onderzoek

De Inspectie start een thema-onderzoek naar het ontwerpen en uitvoeren van nieuwbouwprojecten. Daarin wordt ook de controle op tekeningen van spoorinfrastructuur meegenomen. ProRail verleent zijn medewerking aan dit onderzoek. De spoorbeheerder heeft vanaf begin dit jaar extra inspecties op bouwplaatsen ingesteld.

Bron
pi_123083619
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ontopic maar weer bitches :7

De eerste treinenfoto die ik sinds zomer 2006 met een DSLR gemaakt heb O+

[ afbeelding ]

Ff kijken hoe mijn nieuwe skietijzer werkt precies :s)
Plan V O+
Deventer O+

Mooie combinatie is het toch :+
pi_123083729
Een GtbV'tje via mijn NS is toch wel verrekte handig, 5 seconden werk en toch ¤2.27 verdiend.
pi_123083794
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:59 schreef b2py het volgende:
Een GtbV'tje via mijn NS is toch wel verrekte handig, 5 seconden werk en toch ¤2.27 verdiend.
ik snap der geen kut van hoe dat soberzo werkt. Iedereen weet allang dat persoon Fles chipkaart nummer 12345 heeft. Wat is die gezeik met kaartverificatiecode 8)7 wegwezen met die flauwekul :6 :{w
pi_123083883
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ik snap der geen kut van hoe dat soberzo werkt. Iedereen weet allang dat persoon Fles chipkaart nummer 12345 heeft. Wat is die gezeik met kaartverificatiecode 8)7 wegwezen met die flauwekul :6 :{w
Huh wie wat waar? :P
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:03:17 #60
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123083884
Met die Engels Wissel: Ik snap niet dat je dat niet ziet... Dat ie verkeerd aangelegd is.
Of dat de fout direct na in gebruik name niet gezien wordt.
I know that everything happens for a reason. But what the fuck?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')