Nee, natuurlijk niet. Als jij een telefoon-nummer van iemand in je agenda (of op je arm) schrijft, is dat toch ook niet zomaar terug te vinden. Het is een een-richtings-verkeer, het is echt niet zo dat van elke webshop en elke site waar jij je geregistreerd hebt dat ergens centraal wordt vastgelegd. Sommige van onze ministers, en de hele reclame-wereld, zouden dat fantastisch vinden., maar gelukkig is onze privacy nog niet zover aangetast.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:38 schreef gewoonmarik het volgende:
Deze data moét toch ergens bekend zijn omdat er een connectie is tussen locatie van registratie en e-mail adres.
Ja, ik wil alles gaan overzetten om zo niet twee e-mail adressen te hoeven draaien. Ik ontvang geen troep want dat heb ik zelf al redelijk goed gefilterd. Toch heb ik een hele grote lijst van bedrijven, pagina's etc. waar ik bij aangemeld ben en vaak contact mee heb. het is ongelofelijk veel werk om dit per registratie te veranderen, en te accepteren.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:45 schreef Luxuria het volgende:
Ik zou juist blij zijn dat je weer helemaal 'schoon' begint.
Wil je echt al die troep meteen overzetten naar je nieuwe emailadres?
Natuurlijk wordt dit niet centraal vastgelegd, het gaat hier om jou eigen hotmail account. Daar zou toch een overzicht moeten zijn van waar jij aangemeld bent anders zouden er nooit berichten naar toe gestuurd kunnen worden. Hier ligt dan toch voor iedere website e.d. een link. Dan is het toch ook traceerbaar? Of zie ik dat verkeerd.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:44 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Als jij een telefoon-nummer van iemand in je agenda (of op je arm) schrijft, is dat toch ook niet zomaar terug te vinden. Het is een een-richtings-verkeer, het is echt niet zo dat van elke webshop en elke site waar jij je geregistreerd hebt dat ergens centraal wordt vastgelegd. Sommige van onze ministers, en de hele reclame-wereld, zouden dat fantastisch vinden., maar gelukkig is onze privacy nog niet zover aangetast.
Heel veel werk, het heeft mij zeker een paar dagen + paar telefoontjes gekost (naar PayPal bijvoorbeeld, als je daar je mail wil aanpassen moet je geheime vragen invoeren ipv je wachtwoord.. vreselijk!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:50 schreef gewoonmarik het volgende:
[..]
Ja, ik wil alles gaan overzetten om zo niet twee e-mail adressen te hoeven draaien. Ik ontvang geen troep want dat heb ik zelf al redelijk goed gefilterd. Toch heb ik een hele grote lijst van bedrijven, pagina's etc. waar ik bij aangemeld ben en vaak contact mee heb. het is ongelofelijk veel werk om dit per registratie te veranderen, en te accepteren.
Daar was ik dus al bang voor.. Wat maken ze het toch moeilijk! gelukkig heb ik alle geheime vragen enzo redelijk naar waarheid ingevuld altijd. In tegendeel tot mijn broer, en bedenk dan nog maar eens wat je op je 16e in je hoofd kon halenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:00 schreef Zanziee het volgende:
[..]
Heel veel werk, het heeft mij zeker een paar dagen + paar telefoontjes gekost (naar PayPal bijvoorbeeld, als je daar je mail wil aanpassen moet je geheime vragen invoeren ipv je wachtwoord.. vreselijk!)
Dat klinkt als een goede optie voor de periode dat ik aan het overstappen ben. Ook met een hotmail adres? hoe heb je dit gedaan als ik vragen magquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:01 schreef Luxuria het volgende:
Bij mij wordt de email die naar mijn oude emailadres wordt gestuurd, automatisch doorgestuurd naar mijn nieuwe emailadres.
Misschien is dat een optie?
Dat laatste probleem had ik dus ook, van die rare vragenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:02 schreef gewoonmarik het volgende:
[..]
Daar was ik dus al bang voor.. Wat maken ze het toch moeilijk! gelukkig heb ik alle geheime vragen enzo redelijk naar waarheid ingevuld altijd. In tegendeel tot mijn broer, en bedenk dan nog maar eens wat je op je 16e in je hoofd kon halen
Ja van/naar hotmail.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:03 schreef gewoonmarik het volgende:
[..]
Dat klinkt als een goede optie voor de periode dat ik aan het overstappen ben. Ook met een hotmail adres? hoe heb je dit gedaan als ik vragen mag
Ja dan ben ik bang dat mijn hotmail account alsnog geblokkeerd wordt, en dan ben ik verder van huis denk ik! Een Gmail account heb ik wel (als spam/onzin mail/game) toch bedankt voor het meedenken!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:47 schreef Kimzz het volgende:
Je kunt bijvoorbeeld Gmail aanmaken en je Hotmail daar naartoe sturen. Met Gmail kun je ook je mail versturen zodat het lijkt alsof het afkomstig is van je Hotmail account. Zo kun je iedereen op de hoogte stellen van je nieuwe e-mailadres. Maar ik denk dat ook Google (en elke andere provider) niet blij gaat worden als je ineens honderden mails tegelijk gaat versturen...
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:50 schreef gewoonmarik het volgende:
[..]
Ja, ik wil alles gaan overzetten om zo niet twee e-mail adressen te hoeven draaien. Ik ontvang geen troep want dat heb ik zelf al redelijk goed gefilterd.
Je spreekt jezelf tegen...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:51 schreef gewoonmarik het volgende:
[..]
Een Gmail account heb ik wel (als spam/onzin mail/game) toch bedankt voor het meedenken!
Dat zie je dus verkeerd.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:59 schreef gewoonmarik het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt dit niet centraal vastgelegd, het gaat hier om jou eigen hotmail account. Daar zou toch een overzicht moeten zijn van waar jij aangemeld bent anders zouden er nooit berichten naar toe gestuurd kunnen worden. Hier ligt dan toch voor iedere website e.d. een link. Dan is het toch ook traceerbaar? Of zie ik dat verkeerd.
Duidelijk verhaal, ik begrijp het! bedankt. Jammer maar helaas voor mij dus. Ik dacht er dus te makkelijk over en ga vanaf nu dan maar zelf een (beveiligdquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:01 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Dat zie je dus verkeerd.
Als ik jouw telefoon-nummer weet, dan kan ik jou bellen. Er hoeft nergens centraal te worden vastgelegd dat ik jouw telefoon-nummer hebt. Natuurlijk, in sommige landen waar de democratie onder druk staat, wordt vastgelegd dat ik jou gebeld heb.
Als ik jou een klassieke brief stuur (snail-mail), doe ik die in de brievenbus. De postbode haalt die bus leeg en brengt jouw brief naar het dichtsbijzijnde post-sorteer-centrum, die sturen het door naar het post-sorteer-centrum voor jouw adres, en de postbode propt hem uiteindelijk bij jou in de bus. Het is niet nodig dat ergens vastligt dat ik daadwerkelijk beschik over jouw adres. Het is natuurlijk weer mogelijk dat er om behoud van het bestaande regime vastgelegd wordt dat ik jou een brief gestuurd heb.
En net zo hebben tientallen of honderden sites jouw e-mail-adres, en sturen dus berichtjes naar de mail-servers van Hotmail, met jouw specifieke adres in de header, en jouw e-mail-client haalt het weer op bij de mail-servers van Hotmail. Hotmail hoeft niet te weten dat zij jouw e-mail-adres hebben. Het is dus wel weer mogelijk dat Hotmail een log van alle mail vasthoudt (en dat moeten ze in veel landen tegenwoordig zelfs doen uit hoofde van "terrorisme-bestrijding", maar dat is dan alleen toegankelijk voor veiligheids-diensten (en hackers).
Je geeft aan dat je geen twee e-mailadressen wilt draaien. Maar je hebt er wel twee...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:03 schreef gewoonmarik het volgende:
[..]
Op mijn hotmail ontvang in geen troep, spreek me zelf dus niet tegen.
Ik gebruik mijn Gmail alleen voor dit soort zaken en andere onbelangrijke dingen, dus heb deze niet continu draaiende en gekoppeld aan smartphone e.d.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:09 schreef Kimzz het volgende:
[..]
Je geeft aan dat je geen twee e-mailadressen wilt draaien. Maar je hebt er wel twee...
Het mailprogramma van Apple hanteert volgens mij een andere server waardoor er geen contacten e.d. geladen kunnen worden. Als ik een e-mail wil sturen vanaf Apple's mail programma moet ik eerste hotmail.com opstarten om het adres te vinden, erg lastig.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:19 schreef zovty het volgende:
Ik snap even niet waarom je je hotmail niet zou kunnen combineren met je macbook?
Daar kwam ik ook min of meer mee, maar toen wist ik nog niet dat je al een Gmail account hadquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:12 schreef gewoonmarik het volgende:
[..]
Ik gebruik mijn Gmail alleen voor dit soort zaken en andere onbelangrijke dingen, dus heb deze niet continu draaiende en gekoppeld aan smartphone e.d.
Gelieve kom je met zaken waar ik wél wat aan heb
Volgens mij moet je gewoon aan het werk en je mail adres overal gaan veranderen. Gebruik een tekst documentje om je wijzigingen bij de houden.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:12 schreef gewoonmarik het volgende:
[..]
Ik gebruik mijn Gmail alleen voor dit soort zaken en andere onbelangrijke dingen, dus heb deze niet continu draaiende en gekoppeld aan smartphone e.d.
Gelieve kom je met zaken waar ik wél wat aan heb
Bedankt! ik ga me daar in verdiepen, had ik nog niet aan gedacht.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:25 schreef Kimzz het volgende:
[..]
Daar kwam ik ook min of meer mee, maar toen wist ik nog niet dat je al een Gmail account hadAnyway, ik zou, als je inderdaad gaat switchen, een programmaatje zoeken waarmee je een mailinglist kunt aanmaken die om de zoveel tijd automatisch een mail verstuurt (Mailchimp misschien?). Moet je nog steeds inventariseren waar je e-mailadres allemaal geregistreerd is maar hoef je je geen zorgen te maken dat je account geblokkeerd wordt omdat je teveel mail tegelijk verstuurt.
Daar zijn ook wel oplossingen voor te vinden, maar ja...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:25 schreef gewoonmarik het volgende:
[..]
Het mailprogramma van Apple hanteert volgens mij een andere server waardoor er geen contacten e.d. geladen kunnen worden. Als ik een e-mail wil sturen vanaf Apple's mail programma moet ik eerste hotmail.com opstarten om het adres te vinden, erg lastig.
Tja, dan houdt 't opquote:Naast dat wil ik ook gewoon af van hotmail, een lelijk adres en ik wil wat anders achter het apenstaartje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |