Denk je nou echt dat die iets kunnen klaarspelen? Als die ook maar een verkeerde scheet laten richting zuid-Korea is het meteen afgelopenquote:Op woensdag 20 februari 2013 11:10 schreef BlueRoom het volgende:
Noord-Korea krijgt toch ene hele andere behandeling van de VS, vreemd
Wat is daar anders aan? Dat zij het al hebben?quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:11 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat die iets kunnen klaarspelen? Als die ook maar een verkeerde scheet laten richting zuid-Korea is het meteen afgelopenBeetje een ander verhaal.
En dat ze een gigantisch leger aan de grens met zuidkorea hebben staan.quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:17 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat is daar anders aan? Dat zij het al hebben?
Met speelgoed wapens tegenover USAquote:Op woensdag 20 februari 2013 11:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat ze een gigantisch leger aan de grens met zuidkorea hebben staan.
Tegenover een Zuidkoreaanse bevolking die ongetwijfeld zwaar zal lijden.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:16 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Met speelgoed wapens tegenover USA
Begon met wat?quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:36 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Iran begon![]()
Amerika kwam in peace
Ohjee gaan we nu naar het niveau van "ja, maar daarvoor deed die dat" zoals in de Israël vs palestijnen topics?quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:34 schreef Peunage het volgende:
[..]
Begon met wat?
Amerika begin met de coup op de democratisch gekozen Iraanse president.
Hoezo niveau van?quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:39 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ohjee gaan we nu naar het niveau van "ja, maar daarvoor deed die dat" zoals in de Israël vs palestijnen topics??
Inleveren bij wie?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:37 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Iran was al in 2003 bereid om Hezbollah en Hamas te laten vallen en Israel te erkennen. Iran is niet suïcidaal en heeft geen intentie om kernwapens door te verkopen aan terroristen (![]()
![]()
![]()
), mocht Iran kernwapens willen maken.
Geloof wat je wilt, vroeg of laat zal Iran tot een akkoord komen met de rest van de wereld en zal Israel zijn kernwapens moeten inleveren.
Over de kop in het zand steken gesproken, waarom heet de V.S. ingegrepen in Iran?quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:44 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hoezo niveau van?
Dit zijn feiten, alles wat er na is gebeurd in de Iraanse politiek is hier aan gekoppeld. Als ze Iran met rust lieten was er mogelijk geen theocratie geweest en in ieder geval geen vijandigheid tussen de VS en Iran.
Maar als jij je kop in het zand wilt steken moet je dit soort dingen gewoon negeren.
Ik weet ook wel waarom de Amerikanen en Britten in Iran deden wat ze deden. Maar het neemt niet weg dat de VS dit allemaal is begonnen. Zij begonnen met het afzetten van een democratisch gekozen regering, ze plaatsten een dictator tegen de wil van de Iraanse bevolking in. Dus je kunt niet zeggen dat Iran begonnen is en de Amerikanen in/voor vrede kwamen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:14 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Over de kop in het zand steken gesproken, waarom heet de V.S. ingegrepen in Iran?
Niet omdat ze bang waren voor Iran zelf, maar dat mogelijk Rusland grote invloed zou krijgen in Iran.
Of de V.S. daar goed aan heeft gedaan laat ik in het midden aangezien de reden dat Iran een kernwapen wil hebben is om de zekerheid te hebben dat ze niet worden binnengevallen door de V.S.
Niet een gekke redenering als je naar het volgende plaatje kijken (de legereenheden van de V.S. tegen Iran aan):
[ afbeelding ]
Dat zeg ik toch ook allemaal niet?quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik weet ook wel waarom de Amerikanen en Britten in Iran deden wat ze deden. Maar het neemt niet weg dat de VS dit allemaal is begonnen. Zij begonnen met het afzetten van een democratisch gekozen regering, ze plaatsten een dictator tegen de wil van de Iraanse bevolking in. Dus je kunt niet zeggen dat Iran begonnen is en de Amerikanen in/voor vrede kwamen.
quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:23 schreef ietjefietje het volgende:
En dan hoorde ik gisteren dat ze die bom bovenop die fabriek willen laten vallen in Iran waar uranium verwerkt wordt.....doordat de bom zo zwaar is zou ie 60 meter de grond in gaan en dan pas ontploffen.....eventuele straling die daardoor vrij zou komen! zou op die manier ingekapseld worden!
Wat een leuk theorietje.....gaat dat werken, wat denken jullie?
En als het niet werkt kun je dus Europa ook wel afschrijven voor de komende paar duzend jaar.
Goh, da's nou jammer
Dus laten we weer lekker ontopic gaanquote:Op woensdag 20 februari 2013 10:36 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Iran begon![]()
Amerika kwam in peace
Exact hetzelfde geldt voor Irak en Afghanistan.quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:09 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik weet ook wel waarom de Amerikanen en Britten in Iran deden wat ze deden. Maar het neemt niet weg dat de VS dit allemaal is begonnen. Zij begonnen met het afzetten van een democratisch gekozen regering, ze plaatsten een dictator tegen de wil van de Iraanse bevolking in. Dus je kunt niet zeggen dat Iran begonnen is en de Amerikanen in/voor vrede kwamen.
Met een conventionele bom kun je nooit een dorpje wegvagen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:22 schreef theguyver het volgende:
Warhead: 5,300 pounds (2.4 tonnes) high explosive oke in verhouding tot die NK bom die 7 kiloton is..
kan je er een aardig dorpje mee wegblazen..
of zie ik dat nu verkeerd?
fuel-air explosives kom je een heel eind in de richting, omdat je dan de zuurstof in de lucht als deel van je wapen gebruikt.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:41 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Met een conventionele bom kun je nooit een dorpje wegvagen.
Daar ga je nog steeds geen explosies met een km radius van krijgen lijkt mij?quote:Op maandag 25 februari 2013 20:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
fuel-air explosives kom je een heel eind in de richting, omdat je dan de zuurstof in de lucht als deel van je wapen gebruikt.
Driehonderd meter vanaf de explosie volledige verwoestingquote:Op maandag 25 februari 2013 20:48 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Daar ga je nog steeds geen explosies met een km radius van krijgen lijkt mij?
Dat klopt volgens mij niet. Je moet echt tienduizenden kilo's explosief hebben wil je de kracht van een paar honderd gram nucleair materiaal nabootsen.quote:Op maandag 25 februari 2013 20:52 schreef LXIV het volgende:
De kleinste atoombommen zijn minder sterk dan de grootste conventionele bommen. Er is in dat opzicht geen duidelijke scheidslijn meer, het is een continuum geworden.
Das best flink inderdaadquote:Op maandag 25 februari 2013 20:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Driehonderd meter vanaf de explosie volledige verwoesting
In de jaren 60 hadden ze al nukes met een yield van 10 ton. http://en.wikipedia.org/wiki/Davy_Crockett_(nuclear_device)quote:Op maandag 25 februari 2013 20:59 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dat klopt volgens mij niet. Je moet echt tienduizenden kilo's explosief hebben wil je de kracht van een paar honderd gram nucleair materiaal nabootsen.
44 ton is niet zoveel.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
In de jaren 60 hadden ze al nukes met een yield van 10 ton. http://en.wikipedia.org/wiki/Davy_Crockett_(nuclear_device)
[ afbeelding ]
Ik denk nu kofferbommen die nog groter zijn.
http://en.wikipedia.org/w(...)nance_Air_Blast_bomb
Deze heeft een blast-yield van 11 ton. En is alweer een oudje.
Er is dus gewoon een continuum.
Deze is 44 ton http://en.wikipedia.org/wiki/Father_of_All_Bombs
Lees dan goed. De kleinste nuke heeft een yield van 10 ton.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:18 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
44 ton is niet zoveel.
Hiroshima (klein atoombommetje) had iets van 16000 ton.
En die dingen kunnen we nu een stuk efficiënter maken. Al staat het onderzoek mbt kernbommen redelijk stil volgens mij.
Die Russische atoombom op nova Zembla had een kracht van 56000000 ton.
Ja ok. Als je dat een bom wilt noemen.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Lees dan goed. De kleinste nuke heeft een yield van 10 ton.
quote:Op maandag 25 februari 2013 21:25 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ja ok. Als je dat een bom wilt noemen.
Dat ding schieten ze vanaf de grond met de hand
Met een houwitser. Maar dat doet toch niets af aan het principe. Je kunt hem ook uit een vliegtuig gooien of op een raket zetten hoor!quote:Op maandag 25 februari 2013 21:25 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ja ok. Als je dat een bom wilt noemen.
Dat ding schieten ze vanaf de grond met de hand
Ja das waarquote:Op maandag 25 februari 2013 21:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Met een houwitser. Maar dat doet toch niets af aan het principe. Je kunt hem ook uit een vliegtuig gooien of op een raket zetten hoor!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |