abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123026556
Beste fokkers,

precies 4 weken geleden kocht mijn boertje een tv bij de Mediamarkt. Gisteravond bleek er een dode pixel in het midden van het scherm te zitten. Niet super storend, maar je ziet het wel.

Vanmorgen de Mediamarkt gebeld. Ze vertelden direct dat ze er niets aan konden doen en dat ik voor eventuele garantie maar bij Phillips aan moest kloppen.

Toevallig studeer ik Rechten en weet ik dat een product minimaal 6 maanden deugdelijk moet functioneren. Als dat niet het geval is, is de verkoper verantwoordelijk voor de vervanging/reparatie.
Ik heb de tv toch bij de Mediamarkt gekocht?

Nu rest mijn vraag: wat is slim om te doen? Aangezien de tv net 4 weken is gekocht wil ik de tv niet bij Phillips laten repareren. Er is me zojuist verteld dat zo'n reparatie 4 tot 6 weken in beslag gaat nemen.
pi_123026591
Altijd bij de MediaMarkt aankloppen. Zij zijn immers de verkopers.
  maandag 18 februari 2013 @ 12:38:01 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_123026611
Terug naar de Mediamarkt ermee, dat weet een leek ook.
pi_123026668
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:36 schreef stripe het volgende:
Nu rest mijn vraag: wat is slim om te doen? Aangezien de tv net 4 weken is gekocht wil ik de tv niet bij Phillips laten repareren. Er is me zojuist verteld dat zo'n reparatie 4 tot 6 weken in beslag gaat nemen.
Dat gaat het ook als het via mediamarkt loopt. Helaas is het niet anders.
pi_123026756
Aparte reactie, vraag me af wie je dan aan de lijn hebt gehad. Reparatie gaat inderdaad via hun, maar je zal je TV inderdaad wel een tijd kwijt zijn.
  maandag 18 februari 2013 @ 12:43:07 #6
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_123026782
De vraag is wel of een dode pixel als defect beschouwd wordt. Vroeger was dat niet zo namelijk. Een paar dode pixels waren toen normaal.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_123026883
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 12:43 schreef Flurry het volgende:
De vraag is wel of een dode pixel als defect beschouwd wordt. Vroeger was dat niet zo namelijk. Een paar dode pixels waren toen normaal.
Ik dacht dat Philips en ook Samsung een "zero dead pixel policy" hadden
  maandag 18 februari 2013 @ 12:47:36 #8
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_123026957
quote:

Toevallig studeer ik Rechten en weet ik dat een product minimaal 6 maanden deugdelijk moet functioneren. Als dat niet het geval is, is de verkoper verantwoordelijk voor de vervanging/reparatie.

:') daarom kom je op een forum informatie vragen? Ermee schermen dat je rechten studeert draagt echt 0,0 bij.

Dode pixels vallen binnen specificaties. Je kan ook monitoren met garantie op geen pixels kopen. Je zou de handleiding erbij moeten nemen om te kijken hoe en wat. (of anders de spec van het panel zelf, maar daar ga jij niet aankomen ;) )

En het moet wel een ontiegelijke kut televisie zijn wil je vanaf de bank 1 dode pixel zien als ie aan staat.
Dum de dum
pi_123027854
je weet het antwoord al omdat je rechten studeert.
Of je bent zo onzeker als het achtereind van een koe of je lult uit je nek.

verder weet iedereen dat de garantie loopt via de verkoper.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_123027932
Meestal geldt er een klasse-x pixelgarantie, waarin staat dat er per miljoen pixels zoveel defecte (sub)pixels mogen voorkomen... vaak kan je bij de verkoper ook een extra pixelgarantie afsluiten.
  maandag 18 februari 2013 @ 13:32:29 #11
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_123028431
Naar de Mediamarkt terug gaan en daarna 6 weken wachten inderdaad. Of gewoon over dat dode pixeltje heenkijken.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.

Goedemiddag...
  Official ESF Kreviewer maandag 18 februari 2013 @ 13:40:33 #12
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_123028722
Krijg je met die paupermerken. Toen mijn Loewe kapot ging kwam er een team van monteurs overgevlogen en die hebben mijn tv thuis binnen 12 seconden gerepareerd.
pi_123028767
Dode pixels blijft lastig, men schetst het hier wel lekker zwart wit maar zo gaat het in de praktijk niet.
pi_123029206
Ik ga met defecte pixels altijd terug, je mag van een nieuw product verwachten dat deze goed is, ook al is het 1 pixel!!! Ze zijn verplicht dit te repareren.
  maandag 18 februari 2013 @ 13:58:12 #15
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
  maandag 18 februari 2013 @ 13:58:44 #16
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_123029315
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:54 schreef jcdenboer het volgende:
Ik ga met defecte pixels altijd terug, je mag van een nieuw product verwachten dat deze goed is, ook al is het 1 pixel!!! Ze zijn verplicht dit te repareren.
:') dat is gewoon niet waar. Hangt er vanaf of er een speciale garantie wordt geboden. Verder kan je een dode pixel niet repareren. Ze moeten het hele scherm vervangen. Een nieuwe tv leveren is waarschijnlijk goedkoper.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_123030228
Je hebt garantie en ze kunnen de garantiebepalingen niet ten nadele van de consument afwijken.
Je gaat naar de winkel en zegt; hij is kapot en ik wil dat het wordt herstelt/vervangen.
Generaal?? Pardon??
pi_123031046
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 13:58 schreef Flurry het volgende:

[..]

:') dat is gewoon niet waar. Hangt er vanaf of er een speciale garantie wordt geboden. Verder kan je een dode pixel niet repareren. Ze moeten het hele scherm vervangen. Een nieuwe tv leveren is waarschijnlijk goedkoper.
Moet je is opletten! Ik koop hardware voor onze onderneming in, en kom het regelmatig tegen, en alle leveranciers voldoen er netjes aan. Particulier zelfs Alternate, BCC en Makro op de knieen gekregen om dit alsnog op te lossen. Vaak proberen ze je zogenaamde pixel garantie te verkopen. Waarom iets erbij kopen als je er al recht op hebt? Defect is defect, al is het 1 pixel, al gaat 1 geheugen module in je pc stuk, wil dat nog niet zeggen dat als de andere 3 het nog wel doen dat ze die ene niet vervangen? Dat het 1 scherm is, is niet mijn probleem....
  Redactie Frontpage maandag 18 februari 2013 @ 17:22:25 #19
38148 crew  Innisdemon
pi_123036956
quote:
.

Dan zou ik maar eens wat beter opletten tijdens colleges. Je hebt recht op 2 jaar garantie. Straight and simpel, zo schrijft de Europese wetgeving het voor.

Het klopt inderdaad dat MM hier verantwoordelijk is. Jij hebt de TV daar gekocht, niet bij Philips
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_123037037
een dode pixel valt niet onder een defect voor zover ik weet
pas bij 3 of 4 mag je gaan ruilen.
pi_123037164
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:22 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Dan zou ik maar eens wat beter opletten tijdens colleges. Je hebt recht op 2 jaar garantie. Straight and simpel, zo schrijft de Europese wetgeving het voor.

Het klopt inderdaad dat MM hier verantwoordelijk is. Jij hebt de TV daar gekocht, niet bij Philips
Praat deze jongen geen onzin aan. Het is een richtlijn en geen verordering. 2 jaar garantie is een algemeens uitgangspunt.
Er wordt gekeken naar " normaal gebruik" en niet naar jaren.
Generaal?? Pardon??
  Redactie Frontpage maandag 18 februari 2013 @ 17:30:54 #22
38148 crew  Innisdemon
pi_123037255
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:28 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:

[..]

Praat deze jongen geen onzin aan. Het is een richtlijn en geen verordering. 2 jaar garantie is een algemeens uitgangspunt.
Er wordt gekeken naar " normaal gebruik" en niet naar jaren.
We hebben het over een TV, dus 2 jaar
  Redactie Frontpage maandag 18 februari 2013 @ 17:31:06 #23
38148 crew  Innisdemon
pi_123037260
oeps
pi_123037294
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:30 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

We hebben het over een TV, dus 2 jaar
De redelijke termijn(normaal gebruik) is afhankelijk van het soort product, de kwaliteit, de prijs en wat u kon verwachten. jouw stelling is onjuist
Generaal?? Pardon??
  Redactie Frontpage maandag 18 februari 2013 @ 17:33:56 #25
38148 crew  Innisdemon
pi_123037358
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:32 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:

[..]

De redelijke termijn(normaal gebruik) is afhankelijk van het soort product, de kwaliteit, de prijs en wat u kon verwachten. jouw stelling is onjuist
hmm ok, da's een goed punt.

Echter, als we het dan toch over verwachting hebben. Van Philips TV's mag je, gezien de jarenlange ervaring van de producent, toch een bepaalde verwachting qua kwaliteit hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')