abonnement Unibet Coolblue
pi_123102450
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:15 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Echt doodzonde dat u ver plan bent om weg te gaan, ook erg jammer dat een zeer ongepaste opmerking van Wonderer over de penis van Skillsy zo uit de hand is gelopen, gevolg was dat een aantal andere leden ook dingen tegen Skillsy gingen zeggen die not done waren. Zonder dat ik mensen op de spreekwoordelijke vingers wil tikken, wil ik wel een tip geven: probeer uw emoties onder controle te houden, bedenk goed hoe uw tekst overkomt, vooral omdat de ander letterlijk een zwart-wit tekst leest. Dit is wat niemand wilde bereiken, toch? Leer hiervan zou ik zeggen. Dan nog wat: het zou user Onderweg sieren als zij haar excuses aan zou bieden naar mij toe, daar zij mij valselijk beschuldigd had dat ik dit allemaal veroorzaakt was terwijl ik niet niet degene was die met modder aan het gooien was!
Ja, je doet het weer. Ik heb je niet valselijk beschuldigd. Ik heb mijn mening gegeven zoals anderen dat ook meenden te mogen doen, zonder daar op aangesproken te kunnen worden.

Gek genoeg denken niet-transen dat alles maar gezegd en gevraagd mag worden, zonder dat de grenzen van betamelijkheid overschreden worden. Ik begrijp de rol van Xenzo op dit forum in ieder geval niet zo, omdat hij overal een mening over schijnt te hebben zonder werkelijk goed geïnformeerd te zijn.

Dat sommige transen wat aangebrand reageren heeft te maken met het feit dat transen te pas en te onpas naar hun genitaliën, sexuele ervaringen en familiaire relaties gevraagd worden. Als je vervolgens beledigd wordt door als 'niet echte man' of 'niet echte vrouw' betiteld te worden (want transvrouwen herken je zo, daar heb je geen training voor nodig, aldus Xenzo), mag je daar niet eens boos over worden want dan ben je in de ogen van een aantal mensen labiel.

Misschien zouden mensen als Xenzo zich eens kunnen realiseren (ook wel empathie genoemd) dat transen regelmatig (en niet alleen op een puberforum als Fok,maar ook bij de huisarts, de bakker, AH enz.) misnoemd worden omdat anderen niet de moeite nemen de situatie te lezen.

Dus, persoonlijk zou ik er van gediend zijn als mensen met wat onduidelijke bedoelingen op een forum waar lotgenoten hun ervaringen delen, een wat lager profiel zouden innemen omdat zij nu eenmaal niet ervaren waar het over gaat. Net zo goed als ik niet weet hoe het is om homo te zijn. Zo eenvoudig is het.

Los daarvan vind ik het nog steeds schokkend (en daarbij heb ik in de vorige ronde inderdaad iemand -kennelijk- weggejaagd) dat transen (mensen die weten wat het is om buitengesloten worden en om 'anders' behandeld te worden) zich zelf net zo schuldig maken aan het buitensluiten van andere (sub-) groepen. Ik ga graag om met alle facetten van de LHBTQ groepen. Niet omdat ik heilig ben, maar omdat het veelal aardige mensen zijn die andere ook hun geluk gunnen, zonder terug te vallen op suffige middeleeuwse dogma's.

Dus nee, Xenzo, geen excuses, want ik vind jouw rol hier nog steeds heel dubieus. Voor alle andere transen die ik misschien wel beledigd heb, mijn excuses. Aan de andere kant, als iemand zelf er geen enkele moeite mee heeft transgenders, travestieten en andere te beledigen, moet je zelf ook tegen een stootje kunnen. Gun elkaar het geluk en laat die achterlijke Calvinistische gedachten in de eeuwen die achter ons liggen.
pi_123105241
Wat Onderweg dus zegt.

IK heb het ook gemerkt. De meeste vragen die ik krijg uit de cis-hoek gaan over mijn genitaliën, dé operatie, seksuele voorkeur en andere zéér persoonlijke dingen.
  woensdag 20 februari 2013 @ 09:06:28 #203
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_123105654
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:15 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Echt doodzonde dat u ver plan bent om weg te gaan, ook erg jammer dat een zeer ongepaste opmerking van Wonderer over de penis van Skillsy zo uit de hand is gelopen, gevolg was dat een aantal andere leden ook dingen tegen Skillsy gingen zeggen die not done waren. Zonder dat ik mensen op de spreekwoordelijke vingers wil tikken, wil ik wel een tip geven: probeer uw emoties onder controle te houden, bedenk goed hoe uw tekst overkomt, vooral omdat de ander letterlijk een zwart-wit tekst leest. Dit is wat niemand wilde bereiken, toch? Leer hiervan zou ik zeggen. Dan nog wat: het zou user Onderweg sieren als zij haar excuses aan zou bieden naar mij toe, daar zij mij valselijk beschuldigd had dat ik dit allemaal veroorzaakt was terwijl ik niet niet degene was die met modder aan het gooien was!
Hier kan ik maar een ding op zeggen: practice what you preach.

Met jou ben ik echt enorm klaar.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 20 februari 2013 @ 11:32:46 #204
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_123110217
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:24 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Vrouwen mogen van mij best 'typische mannendingen' doen, maar het lijkt alsof het steeds meer in is om maar trans te worden omdat je juist van die dingen houdt. Alsof je als vrouw iets specifieks niet leuk mag vinden. Of dat je als man niet iets aan je uiterlijk mag doen ofzo.
Tja, dat krijg je dus als transmannen gaan lopen ontkennen dat hun pre-transitie ervaringen vrouwen-ervaringen zijn omdat ze niet meegiebelen in de toiletten. Dan gaan vrouwen die dat ook niet doen vanzelf wel denken dat ze ook wel trans zullen zijn :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:03 schreef Nezhi het volgende:
Dat moet hier ook nog steeds volgens mij.
Nee, je moet helemaal niets, er is geen westers land ter wereld waar transen gedwongen worden om een SRS of sterilisatie te ondergaan, het is hun eigen keuze.

Dat 'gedwongen sterilisatie' verhaal is een mooie framing van transgender activisten om die wet aangepast te krijgen, maar met gedwongen sterilisatie heeft het niets te maken. De marker op je paspoort was gewoon een weergave van een fysieke situatie, net zoals je lengte dat is. Door deze marker nu te koppelen aan de genderidentiteit wordt het een erkenningsprobleem, maar met gedwongen sterilisatie heeft het nog steeds niets te maken.

Ik vind het zelfs schadelijk om over gedwongen sterilisaties e.d. te gaan spreken, het kan de indruk wekken dat transseksuelen helemaal geen volledige geslachtsaanpassing willen maar hiertoe gedwongen worden, terwijl het voor velen wel degelijk een absolute noodzaak of een diepe wens is.

Ik hoop ook van harte dat die transen die een rechtszaak aanspannen tegen de Zweedse staat die zaak verliezen, ze zijn toch echt zelf uit vrije wil op die tafel gaan liggen, en je moet wel behoorlijk gestoord zijn om dat alleen maar te doen voor een lettertje in je paspoort. Ik heb ook het vermoeden dat een groot deel van hen gewoon spijtoptant is over die operatie en er nu een slaatje uit probeert te slaan.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_123110705
quote:
10s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:32 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Tja, dat krijg je dus als transmannen gaan lopen ontkennen dat hun pre-transitie ervaringen vrouwen-ervaringen zijn omdat ze niet meegiebelen in de toiletten. Dan gaan vrouwen die dat ook niet doen vanzelf wel denken dat ze ook wel trans zullen zijn :')

Ik dacht dat het uitscheld-en-subtiele-persoonlijke-aanvallen uurtje al afgelopen was.

En ik zeg niet dat sterilisatie verplicht is voor transitie, maar dat het verplicht is voor het aanpassen van je geslacht in papieren. Lezen!
  woensdag 20 februari 2013 @ 12:24:36 #206
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_123112227
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 11:46 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Ik dacht dat het uitscheld-en-subtiele-persoonlijke-aanvallen uurtje al afgelopen was.
Nee hoor, was een serieuze reactie, het uitschelden laat ik wel aan jou over...

Maar je snapt nog steeds niet het punt dat ik nu en toen probeerde te maken. Het is belangrijk dat transmannen niet gaan lopen roepen dat hun pre-transitie ervaringen ook al mannelijk waren, want daarmee scheppen ze een vals beeld dat dergelijk mannelijk gedrag bij vrouwen niet zou kunnen. En dat leidt dus weer tot het probleem dat jij aankaart, dat vrouwen denken dat ze dan wel trans moeten zijn als ze dergelijk gedrag vertonen.

Ik zal het even abstract uitleggen om te voorkomen dat ik weer het verwijt krijg ik dat ik persoonlijke ervaringen niet zou respecteren.

Stel, we hebben twee mensen die als vrouw geboren zijn, persoon M en persoon V. M en V zijn allebei nogal mannelijk in hun gedrag en uiterlijk, ze maken dan ook zo'n beetje dezelfde levenservaringen mee. Op een dag (laten we dit punt T noemen) zegt M dat hij eigenlijk een man is en besluit hij een transitie te ondergaan. V zit prima in haar vel en blijft gewoon als vrouw leven.

Heeft M nou een leven vol mannen-ervaringen achter de rug en V een leven vol vrouwen-ervaringen? Ik zeg dus van niet, ze hebben allebei dezelfde ervaringen meegemaakt tot aan moment T, vrouwen-ervaringen dus.

De reden dat ik er nu op terugkom is omdat jij nu loopt te klagen dat er teveel mensen als V nu ook lopen te denken dat ze trans zijn. Dat komt dus door de opvatting die ik bestrijd, dat M's ervaringen voor T ook al mannen-ervaringen waren. Want V's ervaringen zijn precies gelijk, en dan is het ook niet vreemd dat V dan gaat denken dat ze ook wel trans zal zijn.

Als je denkt dat dat niet zo is, probeer dan eens aan een groep feministes uit te leggen dat M (die niet meegiebelt in de toiletten) mannelijk ervaringen doormaakt in het punt voor T. Maar waarschuw me dan wel even, want dat spektakel wil ik graag meemaken. :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_123112822
Dat is allemaal leuk en aardig, maar dat standpunt is van Wonderer en niet van mij. Ik ga me zelf niet inbeelden dat ik alleen als man heb geleefd en zo heb meegemaakt. Toch kan ik ook niet zeggen dat ik het bewust als vrouw heb meegemaakt, meer als 'iets' wat bij geen van beide hoorde. Dat is voor elke persoon en hun situatie anders. Hoe mensen iets ervaren kun je niet weten. Als Wonderer van jonge leeftijd al als jongen en man leefde (zelfs als hij nog geen transitie heeft ondernomen), dan zijn ervaringen voor hem toch vanuit het oogpunt van een man?

M kan dezelfde ervaringen hebben gehad maar er een heel ander gevoel bij hebben en anders hebben ervaren. Bijv. we gaan naar zelfde school, zelfde groep, maar ervaren allemaal andere dingen. Ik vind daarbij ook niet dat ervaringen mannelijk of vrouwelijk kunnen zijn, tenzij het iets van ladies night ofzo is lol
  woensdag 20 februari 2013 @ 13:21:18 #208
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_123114388
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:41 schreef Nezhi het volgende:
Dat is allemaal leuk en aardig, maar dat standpunt is van Wonderer en niet van mij. Ik ga me zelf niet inbeelden dat ik alleen als man heb geleefd en zo heb meegemaakt. Toch kan ik ook niet zeggen dat ik het bewust als vrouw heb meegemaakt, meer als 'iets' wat bij geen van beide hoorde. Dat is voor elke persoon en hun situatie anders. Hoe mensen iets ervaren kun je niet weten. Als Wonderer van jonge leeftijd al als jongen en man leefde (zelfs als hij nog geen transitie heeft ondernomen), dan zijn ervaringen voor hem toch vanuit het oogpunt van een man?

M kan dezelfde ervaringen hebben gehad maar er een heel ander gevoel bij hebben en anders hebben ervaren. Bijv. we gaan naar zelfde school, zelfde groep, maar ervaren allemaal andere dingen. Ik vind daarbij ook niet dat ervaringen mannelijk of vrouwelijk kunnen zijn, tenzij het iets van ladies night ofzo is lol
Precies. Ik kan me herinneren dat ik meerdere keren heb gezegd dat ik niet als vrouw heb geleefd, maar dat dat niet betekent dat ik dus als man heb geleefd. Het gros van wat je meemaakt is genderneutraal.

Ik bestrijd met vaste overtuiging dat ik weet hoe vrouwen leven omdat ik dat zelf ook zou hebben meegemaakt. Dat is pertinent niet waar en ik laat me mijn eigen ervaringen niet dicteren door buitenstaanders.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 20 februari 2013 @ 15:31:12 #209
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_123119963
En daarmee suggereer je dus dat een vrouwenleven aan bepaalde normen moet voldoen (kwebbelen in het toilet en dat soort zaken) waaraan het leven van een pre-transitie transman blijkbaar niet voldoet.

Daarom zeg ik ook dat je dat eens aan een groep feministes moet proberen uit te leggen, want ik kan je nu al vertellen dat je dat niet uitgelegd gaat krijgen en dat je heel wat shit over je heen gaat krijgen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_123120151
Wat zou mij de mening van een stel feministen uitmaken :')
En volgens mij snap jij niet wat we zeggen, dus laat dan maar.
  woensdag 20 februari 2013 @ 16:44:18 #211
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_123122960
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 15:36 schreef Nezhi het volgende:
Wat zou mij de mening van een stel feministen uitmaken :')
Wel, luister maar eens naar ze, want je hebt duidelijk nog wat te leren...

quote:
En volgens mij snap jij niet wat we zeggen,
Ik snap juist heel goed wat jullie proberen te vertellen, en het is me dan ook al lang duidelijk dat jullie nog steeds niet doorhebben dat hoe je *zelf* iets ervaren hebt totaal irrelevant is in deze discussie. Dat kwartje wil nog steeds maar niet vallen.

quote:
dus laat dan maar.
Goed plan, ga ik ook doen, ik ga weer pleitte hier.
Het is toch al een beetje een F2M-only clubje hier de laatste tijd, en ik ken wel gezelliger mannen om mee rond te hangen :{
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_123124291
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:51 schreef Skillsy het volgende:
Maar ik ga zeker wel van het forum af.Blijkbaar is hier geen behoefte aan mijn ervaringen.En wil geen gezanik achteraf over horen.

A Viszlat,
Skillsy
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:15 schreef Xenzo het volgende:
Echt doodzonde dat u ver plan bent om weg te gaan, ook erg jammer dat een zeer ongepaste opmerking van Wonderer over de penis van Skillsy zo uit de hand is gelopen, gevolg was dat een aantal andere leden ook dingen tegen Skillsy gingen zeggen die not done waren. Zonder dat ik mensen op de spreekwoordelijke vingers wil tikken, wil ik wel een tip geven: probeer uw emoties onder controle te houden, bedenk goed hoe uw tekst overkomt, vooral omdat de ander letterlijk een zwart-wit tekst leest. Dit is wat niemand wilde bereiken, toch? Leer hiervan zou ik zeggen. Dan nog wat: het zou user Onderweg sieren als zij haar excuses aan zou bieden naar mij toe, daar zij mij valselijk beschuldigd had dat ik dit allemaal veroorzaakt was terwijl ik niet niet degene was die met modder aan het gooien was!
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:43 schreef Onderweg het volgende:
Xenzo, geen excuses, want ik vind jouw rol hier nog steeds heel dubieus.
Wat ik hier doe? Dat was al eens eerder gevraagd. Again: iemand uit mijn omgeving is transseksueel, zij is als man geboren en is nu vrouw aan het worden, vandaar mijn interesse in dit (boeiende) onderwerp.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 08:44 schreef Fixers het volgende:
De meeste vragen die ik krijg uit de cis-hoek gaan over mijn genitaliën, dé operatie, seksuele voorkeur en andere zéér persoonlijke dingen.
De meeste mensen kiezen niet ervoor om van geslacht te (willen) veranderen, simpelweg omdat ze gelukkig zijn met het lichaam waarin ze leven. Transseksuelen kiezen er wel voor om van geslacht te (willen) veranderen, verschillende operaties te ondergaan en weet ik veel wat nog meer. Ja, dat is voor mij en voor andere cis-mensen erg boeiend om te weten hoe dat nou precies zit. Ik heb het al eens eerder gezegd hier, maar hoe hysterischer jullie reageren op vragen die mensen aan jullie stellen, hoe labieler jullie overkomen. Gevolg: het beeld wat wij cis-mensen van transseksuelen hebben wordt door jullie zelf elke keer opnieuw bevestigd. Dat kan niet de bedoeling zijn, toch? Denk hier maar eens goed over na. Voor de helderheid: ik zeg dit niet om jullie te kwetsen, maar om jullie wakker te schudden.
pi_123124484
ik was ff aan het meelurken en de discussie viel me op. Ik begrijp de argumenten wel dat als je je als man een vrouw voelt (of andersom) je ook het liefst dat lichaam wil hebben. Want dat zou voor mij ook het plaatje rond maken, mocht ik me man voelen.

Dat het misschien wat bot overkomt, de meningen, is een ander verhaal. Snap ook wel dat als het zo overkomt dat je dan in de verdediging schiet. True. Maar iedereen heeft een eigen mening. En niet iedereen snapt altijd alles van een ander.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_123126457
quote:
13s.gif Op woensdag 20 februari 2013 16:44 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Wel, luister maar eens naar ze, want je hebt duidelijk nog wat te leren...
Zegt een transvrouw die denkt dat ze alles weet over transmannen :')
  woensdag 20 februari 2013 @ 19:01:31 #215
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_123127976
Wow, een heel topic speciaal voor ons: KLB / transseksuelen die niet normaal kunnen doen .

Al raad ik aan om er niet te gaan kijken, want het is in KLB dus je kunt wel voorspellen wat voor reacties er dan komen.
pi_123132522
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:17 schreef Xenzo het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wat ik hier doe? Dat was al eens eerder gevraagd. Again: iemand uit mijn omgeving is transseksueel, zij is als man geboren en is nu vrouw aan het worden, vandaar mijn interesse in dit (boeiende) onderwerp.

[..]

De meeste mensen kiezen niet ervoor om van geslacht te (willen) veranderen, simpelweg omdat ze gelukkig zijn met het lichaam waarin ze leven. Transseksuelen kiezen er wel voor om van geslacht te (willen) veranderen, verschillende operaties te ondergaan en weet ik veel wat nog meer. Ja, dat is voor mij en voor andere cis-mensen erg boeiend om te weten hoe dat nou precies zit. Ik heb het al eens eerder gezegd hier, maar hoe hysterischer jullie reageren op vragen die mensen aan jullie stellen, hoe labieler jullie overkomen. Gevolg: het beeld wat wij cis-mensen van transseksuelen hebben wordt door jullie zelf elke keer opnieuw bevestigd. Dat kan niet de bedoeling zijn, toch? Denk hier maar eens goed over na. Voor de helderheid: ik zeg dit niet om jullie te kwetsen, maar om jullie wakker te schudden.
Oh fijn dat jij even beter weet wat ik wil dan ik zelf. En dat KLB topic is wel dieptriest van je.
  woensdag 20 februari 2013 @ 20:55:50 #217
296917 Abby79
Being myself!
pi_123134453
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:17 schreef Xenzo het volgende:
Wat ik hier doe? Dat was al eens eerder gevraagd. Again: iemand uit mijn omgeving is transseksueel, zij is als man geboren en is nu vrouw aan het worden, vandaar mijn interesse in dit (boeiende) onderwerp.
Mag ik je vragen je aandacht dan op haar te richten? En niet ons hier te betichten van labiel te zijn, of van dat we kiezen om ons om te bouwen (mijn hemel, vent, hoe lang zit je hier nu in dit topic mee te lezen? Je weet verdomde goed hoe je zoiets moet verwoorden, en dat is niet zo. Niet dat je het hier in het topic zo plaatst, maar in KLB dus wel, lekker achter onze rug om...).
quote:
De meeste mensen kiezen niet ervoor om van geslacht te (willen) veranderen, simpelweg omdat ze gelukkig zijn met het lichaam waarin ze leven. Transseksuelen kiezen er wel voor om van geslacht te (willen) veranderen, verschillende operaties te ondergaan en weet ik veel wat nog meer. Ja, dat is voor mij en voor andere cis-mensen erg boeiend om te weten hoe dat nou precies zit. Ik heb het al eens eerder gezegd hier, maar hoe hysterischer jullie reageren op vragen die mensen aan jullie stellen, hoe labieler jullie overkomen. Gevolg: het beeld wat wij cis-mensen van transseksuelen hebben wordt door jullie zelf elke keer opnieuw bevestigd. Dat kan niet de bedoeling zijn, toch? Denk hier maar eens goed over na. Voor de helderheid: ik zeg dit niet om jullie te kwetsen, maar om jullie wakker te schudden.
Zucht, nogmaals: transseksualiteit IS GEEN KEUZE. Als ik zeg dat jij er voor gekozen hebt homo te zijn, dan ben je het toch ook niet met me eens?

Of, nee, het is wel een keuze. De keuze tussen je leven stoppen of het traject in gaan. Niet veel keus dus (en ja, die andere keus heb ik ook gemaakt, maar die stap is mislukt, achteraf gezien gelukkig, dus ik weet waarover ik praat!).

Overigens ben jij, tot dusver, ook de enige die mij ooit als labiel heeft aangemerkt. Jij leest blijkbaar echt hele andere dingen dan ieder ander heb ik het idee. Ook als je ze zelf typt, je bent je van geen kwaad bewust, maar hebt al regelmatig vervelende opmerkingen gemaakt. En het hele 'u' verhaal werkt daarbij ook niet mee eigenlijk, maar ook dat is al (veel) vaker opgemerkt.

De reactie van Mirjam in je KLB topic vond ik een hele mooie, ik ben het ook met haar eens, maar als je dat zelf niet ziet... wie ben jij dan om ons te markeren als labiel en hysterisch?

[Edit] Verdorie. Ik wilde hier helemaal niet reageren, maar ik moest het gewoon even kwijt hoor...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_123146274
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:55 schreef Abby79 het volgende:
Mag ik je vragen je aandacht dan op haar te richten? En niet ons hier te betichten van labiel te zijn, of van dat we kiezen om ons om te bouwen (mijn hemel, vent, hoe lang zit je hier nu in dit topic mee te lezen? Je weet verdomde goed hoe je zoiets moet verwoorden, en dat is niet zo. Niet dat je het hier in het topic zo plaatst, maar in KLB dus wel, lekker achter onze rug om...).
Waar ik kan help ik haar, dat doe ik ook zeker en daar is zij erg blij mee. In KLB gebruik ik bewust die woordkeuze, reden is dat mensen dan meteen snappen waar het over gaat.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:55 schreef Abby79 het volgende:
Zucht, nogmaals: transseksualiteit IS GEEN KEUZE. Als ik zeg dat jij er voor gekozen hebt homo te zijn, dan ben je het toch ook niet met me eens?
Transseksualiteit zit, net als homoseksualiteit, in het DNA van de mens. Dát is inderdaad geen keuze, maar wat hij of zij ermee doet is wél een keuze.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:55 schreef Abby79 het volgende:
Of, nee, het is wel een keuze. De keuze tussen je leven stoppen of het traject in gaan. Niet veel keus dus (en ja, die andere keus heb ik ook gemaakt, maar die stap is mislukt, achteraf gezien gelukkig, dus ik weet waarover ik praat!).
Gelukkig is die stap mislukt, zelfmoord (willen) plegen is vreselijk lijkt me.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:55 schreef Abby79 het volgende:
Overigens ben jij, tot dusver, ook de enige die mij ooit als labiel heeft aangemerkt. Jij leest blijkbaar echt hele andere dingen dan ieder ander heb ik het idee.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij had ik geen namen vermeld, daar mijn reactie in het algemeen bedoeld was.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:55 schreef Abby79 het volgende:
Ook als je ze zelf typt, je bent je van geen kwaad bewust, maar hebt al regelmatig vervelende opmerkingen gemaakt.
Ik ben me inderdaad van geen kwaad bewust, dat klopt. En wat ik al eerder gezegd had in dit topic-reeks: het is nooit mijn bedoeling om wie dan ook te kwetsen of te beledigen, alleen vind ik wel dat wij met z'n allen recht hebben om onze mening(en) te uiten, mits er geen persoonlijke aanvallen gedaan wordt, want dat vind ik ten alle tijden not done.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:55 schreef Abby79 het volgende:
En het hele 'u' verhaal werkt daarbij ook niet mee eigenlijk, maar ook dat is al (veel) vaker opgemerkt.
Tsja, ik ben het gewend om tegen iedereen "u" te zeggen, dat soort dingen is niet makkelijk af te leren.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:55 schreef Abby79 het volgende:
wie ben jij dan om ons te markeren als labiel en hysterisch?
Hoe transseksuelen vaak reageren op kritische vragen en meningen, dat is in mijn ogen labiel en hysterisch te noemen. Voor de helderheid: niet alle transseksuelen reageren zo, maar helaas het grote deel wel.
pi_123146696
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:37 schreef Skillsy het volgende:
Whahaha jij bent ook een zeiktrut zeg.Heb jij een piemel?Je blijft namelijk ook maar doorzaniken.Je lijkt mijn buurvrouw wel _O-
Je beweerd dat je zonder piemel geboren bent, dan ben je toch geen man of wel soms?
  donderdag 21 februari 2013 @ 13:14:19 #220
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_123157887
Dat KLBtopic is anders wel een plek waar je het kan bespreken zonder dat het één tegen allen is, best fijn :Y
:')
pi_123169551
Je bedoelt zoals een stel NSB'ers in een een apart kamertje over untermenschen kunnen praten en uitlachen en zich vooral heel erg superieur voelen.

Zo de Godwin is gemaakt. De discussie is ten einde en we kunnen weer verder met de orde van de dag: interresante discussies en het delen van ervaringen over/met genderdysforie.

Ik heb morgen weer een evaluatie met een nieuwe psych. Volgens mij ook een psych die pas kort bij het team zit. Ben benieuwd hoe dat gaat zijn.
pi_123170080
Als een trans de keuzes van andere transen afkeurt, of afgeeft op andere ‘stromingen’ onder de transgenderparaplu, is dat psychologisch makkelijk te verklaren. Meestal is het argument dat extravagante types bepaalde vooroordelen over transgenders bevestigen en dus de transgenderemancipatie tegenwerken. Maar als je er zo over denkt dan zegt dat meer over jezelf en hoe je wil dat de buitenwereld jou ziet, dan over die excentrieke figuren en eventuele oordelen uit de maatschappij.

Een belediging hoeft niet altijd met opzet te zijn, soms is het een gebrek aan kennis/inlevingsvermogen of uit wanhoop als je in een discussie nogal snel aan je uitdrukkingsvaardige taks zit. En je beledigd voelen is ook niet altijd terecht, soms een gebrek aan zelfreflectie. Maar als je, als transgender (!) een andere transgender gaat beledigen in het ‘geboren geslacht’... Dieper kun je in mijn ogen niet zinken.

Wat Xenzo betreft, ik volg meerdere transgenderforums/groups en overal komt wel eens zo’n iemand als Xenzo voorbij. Eerst lijkt het vriendelijk en normaal maar dan loopt het uit tot een soort ziekelijke bemoeienis. Toppunt is die ene Erik die zich bij Paul de Leeuw voordeed als werkgever en ook wel eens transman speelt. Die duikt werkelijk op alle forums op. Ik weet niet wat dat is.
pi_123171678
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 18:19 schreef robinpunt het volgende:
Wat Xenzo betreft, ik volg meerdere transgenderforums/groups en overal komt wel eens zo’n iemand als Xenzo voorbij. Eerst lijkt het vriendelijk en normaal maar dan loopt het uit tot een soort ziekelijke bemoeienis.
U mag vinden dat het ziek is als iemand zich mengt in een discussie, ikzelf denk er anders over.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 18:19 schreef robinpunt het volgende:
Toppunt is die ene Erik die zich bij Paul de Leeuw voordeed als werkgever en ook wel eens transman speelt. Die duikt werkelijk op alle forums op. Ik weet niet wat dat is.
Ik heb Uitzendinggemist.nl erbij gehaald om te zien over wie we het nu hebben, er zat geen Erik in de show van Paul de Leeuw. In deel 34 van dit topic-draadje was er een discussie over Erik in een ander programma.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 18:19 schreef robinpunt het volgende:
Als een trans de keuzes van andere transen afkeurt, of afgeeft op andere ‘stromingen’ onder de transgenderparaplu, is dat psychologisch makkelijk te verklaren. Meestal is het argument dat extravagante types bepaalde vooroordelen over transgenders bevestigen en dus de transgenderemancipatie tegenwerken. Maar als je er zo over denkt dan zegt dat meer over jezelf en hoe je wil dat de buitenwereld jou ziet, dan over die excentrieke figuren en eventuele oordelen uit de maatschappij.
Ik denk niet dat Skillsy iemands keuze afkeurt, meer dat hij verbaast is dat hij of zij niet all the way gaat. Ikzelf snap ook niet waarom bijvoorbeeld Wonderer niet all the way gaat qua operaties, in mijn ogen is hij qua lichaam half man, half vrouw. Maar ik hoef dat ook niet te snappen, het is zijn keuze en hij is er gelukkig mee! Wat ik knap vind is dat hij goed kan verwoorden waarom hij iets vindt of doet, alleen al daarvoor mijn respect, niet iedereen kan of durft dat.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 18:19 schreef robinpunt het volgende:
Een belediging hoeft niet altijd met opzet te zijn, soms is het een gebrek aan kennis/inlevingsvermogen of uit wanhoop als je in een discussie nogal snel aan je uitdrukkingsvaardige taks zit. En je beledigd voelen is ook niet altijd terecht, soms een gebrek aan zelfreflectie.
Ik kan me hier wel in vinden. Ik kan me niet voorstellen hoe het is om in het verkeerde lichaam te zitten, één ding denk ik wel te weten, het moet een hel zijn, anders maakt men de keus niet om zo'n zwaar traject in te gaan lijkt me.
pi_123172229
Zucht, je bedoeld mij hiermee Robin (en andere)?Mijn opmerking was gericht naar de wetswijziging.Lees maar eens terug (ik snap ook uberhaubt niet dat jullie zeggen dat ik tegen Wonderer persoonlijk heb beledigd,benaderd)

Ik ben met bepaalde 'transen' niet mee eens.Moet ik daar als 'transgender' daarmee eens zijn?Neen dacht ik ook niet
Ik vind het een beetje een kermis aan het worden.Ik mag dat gewoon zeggen.Niemand hoeft hier mijn bek te snoeren.
Ik weet dat er verschillende gradaties in genderdysforie zit.Maar dat betekent niet dat ik maar gewoon mee eens hoef te zijn.

Dan zeg ik erbij dat ik het krom vind dat transmannen die zeggen'' ik ben een man!!!!!!' maar (graag)zwanger willen worden. MAAR IK HEB ER TOCH HEEL DUIDELIJK ERBIJ GEZEGD DAT IK HET PRIMA VIND EN SNAP ZELFS HUN KINDERWENS. ff caps aanzetten voordat het weer verkeerd gelezen wordt

Ook heb ik gezegd dat ik me wel degelijk kan voorstellen en prima vind dat mensen er tussen inleven!Ik ken veel transgenders persoonlijk die ook geen hij of zij genoemd willen worden.Zij voelen zichzelf letterlijk man en vrouw.
Ik denk zelfs dat mensen die zich allerlei namen geven aanzichzelf (dragqueen ,zhij enzo) het nog moeilijker hebben dan transgenders die echt kiezen voor man of de vrouw.Mensen die duidelijk man of vrouw voelen zullen IN MIJN OGEN(ja even erbij zeggen voor het weer verkeerd opgepakt wordt) namelijk minder worstelen met gevoelens.

Zoals Wonderer ooit geschreven heeft:
Zonddag 13 december 2009 @21:20:
"het kostte me wat moeite om mezelf te vinden.Sinds vorige maand gebruik ik liever het etiketje ''gendergueer' omdat ik me geen man voel ,alleen mannelijk''

Ik ken dat niet.Voor mij was het duidelijk.Ik heb niet zo geworsteld.

Dan heb ik inderdaad gezegd dat ik mensen achterlijk vond.Mischien neit de juiste woordkeuze neen, maar heb daar sterk de neiging in.Mijn gebrek, ik ga voortaan beter nadenken welke woorden ik gebruik.Mijn excusses daarvoor

Dan zeg ik dat ik wel shit over mij heen krijg , want face it , er is nou eenmaal OOK binnen de transgenders communitie geen gelijkheid.Er is enorm diversiteit en de emotie's kunnen hoog oplopen.Wat ook gebeurd is zoals jullie gelezen hebben
.Dan geeft Robin nog doodleuk reactie 'dat hier gewoon normaal gediscussieeerd kan worden".Nou Robin daar gaat je theorie want het kan dus niet.

Waar ik het niet mee eens ben is dat ik wordt afgeschilderd als iemand die andere beledig kwets en dat ik zelf wel in de knoop zal zitten.Ik word beschuldigd van persoonlijke aanvallen.
Allerlei zaken omtrent mij wordt naarboven gehaald wat niks bij draagd aan de discussie en gewoon wordt neergekwakt voor mijn voeten. (oa Skillsy praat wel erg veel over dit en dat, dus hij zal wel erg ongelukkig mee zijn) wordt gewoon conclusies getrokken
Mogen jullie allemaal doen maar speel zelf geen heilige boontje.Ik ben ook geen heilige boontje verre van dat

Zoals ooit iemand gezegd heeft:

Waarom kijk je naar de splinter in het oog van je broeder, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt? … Huichelaar, verwijder eerst de balk uit je eigen oog, pas dan zul je scherp genoeg zien om de splinter uit het oog van je broeder te verwijderen

Fijne avond
pi_123172262
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 19:14 schreef Xenzo het volgende:

[..]

U mag vinden dat het ziek is als iemand zich mengt in een discussie, ikzelf denk er anders over.
Er komen hier af en toe mensen binnen die zelf niet transgender zijn en vragen stellen. Ik vind dat hier over het algemeen mild op wordt gereageerd door de vaste posters in dit topic. Iedereen lijkt zich ervan bewust dat het voor mensen zonder genderprobleem lastig in te schatten is hoe een bepaalde woordkeus valt. Dat wordt dan op een normale manier uitgelegd. En ik vind ook dat er goed werd gereageerd op jouw vragen, ik kan me zelf niet eens herinneren dat ik ooit een aanvaring met jou heb gehad. Dat je dan zo reageert en zo'n kwetsend topic opent, daar schrik ik best wel van. In mijn ogen is dat niet gewoon 'je in een discussie mengen'.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')