abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 augustus 2004 @ 18:31:14 #126
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_21538817
Met Frans van Deursen

Hoe gaat dàt klinken...
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  Redactie Frontpage woensdag 25 augustus 2004 @ 18:34:54 #127
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_21538898
with leather ?......................

Hebben er al mensen besloten om te gaan ? Ik ben ergens heel bang voor die uitvoering. Dat ze de tracklist door elkaar gooien enzo. Wie durft !
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 25 augustus 2004 @ 18:36:21 #128
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_21538978
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 18:34 schreef TheGrandWazoo het volgende:
with leather ?......................

Ik ben ergens heel bang voor die uitvoering. Dat ze de tracklist door elkaar gooien enzo.
Dan zou het verhaal niet meer kloppen, dus dat zullen ze niet gauw doen. Ik heb zo m'n bedenkingen over de vertaling maar juist daarover heb ik goede dingen gelezen.
  woensdag 25 augustus 2004 @ 21:49:31 #130
11502 nipeng
The last ride is free
pi_21543757
Dit is Frans van Deursen (aanklikken op eigen risico):

http://www.euronet.nl/use(...)ome_nl/portret_1.jpg

* nipeng blijft thuis
pi_21544050
Hij speelde toch ook Frits uit 'In de Vlaamsche Pot'.

Ik ben toch wel benieuwd, moet ik zeggen. Vooral ook of ze de muziek goed uitvoeren, want (zoals vast wel bekend is), zijn sommige stukken echt bar moeilijk om goed te spelen. De Zappa-band oefende niet voor niets 8 uur per dag voor een nieuwe tour. Maar ik denk dat ik wel ga kijken.

Ik kon op de site trouwens niet vinden of de teksten nou in het Engels zijn, of vertaald.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 25 augustus 2004 @ 22:24:52 #132
14505 OProg
A Life in Music
pi_21544732
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 22:01 schreef Zander het volgende:
Hij speelde toch ook Frits uit 'In de Vlaamsche Pot'.
Hij wil er dan ook een Vlaamsch Potje van maken
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_21555265
Luister de laatste tijd veel naar Hot Rats, Waka / Jawaka en The grand Wazzoo. Heerlijke platen. Welke van die drie vinden jullie het lekkerst? Ik vind Waka / Jawaka fantastisch, maar als ik zo op internet lees, lijkt het alsof dat de minst gewaardeerde van die platen is....
Paan!
pi_21555314
Het zijn wel drie van mijn favorieten, in ieder geval. Ik vind Waka/Jawaka ook erg goed, maar vooral vanwege "Big Swifty" en het titelnummer. Die twee country-achtige nummertjes zijn ook wel leuk, maar daardoor is de plaat imo niet erg consistent. Ik denk dat ik Hot Rats het beste vind, maar Grand Wazoo sla ik ook hoog aan.

Ik zit nog steeds te wachten tot de ZFT eens een cd uitbrengt met opnames van de live-tour van het Grand Wazoo-orkest, maar zoals gewoonlijk zijn ze daar niet vooruit te branden met het uitbrengen van interessant nieuw materiaal..

Als je deze drie leuk vind, kan ik je "Make A Jazz Noise Here" trouwens ook van harte aanbevelen.
pi_21555351
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 13:20 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Luister de laatste tijd veel naar Hot Rats
Nooit van gehoord
pi_21555382
deze vraag zal natuurlijk wel eens vaker gesteld zijn, maar welk album van Zappa moet ik kopen om te beginnen met zappa? Ik heb her en der wel wat nummers nu, zoals 'stairway to heaven' en 'Little Wing'. Dit vind ik allebij prachtige nummers, maar het zijn covers. Dus welk album of welke nummers raden jullie mij aan?
pi_21555422
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 13:25 schreef sankarst het volgende:
deze vraag zal natuurlijk wel eens vaker gesteld zijn, maar welk album van Zappa moet ik kopen om te beginnen met zappa? Ik heb her en der wel wat nummers nu, zoals 'stairway to heaven' en 'Little Wing'. Dit vind ik allebij prachtige nummers, maar het zijn covers. Dus welk album of welke nummers raden jullie mij aan?
Deze nummers staan alletwee op 'The Best Band You Never Heard In Your Life' en dat is sowieso wel een leuke cd om mee te beginnen, omdat hij een aardig overzicht geeft van de verschillende muziekstijlen die FZ speelt.
pi_21555481
Ik zou beginnen met Apostrophe' en Overnite Sensation. Dat zijn imho zijn meest toegankelijke albums voor FZ-beginners
  Redactie Frontpage donderdag 26 augustus 2004 @ 16:01:14 #139
95179 TheGrandWazoo
pi_21558660
Nee joh , meteen Lumpy Gravy

De live albums van Zappa zijn eigenlijk stuk voor stuk zeer sterk. Vooral de geluidskwaliteit is erg goed. Check anders Zappa in New York met het prachtige I promise not to come in your mouth !

Maar als je ECHT leuk met Zappa wilt starten dan raad ik altijd Roxy and Elsewhere aan. Puike instrumentaaltjes en een geweldige ode aan cheap monster movies.

You love it...its a way of life
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 07:18:31 #140
11502 nipeng
The last ride is free
pi_21572828
Hmm ik heb anders wel een of twee Zappa live (geen bootleg) albums waar de kwaliteit wat minder is.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:12:50 #141
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_21577107
Zappa heeft een hoop bootlegs later ook officieel uitgebracht. Deze klinken vast niet allemaal even goed. Maar de "echte" live cd's vind ik prima.

Bij Zappa trek ik inderdaad vaker een live album dan een studio-cd uit de kast.

Welke live-albums heb jij dan Nipeng ??
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 14:29:08 #142
11502 nipeng
The last ride is free
pi_21578744
Dat zal ik thuis moeten nazoeken.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 15:03:47 #143
14505 OProg
A Life in Music
pi_21579398
Bij Zappa is het wel eens jammer dat hij later ook niet veranderingen aanbracht in de albums. Zo kon een 'Yo Mamma' van Sheik Y. op de CD ineens korter zijn dan op de LP.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 17:34:02 #144
14505 OProg
A Life in Music
pi_21582237
En laat nou net de informatie over 'Yo Mamma' komen van een Zappa liefhebber die em wel op CD heeft en ik niet. Nu zegt hij dus dat het een vergissing was en dat 'i'm so cute' wel ingekort is.
pi_21582415
Er zit sowieso vaak behoorlijk wat verschil tussen de lp en cd-versies (meest extreme voorbeeld: de lp van Sleep Dirt is instrumentaal, de cd is met overgedubte zang) , en om het nog leuker te maken zijn er ook weer verschillen tussen diverse persingen van de cds. Natuurlijk hebben een aantal eng geobsedeerde FZ-fans het allemaal netjes op een rijtje gezet:

http://w1.858.telia.com/~u85821131/vinylvscds/
pi_22401259
Ik ben bijvoorbeeld heel erg ontevreden over de CD versie van "We're only in it for the money". Ik ken een LP versie wat qua geluid een stuk beter is, "Let's make the water turn black" is veel sneller en heeft een funkier bass, er zit minder achterstevoren materiaal in (don't come in me don't come in me) en de balans qua volume is beter. Nota bene staat er op de CD dat het een "Zappa approved master" is. Geloof er niks van.

Nadat ik met een heleboel muziek was bekogeld midden jaren negentig kocht ik in '97 Strictly Commercial. Om mee te beginnen vind ik 'm prima.

Ben een groot liefhebber van Freak Out! en dat album waar ik deze post mee opende. Andere persoonlijke toppers: Absolutely Free, Hot Rats, Just Another Band From LA, Joe's Garage, Sheik Yerbouti, You Are What You Is, en Thing Fish.

Ik heb nog een flinke berg maar volgens mijn theorie vind je als Zappa liefhebber 1/3 leuk en 2/3 niet (heb het over nummers niet albums). Kan het mis hebben.

Ik ken nog niet alles, maar neem de tijd. Jazz from hell heb ik bijvoorbeeld ook maar op G-spot Tornado na vind ik de CD nog niet toegankelijk.

Heb die links nog niet gezien maar misschien niet goed gekeken. Hier is de link naar alle songteksten. Ik heb ooit in 1999 de hele site gedownload. Das niet slim het is namelijk ontzettend veel hahaha.
http://globalia.net/donlope/fz/

Er zijn nog ontzettend veel meer goeie links. Tik ik later in.

En nog een edit!

Zit nu ' te luisteren (Apostrophe dus) en de laatste keer dat ik die hoorde was in '97. Vond er toen geen zak aan. Nu wel. Zo zie je maar, muzieksmaak ontwikkelt soms ook.

[ Bericht 31% gewijzigd door Alcyone op 04-10-2004 19:31:31 ]
  maandag 4 oktober 2004 @ 20:31:09 #147
2889 Zander
He's gone
pi_22404158
quote:
Nota bene staat er op de CD dat het een "Zappa approved master" is. Geloof er niks van
Toch is dat wel zo. Die andere versie met de 'funky bas' is denk ik de eerste cd-uitgave waar ook 'Lumpy Gravy' nog op stond. Het verhaal gaat dat de originele mastertapes zo beschadigd waren dat de bas- en drumtracks voor cd- en lp-persingen uit de jaren 80 opnieuw moesten worden ingespeeld, vandaar dat de ritmesectie wel erg 'modern' klinkt. Dit natuurlijk tot afgrijzen van sommige oudere FZ-fans die de originele lp-versie uit 1968 gewend waren.

Later is de originele versie zonder overdubs toch nog op een tweede cd-uitgave van WOIIFTM verschenen (op een 'groene' Ryko-cd, zonder Lumpy Gravy), maar daar is de geluidskwaliteit idd stukken slechter van (ik denk dat het direct van vinyl af is gemastered of zo).

Ha, lekker verwarrend allemaal.

Er zijn maar een paar Zappa-platen die ik niet echt kan waarderen. Die synclavier-muziek op 'Jazz from hell' vind ik maar moeilijk verteerbaar, en eerlijk gezegd ben ik ook geen groot liefhebber van 200 Motels en Thing-Fish. En "Sleep Dirt" is beter zonder zang.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zander op 04-10-2004 20:38:35 ]
pi_22405605
Ik ben tot nu toe eigenlijk geen enkele ZappaCD tegen gekomen die ik niet kan waarderen.
De een is beter dan de ander, en sommige dingen luister ik misschien liever dan anderen, maar van alles dat ik van Zappa ken (zo'n 40-50 CD's?? gokje) heb ik nog niets 'slechts' gehoord.
Ohja, BEHALVE NATUURLIJK Francesco Zappa, een rampzalig project. Waarschijnlijk de saaiste CD die ik in m'n rek heb staan (en 'm daardoor dan ook niet verpatst krijg).
  Redactie Frontpage maandag 4 oktober 2004 @ 21:58:07 #149
95179 TheGrandWazoo
pi_22406616
is dan ook geen muziek van Zappa zelve. Dat scheelt weer
Thing Fish heb ik ook een tijd lang geen reet aangevonden. Laatst gekocht in de japanse cardboard version , opnieuw naar zitten luisteren en het kwartje viel meteen! Dat Zappafans maar 1/3 van zijn nummers goed vinden lijkt me vreemd eigenlijk. Leg eens uit ?
(Superworm)
  maandag 4 oktober 2004 @ 23:26:31 #150
11502 nipeng
The last ride is free
pi_22409370
Cruising with Ruben & The Jets vind ik niet echt geweldig. Doo Wop yuk.Wel een geweldige persiflage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')