Die ROXY DVD zie ik overigens de eerste ..-tig jaar ook nog niet verschijnen, er stond vijf jaar geleden al een trailer voor die schijf op de FZ website. Maar goed, mocht 'ie ooit nog verschijnen, dan ben ik de eerste die 'm koopt.

Maar goed , Roxy. Die trailer kon men zien op de site maar is nu ook te bewonderen op de Baby Snakes DVD. Ik vrees dat ze echt niet meer terug kunnen! Gail schijnt nu een groot gedeelte te gaan uitgeven (alweer)..............Maar als de Roxy verschijnt dan ben ik er ook als eerste bij (knokken Zander?!) . FZ en Napoleon Murphy Brock. Daar kan geen Bas en Aad van Toor tegen op hoor!
Laten we maar niet de discussie beginnen over het nalatenschap van the amazing Mister Zappa........:)

quote:Cool, dat laatste wist ik niet
Op maandag 19 januari 2004 23:26 schreef Billytm het volgende:
Kwark? Any downers?Studio platen stoffig? Pardon?!!! Deze zijn meesterlijk geproduceerd en vaak 50 % live. Er zijn weinig artiesten die zo goed hun platen hebben laten klinken als Zappa.
Ik vind juist SC juist DE cd om mee te beginnen. Lekkere muziek die je zelfs op feestjes zou kunnen draaien. Daarna kun je altijd nog overgaan op Weasels
(een van mijn favo's overigens)
Ik deel dus niet de mening van Kwark dat zijn live platen per definitie beter zouden moeten zijn. Tijdens de tournees van probeerde Zappa overigens een groot deel nieuwe songs uit. Vaak zijn dit de basistracks geworden voor het uiteindelijke nummer die dan op de lp verscheen.
Mooi voorbeeld is het album Joe's garage : de solo's komen allemaal uit live concerten van totaal andere nummers!!!!!!!!!!!
Arf!
 .
.Maar serieus, vind jij platen als Apostrophe, Overnight Sensation, Sheik Yerbouti, You are what you is...lekker klinken dan? Kwestie van smaak wellicht, maar ik vind zijn liveplaten over het algemeen veel beter van geluid, zelfs de oudere. Geldt niet voor allemaal natuurlijk.

Sheik is bij uitstek de plaat met de meeste live stukken. Veel uit Berlijn 1978 . Anyway , ik vind alle platen van Zappa geweldig dus ik vrees dat je van mij geen objectieve mening kunt verwachten  

quote:Oké, ik heb helaas geen budget om alles opnieuw in te slaan
Op dinsdag 20 januari 2004 00:02 schreef Zander het volgende:
Het hangt ook van de uitgaves af die je hebt. Die oude cd met Apostrophe en Overnite Sensation op 1 schijf klinkt behoorlijk slecht, maar de nieuwe uitgaves (groene Ryko) klinken uitstekend. Ik hoor er weinig mis mee, eerlijk gezegd. Al zijn latere albums uit de jaren 80 natuurlijk sowieso met betere technologie opgenomen.
 .
.Zappa is trouwens sowieso wennen, ik was ook 15, toen ik voor het eerst why does it hurt when i pee hoorde. Het heeft nog een hele tijd geduurd voordat ik het goed begon te vinden.
[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 20-01-2004 00:47]

Ik trok Zappa ook niet vanaf het begin. Al die tempo wisselingen.....
Ik had altijd een tering hekel aan nummers als Inca Roads.
Nu kan ik er geen genoeg van krijgen !
Same met 200 motels. Die trok ik gewoon niet...tegenwoordig draai ik die elke herfst. Echt een deprimerende herfstplaat. Veel mensen vinden Zappa koud....volgens mij hebben die nog nooit 200 motels gehoord.
Die vocalen van Flo en Eddie bezorgen mij nog steeds onverwachte ejaculaties.
Wat vinden wij van Flo en Eddie eigenlijk?!!!

quote:Dat was wel een hele domme fout van me
Op dinsdag 20 januari 2004 00:18 schreef Billytm het volgende:
Snob en purist meldt : Het is pee........
 .
.quote:Ik ken 200 motels eerlijk gezegd ook niet echt. Ik heb die video hier nog wel ergens liggen. Binnenkort toch maar eens kijken denk ik
Ik had altijd een tering hekel aan nummers als Inca Roads.Nu kan ik er geen genoeg van krijgen !
Same met 200 motels. Die trok ik gewoon niet...tegenwoordig draai ik die elke herfst. Echt een deprimerende herfstplaat. Veel mensen vinden Zappa koud....volgens mij hebben die nog nooit 200 motels gehoord.
Die vocalen van Flo en Eddie bezorgen mij nog steeds onverwachte ejaculaties.Wat vinden wij van Flo en Eddie eigenlijk?!!!
 .
.

Ik heb 200 motels in 2000 live gezien tijdens het Holland Festival. Heb Gail de hand mogen schudden (so what! ...nou Diva Zappa is best een lekker ding en zij stond naast haar) .Pracht uitvoering...maar helaas...het mag niet uitgebracht worden.
Ik heb hier wel nog een opname liggen maar die is niet echt van top kwaliteit.
Het mooie van 200 motels vind ik het melodramatische. Het is zelfs af en toe scary hoe weird Zappa bezig is. Ik raad je aan niet de film te bekijken maar de cd te luisteren!!!!!! Op de en of andere manier grijp mij dat in ieder geval veel sneller dan de film , die met een wel zeer low budget is gemaakt!
Goed , 200 motels klinkt niet zo wonderschoon als andere Z produkties daar het nogal duur was om film muziek (zeker met zo'n orkest) op plaat te zetten. Maar toch zeker de moeite waard.
Have fun! And have yourself a squat!

quote:Ik weet dat dit bij veel Zappa-fans niet de meest populaire bezetting is, maar zelf vind ik de platen met F&E ontzettend grappig, vooral "Fillmore East" en "JABFLA". Sommige van die semi-bootlegs met de Flo & Eddie-band zijn ook erg gaaf, "Swiss Cheese" en zo.
Op dinsdag 20 januari 2004 00:18 schreef Billytm het volgende:
Wat vinden wij van Flo en Eddie eigenlijk?!!!
Ik ben toen ook naar die uitvoering van 200 Motels geweest op 't Holland Festival, en dat was toen ook wel erg apart, al moet ik zeggen dat 200 Motels op zich niet een van mijn favoriete Zappa-platen is. Zonder de film er bij vind ik er zelf niet zoveel aan, en qua 'klassieke' Zappa hoor ik liever 'the Yellow Shark' of zo. Live was 't wel erg leuk.
quote:Dat is eigenlijk juist mijn favoriete FZ-repertoire: Inca Roads, RDNZL, Echidna, Waka / Jawaka en nog meer van die ingewikkelde instrumentale stukken. Ik vind al met al de 1974-band dan ook de beste bezetting.
Ik had altijd een tering hekel aan nummers als Inca Roads.

Evelyn a modefied dog.....

The Grandmothers of Invention http://www.jcdebosuil.nl/index.php?page=programma&date=1075590000
Ik kom natuurlijk.  

quote:'k ook... Ben erg benieuwd, 'k heb laatst nog wat recente Grandmothers-opnames gehoord, klinkt nog best goed voor een stelletje ouwe knakkers.
Op zaterdag 31 januari 2004 13:49 schreef nipeng het volgende:
Deze zondag:
The Grandmothers of Invention http://www.jcdebosuil.nl/index.php?page=programma&date=1075590000Ik kom natuurlijk.

quote:Heb nog niets geluisterd, ik laat me verrassen.
Op zaterdag 31 januari 2004 13:52 schreef webfreak het volgende:[..]
'k heb laatst nog wat recente Grandmothers-opnames gehoord,

D'r zijn nog kaartjes genoeg hoorde ik onlangs.

quote:Plato in Den Haag heeft er een groot aantal liggen. Op hun website hebben een aantal zappa cd's de toevoeging =ltd= . Ik denk dat dat ze zijn.
Op zaterdag 17 januari 2004 15:04 schreef Billytm het volgende:
Ik heb bijna alle zappa platen , maar ik heb er laatst een hoop verkocht omdat ik daarvoor in de plaats de prachtige carboard versions wil kopen.Die GVD out of print zijn. Maar goed , ik krijg ze wel! Ik heb er al een aantal gelukkig...

quote:Ja, ze hadden laatst ook een actie bij freerecordshop; bijna alle zappa (geen ltd natuurlijk) voor 10 euro of minder zelfs..Leek me een goeie deal, maar inmiddels zijn ze bijna allemaal op.
Op zaterdag 31 januari 2004 19:35 schreef fripper het volgende:[..]
Plato in Den Haag heeft er een groot aantal liggen. Op hun website hebben een aantal zappa cd's de toevoeging =ltd= . Ik denk dat dat ze zijn.

Die carboard versies bij Plato waren overigens niet goedkoop, vanaf 26 euro of zo.

quote:Bij de Bullit in Eindhoven zijn ze vaak voor 19 of 20 euro.. kijk DAT is het betere werk.
Op zaterdag 31 januari 2004 20:45 schreef fripper het volgende:
Mag je wel een tasje meenemen.Die carboard versies bij Plato waren overigens niet goedkoop, vanaf 26 euro of zo.

quote:Op.
Op zaterdag 31 januari 2004 20:51 schreef webfreak het volgende:[..]
Bij de Bullit in Eindhoven zijn ze vaak voor 19 of 20 euro.. kijk DAT is het betere werk.
 TheGrandWazoo

TheGrandWazoo

TheGrandWazoo

TheGrandWazoo

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |