quote:Ik ga de rest zo mogelijk op chronologische volgorde aanschaffen.
Op vrijdag 16 januari 2004 17:30 schreef nipeng het volgende:
Je hebt nog een heleboel leuke albums te ontdekken.
Ik heb
- Freak Out!
- Absolutely Free
- Lumpy Gravy
- We're Only in It for the Money
- Uncle Meat
- Hot Rats
- Burnt Weeny Sandwich
- Weasels Ripped My Flesh
- Chunga's Revenge
- Fillmore East: June 1971
- 200 Motels
- Just Another Band from L.A.
- Waka/Jawaka:
- The Grand Wazoo
- Over-Nite Sensation
- Apostrophe
- Roxy & Elsewhere
- One Size Fits All
- Bongo Fury
- Zoot Allures
- Zappa in New York
- Sleep Dirt
- Studio Tan
- Sheik Yerbouti
- Joe's Garage
- Shut Up 'N Play Yer Guitar (cd)
- Tinsel Town Rebellion
- You Are What You Is
- Ship Arriving Too Late to Save a Drowning Witch
- The Man From Utopia
- Does Humor Belong in Music?
- You Can't Do That on Stage Anymore, Vol. 1 t/m 6
- Broadway the Hard Way
- Make a Jazz Noise Here
- Playground Psychotics
- Ahead of Their Time
- Lost Episodes
- Freaks and Motherf*$#ers
- Picantique
- Saarbrucken 1979
- The Ark
- Unmitigated Audacity
- Swiss Cheese / Fire
.. . en nog een zooi bootlegs en zo, al moet ik eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd niet zoveel naar Zappa luister. Al vind ik het nog steeds geweldig, natuurlijk.
Tenminste, bijna alles, want ik ben niet zo'n fan van die Synclavier-dingen (Jazz from hell en zo).
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 16-01-2004 17:43]
quote:Ja.... èn....?
Op donderdag 15 januari 2004 23:10 schreef Kwark het volgende:[..]
Dat is z'n dochter, en het is een parodie
Als het goed is is dit mijn lijstje ![]()
Ongeveer 50/50 CD/LP
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door OProg op 16-01-2004 17:47]
quote:Ik moet 'm inderdaad nog steeds es zien, maar ik vind het muzikaal ook niet echt een fantastisch iets.
Op vrijdag 16 januari 2004 17:50 schreef Zander het volgende:
Als je de film niet hebt gezien, dan is aan die 200 Motels-cd ook geen touw vast te knopen, volgens mij. Al moet ik bekennen dat de film ook meer een cult-favoriet is, dan een cinematografisch meesterwerk.
Freak Out
Absolutely Free
Only in it for the money
Lumpy Gravy
Hot rats
The Grand Wazoo
Roxy & Elsewhere
Does humor belong in music?
Zoot allures
Weasels ripped my flesh
Sleep Dirt
Just another band from L.A.
Tinseltown Rebellion Band
Fillmore East live
Chunga's Revenge
One size fits all
Ship too late to save a drowning witch
Orchestral Favorites
Zappa in New York
Uncle Meat
Mothers of prevention
Have I offended someone?
Bongo Fury
Lost Episodes - Promo-druk!! ![]()
quote:Ik hoor bij verschillende band interviews vaak dat muzikanten vroeger veel naar Zappa luisterden, zelf heb ik ze eigenlijk nog nooit gehoord, wat voor muziek spelen ze? Bestaan ze nog? En waarom zijn er zoveel albums van hun uitgebracht? Gezien dit toch "het" Zappa topic is.
Op woensdag 4 september 2002 19:49 schreef Zander het volgende:
Ik ben 24, luister al naar Zappa vanaf +- mijn 15e. Ik vind het nog steeds koele muziek, maar ook niet alles, wel een hoop.
quote:Handig, even luisteren dan.
Ze hebben nu ook een radiozender waar complete FZ-albums online te luisteren zijn, dus ik zit nu lekker naar 'Absolutely Free' te luisteren.
quote:Frank is dood. Hij is gestorven op 4 dec 1993.
Op vrijdag 16 januari 2004 20:07 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Ik hoor bij verschillende band interviews vaak dat muzikanten vroeger veel naar Zappa luisterden, zelf heb ik ze eigenlijk nog nooit gehoord, wat voor muziek spelen ze? Bestaan ze nog? En waarom zijn er zoveel albums van hun uitgebracht? Gezien dit toch "het" Zappa topic is.
[..]Handig, even luisteren dan.
Als dat je wat lijkt: go for it!
quote:Wat niet wil zeggen dat er niets meer uitkomt... er wordt nog steeds hier en daar een album afgeleverd en in z'n kelder staan nog aardig wat banden waarop hij zo ongeveer al z'n live shows heeft opgenomen vanaf een bepaalde datum.
Op vrijdag 16 januari 2004 20:25 schreef TrenTs het volgende:[..]
Frank is dood. Hij is gestorven op 4 dec 1993.
Als dat je wat lijkt: go for it!
quote:Daar had ik overheen gelezen.
Op vrijdag 16 januari 2004 20:07 schreef Yokozuna het volgende:En waarom zijn er zoveel albums van hun uitgebracht?
1967 Absolutely Free
1967 Lumpy Gravy
1968 We're Only in It for the Money
1969 Uncle Meat
1969 Hot Rats
1970 Weasels Ripped My Flesh
1970 Chunga's Revenge
1971 Fillmore East: June 1971
1971 200 Motels
1972 Just Another Band from L.A.
1972 Waka/Jawaka
1973 Over-Nite Sensation
1974 Apostrophe
1974 Roxy & Elsewhere
1975 One Size Fits All
1975 Bongo Fury
1976 Zoot Allures
1978 Zappa in New York
1979 Sheik Yerbouti
1979 Joe's Garage: Act 1 ,2 & 3
1981 Shut Up 'N Play Yer Guitar, Return of the Son of Shut Up 'N Play Yer Guitar,Shut Up 'N Play Yer Guitar Some More
1981 Tinsel Town Rebellion
1981 You Are What You Is
1982 Ship Arriving Too Late to Save a Drowning Witch
1983 The Man From Utopia
1984 Them or Us
1986 Does Humor Belong in Music?
1988 Guitar
1988 You Can't Do That on Stage Anymore, Vol. 1
1988 You Can't Do That on Stage Anymore, Vol. 2
1988 Broadway the Hard Way
1989 You Can't Do That on Stage Anymore, Vol. 3
1990 Frank Zappa Meets the Mothers of Prevention
1991 The Best Band You Never Heard in Your Life
1991 You Can't Do That on Stage Anymore, Vol. 4
1991 Make a Jazz Noise Here
1992 You Can't Do That on Stage Anymore, Vol. 5
1992 You Can't Do That on Stage Anymore, Vol. 6
1993 The Yellow Shark
1995 Civilization Phaze III
1996 Läther
Leuk dat dit topic nog een schopje krijgt.
Ik heb bijna alle zappa platen , maar ik heb er laatst een hoop verkocht omdat ik daarvoor in de plaats de prachtige carboard versions wil kopen.Die GVD out of print zijn. Maar goed , ik krijg ze wel! Ik heb er al een aantal gelukkig...
Anyway , naast een hele berg Zappa cd's heb ik nu ook zo'n 90 bootlegs.Concerten van 1965 t/ 88. Prachtig werk allemaal!
Voor wat Zapgezelligheid : The Grandmothers komen naar Nederland. Ik heb reeds een concert van 2 weken geleden (bootleg) mogen horen .
Echt de moeite waard!!!!
Ik heb overigens een jaartje geleden een NPS/VPRO documentaire gezien over Zappa en toen raakte ik al enorm geïnteresseerd maar daar verder nooit wat mee gedaan, totdat ik dit topic toevallig tegenkwam. TS bedankt
.
quote:Stairway to heaven is uitgebracht op de cd The best band you never heard in your life, geheel terecht zo vernoemd naar de groep muzikanten met wie hij in 1988 begon aan wat zijn laatste tournee zou worden - en die nooit werd afgemaakt omdat de band door onderlinge ruzies voortijdig uit elkaar viel.
Op maandag 19 januari 2004 21:30 schreef Koolraap het volgende:
Ik heb zojuist zijn versie van "Stairway to heaven" gedownload. Echt schitterend gewoon. Ik denk dat ik een potentiële fan ben. Ik ben altijd wel in voor "aparte" muziek en dit is zekerweten een voorbeeld van "aparte" muziek. Gewoon het creatieve en het talent. Mijn complimenten.
Ik heb overigens een jaartje geleden een NPS/VPRO documentaire gezien over Zappa en toen raakte ik al enorm geïnteresseerd maar daar verder nooit wat mee gedaan, totdat ik dit topic toevallig tegenkwam. TS bedankt
.
Dit is echt een heel goede cd om mee te beginnen als je Zappa wilt ontdekken. Het is redelijk "light" materiaal, briljant vertolkt, grappig, en fantastisch geproduceerd, in tegenstelling tot veel van zijn studioplaten die soms nogal stoffig klinken.
Sowieso is Zappa live duizendmaal beter dan in de studio. Je hoort de talloze improvisaties, de manier waarop running jokes in de nummers worden verwerkt, en natuurlijk de soms compleet het heelal uit freakende solo's van Zappa zelf.
andere geweldige live cd's zijn You Can't Do That On Stage Anymore 4 (en de rest van deze 6-delige serie), Zappa in New York, Does Humor Belong in Music, en Broadway the Hardway.
Goede studioplaten om mee te beginnen kunnen zijn Joe's Garage, Zoot Allures, of Hot Rats bv.
Koop in ieder geval niet zo'n vreselijke verzamelcd als "Strictly Commercial"
.
quote:Sorry, dacht dat je dat niet doorhad. 't is in ieder geval wel een erg geslaagde parodie
Op vrijdag 16 januari 2004 17:39 schreef TrenTs het volgende:[..]
Ja.... èn....?
Nevermind me
Studio platen stoffig? Pardon?!!! Deze zijn meesterlijk geproduceerd en vaak 50 % live. Er zijn weinig artiesten die zo goed hun platen hebben laten klinken als Zappa.
Ik vind juist SC juist DE cd om mee te beginnen. Lekkere muziek die je zelfs op feestjes zou kunnen draaien. Daarna kun je altijd nog overgaan op Weasels
(een van mijn favo's overigens)
Ik deel dus niet de mening van Kwark dat zijn live platen per definitie beter zouden moeten zijn. Tijdens de tournees van probeerde Zappa overigens een groot deel nieuwe songs uit. Vaak zijn dit de basistracks geworden voor het uiteindelijke nummer die dan op de lp verscheen.
Mooi voorbeeld is het album Joe's garage : de solo's komen allemaal uit live concerten van totaal andere nummers!!!!!!!!!!!
Arf!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |