Eindelijk doet die ZFT na vijf jaar gepruts en geblunder eens iets goed, nu de videos / DVD's nog..  

FZ is natuurlijk naast een geweldige muzikant ook nog een bron voor vele mooie quotes, een kleine greep uit zijn verzamelde werken:
quote:
"There are more love songs than anything else. If songs could make you do something we'd all love one another. I wrote a song about dental floss but did anyone's teeth get cleaner?""If you wind up with a boring, miserable life because you listened to your mom, your dad, your teacher, your priest or some guy on TV telling you how to do your shit, then YOU DESERVE IT."
"Heaven would be a place where bullshit existed only on television. (Hallelujah! We're halfway there!)"
"No change in musical style will survive unless it is accompanied by a change in clothing style. Rock is to dress up to."

Gegroet Zappafans, niemand van jullie die naar de Zappanale gaat dit jaar?
(ter informatie: is een 3-daags festival in Duitsland waar jaarlijks allemaal artiesten komen die met Zappa hebben gespeeld. Ze spelen dan ook uiteraard allemaal Zappanummers) 

- We're only in it for the money (1968): parodie op de hippie-cultuur en muzikaal niet al te 'moeilijk' en abstract (maar wel vaag).
- Hot Rats (1970): Een van de eerste jazzrock-platen met enorm smerig gitaarspel.
- Waka Jawaka (1972) & Grand Wazoo (1973). Twee lp's die opgenomen zijn met een big band, ook erg jazz-achtig
- Roxy & Elsewhere (1974): Live-plaat, hierop worden humor en abstracte, vrijwel onmogelijk te spelen muziek gecombineerd.
Zelf hou ik vooral van de complexe muziek, andere mensen zullen misschien eerder Sheik Yerbouti of Joe's Garage aanraden, die zijn wat meer op grappen en grollen gericht.

quote:Heb ik ook gehad.
Op donderdag 27 maart 2003 11:41 schreef amsterdamman het volgende:
ik probeer nu al een aantal jaren Frank Zappa te snappen maar het komt niet door. En god weet dat ik mij best doe: ik ben een groot muziekliefhebber maar Zappa heb ik nog nooit echt begrepen. Heeft iemand een tip welke cd ik het beste kan luisteren om toch wederom kennis te maken met Zappa?>

quote:Hmmm, nou, da's wel de laatste plaat die ik uberhaupt zou aanraden.
Op donderdag 27 maart 2003 15:25 schreef aphx het volgende:
Voor de beginners kan ik aanraden:Cheap Thrills

De bovenstaande serie vind ik qua geluid het beste dat Zappa produceerde. de rest tref ik ooit nog wel eens voor weinig 
Erg grappig dat ook Steve Vai op een van de CD's zijn duit in het zakje bij Frank Zappa mag doen. Hij maakte nog deel uit van de band en heeft Dweezil Zappa nog gitaarles gegeven.
Van Dweezil & Ahmet Zappa heb ik het project Shampo Horn uit 1993 staan. Een stevig stukje kwaliteitsmuziek voor wie van metal houdt.

quote:Sheik Yerbouti vind ik vrij toegankelijk.
Op donderdag 27 maart 2003 11:41 schreef amsterdamman het volgende:
ik probeer nu al een aantal jaren Frank Zappa te snappen maar het komt niet door. En god weet dat ik mij best doe: ik ben een groot muziekliefhebber maar Zappa heb ik nog nooit echt begrepen. Heeft iemand een tip welke cd ik het beste kan luisteren om toch wederom kennis te maken met Zappa?>

Het enige wat ik nu heb is de soundtrack van 200 Motels. Leuk, maar geen touw aan vast te knopen  

quote:200 Motels... Prachtige dubbelplaat... Naar mijn mening de beste
Op donderdag 27 maart 2003 20:38 schreef Tijn het volgende:
Ej, goed topic! Ik wou toch al wat meer werk van Zappa gaan kopen en hier staan wat goeie tipsHet enige wat ik nu heb is de soundtrack van 200 Motels. Leuk, maar geen touw aan vast te knopen
[Dit bericht is gewijzigd door webfreak op 28-03-2003 17:27]

). Ik heb  ook nog een hele gave video van Zappa live in Stockholm in 1973, met George Duke en Jean-Luc Ponty.
). Ik heb  ook nog een hele gave video van Zappa live in Stockholm in 1973, met George Duke en Jean-Luc Ponty.

quote:Zappa-video's zijn erg vet over 't algemeen..
Op donderdag 27 maart 2003 20:43 schreef Zander het volgende:
200 Motels is wel okee, maar volgens mij is daar inderdaad geen touw aan vast te knopen als je de film nooit gezien hebt (niet dat die nou zoveel duidelijker is). Ik heb ook nog een hele gave video van Zappa live in Stockholm in 1973, met George Duke en Jean-Luc Ponty.
 Echt ontzettend vaag..
 Echt ontzettend vaag..200 Motels overigens erg leuke film ook... Ringo in de hoofdrol  

quote:Waka/Jawaka prijkt sinds een weekje in m'n collectie en Broadway the Hard Way al wat langer. De twee zijn eigenlijk niet zo goed met elkaar te vergelijken. Waka/Jawaka heeft inderdaad veel meer weg van Jazz en Broadway zijn eigenlijk allemaal songs.
Op donderdag 27 maart 2003 11:59 schreef Zander het volgende:
- Waka Jawaka (1972) & Grand Wazoo (1973). Twee lp's die opgenomen zijn met een big band, ook erg jazz-achtig
Allebei leuke platen.  

quote:Hehe toevallig luister ik daar nu naar.
Op woensdag 4 september 2002 20:31 schreef Zpil het volgende:
[afbeelding]
bongo fury!
met
beefheart

Als begin kan ik wel die verzamelaar aanraden, strictly commercial. Moet je voor niet al te veel geld kunnen vinden.
Mensen die van de humoristische zappa houden kan ik Läther en Joe's garage acts wel aanraden.

. Ben begonnen met Broaqdway the Hard Way, toen ik een jaar of 14 was.
. Ben begonnen met Broaqdway the Hard Way, toen ik een jaar of 14 was.Voor 'beginners' zijn er al een paar aardige aanraders gegeven, maar ik wil toch ook dit boek even pluggen: Het echte Frank Zappa boek, door FZ & Peter Occhiogrosso. Volgens mij inmiddels voor een paar euro'tjes te krijgen bij de Slechte...echt een supergrappige autobiografie, die een hoop zal helpen bij het leren begrijpen van zijn (muzikale) universum.
Voor de freaks is trouwens The negative dialects of poodle play een regelrechte bijbel  .
.
Vreemd trouwens dat Zoot Allures en Sleep Dirt nog niet genoemd zijn...ook twee redelijk toegankelijke, weergaloze platen!.

Ben al een tijdje een enorme fan en ik KAN nu natuurlijk gaan opscheppen .Dat ik met Ike Willes gepraat heb en Napoleon Murphy Brock thee gegeven heb.Goed ik heb de hand van Gail mogen schudden.Dezelfde hand die de pik van Zappa zelf wel eens heeft vastgehouden. Anyway...album tips van Zappa.Alles...gewoon alles..maar als je dan toch een selectie moet maken...
*Sleep Dirt
*Zoot allures
*Shut up and play yer guitar
*Grand Wazoo
*Broadway the hard way
*Yellow Shark 
* en de rest......
Sorry van Zappa kan ik duidelijk geen lijstje maken.
Leuk zijn ook de velen optredens die op tape circuleren.
Check ook eens deze site : www.foolz.nl 
Doeg ,
Billy.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |