![]()
Nou, hij is binnen hoor
![]()
In eerste instantie had ik nogal mijn twijfels over deze release. Waarom in godsnaam een compleet concert uit 1980. Uit historisch oogpunt misschien? Welnee, daarvoor liggen er nog veel te veel mooie dingen uit de jaren zestig en begin jaren zeventig in de kluis.
Tijdens de ZPZ tour viel het me op dat er werkelijk niets uit de jaren tachtig werd gespeeld. Dat stoorde me eigenlijk een klein beetje omdat ik die jaren minstens zo goed vind als de jaren zestig of zeventing. Ik hoop dat het nu gaat veranderen aangezien Ray White in de band zit. Dus misschien is deze cd wel uit commercieel opzicht uitgebracht...om de zangkwaliteiten van Ray nog eens te promoten?
Of kan het zijn dat ze een bepaalde prioriteit hebben wat betreft de kwaliteit van de banden? Sommige banden kun je na 1 keer afspelen niet meer gebruiken omdat ze van ouderdom uit elkaar vallen. Nu worden ze in een speciale oven gebakken om vervolgens...en daar ga ik al. Ik weet niks van het hele technische verhaal. Maar dat zou dus ook nog kunnen.
Maar wat het meest voor de hand ligt: de 1980 band is niet zo vaak gedocumenteerd op platen. Alleen op SUAPYG en Tinseltown Rebellion.
Hoeveel het een zeer slanke band was maakte ze een behoorlijke herrie! De drums zijn onvoorstelbaar strak en soms gewoon niet te volgen. Verplichte kost
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)