dat is echter niet het geval.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Als er niets verkocht wordt dan blijven de prijzen aardig stabiel ja.
Ik speelde laatst met mijn neefjes monopoly 100% stond in het begin te koop. En toen ze failliet waren, werden ze boos en stond nog steeds 50% te koop.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 13:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
laatst zag ik een straat waar minimaal 90% te koop stond, wie biedt meer!
De gulden of euro versie?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik speelde laatst met mijn neefjes monopoly 100% stond in het begin te koop. En toen ze failliet waren, werden ze boos en stond nog steeds 50% te koop.
Geeft wel aan dat de huizenprijzen nog steeds te hoog zijn ten opzichte van alle andere indexen, hoe je ook meet. Die 10%-20% daling die er aan zit te komen is zo gek nog niet.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Update voor de liefhebbers het Huishoudinkomen nu gecorrigeerd met het aantal werkende vrouwen.
Dit lijkt nu idd zoals verwacht de huizenprijs min of meer te volgen.
Verder plaatjes met verschillende jaren als basis.
1963=100
[ afbeelding ]
1973=100
[ afbeelding ]
1983=100
[ afbeelding ]
1993=100
[ afbeelding ]
Persoonlijk denk ik dat de langere reeks het beste is. Vanaf 1900 zou helemaal mooi zijn.
Conclusie blijft trouwens hetzelfde, de huizenprijs is velemalen harder gestegen dan alle andere indexen.
Net zoals de hypotheekrente al jaren heel laag staat en deze ook niet in de grafiek terug komt. Het woonoppervlakte per eenheid toegenomen is, de isolatiewaarde van huizen flink verbetert is enz.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Update voor de liefhebbers het Huishoudinkomen nu gecorrigeerd met het aantal werkende vrouwen.
1963=100
[ afbeelding ]
1973=100
[ afbeelding ]
1983=100
[ afbeelding ]
1993=100
[ afbeelding ]
Persoonlijk denk ik dat de langere reeks het beste is. Vanaf 1900 zou helemaal mooi zijn.
Conclusie blijft trouwens hetzelfde, de huizenprijs is velemalen harder gestegen dan alle andere indexen.
Eerste zit erin, de bouwkosten index inclusief btw schommelingen zit erin verwerkt.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zoals de hypotheekrente al jaren heel laag staat en deze ook niet in de grafiek terug komt. Het woonoppervlakte per eenheid toegenomen is, de isolatiewaarde van huizen flink verbetert is enz.
Ik ben wel benieuwd of iemand de hypotheekrente en de daarbij behorende fiancierings mogelijkheden van de gezins inkomens ergens kan opduikelen, dat lijkt me namelijk de grootste correlatie met de gestegen huizenprijzen te hebben.
Je moet verder terug hebben liefst vanaf jaren 70 maar minstens jaren 90quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:22 schreef Krisp het volgende:
De rentehistorie van Obvion staat hier: http://www.obvion.nl/Hypo(...)historie_1999___2005
Welke onderliggende tabellen bedoel je en hoezo vlookup?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:35 schreef Krisp het volgende:
Hier nog een grafiek die kan helpen bij het invullen van tussenliggende waarden: http://www.hypotheker.nl/(...)orische+rentestanden
Mooie grafiek, laat duidelijk zien dat de opgeblazen huizenprijzen weer terug moeten naar het nieuwe normaal. Moet niet van mij, maar van de markt (voordat ik weer boze reacties krijg).quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
1963=100
[ afbeelding ]
1973=100
[ afbeelding ]
1983=100
[ afbeelding ]
1993=100
[ afbeelding ]
Deze tabel: https://docs.google.com/s(...)2xoWEJYMGxzemc&gid=0 Ik zou hem alleen willen downloaden, dan kan ik er meer mee.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Welke onderliggende tabellen bedoel je en hoezo vlookup?
Oh ok, ik dacht dat die link niet meer werkte.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:41 schreef Krisp het volgende:
[..]
Deze tabel: https://docs.google.com/s(...)2xoWEJYMGxzemc&gid=0 Ik zou hem alleen willen downloaden, dan kan ik er meer mee.
Als je VLOOKUP toepast, kun je op basis van een ingevoerd jaar (als parameter) heel snel de grafiek aanpassen naar het basisjaar. Daarbij moet je wel alle getallen onder de 100 ook zichtbaar maken.
Dat lijkt me schromelijk overdrevenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Nederland genoemd als nieuwe Griekenland:
https://pbs.twimg.com/media/BDOLt8ACEAA2kTv.jpg
Het artikel is niet goed te lezen dus weet niet of het overdreven is of niet. Komt uit het AD geloof ik.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat lijkt me schromelijk overdreven. Overigens ben ik benieuwd naar wat de huizenprijzen in een gevalletje Grieks drama hier zouden doen.
Copy paste gaat wel, maar elke keer als jij kolommen toevoegt moet ik mijn hele tabel vernieuwen. Dat is niet fijn.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Oh ok, ik dacht dat die link niet meer werkte.
Je kunt copy pasten in excel gok ik?
Ik heb dat nu via een if command gedaan met een jaartal in een cel.
IK kan ook voorgaande jaren tonen maar dan wordt het onduidelijk wat de 100 is.
Google docs is nog lang niet zo goed als excel.
Het FISH-verhaal is gebaseerd op een artiekl in de FT over het feit dat er in Frankrijk, Italie, Spanje en Nederland structurele onevenwichtigheden zijn. In NL wordt vooral gedoeld op de huizenmarkt. Kees de Kort heeft ook al een stuk hierover geschreven.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Nederland genoemd als nieuwe Griekenland:
https://pbs.twimg.com/media/BDOLt8ACEAA2kTv.jpg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |