abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:50:33 #1
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_122919580

Na een aantal fantastische uitspraken vandaag tegenover 3voor12 vind ik dat Jan Smeets, oprichter van Pinkpop, een eigen topic verdient.

Een aantal interviews met Jan Smeets:
Pinkpop 2012: Jan Smeets wil Europese avondklok voor festivals
quote:
"Ik zou willen dat er een wet kwam waarin drie dingen geregeld worden op Europees niveau: Een curfew voor iedereen om 11 uur, niet langer en niet korter. Geluidsrestricties, zodat niet iedereen met pijn in de oren naar huis gaat en in de derde plaats: niet langer dan drie dagen."
Jan Smeets bepleit rook- en drugsverbod op festivals
quote:
Smeets verwacht dat de politiek een verbod op tabak, drugs en alcohol gaat eisen. "Vergeet niet dat er op een festival als Glastonbury elk jaar gemiddeld vijf doden vallen." Volgens de directeur zijn doden op festivals vrijwel altijd 'druggerelateerd'.
uit een gerelateerd interview:
quote:
Smeets vroeg de Belgische journalisten: "Vind je het hier nu na 23.00 uur echt leuk, dat iedereen stomdronken tegen je oploopt en in het wildeweg loopt te pissen?" Hun reactie 'dat moet toch kunnen?' maakt hem nog steeds boos: "Hou toch op! Dat is oldschool. We hebben in de jaren '60 vrijheid bepleit en daar komt men nu op terug, allemaal met het oog op de gezondheid. 75% van de bezoekers op Pinkpop en Werchter gedraagt zich niet zo en wil dat niet." Volgens Smeets wijst uitgebreid onderzoek onder festivalbezoekers dat uit. "En statistieken liegen niet."
‘Mister Pinkpop’ Jan Smeets boos op Werchter Boutique om Metallica
quote:
Op de Pinkpop maandag had Smeets Bruce Springsteen al als headliner geboekt. Die zet je natuurlijk niet zomaar aan de kant, zegt de directeur. “Ik heb gekozen voor Springsteen, Metallica wou ik voor zondag” <de dag die nu afgesloten wordt door Linkin Park, SH>. “Natuurlijk hadden ze wel gekund, maar hun boeker wilde ze per se op maandag hebben.” Achter zijn rug om is de boekingsagent toen met Herman Schueremans, de organisator van Werchter Boutique gaan praten. Zonder met Smeets te overleggen heeft die de band toen vastgelegd. “Wij zijn er totaal door verrast”, aldus de Pinkpop-baas. Hij bezweert dat het niet om het dure prijskaartje gaat dat er aan Metallica hangt. Geïrriteerd: “Dat is totaal niet aan de orde! Wij hebben ze een sky-high bod gedaan voor de zondag, maar dat hebben ze naast zich neergelegd. Aan de orde is dat je dit gewoon niet doet; een band als deze tijdens Pinkpop boeken.”
En vooral deze in combinatie met de daaropvolgende quote (uit het interview wat vandaag gepubliceerd is) vind ik mooi. O+
quote:
“Hoe moet ik het dan uitdrukken?” zegt hij geagiteerd. “Ik kan ook wel kort-door-de-bocht stellen dat ik het gewoon kut vind.” Het is een ongeschreven regel dat festivalorganisatoren uit elkaars vaarwater blijven. “Wij hebben elkaar 42 jaar lang niet voor de voeten gelopen, en nu komen ze hiermee. Ik weet zeker dat er een hoop mensen naar Werchter Boutique gaan, in plaats van naar Pinkpop.” Volgens de Pinkpop-directeur komen er normaal ongeveer zesduizend Belgische bezoekers naar Pinkpop, terwijl dit er nu ongeveer de helft zullen zijn. “Ook zullen er ongetwijfeld Nederlanders naar Werchter Boutique gaan voor Metallica en andere goede bands.”
quote:
Voor de line-up moeten Mojo en Pinkpop nadrukkelijk naar het buitenland kijken. Manders: "Artiesten exclusief naar Nederland halen is niet te doen. We kijken naar welke artiesten op tournee zijn en het helpt dat er buitenlandse festivals in dezelfde periode zitten als onze events." Smeets doet er niet geheimzinnig over dat dat de reden was om Pinkpop van mei naar mid juni te verhuizen: "Dan is Green Day in de buurt. Dat heb ik in 2005 al gezegd: voor een goed programma moet er geen groot gat in het festivalseizoen zitten tussen Rock Am Ring en Pinkpop. Wij kopen gezamenlijk in en artiesten invliegen vanuit Amerika is te duur."
pi_122919816
quote:
"Wij kunnen niks anders doen. Wij doen dit al 43 jaar, waarvan de laatste zeven jaar uitverkocht waren, dus waar praten we dan nog over." Smeets heeft vertrouwen dat hij ook het achtste jaar op rij uitverkoopt. Op beschuldigingen dat hij wel creatief met de term 'uitverkocht' omgaat en dat vorig jaar maar één dag uitverkocht was, reageert hij geprikkeld: "What the fuck, waarom zou je je daar druk om maken? Als ik zeg dat het uitverkocht is, dan heb ik in mijn beurs gekeken en is het target bereikt. Wat het criterium voor uitverkocht is? De Pinkstermaandag is de hoofddag. Als die uitverkoopt zijn we uitverkocht. De andere dagen mogen ook uitverkopen, maar dat is niet het doel."
Hello, my name is Oliver
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:56:39 #3
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_122919852
Prachtig inderdaad. :') :D
pi_122919911
Ben je nu ironisch? Het is me niet helemaal duidelijk.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:59:13 #5
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_122919957
Oh nee, ik ben absoluut ironisch.
pi_122920341

''Meer dan uitverkocht!'', krijgt nu ook een hele andere lading. :P
pi_122920450
Dat verhaal ook van die gemiddeld 5 drugsgerelateerde doden.
pi_122920535
Hij kan in een clubje met Mart Smeets. Mogen jullie een naam bedenken :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_122920679
_O-

Iedereen om 23:00 naar bed, want als Jan het niet meer volhoudt, dan moet de rest ook slapen :')
Robert Moog died for our synths
pi_122920733
Ik kan er altijd wel mee lachen :P.

Hij is ooit iets begonnen wat helemaal uit de klauwen is gegroeid. Laat die man zijn eigen festival toch lekker verdedigen :D.
pi_122920808
Ik ben twee keer naar Pinkpop geweest. Jan staat om elf uur 's avonds te verkondigen op het podium dat je lekker tukjes moet gaan doen.

-1. De man loopt achter, mist moderne visie.
pi_122920874
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:20 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik kan er altijd wel mee lachen :P.

Hij is ooit iets begonnen wat helemaal uit de klauwen is gegroeid. Laat die man zijn eigen festival toch lekker verdedigen :D.
Het is een beetje die verdwaasde oom die het allemaal goed bedoeld maar het niet zo goed meer snapt wat er om hem heen gebeurd. Die teksten van hem op het podium tijdens het festival zijn ook aandoenlijk.
quote:
'Ik heb gisteren een fout gemaakt jongens. Je moet geen factor vijf hebben, maar minstens dertig natuurlijk! Dus denk eraan, factor dertig. Op de markt wordt zonnebrand verkocht.'

quote:
Smeets vanaf het hoofdpodium, sprekend voor een netjes luisterend publiek van een man of veertigduizend: 'Jongens, we hebben dit jaar een stand met glutenvrije brownies. Niet te kanen, volgens mij, maar goed. Het is te koop.'
pi_122920891
Die vent leeft inderdaad nog 40 jaar geleden ofzo...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_122924189
Jan Smeets is de clou op een grap, die niet grappig noch aandoenlijk is...
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_123112597
Het Barcelona van de festivals. _O_
  woensdag 20 februari 2013 @ 13:50:03 #16
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_123115488
quote:
6s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:34 schreef JackHerrer het volgende:
Het Barcelona van de festivals. _O_
Die snap ik niet?
  woensdag 20 februari 2013 @ 13:52:34 #17
294141 tarantism
hups in die kont
pi_123115573
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:50 schreef Darkestrah het volgende:
Een curfew
Bedoelt 'ie nu een avondklok, of wil hij even laten horen welke woordjes 'ie deze week weer geleerd heeft :'). Wat een armoede.
pi_123115972
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 13:50 schreef AgeEll het volgende:

[..]

Die snap ik niet?
Net zoals Barcelona tot de top behoort in het voetbal, vindt Jan dat PP dezelfde positie bekleed onder de festivals.
  woensdag 20 februari 2013 @ 14:19:57 #19
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_123116712
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 14:03 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Net zoals Barcelona tot de top behoort in het voetbal, vindt Jan dat PP dezelfde positie bekleed onder de festivals.
Aha. Jan heeft wel wat weg van een Messias, speelt er ook eentje in Barca, dus dat is dan nog een overeenkomst.
  woensdag 20 februari 2013 @ 14:35:27 #20
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_123117552
In het artikel met 3voor12 afgelopen vrijdag:
quote:
"Het gaat heel goed met Pinkpop, zo goed dat de artiesten zichzelf op twitter bevestigen. Tot nog toe hebben we geen last van concurrentie", beweert Smeets
Vandaag op de persconferentie
quote:
Ook antwoordt hij dat Paul McCartney koos voor Bonnaroo en Pinkpop er niet uitkwam in de gesprekken met Eddie Vedder.
Nee, last van concurrentie is er zeker niet!
  woensdag 20 februari 2013 @ 14:42:54 #21
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_123117913
quote:
Indian Summer maakte deze week na Keane de tweede grote buitenlandse headliner bekend: The Prodigy. "Die hebben wij al zo vaak gehad joh", reageert Smeets. "Als wij zo'n act nemen hoor je van veel mensen 'daar zijn ze weer', maar bij andere festivals hoor je daar niemand over.
want Kings of Leon en Green Day hebben de afgelopen tien jaar nog niet op Pinkpop gespeeld :')
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 19:11:19 #22
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_123215912
Ik heb voor het eerst sinds jaren weer eens een Oor gekocht (ze hebben een nieuwe opmaak, die sprak mij wel erg aan, dus maar weer eens geprobeerd). Ik zag dat LBRDR (van dat blog) daar een column in heeft. Hij gaat deze keer over festivals in crisistijd en hoe alle festivals daarmee omgaan, waaronder Pinkpop. Vast een reactie op dat artikel over hun 'ijzersterke line-up'

pi_123216412
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:14 schreef Norrage het volgende:
Hij kan in een clubje met Mart Smeets. Mogen jullie een naam bedenken :P
Arrogante, seniele oude mannetjes.
  maandag 17 juni 2013 @ 13:33:17 #24
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_127899785
Zijn er al wat goede quotes voorbij gekomen? Enige die ik tot nu toe heb gezien:

http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2013/Pinkpop/-pp13-in-tweets.html
quote:
@atzedevrieze: Jan Smeets sluit Pinkpop gezellig af: "Al die kankerberichten op Twitter: ik zeg fuck you. En Nieuwe Revu: fuck you!" #pp13
Ben benieuwd wat hij komende weken weer weet uit te kramen. _O_
  maandag 17 juni 2013 @ 13:41:35 #25
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_127900172
http://www.parool.nl/paro(...)rug-op-Pinkpop.dhtml
quote:
'We wachten al veel te lang op Eddie Vedder', verklaarde Smeets op de laatste festivaldag. 'Ik wil dat jullie allemaal heel indringend naar de camera in die tv-kraan kijken. Dat filmpje sturen we dan naar het management van Eddie en misschien wil hij dan wel weer naar Pinkpop komen. We proberen het gewoon een keer met voodoo."

Het publiek dat in groten getale voor het hoofdpodium is samengedromd in afwachting van het optreden van Ben Howard, volgt met lichte tegenzin de orders van de grote baas op, maar die is niet snel tevreden. Het toneelstukje moet drie keer over, maar dan heeft Smeets zijn gedroomde voodoo-filmpje.
:') Deze man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')