jaja ik ben geen fan , was ter info.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je moet tussen de regels doorlezen kerel. Ze willen stufi en OV behouden zolang er niet meer geld naar de ouderen gaat. Zodra Rutte toezegt om de ouderen wat meer geld toe te schuiven zal 50+ maar wat graag het sneuvelen van de stufie en de OV-kaart steunen.
Het is wachten op de PlusMinus78 afsplitsing, zoals de Speld aangaf.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:36 schreef Keyos het volgende:
Een '50Plus' partij opzetten is gewoon makkelijk scoren. De ouderen denken volgens mij altijd dat zij het slachtoffer zijn.
Ik ga er niet vanuit dat de ouderen er 20-40% op achteruit gaat, zoals dat zeer waarschijnlijk wel bij de studenten gaat gebeuren, maar daar maken die mensen zich geen druk om uiteraard.
Natuurlijk hebben de oudjes het volste recht om op een partij te stemmen die alleen voor hen op komt. Ik wil alleen niet lezen of horen dat zij de doelgroep zijn die opdraait voor de bezuinigingen, dat gaat er bij mij niet in.
Nee, maar die studenten mogen wel weer gaan werken om die ouderen een beetje normaal door de oude dag te laten gaan. En gewerkt voor hun geld? Vooral veel op de pof geleefd. Grootste deel van geld dat in die goudgerande pensioenen zit (veelal eindloonregelingen) zijn betaald door de werkgever.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:21 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Het verschil tussen ouderen en studenten is dat ouderen gewerkt hebben voor hun geld en studenten niet.
Kom maar weer terug als je iets zinnigs hebt te melden.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:30 schreef Five_Horizons het volgende:
Nee, maar die studenten mogen wel weer gaan werken om die ouderen een beetje normaal door de oude dag te laten gaan. En gewerkt voor hun geld? Vooral veel op de pof geleefd. Grootste deel van geld dat in die goudgerande pensioenen zit (veelal eindloonregelingen) zijn betaald door de werkgever.
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:31 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Kom maar weer terug als je iets zinnigs hebt te melden.
En? Hebben ouderen tegenwoordig het niet veel beter dan hun ouders en grootouders. Jouw stelling is pure shit. Als we toch op zo'n manier gaan vergelijken moeten alle ouderen op hun 50e-60e dood neerpleuren, want zo ging het met onze vorige generaties ook. Die werkten tot ze dood waren, nu zitten die luilakken allemaal thuis.quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En? Of is bij de jongeren ook woensdag gehaktdag en verder geen vlees? Lopen de jongeren ook naar een telefooncel in de stromende regen voor een telefoontje? Hebben de jongeren ook maar 1 TV zender? Kunnen de jongeren zonder internet zoals vroeger? Werken ze ook minstens 45 uur per week zonder 13e maand en amper vakantiegeld? Gaan ze ook 1 keer in de 5 jaar met vakantie vlak bij huis omdat ze het niet vaker kunnen veroorloven en maar een paar snipperdagen? Gaan veel jongeren niet minstens 2 keer per week de beest uithangen met drank en drugs in disco's? Bij veel jongeren is het al armoede als ze niet minstens een auto hebben terwijl de ouderen in hun jeugd al dolgelukkig met een roestige fiets waren.
En zo kan ik wel uren doorgaan met het vertellen van hoe goed de jeugd het wel niet heeft.
In het verleden hebben we ook al Leefbaar Nederland en de PRDV gehad, die hoog scoorden in de peilingen. Het geldt niet alleen voor nieuwe partijen, de PvdA heeft een paar jaar geleden ook op 60 zetels gestaan.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:38 schreef Vasilevski het volgende:
Rita Verdonk zou volgens de peilingen ook 30 zetels halen. Het gaat nooit gebeuren.
De PvdA had die status toen op gemeentelijk niveau wel 'verzilverd' en Geert is ook uit het niets vrij groot geworden.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:46 schreef freako het volgende:
[..]
In het verleden hebben we ook al Leefbaar Nederland en de PRDV gehad, die hoog scoorden in de peilingen. Het geldt niet alleen voor nieuwe partijen, de PvdA heeft een paar jaar geleden ook op 60 zetels gestaan.
De PvdA komt natuurlijk niet uit het niets. Een grote PvdA kan nog wel vaker voorkomen, al was 60 wel extreem geweest. In 2006 deden ze het in de gemeenteraad inderdaad erg goed, net als de SP overigens. Het is nu moeilijk voor te stellen, maar dat was het jaar van de 'linkse lente' en het hoogtepunt van de populariteit van Wouter Bos. De VVD stond in brand, de 'groenrechtse' Rutte was een slappe leider, verder op rechts waren allerlei splinterpartijtjes vanuit de VVD en LPF. Uiteindelijk is het toch ietsje anders gegaan.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:48 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
De PvdA had die status toen op gemeentelijk niveau wel 'verzilverd' en Geert is ook uit het niets vrij groot geworden.
Dus soms zegt het wel wat, hoewel ik het grotendeels met je eens ben.
Ik zie niet in wat er mis is met Krol. De beste man heeft een dubbele agenda, maar altijd netjes en zeer welbespraakt. Mag ook wel weer eensquote:Op donderdag 14 februari 2013 16:52 schreef sonnyspek het volgende:
Zie je het al voor je, het premiersdebat tussen Rutte, Samson, Wilders, Roemer en Krol.
Dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:31 schreef Five_Horizons het volgende:
Als je de feiten niet kent, is het niet handig je met dit soort discussies te bemoeien.
Dat was rookworststalin ook, en ik zou Marijnissen prima in mijn kennissen of vriendenkring kunnen hebben, maar niet als premier van Nederland.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat er mis is met Krol. De beste man heeft een dubbele agenda, maar altijd netjes en zeer welbespraakt. Mag ook wel weer eens
Daar hebben we de Wijze Pinguïn voor..quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als je de feiten niet kent, is het niet handig je met dit soort discussies te bemoeien.
Daar zeg je wat.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat was rookworststalin ook, en ik zou Marijnissen prima in mijn kennissen of vriendenkring kunnen hebben, maar niet als premier van Nederland.
Dan begrijp ik dus niet wat je hier komt doen, eigenlijk.quote:
Dat zeg ik nou juist van jou met zo'n flut verhaal.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:15 schreef Five_Horizons het volgende:
Dan begrijp ik dus niet wat je hier komt doen, eigenlijk.
Gaat er trouwens niet om dat qua persoonlijkheid Marijnissen niet geschikt zou zijn, maar zijn politieke overtuiging lijkt mij rampzalig voor het land.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:14 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Daar zeg je wat.
Wie zou eigenlijk een goede premier zijn?
Wat de 'roof' door de overheid uit die pot te maken heeft met het feit dat ouderen nauwelijks hebben meebetaald aan hun eigen pensioen, weet ik niet, maar jij schijnt het belangrijk te vinden.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:19 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Dat zeg ik nou juist van jou met zo'n flut verhaal.
Je hebt het over goudgerande geef pensioenen terwijl iedereen toch wel weet dat de overheid nou juist geld uit de pensioenpot gesnoept heeft.
Je hebt het over studenten die moeten gaan werken om de ouderen hun oude dag door te helpen terwijl die ouderen dat nou juist deden/doen om de studenten hun studie te laten genieten.
Kortom, kom maar terug als je iets zinnigs te melden hebt.
geen geld, kost ook weer 10k om mee te mogen doen met de verkiezingenquote:Op donderdag 14 februari 2013 21:05 schreef SeLang het volgende:
Wat ik echt niet begrijp: waarom richten jongeren geen eigen partij op?
Mogelijke programmapunten:
- defaulten op de staatsschuld (want waarom opdraaien voor de schuld van de vorige generatie)
- afschaffen HRA (eindelijk betaalbare huizen)
- alle pensioenregelingen omzetten in een regeling waarbij mensen niet meer krijgen dan ze hebben ingelegd
- salarissen naar marktwaarde, dus niet ouder = per definitie meer salaris
etc
Te midden van al de populistische partijen mis ik deze nog
Over inlezen gesproken,quote:[b]Op vrijdag 15 februari 2013 12:22 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile
Wat de 'roof' door de overheid uit die pot te maken heeft met het feit dat ouderen nauwelijks hebben meebetaald aan hun eigen pensioen, weet ik niet, maar jij schijnt het belangrijk te vinden.![]()
Wat een hoop onzin zeg.quote:Lees je eens in: zoek eens op backservice en de werking daarvan. Heb je het laatste nieuws gemist? Ouderen zijn niet arm en krakkemikkig meer. Dat geldt alleen voor de écht oudere. De babyboomers hebben heel goed voor zichzelf gezorgd op kosten van de generaties daarna. Alles verkwanseld (gasbel) en niet gereserveerd voor de oude dag (AOW) en volop genoten van alle fiscale cadeautjes die ze zichzelf hebben gegeven.
Ik zoek iemand die ons vertrouwen geeft en ik vraag me af wie dat dan moet zijn.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Gaat er trouwens niet om dat qua persoonlijkheid Marijnissen niet geschikt zou zijn, maar zijn politieke overtuiging lijkt mij rampzalig voor het land.
Dat dat gebeurd is, heeft nogal weinig relevantie met de goudgerande eindloonregelingen die ze voor zichzelf (terwijl men wist dat de vergrijzing aanstaande was) hebben geregeld op kosten van de belastingbetaler.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:30 schreef GibsonHummingbird het volgende:
[..]
Over inlezen gesproken,
1986. Onno Ruding is minister van Financiën. Het kabinet Lubbers besluit de pensioenpremie voor de ambtenaren te verlagen. Daarnaast haalt het kabinet ook nog geld uit de penisoenpot om de overheidsbegroting rond te krijgen.
De toenmalige kabinetten Kok en Lubbers die hebben een bedrag in de orde van zo'n 30 miljard omgerekend in euro's van nu he, zo'n 30 miljard uit het fonds gelicht om 2 dingen te bewerkstelligen. 1 om gaten in de begroting van de staat der Nederlanden te dichten. Ten tweede om eh op kosten van toch mensen die daarvoor eh hun pensioenpremies betaald hadden, grootschalige reorganisaties bij de overheid te helpen bekostigen.
Bron, Zembla.
Nogmaals: lees je eens in hoe een eindloonregeling en vooral backservice werkt. Ik leg het hier alvast even uit, want ik merk dat weinig mensen weten hoe het werkt.quote:Wat een hoop onzin zeg.
Volgens mij betalen werkenden gewoon hun premies en eventueel hun aanvullend pensioen.
Dus laat maar even zien dat dat niet zo is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |