abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:52:51 #276
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122919681
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:48 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Hij komt met argumenten, jij komt aan met 'nietes :6!'. Doe eens een gok wie ik eerder zou geloven.
http://www.abp.nl/over-ab(...)erdwenen-uit-kas.asp

quote:
In die jaren ’80 was het crisis in Nederland. Veel jongeren hadden geen werk en de overheid had veel tekorten. Door deze maatregelen werden de tekorten van de overheid een stuk minder. Verder zorgde de overheid er met dit geld van ABP voor dat ouderen eerder konden stoppen met werken. Jongeren konden zo hun plaats innemen. Dit vonden we toen met zijn allen erg belangrijk
pi_122920000
quote:
Dat geld is niet verdampt, men heeft daar allemaal van kunnen profiteren in de jaren 80 en aangezien men er ook niet tegen protesteerde vond men het blijkbaar een prima keuze. Als je dat soort keuzes maakt is dat prima maar dan moet je ook instaan voor de gevolgen daarvan, dus gewoon accepteren dat het ten koste van je pensioen gaat en niet ineens gaan eisen dat iemand anders het maar gaat oplossen. En de overheid heeft de VUT ook niet bekostigd, dat deden de pensioenfondsen zelf (middels die premie die iedereen nog tot 2023 moet betalen, ook al is de VUT voor hen iets dat ze nooit meer zelf kunnen meemaken).
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:04:07 #278
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_122920139
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:00 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat geld is niet verdampt, men heeft daar allemaal van kunnen profiteren in de jaren 80 en aangezien men er ook niet tegen protesteerde vond men het blijkbaar een prima keuze. Als je dat soort keuzes maakt is dat prima maar dan moet je ook instaan voor de gevolgen daarvan, dus gewoon accepteren dat het ten koste van je pensioen gaat en niet ineens gaan eisen dat iemand anders het maar gaat oplossen. En de overheid heeft de VUT ook niet bekostigd, dat deden de pensioenfondsen zelf (middels die premie die iedereen nog tot 2023 moet betalen, ook al is de VUT voor hen iets dat ze nooit meer zelf kunnen meemaken).
En ik ben van mening dat men is voorgelogen door de overheid. En ja, wij moeten dat gaan betalen voor de mensen die zijn geboren voor 1950, het zij zo. Ik persoonlijk gun ze dat wel en zal ze daar waar ik kan gewoon mee steunen.
pi_122922050
Waar figuren als Betyar en Nikita aan voorbijgaan als ze 't hebben over te gemakzuchtige jongeren voor wie het is komen aanwaaien, is dat je dit dan automatisch ook dient door te trekken naar ouderen. Waarom zouden ouderen nu zomaar op hun gat mogen blijven zitten? Vroeger kon dat ook niet. Dus waarom nu wel? Waarom voor ouderen een uitzonderingspositie maken in positieve zin? Ik snap dat ouderen bang zijn voor verandering, immers zij leefden op de hoogconjunctuur en alles werd steeds maar beter en groter. Alle Nederlandse rijkdommen zijn door ouderen verkocht en verpand. En nu willen de ouderen de gevolgen daarvan niet slikken, nee dat moet de jonge generatie doen. De generatie die hier part noch deel aan heeft gehad.

En zo slaan we mooi een generatie over qua ellende. Van de oorlogsgeneraties, hop babyboomers een geweldig leven met constante verbeteringen zonder einde, en dan de nieuwe oorlogsgeneraties rond Wereldoorlog 3. En maar doen alsof ze het zo zwaar hebben, die babyboomers. De generatie die er qua oorlogen precies tussendoor piept. De generatie die onze welvaart heeft geexporteerd omdat ze er zelf op de korte termijn beter van werden. De 'na ons de zondvloed'-generatie. De Nederlandse jeugd bedankt jullie.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_122924218
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:04 schreef betyar het volgende:

[..]

En ik ben van mening dat men is voorgelogen door de overheid. En ja, wij moeten dat gaan betalen voor de mensen die zijn geboren voor 1950, het zij zo. Ik persoonlijk gun ze dat wel en zal ze daar waar ik kan gewoon mee steunen.
Prima, dan richt je toch lekker het Betyar-fonds op voor arme bejaarden. Dan kan iedereen die daar zin in heeft aan meebetalen, tegelijkertijd worden degenen die denken dat ze aan het afbetalen van de staatsschuld, het oplossen van de klimaat-, energie- en grondstoffenproblematiek en de boel een beetje draaiende te houden al genoeg werk hebben niet gedwongen om daar ook nog eens voor op te moeten draaien.
pi_122926491
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 19:08 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Prima, dan richt je toch lekker het Betyar-fonds op voor arme bejaarden. Dan kan iedereen die daar zin in heeft aan meebetalen, tegelijkertijd worden degenen die denken dat ze aan het afbetalen van de staatsschuld, het oplossen van de klimaat-, energie- en grondstoffenproblematiek en de boel een beetje draaiende te houden al genoeg werk hebben niet gedwongen om daar ook nog eens voor op te moeten draaien.
_O_
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 20:03:25 #282
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_122926741
Tante betje vind dat anderen solidair moeten zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_122926814
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 23:50 schreef freako het volgende:
Het voordeel is dat Jan Nagel de oprichter is van deze club. Ze houden het nu al langer vol dan andere Nagel-partijtjes in het verleden (al is Eerste Kamerlid De Lange inmiddels al met ruzie opgestapt). Er komt echter een moment dat de pleuris uitbreekt in de partij.
Tien keer geschoten, en 1 keer raak. Dit is een doelgroep waar wat te halen valt. Ook 45+'ers die zich zorgen maken om hun oude dag, of jongeren die opkomen voor hun ouders overwegen 50+ te stemmen.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 februari 2013 @ 12:25:17 #284
862 Arcee
Look closer
pi_122981370
quote:
50PLUS blijft ook groeien in de peiling van Maurice de Hond. Als er nu verkiezingen zouden worden gehouden, zou de partij 16 zetels krijgen, drie meer dan in de peiling een week eerder.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 februari 2013 @ 12:49:12 #285
862 Arcee
Look closer
pi_123271341
Peiling Maurice de Hond: 50Plus groter dan CDA

Het consumentenvertrouwen onder ouderen ligt lager dan ooit. Dat blijkt uit onderzoek door Maurice de Hond. Verder blijft 50Plus, de partij van Henk Krol, maar zetels winnen. In de wekelijkse peiling van De Hond komt de partij nu uit op 17 zetels, tegen 15 voor het CDA.

De Hond koppelde het consumentenvertrouwen aan leeftijd en aan politieke voorkeur. Dan blijkt dat bij Nederlanders tussen de 18 en 30 het consumentenvertrouwen op -23 ligt. Bij de groep mensen boven de 50 ligt het vertrouwen nog een stuk lager, op -57. Dat is een laagterecord. De verschillen tussen jong en oud zijn de afgelopen jaren toegenomen, aldus De Hond.

Gekoppeld aan de politieke voorkeur, blijkt dat kiezers van de PVV, van de SP en van 50PLUS het minste vertrouwen in de economie hebben. PVV'ers halen -71, bij SP en 50PLUS ligt het rond de -65. Bij kiezers van VVD en CDA ligt het vertrouwen tussen de -30 en -35. D66'ers halen -15.

Kiezers van PVV, 50PLUS en SP verwachten ook veel meer dan bijvoorbeeld VVD'ers of D66'ers dat hun eigen financiële situatie het komende jaar 'duidelijk slechter' zal worden.

Zetels
Bij de vorige peiling van Maurice de Hond stonden 50Plus en het CDA nog gelijk met allebei 16 zetels. 50PLUS stijgt nu een zetel is daarmee de vijfde partij van het land. Verder zijn er weinig verschuivingen, aldus De Hond. In de Kamer heeft 50PLUS in werkelijkheid 2 zetels. De VVD staat in de peiling op 24 (41 in de Kamer), de PVV op 22 (15 in de Kamer) en PvdA en SP op 21. De PvdA heeft in werkelijkheid 38 zetels, de SP 15.

De peiling van De Hond wordt via internet gehouden onder tenminste 2500 mensen, uit een steekproef onder ruim 40.000 personen die zich ooit voor zijn panel hebben aangemeld. De peildagen zijn vrijdag en zaterdag. Als deelnemers de vraag voorgelegd krijgen op wie ze nu zouden stemmen, zien ze eerst hun oude keus voor zich. Zo worden de veranderingen in stemgedrag per individu geregistreerd.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_123273109
Tja, ik vind het nog steeds niet raar dat 50PLUS in de peilingen het goed doet.
  zondag 24 februari 2013 @ 13:31:21 #287
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_123273369
Nogal fantasieloze naam van de partij alleen.. "'Eigen generatie eerst" oid heeft wat meer sjeu.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_123273883
Je zou ook kunnen zeggen dat het opgaat voor de PvdA om zich te hernoemen in Partij vd Jaloezie waar de lijfspreuk Eerlijk Zullen We Alles Stelen de hoogste prioriteit heeft.
  zondag 24 februari 2013 @ 13:44:38 #289
38496 Perrin
pi_123274056
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 13:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
Je zou ook kunnen zeggen dat het opgaat voor de PvdA om zich te hernoemen in Partij vd Jaloezie waar de lijfspreuk Eerlijk Zullen We Alles Stelen de hoogste prioriteit heeft.
Eerlijk zullen we alles nivelleren :P
pi_123274197
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 13:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

Eerlijk zullen we alles nivelleren :P
Maar laten we eerlijk wezen, ik durf te stellen dat jij nooit op hun zou stemmen afgezien van het feit dat ze nog lang niet capabel zijn om te regeren.
pi_123274608
Als het CDA dan compleet weg zou vallen, zou ik het nog niet zo erg vinden. :P
  zondag 24 februari 2013 @ 14:40:25 #292
38496 Perrin
pi_123277175
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 13:47 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Maar laten we eerlijk wezen, ik durf te stellen dat jij nooit op hun zou stemmen afgezien van het feit dat ze nog lang niet capabel zijn om te regeren.
50plus? Nope.. ben ik nog veel te jong voor :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')