abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122875081
Hey Fokkers,

ik ben een 18 jarige vavo leerling en ik zit een beetje met een probleem, ik kan dus niet werken en ik heb helemaal niks te besteden maandelijks en vroeg mij af of het mogelijk is een duo lening aan te vragen als je op vavo zit aangezien je dan geen recht hebt op stufi maar wel op een basisbeurs?
een dag nie gesmookt is een dag nie geleefd
pi_122875189
Studiefinanciering is onder andere de basisbeurs?
pi_122875266
nee, voor het vavo krijg je een ander soort beurs, iets dat neerkomt op 106 euro per maand en een gift is omdat je geen recht hebt op de ov kaart en de stufi zelf dus ik vraag me af hoe dit precies zit
pi_122875331
meer van of je recht hebt op de studilening van duo als je op het vavo zit, ja of nee
pi_122875429
ik kreeg 345 euro voor de vavo per maand, uitwonend, geen bijdragende ouders.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_122875469
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_122875597
hoezo kan je niet werken? Ik kon op mijn middelbare school ook gewoon een baantje ernaast houden en je hebt altijd je weekenden nog?
pi_122876463
dat is om prive redenen maar ik krijg nu dus de tegemoetkoming scholieren die zo'n 106 euro per maand betaald en dit is mijn enige inkomstenbron, mijn enige vraag die ik wou weten is over of ik de studentenlening, dus de LENING van duo kan krijgen, niet de stufi niet iets anders alleen de studie lening.. kan dit ja of nee?
pi_122876985
en met lening bedoel ik dan de rentedragende lening.
pi_122877284
Je kan ook gewoon drukken op links en dan lezen.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_122877463
dat heb ik gedaan maar er word me niet veel duidelijk van het zoeken op internet, ik doe Havo op het vavo en daar staat barweinig informatie over op heel het internet, ik wil gewoon weten of ik die rentedragende lening mag krijgen te ja of te nee
pi_122908704
Nee. Die lening is onderdeel van de studiefinanciering, niet van de tegemoetkoming scholieren. Die twee staan compleet los van elkaar en je moet de tegemoetkoming scholieren meer zien als vervanging van de kinderbijslag die je ouders voor je kregen tot je 18 werd. Na je 18e krijg je de tegemoetkoming scholieren zolang je op het middelbaar onderwijs (of op de VAVO) zit, waarna je, als je naar het MBO, HBO of WO gaat recht krijg op studiefinanciering en dus ook de lening.
pi_122908733
Overigens staat dit ook gewoon op de website van DUO zelf, dus je had het zo kunnen vinden..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')